Vinopenkki, ylärinnan massaliike

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Teetkö tuon penkin siten että tuot kädet/kyynärpäät suoraan sivuille, siten että kädet ja pää ikäänkuin muodostaa T-kirjaimen? Vai tuotko kädet ala-asennossa hieman lähemmäs vartaloa(noin 45' kulmaan vartalosta). ?

Teen samalla tavalla kuin tangolla tekisin, eli tuo T-kirjaintyyli?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Teen samalla tavalla kuin tangolla tekisin, eli tuo T-kirjaintyyli?

Kuten cuklowni jo totesi, niin löysimme ongelman olkapäidesi kipuiluun.

Koita siis tästä lähtien pitää kyynärpääsi/nostolinjasi lähempänä kylkiä, noin 45 astetta on hyvä ja asettaa olkapäät paljon luonnollisempaan asentoon.

Tekeekö muut vinopenaa sellasella liikeradalla että laskee tangon rinnan alaosaan? Itellä ei kestä olkapäät jos meinaa lähelle kaulaa laskea. Jotenki tuntuu luonnolliselta noin. Kulma on 30 astetta ehkä.

Mikähän mahtaisi olla pielessä, kun vinopenkki käsipainoilla käy hemmetisti olkapäihin? Tangolla tehdessä rasitus on selkeästi rinnassa ja ojentajissa.. Penkki on yleensä säädetty ~30°-kulmaan.

Laske penkki vielä alemmas eka pykälä alhaalta katsoen riittää.

Laske penkki vielä alemmas eka pykälä alhaalta katsoen riittää.

tämä. 10-20 asteen kulma riittää mainiosti vinopenkin kulmaksi. 30 astetta ja sitä korkeammat kulmat siirtää heti joka asteella huomattavasti rasitusta olkapäille.
Se taas mihin kohtaa tangon laskee, on omista välityksistä kiinni. Toki mahdollisimman lähelle kaulaa takaa paremman venytyksen rintalihaksille. Tärkeää on kuitenkin huomioida, että jos laskee kauhean alas nänneille tankoa, niin kyynärvarsien tulisi pitää silti pystysuora kulma tangon alla, ja näinollen pitää kyynärpäät noston joka vaiheessa tangon alla.

Nostellaas vähän "vanhaa".

Elikkäs vinopenkki smithissä on aiheena.
Ennen saanut järkyttävän poltteen tällä liikkeellä fileisiin, mutta nykyään ei niinkään..

Toukokuussa tuli mulla ongelmia olkapään kanssa ja nyt syyskuussa olen pystynyt vastata tätä tehdä pitkästä aikaa.
Nyt tuntuu ettei saa tuntumaa enää rintaan. Tänäänkin kaverit autto pakkotoistoja sekä negatiivisia toistoja, mutta sain aikaan vain lievän pumpin.
Missään vaiheessa ei tuntunut sellasta mahtaa "kiristystä" rinnassa, mikä ennen tullut kun kaveri auttanut muutaman vipan toiston.

Olen myös huomannut, että liike stoppaa ~10-15cm jälkeen aika hyvin ja muistaakseni ennen tätä ei ollut..?
Tämähän kielii sitä, että ojentajat ovat heikoilla. Olen kyllä ojentajia treenannut ihan normaalisti eli siinä ei pitäsii olla ongelmaa. En kesällä tehnyt yhtään rintaa, vain ojentajia.
Tosin en myöskään tehnyt olkapäitä, niin onkohan mulla tässä nyt olkapäät niin jäljessä vai täh?

Tekniikka päin vittua? Vähän kapeempi ote mitä normi penas, lavat yhteen, rintaa ulos ja tanko laskee tohon kaulalle -niin kuin ennenkin..

Yleensä kun rinta on ollut sellainen ryhmä mulla, että olen saanut sen aina todella kipeäksi treenin jälkeen. Toki nyt olen bulkilla ja juon aminoja, että palautuminen pitäisi ollakin hyvää.

Vai onko päässä vikaa? Vinkkejä?
Niin ja käsipainoilla ei onnistu tehdä vielä. Sattuu niin pirustiii...ja ongelma olkapäässä siis, että jänne/hermo/mikälie jää puristuksiin tietyissä asennoissa => kipuaaa.

Ensinnäkin venyttele ja käy hierojalla jos olkapää kipuilee. Toisekseen olkapäitä ei kannata jättää reenaamatta sillä on 1 heikoimmista lihaksista. Mutta yrittää ettei liikaa kumminkaan rasita olkapäitä koska saa epäsuorasti monessa liikkeessä damagee.. Vähän vaikea sanoa mutta koita vaan panostaa puhtauteen tai koittaa lisätä reilusti lisää painoa.. Hitaasti ylärintaan ja nopee ylös.. Koita jännittää tissejä kokoajan. Tai koita leventää otetta sillein ettei mee liikaa ojentajille, mutta ei saa särkee olkapäitä. Vinopenassa riittää että kerran napsauttaa penkkiä ylöspäin, muuten menee liikaa olkapäille. Mut ei treenien aina pidäkkään tuntua.. Aina se ottaa johonkin kuhan sinnepäin tekee..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juu venyttelen. Ortopedi näytti yhden tietyn liikkeen mikä auttaa. Hieronta ei kuulemma auta tähän.
Vähän hankala oli kesällä reenata olkapäitä ja rintaa, kun edes esim. 10kg punteilla ei voinut tehdä pystypunnerusta, kun sattui niin paljon.

Ootteen levennystä vois tietty kokeilla. Tehdä normi penkki leveydellä, jos vaan voi. Samoin tuo penkin säätö vois ehkä toimia. Laitetaan kokeiluun.
Outoa vain, kun "yhtäkkiä" tulee tälläinen ongelma.

Joo ei noista lihaskivuista reenin jälkee kannata ottaa liikaa stressiä. Itelläkään ei rintoihin juuri enää domsseja tule, muihin lihaksiin kylläkin, ja hyvin noi silti kasvaa.

Joo ei noista lihaskivuista reenin jälkee kannata ottaa liikaa stressiä. Itelläkään ei rintoihin juuri enää domsseja tule, muihin lihaksiin kylläkin, ja hyvin noi silti kasvaa.

Totta. Se vain kun ennen aina tullut juuri rintaan lihaskipua oikein kunnolla, mutta enää ei.
Toki pääasiahan on että painot nousee ja lihas kasvaa.
Katsellaan mitä lokakuu tuo tullessaan. :)

Olkapäävaivojen takia nostan penkkiä, sekä vinopenaa vain käsipainoilla. Käsipainoilla en vaan saa rintoja yhtä kipeäksi kuin taingolla. Mahtaako johtua työntöasennosta? Eli tuon kädet aika lähelle kylkiä ja käsipainoja en pidä täysin sivuttaissuunnassa eli niin että niiden asento toisiinsa nähdän olisi sama kuin tangolla. Vaan pidän niitä ikään kuin hammerasennon ja tankoasennon välimaastossa. Ymmärsikö kukaan? Voiko tämä olla syynä sille ettei rinta saa tarpeeksi venytystä, enkä näin ollen saa domsseja aikaan?

Olkapäävaivojen takia nostan penkkiä, sekä vinopenaa vain käsipainoilla. Käsipainoilla en vaan saa rintoja yhtä kipeäksi kuin taingolla. Mahtaako johtua työntöasennosta? Eli tuon kädet aika lähelle kylkiä ja käsipainoja en pidä täysin sivuttaissuunnassa eli niin että niiden asento toisiinsa nähdän olisi sama kuin tangolla. Vaan pidän niitä ikään kuin hammerasennon ja tankoasennon välimaastossa. Ymmärsikö kukaan? Voiko tämä olla syynä sille ettei rinta saa tarpeeksi venytystä, enkä näin ollen saa domsseja aikaan?

Mä pidän käsipainoja noin ja saan kyllä hyvin venymään ja rinnan kipeytymään. Tuntuu paremmalta olkapäille pitää niitä noin.

Zone-sarja -42%
Okei, hyvä tietää. Tuntuu siltä jos pitäisi kässäreitä täysin vaakatasossa, niin olkapää ottaa hittiä enemmän. Ehkä mä vaan tuon ne kädet liian lähelle kylkiä ja menee enemmän kapeaksi penkiksi.

Kädet nimenomaan lähellä kylkiä. Itellä prakais olat samoin tein jos koittais pitää ihan sivulla. Ei ole luonnollinen liikerata niin.

Okei, hyvä tietää. Tuntuu siltä jos pitäisi kässäreitä täysin vaakatasossa, niin olkapää ottaa hittiä enemmän. Ehkä mä vaan tuon ne kädet liian lähelle kylkiä ja menee enemmän kapeaksi penkiksi.

Se 45 asteen kulma on ihan hyvä. Ite oon huomannu sen, että hidas negatiivinen osuus + hetken pito ja venytyksessä saa hyvät domsit aikaan. Sellainen seminopea ja repivä suunnanvaihto taas vie itellä nopeasti tuntuman rinnalta just olkapäille.

Tuosta tuli mieleen kans et loistava viimeistelyliike rinnalle on mekaaninen drop set eli eka vipunostoja rinnalle ihan tappini asti painolla jolla saa 8-12, sitten perään punnertaa vielä toiset 8-12 finaaliin asti. Taisin jostain hulkin jutusta saada ton arsenaaliin.

Kädet nimenomaan lähellä kylkiä. Itellä prakais olat samoin tein jos koittais pitää ihan sivulla. Ei ole luonnollinen liikerata niin.

No minulla taas tuntuu etuolkapäissä jos tekee kädet lähellä kylkiä. Negatiivisen vaiheen teen yleensä vielä vähän vipunostotyylisesti eli kädet lasketutuu melkein suoraa sivuille. Omien kokemuksien mukaan penkin kulma on liian pysty jos vinopenkki tuntuu olkapäissä.

Kulma noin 30 astetta, kyynärpäät samassa kulmassa kuin normipenkissäkin (teen voimapenkkityylillä penkit), ote pikkurillit merkeillä ehkä aavistuksen vähemmän. Rauhallinen negatiivinen ja rinnalla hyvä kontrolli, pumppi taattu. Lämppäreissä ja pudotuksissa yleensä apinaote.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom