Vetoremmien käytön filosofia- retarien perintöä?!?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No kerroppas nyt sitten ne rajat milloin remmien käyttö on perusteltua jos sinä ne kerran vipareidenkin osalta tiedät. Pitää laittaa treenivihkoon ne ylös etten vaan nolaa itteäni.

Älä ny noin helposta trollaannu. Sun kyynervarsi on muuten 37 cm vain sun unissas.

Olen tässä seurannut keskustelua ja tehnyt johtopäätöksiä. Bodaus on kyllä vaikein voimailumuoto mitä on koskaan keksitty.
En mä ainakaan osaisi podata, kun siinä on niin tarkkaa noi varustehommat :wtf:

Jokainen saa tehdä mitä haluaa mutta kyllä ite huvittuisin jos näkisin jonkun tekevän vipunostoja 10-15 kg käsipainoilla remmien kanssa. Jotain rajaa tähänkin touhuun hei. :D

Itse muistan aina pistää peukun sormien alle jotta ei tarvitse kantaa vetoremmien mukanaan tuomaa häpeää.

Mä en oo uskaltanu liikkua ulkona enää sen jälkeen, kun ostin vetoremmit. Niin suuri häpeä ja pelkään, että joku tulee pieksemään mut niiden takia. Omat vanhempanikaan eivät enää tahdo puhua mulle, kun käytän remmejä treenatessa.

Kumma juttu, että nyt remmikeskustelun edetessä monet tunnustavat niitä käyttävänsä, mutta todella harvat ovat tulleet jakamaan sitä informaatiota remmien pahuudesta. Ehkä tosiaan tämäkin myytti saadaan nyljettyä pois pakkikselta. :thumbs:

en käytä, ei mitään virkaa. Koskaan ei ole jäänyt leuat/ylätalja/soudut tekemättä etteikö olisi jaksanut puristaa, selkähän siinä aina enne väsyy. ja aina on nimenomaan selkä ottanut osumaa. Toki olen vetoliikkeissä melko tarkka tangosta jota käytän, esim leuoissa oikean paksuinen tanko on mulle tärkeä

"mikset käyttäisi vetoremmejä niin ei ole väliä tangolla ja treeni kulkee!!"

En ole käyttänyt vetoremmejä koskaan, mutta monesti olen asiaa harkinnut. Omilla saleilla vetoremmien käyttö on selvästi yleistynyt sitten 90-luvun.
Oikeastaan valtaosa enemmän treenaavista käyttää remmejä ja ovat niihin tyytyväisiä.
Onneks olen saanut reenata rauhassa ilman remmejä, ei ole kukaan tullut kummemmin tuputtamaan tai ihmettelemään kun en käytä.

Vetoremmit KYLLÄ!!! Mielestäni tuo selkä on jokseenkin isompi lihasryhmä kuin forkut... Niin ja oon aina ihmetelly salil, ku jengi rullaa niit remmäjä koko liinan mitan verran tangon ympärille, MIKSI?? Itselle ainakin riittää, kun kerran pyöräyttää ympäri.

Ei kiitos remmeille. Painot on niin pienet etten tarvitse ja toisaalta en jaksaisi ennen jokaista vetosarjaa alkaa niitä pyörittelemään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tottakai remmit käyttöön! Kulmasoutu itelle ihan mahdoton ilman remmejä. Muuten hyöty vähän pienempi, lähinnä viimeset toistot saa tehtyä paremmin selällä eikä karkaa tanko näpeistä. Maastavedossa taas remmit ihan turhat. Magnesiumia tankoon ja ristiote käyttöön, ei pitäis olla mitään ongelmaa :puntti: Kyllä se alaselkä aiemmin takaseinästä löytyy kuin sormista loppuis voima mavessa.

Pitäis varmaan hommata remmit, kun näin videon miten niitä pystyy hyödyntämään etukyykyssä. Mavessa menee vielä 120kg sarjat myötäotteella, mutta sen jälkeen jo joutuu ottamaan ristiotteella

Vaikka en tämmöisiä luetteloketjuja tuekaan niin:

Itse en jaksa leikkiä remmeillä. Varmaan saisi paremman tuntuman, mutta sitä en tavoittele enkä jaksa tehdä erikseen forkkutreenejä. Sormilukko on pitänyt mavessa toistaiseksi (5x165) ihan kivasti.

Itse en käytä remmejä muussa kun SJMV:ssä jossa teen pitkää sarjaa hyvin hitailla toistoilla. Selkätreenissä ei ole ikinä jäänyt treeni kiinni forkkujen kestävyydestä. Selkä on tulessa ja ihan loppu ennen forkkuja. Riippuu varmaan siitä miten niitä selkäliikkeitään tekee, aika epä-tehokkaasti niitä toistoja mun mielestä saa runtata jos selkä ei ole tulessa ennen forkkuja. Ootteko varma että teette töitä nimenomaan sillä kohdelihaksella? Koko kropalla kun huijaa ylisuurilla painoilla niin ei ihme ettö forkut menee ekana tukkoon

Näin saan forkuille treeniä samalla kerralla eikä selkäreenikään siitä kärsi

Kerran kokeilin, ei oikein hermo riittänyt niiden rättien pyörittelyyn. Sormilukko on helpompi vaihtoehto.

Toki jos on hc rahka bodi mies ja tahtoo liikkeet kohdistaa lihaksiin tarkasti kuin satelliittiohjattu risteilyohjus, niin varmasti parempi on vipata murkulat remmien kanssa. Ja sit tuplahaukat peilille, nam.

Oman haasteen selkäjumppaan tuo semmoset taljojen vetokahvat joissa tanko pyörii akselinsa ympäri kuin rasvattu ja otteena on apinaote. Paljon helpompaa vetää pyörimätöntä tankoa ilman remmejä kuin ympärirullaavaa. Ja mitä suuremmat painot, niin vaikeampi pitää näpeissä. 150kg alatalja pyörivällä tangolla menee jo otevoimatreeniksi ennenku selkä tekee edes töitä. Apinaotteella suhteellisen haastavaakin.

En käytä, koska en osaa. Ostan kohta versa gripit.

Itse olen yleensä karttanut vetoremmejä, rannetukia ja vöitä kuin ruttoa. Siitä kiitos äärimmäisen itsepäiselle luonteelle. Mutta 20 kiloa kun saa lisää laittaa painoa maastavetoon niin kyllähän se pirun hyvältä tuntuu vaikka takaraivossa kolkuttaakin, että etpä olisi omin voimin ilman apuja nostanut. Kyllä mä aion jatkossakin isoissa liikkeissä käyttää apuja jos vaan niiden avulla painoja saa ylös. Kyllä se niin hyvältä tuntui kun on samojen painojen kanssa tullut pitkään painittua ja sitten saakin yhtäkkiä laittaa 20 kiloa lisää tankoon. Mua alkoi oikein masentaa aikaisemmin kun maastaveto ei kehittynyt koska se jäi aina otteesta kiinni oli sitten mankkua tai ristiotetta niin aina jäi samoihin painoihin. Pitää vetää kyllä entisiä sanoja takaisin vetoremmien osalta. Eipä sitä enää kovin usein jos koskaan tule heitettyä kahtakymmentä kiloa lisää entiseen maksimiin yhden treenin aikana ja nostettua se maasta ylös :)

Hmm, sivutaivutukset smithissä, kuntouttavat lantionkeinutukset rekkitangosta roikkuen, yhden jalan kyykky (pistoolikyykky vai bulgarialainen kyykkykö se nykyään on?) ja askelkyykky taakse käsipainoilla tai kahvakuulilla ja ehkä etukyykky nyt lisänä semmoisiksi liikkeiksi, joissa käytän vetoremmejä. Muistelen joskus Hulkin käyttäneen etukyykyssä vetoremmejä (tai joku muu suomalainen kilpakehoilija) ja nyt itekin katsoin juutuubista asiasta filmin ja kiinnostuin asiasta. Tuo pitää kokeilla piakkoin! Eli näin:
Suunnilleen puolentoista minsan paikkeilta alkaa itse asia, eli vetoremmit + etukyykky.
Tässäpä seikkaperäisempi ja parempi filmi aiheesta:

Aioin olla postaamatta tähän ketjuun mitään tuota ensimmäistä lyhyttä ja sarkastista kommenttia lukuunottamatta. Tämä siksi, että ketjun aloitus on niin surkea ja sen jälkeen tuli pari ziljoonaa bro science kommenttia ja tuhannesti kehoilu/fitnessmytologiaa. Myöhemmin tähän ketjuun on tullut myös laatua ja järkeä, hyvä! :thumbs:

Siksipä laitoin tuon etukyykky + vetoremmit pohdiskelun verran (ja tuo menee mulla asap testattavaksi, vaikuttaa toimivalta ja kiinnostavalta) ja lisään muistelua, että joitain vuosia sitten täällä oli taas muuan vetoremmikeskustelu, jonka yhteydessä päätin kokeilla tehdä yhden peruskehoilutyylin reenin ja kuten aina, ilman remmejä ja sitten fiilistellä sitä, missä reeni pääasiassa tuntuu ja riittääkö forkuissa kesto ja voima. Muistelen ensin tehneeni noin 50-60kpl op leukoja, varmaan puolet ensin myötäotteella, puolet sitten vastaotteella. Sitten meni varmaan 4-5 sarjaa joko sjmv:tä tai normaalia mavea ja lopuksi 4-5 sarjaa alataljaa, kaikki muistaakseni tuommoisella 6-15 toistoalueella, eli peruskehoilumeininkiä ja ihan suoria sarjoja, ei mitään tehokeinoja. Forkutkin kyllä olivat kuormittuneet, mutta seur. parin päivän aikana forkuissa ei ollut domseja, mutta selkälihoissa ja takareisissä (se mave) todellakin oli. Tulin siihen johtopäätökseen, että en edelleenkään omissa reeneissäni käytä vetoremmejä, kuin muutamassa poikkeustapauksessa, eli nuo tämän postauksen alussa luetellut. Voi olla, että etukyykystä tulee yksi lisää tuohon. Olen siinä todella paska, reenipainot 50kg fitnessmimmien tasolla, olen tehnyt sitä todella vähän ja vihaan sitä. Jos tuo vetoremmikikka auttaisi, niin olisin oikein hyvillään ja ryhtyisin etukyykkäämään enemmän. Katsotaan, miten käy.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Suositut

Back
Ylös Bottom