Kiitoksia vastauksesta. Tuota lyhytaikaista täytyy sitten kokeilla. Sitten david kysymys, jossa liitteenä viikon facepalmit: mistä mä tiedän, kun otan kaupassa purkin käteen, että kumpaa versiota se kyseinen purkki on? Voisi olettaa, että niissä lukee... Mutta ainakaan ihan kaikkien myyjien tietotaitoon en luota. Joku tietty ainesosa, josta tuon eron tunnistaa?
Et välttämättä mistään. Yleensä normiversio on aina lyhytvaikutteinen. Ja yleensä pidempivaikutteisessa lukee jotain retard/slow release, tai muuta hitaampaan imeytymiseen viittaavaa. Nyt menee sitten mutulla, mutta veikkaan ettei niissä luontaistuoteversioissa paljon hifistellä tän asian suhteen (eli ovat nopeampia).
Melatoniini voi aiheuttaa painajaisia ja päänsärkyä sitten aamulla. Nimim. kokemusta on.
No toki. En voi väittää vastaan, kun kaikki lääkkeet voivat aiheuttaa yksilötasolla erilaisia oireita. Melatoniini on kuitenkin käpylisäkkeen oma hormooni ja erittäin hyvin siedetty. Joku voi saada aamulla lievää tokkuraa, mutta suurin osa joille itse olen toimittanut ei ole kokenut sivuvaikutuksia.