Hmm, sivutaivutukset smithissä, kuntouttavat lantionkeinutukset rekkitangosta roikkuen, yhden jalan kyykky (pistoolikyykky vai bulgarialainen kyykkykö se nykyään on?) ja askelkyykky taakse käsipainoilla tai kahvakuulilla ja ehkä etukyykky nyt lisänä semmoisiksi liikkeiksi, joissa käytän vetoremmejä. Muistelen joskus Hulkin käyttäneen etukyykyssä vetoremmejä (tai joku muu suomalainen kilpakehoilija) ja nyt itekin katsoin juutuubista asiasta filmin ja kiinnostuin asiasta. Tuo pitää kokeilla piakkoin! Eli näin:
Suunnilleen puolentoista minsan paikkeilta alkaa itse asia, eli vetoremmit + etukyykky.
Tässäpä seikkaperäisempi ja parempi filmi aiheesta:
Aioin olla postaamatta tähän ketjuun mitään tuota ensimmäistä lyhyttä ja sarkastista kommenttia lukuunottamatta. Tämä siksi, että ketjun aloitus on niin surkea ja sen jälkeen tuli pari ziljoonaa bro science kommenttia ja tuhannesti kehoilu/fitnessmytologiaa. Myöhemmin tähän ketjuun on tullut myös laatua ja järkeä, hyvä! :thumbs:
Siksipä laitoin tuon etukyykky + vetoremmit pohdiskelun verran (ja tuo menee mulla asap testattavaksi, vaikuttaa toimivalta ja kiinnostavalta) ja lisään muistelua, että joitain vuosia sitten täällä oli taas muuan vetoremmikeskustelu, jonka yhteydessä päätin kokeilla tehdä yhden peruskehoilutyylin reenin ja kuten aina, ilman remmejä ja sitten fiilistellä sitä, missä reeni pääasiassa tuntuu ja riittääkö forkuissa kesto ja voima. Muistelen ensin tehneeni noin 50-60kpl op leukoja, varmaan puolet ensin myötäotteella, puolet sitten vastaotteella. Sitten meni varmaan 4-5 sarjaa joko sjmv:tä tai normaalia mavea ja lopuksi 4-5 sarjaa alataljaa, kaikki muistaakseni tuommoisella 6-15 toistoalueella, eli peruskehoilumeininkiä ja ihan suoria sarjoja, ei mitään tehokeinoja. Forkutkin kyllä olivat kuormittuneet, mutta seur. parin päivän aikana forkuissa ei ollut domseja, mutta selkälihoissa ja takareisissä (se mave) todellakin oli. Tulin siihen johtopäätökseen, että en edelleenkään omissa reeneissäni käytä vetoremmejä, kuin muutamassa poikkeustapauksessa, eli nuo tämän postauksen alussa luetellut. Voi olla, että etukyykystä tulee yksi lisää tuohon. Olen siinä todella paska, reenipainot 50kg fitnessmimmien tasolla, olen tehnyt sitä todella vähän ja vihaan sitä. Jos tuo vetoremmikikka auttaisi, niin olisin oikein hyvillään ja ryhtyisin etukyykkäämään enemmän. Katsotaan, miten käy.