Vinopenkki, ylärinnan massaliike

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Oon tehny ehkä kymmenisen kertaa vinopenkissä pidempää sarjaa (~15 toistoa) nyt lyhyillä palautuksilla. Hokasin semmoisen homman, että kun aktiivisesti yrittää puristaa olkavarsia "yhteen", ajattelematta kyynärpäiden ojennusta, niin ojentajien hapotus vähenee ja pystyy vielä tekemään samat toistot, mitkä ois vanhalla tyylillä ja ajatuksella jääny takuulla tekemättä. Tangon lasken aivan solisluun alapuolelle ja kovin rasitus tuolla tyylillä tuntuis menevän ylärinnalle ainakin poltteesta päätellen. Lapaluut pidän "yhdessä". Tuonkin olen tajunnut tehdä eka kerran vasta 36 vuotiaana. Sitä ennen lapaluut ja niiden päissä sijaitsevat olkapäät seilas missä tahto sarjan aikana. Kovia penkkireenejä kestikin parhaillaan ennen vanhaan vajaa kuukausi, ennen kun olkapää alkoi temppuilemaan. Olen vasta vuodenvaihteen jälkeen alkanu tekemään rinnalle jotain muuta ku levytankopunnerruksia eli käsipainoilla vipareita ja käsipainopenkkiä. Oiskohan nuo liikkeet jotenki herätelly rintalihasten toimintaa eristetymmässä muodossa. Penkkipunnerrus on ollu aina huono mulla ja monesti tuntunu sille, ettei saa yläkropan voimia kunnolla käytettyä. Siitä kertonee sekin, että kapea sotilaspenkkipunnerrusenkka on vaan 5 kg huonompi ku tavallinen penkkienkka leveällä otteella.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
On kyllä helkkarin hyvä liike! Tähän asti olen tyytynyt tohon normi tasapenkkiin, tänään oli niin paljo jonoa penkille niin tein vinopenkkiä käsipainoilla. Sain rintalihaksen hyvin aktivoitumaan ja nyt ainaki tuntuu että perille on menny.

Voiko tätä soveltaa G6? 2x10 penkkiä ja 2x10 vinoa?

Tottakai, kannattaa tosin tehä vaikka niin et joka toisessa treenissä tasapenkki ja sit joka toisessa vino. Jos en väärin muista ni G6 sisälsi myös pystypunnerruksen jollon vinop+pystyp kombo voi käydä pidemmässä juoksussa romujen kasvaessa melko rankaks, eli täysin olkapäiden ehdoilla pitää tehä...

Zone-sarja -42%
Onko tehokkuudessa eroa käsipainoilla tehtäessa? Kumpi loppujenlopuksi parempi? Tangolla saa paremman kontrollin nostoon?

Molempi parempi. Tangolla saa nostettua enemmän, mutta käsipainoilla tukilihakset saavat kokonaisvaltaisemmin treeniä ja molemmat rintalihakset tekevät varmasti yhtä paljon duunia. Tangolla nostaessa on mahdollista nostaa tanko ylös toispuoleisesti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kuinka paljon käsipainoilla tehtävässä vinopenkissä muuten on eroa leveällä ja kapealla "otteella"?

leveällä ja kapealla...? Tarkoitatko joko kyynerpäät suoraan sivuille suuntautuneena ja lähempänä kylkiä tehtynä ero? Kyynärpäät lähempänä kylkiä säästää hieman enemmän olkapäitä ja ottaa ehkä asteen enemmän ojentajia mukaan.

Että mihin lihaksiin liike kohdistuu ylärinnan lisäksi.

No ei tuo nyt kovin luonnolliselta tunnu millään ns. leveällä otteella... Mulla se ainakin käsipainoilla on just se leveys missä ne hanttelit luonnollisimmin liikkuu. vai mitä minä en taas tajunnut?

leveällä ja kapealla...? Tarkoitatko joko kyynerpäät suoraan sivuille suuntautuneena ja lähempänä kylkiä tehtynä ero? Kyynärpäät lähempänä kylkiä säästää hieman enemmän olkapäitä ja ottaa ehkä asteen enemmän ojentajia mukaan.

No tätä juurikin tarkoitin.

Enpä muuten ole tällaistakaan eroa koskaan tässä liikkeessä pohtinut. Aina tosiaan tehnyt sillä liikeradalle mikä tuntuu luonnollisimmalta. Kai se on sitten pakko kokeilla tuolleen kun kuvailit, että tuntuuko eroja...

Mikähän mahtaisi olla pielessä, kun vinopenkki käsipainoilla käy hemmetisti olkapäihin? Tangolla tehdessä rasitus on selkeästi rinnassa ja ojentajissa.. Penkki on yleensä säädetty ~30°-kulmaan.

Työnnät olkapäillä nostossa?

Joo, kp penkissä on ihan yhtä tärkeää että lavat on kontrollissa. Muutoin menee kyllä helposti olkapäillä työntelyksi.

Eilen tein piiiitkästä aikaa vinopenkkiä käsipainoilla ja nyt on rintalihat ihan perkeleen kipeet.

Pudotin kässärien painoa 2,5kg ja sama ilmiö toistuu.. Kunnollista kaarta ei saa millään aikaiseksi, sillä käsipainot pitää tuoda alhaalta ylös ja säädettävä penkki on normaalia kapeampi. 4x10 vinopenkki kp jälkeen olivat vain olkapäät pumpissa.

Teetkö tuon penkin siten että tuot kädet/kyynärpäät suoraan sivuille, siten että kädet ja pää ikäänkuin muodostaa T-kirjaimen? Vai tuotko kädet ala-asennossa hieman lähemmäs vartaloa(noin 45' kulmaan vartalosta). ?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom