VOIKO tämä väite olla totta?! HELP

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Eli homman nimi on tässä: Minulla on aina ollu suht "lättänä" peppu ja minä olen vasta aloittanut treenaamisen siinä toivossa, että saisin sellaisen hyvännäkösen tosi lihaksikkaan pyöreän pepun niinku kaikilla kehonrakennusta ja fitnestä harrastavilla ihmisillä on.
Minä olen kuitenkin kuullut ja muutama ohjaaja on kuntosalilla sanonut, että minun on turha haaveilla lihaksikkaammasta pepusta koska minä en kuulemma voi saada sellaista koska minulla on luonnostaan "lättänä" peppu! Ja muutenkin jos haluan jotain tuloksia saada niin korkeintaan kiinteytymistä alkaa vasta parin kk! päästä tapahtua! Ja onko totta, että peppua ei hyödytä/saa treenata ku korkeintaan 2 kertaa viikossa? Ku 'perselihakset' on kuulemma jotenki semmosta aluetta, että niitä ei hyödytä/saa treenata enempää ku max 2krt vko?
Siksipä minä jotenkin eksyin näille sivuille, koska ajattelin, että täälä voisi olla semmoisia henkilöitä jotka osaavat oikeasti sanoa onko nuo totta vai ei?! Jos pepun "kasvattaminen" on mahdollista, niin oisin ihan sanoinkuvaamattoman kiitollinen jos joku viitsisi vähän opastaa, että miten tämmöisen aloittelijan kannattaisi lähteä liikkeelle, millä painoilla tehdä, montako ja mitä liikkeitä. Ja kuinka kauan kestää, ennenkuin tulokset alkavat näkyä? Iso kiitos jo etukäteen jos joku viitsii vastailla!! :)

Paskapuhetta pääosin. Totta kait voit kasvattaa perselihaksia kuten mitä tahansa muitakin lihaksiakin, lihasten muotoon tosin vaikuttaa genetiikkasi. Voit treenata perselihaksia samalla tavalla kuin muitakin lihaksia.
Kyykky ja maastaveto ovat hyviä kankun ja reisiosaston kasvattajia, kunhan kyykkäät tarpeeksi syvälle ja et turhan kapealta, sekä maastavedät jaloilla etkä kampea selällä. Liikkeiden eri variaatiot ovat myös hyviä, mutta noillakin pääset pitkälle.
Katso jokin valmis treeniohjelma tuolta aloittelijoiden osiolta joissa on em. liikkeet mukana.
Tulosten näkyminen vaihtelee, siihen on mahdotonta sanoa. Jos olet vähissä rasvoissa kehitys alkaa näkymään nopeammin, mutta jos sulla on korkeampi rasvaprosentti niin ei välttämättä niin nopeasti.

Lyhyesti vastattuna ohjaajasi puhuu paskaa. :)

Ehdottomasti samaa mieltä .. On totta ainakin oman käsityksen mukaan, että joidenkin ihmisten lihakset kehittyy "paremmin", eli kasvaa ja/tai voimistuu nopeammin kuin toisten. On myös totta, että ainakin osittain geenimme määrittelevät sen, miten "hyvin" tietyt lihasryhmämme kasvavat. Itsellä esim. on aina ollut pienet pohkeet ja kyynärvarret suhteessa muihin lihaksiin.

MUTTA mikään lihas ei voi olla kasvamatta oikeanlaisella treenillä ja ravinnolla, se jos jokin on tosiasia. Itse voisin antaa sen verran vinkkiä peban eli ahterin muokkaamiseen, että lähde rohkeasti tekemään perinteisiä pebaliikkeitä, kuten kyykkyä ja askel-/splittikyykkyä (ohjeet löytyy esim. tältä sivustolta hakutoiminnolla), äläkä pelkää rasittaa sitä lihasta. Ilman rasitusta se ei kasva. Mutta ennen ku lähdet repimään, katso tekniikka kuntoon, jonkin OSAAVAN ohjaajan kanssa että vältyt loukkaamasta esim. selkääsi.

Ja muista herrajumala, että koko kroppaa tulee treenata yhtäläisesti. Lihastasapaino on paljon epäterveellisempää kuin moni uskookaan ja siihen päälle todettakoon, että epätasaisesti treenattu kroppa pistää usealle pahemmin silmään kuin kauttaaltaan treenaamaton kroppa.

Tsemppiä. Muista kyykätä myös syvälle. :whip:

Tuskin aiheuttaa kovin vaarallista lihasepätasapainoa, jos vähän enemmän panostaa kyykkyihin. Lihaskasvu edellyttää, että pyrit hiljalleen entistä suurempiin painoihin (ei tekniikan kustannuksella kuitenkaan)
Ja syöt niin että paino nousee hiljalleen, ainakin jos olet hoikka valmiiksi.

Erittäin paljon kiitoksia kaikille vastanneille!!:) Pitääpä mennä lueskelemaan nuita linkkejä ja aloittelijoiden osiota niin kyllä se tästä lähtee!

Minäkin suosittelen kyykkyä vapaalla tangolla syvälle, sekä maastanostoa.

Mutta olet vasta aloittamassa punttiharrastusta, joten varoituksen sanat ovat paikallaan: Nuo liikkeet ovat aloittelijalle vaikeita tehdä oikein ja väärintehtynä ne ovat ihan aikuisten oikeasti vaarallisia. Eli jos et omaa aiempaa kokemusta ko. liikkeistä, niin aloita todella varovasti sellaisilla painoilla joilla oikeasti pystyt tekemään liikkeet oikein. Lisäksi sinulla pitäisi ehdottomasti olla joku kokenut ainakin aluksi katsomassa, että liikeradat menevät oikein.

Lopuksi voisin sanoa, että jokainen voi aina kasvattaa kaikkia lihaksia mutta heikkouksista harvemmin tehdään vahvuuksia. Eli saat varmasti pakaralihaksiin kehitystä mutta ei kannata olettaa, että plättyhanurista tulee hetkessä (jos koskaan) varsinaista "tarakkaa" :)

Viimeksi muokattu:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Myös yhdenjalat kyykky variaatiot ovat aika killereitä perseelle. Esim. askelkyykyt & bulgarialaiset kyykyt.

Itsellä aina ollut myös olematon ja lähinnä luinen persaus. Nyt monen vuoden jälkeen kun on oppinut kyykkäämään alkaa persus olla jo normaali. Vielä muutama vuosi niin se alkaa olla kyykkyperse. Mun pitää vaan syödä ihan perkeleesti että edes osa menisi perseeseen.

Mulla syväkyykyissä huomaa, että oikeasti keskivartalo lakkaa jaksamasta ennen jalkoja:wall: . Eli kevyellä painolla jaksaa paremmin, sarjat tosin 10-15 mittaisia ennen kuin jaloissa tuntuu riittävästi (en vedä yleensä failureen). Painoja lisätessä lakkaa keskivartalo kannattamasta asentoa vaikka jalat jaksaisivatkin muutaman toiston lisää. Keskivartaloa treenaan säntillisesti ja syviä vatsoja myös.

Eli olisiko peballa kasvumahdollisuuksia treenin suhteen vaikka tekisinkin syväkyykyt keskivartalon asettamissa rajoissa ja sisällytän noiden jälkeen treeniin vielä askelkyykyn smithissä, etukyykyn tai prässiä pakaroille (tai jos ei jaksa niin reiden ojennusta)?

2-jakoinen käytössä, 1.päivänä selkä, takareidet, pohkeet, haba sekä vatsoja, 2.päivänä rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat ja vatsoja jos eka päivänä ei ole tehty. Neljästi viikossa yleensä käyn treenaamassa, eli kroppa kaksi kertaa läpi viikon aikana :rock:

Itselläni tuntuu myös tuo suorin jaloin maastaveto perseessä ja tehokkaasti. Kauhea pumppi pakaroissa :D Kokeile mikä sinulle sopii parhaiten..

Olen huomannut, että jos ei pääse/ehdi salille, kotona voi tehdä etureisi/pakaratreenin yhden jalan kyykyjen muodossa. Tarvittaessa voi ottaa tukea jostain, jos tasapaino ei riitä. Itse teen joskus 3 x 15 kummallekin puolelle. Lisäpainoilla (reppu täynnä kirjoja selkään) saa vähän lisää vastusta. Eihän tämä kunnon salitreeniä korvaa, mutta sietää kokeilla joskus.

Kiitos hyvistä neuvoista! Kukaan ei ole vielä maininnut sellaista liikettä, että mennään niinkun kontalleen maahan kyynärpäiden varaan ja siitä nostetaan jalkaa ylöspäin kohti kattoa. Samasta asennosta myös voi nostaa jalkaa sivulle. Eli onko näillä sitten mitään vaikutusta? Jonkin verran ainakin tuntuu pakaralihaksissa..

Ite ten eilen ekaa kertaa askelkyykkyä käsipainoilla ja voi jumalauta, että on pyrstö kipeenä. Hyvä, että istumaan pystyy. :D
Suosittelen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom