Vetoremmien käytön filosofia- retarien perintöä?!?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Loistava keskustelun avaus Dressediltä ja muutenki hauskaa tekstiä. Jos tää ainainen vääntö sais pikkuhiljaa päätöksen tän ketjun myötä

Mulla remmit käytössä vain ja ainoastaan:

1. mave/sjmv pitkät volyymisarjat
2. mave/sjmv 4-6 sarjat isommilla romuilla
3. yhden käden kulmasoutu käsipainoilla isommilla malmeilla
4. t-kulmasoutu volyymisarjat
6. leuat erittäin ylileveällä otteella

ja kassissa on nämä saatanan keltaiset nahkasiukaleet. On muuten vitun hyvä kun reenin aikana kädet hikoo ja sitten on ranteet värjäytynyt keltaisiksi :D

Melkeinpä tekisi mieli kokeilla noita remmejä. Joskus männävuosina niitä käytin, mutta vain vedoissa ja jännetupentulehduksen paranteluun.

Isojen poikien mielestä siis remmit kannattavat, koska saa paremmin vedettyä esim. selällä? Entä jos grippiä on niin iloisesti, että se ei oikeasti ole minkäännäköinen ongelma? Mielestäni pystyn kyllä vetämään "ihan hyvin" selällä vaikka en remmejä käytäkään, koska grippi ei tuota päänvaivaa. Onko tuo siis esim. Kalimeron mielestä silti kannattavaa laittaa remmit? Saisinko vielä paremmin puristettua kohdelihaksella, jos laittaisin remmit?

Entäs sitten tämä fatbar-leiri. Monet fatbarien ja Fat Gripsien käyttäjät sanovat että liike menee paremmin perille, koska joutuu puristamaan tankoa/whatever henkensä edestä. Ainakin käsille tämä toimii hienosti, mutta eikös tuossa ole nyt juuri päinvastainen tilanne kuin remmien käytössä (grippiä hankaloitetaan). Ja silti luvataan sama vaikutus (suorastaan P-A-K-O-T-T-A-A lihakset kasvamaan).

Keskustelkaa.

Entäs sitten tämä fatbar-leiri. Monet fatbarien ja Fat Gripsien käyttäjät sanovat että liike menee paremmin perille, koska joutuu puristamaan tankoa/whatever henkensä edestä. Ainakin käsille tämä toimii hienosti, mutta eikös tuossa ole nyt juuri päinvastainen tilanne kuin remmien käytössä (grippiä hankaloitetaan). Ja silti luvataan sama vaikutus (suorastaan P-A-K-O-T-T-A-A lihakset kasvamaan).

Keskustelkaa.

Tähän mä en kyllä yhtyis ollenkaan. Jos pitäis fatbarilla tehdä vaikka kulmasoutua, täytyis painot melkeen puolittaa, ettei se menis vaan siihen otteen korjaamiseen. Siinä on kyllä jotain perää, että lihaksia saa aktivoitua tehokkaammin, jos puristaa tankoa paljon, mutta se toimii yhtälailla ohuellakin tangolla, jolla voi käyttää enemmän painoa.

Mä käytän remmejä, jos sarjan pituus on erityisen pitkä. Näppivoimat muuten loppuu ennen kuin treeni menee perille. Lyhyissä sarjoissa en remmejä käytä. Rannetukea en käytä koskaan.

[venom];4056531 sanoi:
...Jos haluaa selkätreenissä keskittyä forkkuihin selän kustannuksella, niin sitten vetelee ilman...

En ymmärrä miksi tässä olisi jotain järkeä? Tähän mennessä ne forkut on kannattanut treenata ihan forkkuina, muuten se on edessä ennemmin tai myöhemmin, riipuen tavoitteista.

Kovat forkut on monilla synnyinlahja, jos ne on tosi surkeat ni ei niille ihmeitä tehdä...

Tää nyt on ihan paska puhetta. Just tälläisistä heitoista leviää näitä höpöhöpö yleistyksiä, joita sitten pidetään totuuksina. Tässä kohtaa loppuu vaan usein usko ja pitkäjänteisyys kesken. On kyse sitten pohkeista tai kyynervarsista niin yleensä käy niin, että kun on maltettu ottaa selvää miten ne saisi kasvamaan on niitä jaksettu treenata esim 3-4 kertaa viikossa jokunen kuukausi tiiviisti, maximissaan puoli vuotta ja sitten itketään, ettei mitään tapahdu. Siihen ei yleensä voi muuta todeta, kuin "NO JOS NE VITTU PUOLESSA VUODESSA SAISI NIIN KAIKILLA OLIS DORIANIN POHKEET"

Jokainen joka niitä on jaksanut lähes joka päivä, joka viikko, kuukauden jokaisena viikkona, koko kalenterivuoden tehdä maximaalisella intensiteetillä ja asenteella on huomannut vuoden jälkeen, että ei helvetti kyllähän ne kasvaa ja ymmärtänyt, että tätä jatkamalla minäkin ne saan. Oli ne lähtökohdat kuinka huonot tahansa. Tottakai paremmista lähtökohdista saa samalla panostuksella paremmat. Treenivuosia ei saa kiinni kuin aikakoneella. Mutta se ettei surkeille mitään tehdä on...

...Esimerkiksi näistä kisaajista Peter Wileniuksella on todella surkea forkkuosasto, ja se on kuitenkin yksi iso osa-alue näyttävissä käsivarsissa. Käsien pohkeet.

Ja tähän kohtaan sopii mun puolesta veto, -14 kisoissa havaittavana forkkujen puoliskojen selvää tasoittumista, -15 ja -16 ei tarvitse ottaa enää turpaan LineUpissa tässä kohtaa, -17 eteenpäin, ainoastaan tämän vedon takia jengi muistaa, että ne lagas pahasti joskus. Mitä laitetaan?

...Onko tuo siis esim. Kalimeron mielestä silti kannattavaa laittaa remmit? Saisinko vielä paremmin puristettua kohdelihaksella, jos laittaisin remmit?...

Jos nyt sallitaan pieni karrikointi. Jos ne remmittömät forkut kestää kaikki treenit ongelmitta, on treenaaminen liian kevyttä. Kohdelihakselle tarkoitettua rasitusta kyetään varmasti lisäämään, massan, keston, intensiteetin kautta. Se forkku vaan nyt ei kestä samaa raiskausta kuin esim. selkä. Treeneistä ei aina tavitse tehdä sellaisia, että forkut on penikoilla. Mutta, jos koskaan ei ala tekniikka, puhtaus, palautusajat tai sarjapituuskärsiä forkkujen takia voi yleistäen todeta harjoittelussa olevan ainakin yhden ulottuvuuden, johon suuntaan rasitusta voisi lisätä lisätulosten saavuttamiseksi. Sen tuntuman saa kyllä ilman remmejäkin mutta sekin huononee kumulatiivisesti ennen forkun totaali failurea.

Remmithän on mitä mainioin reenivaruste. Tempauksessa ja työnnössä erittäin kätevät kun voi keskittyä jalkojen työhön ja käsien rentona pitämiseen eikä tangon puristamiseen.

Ite aikoinaa annoin omat salihanskat muijalle, sillä töiden kovettamat kädet eivät enään tarvinneet pehmustusta/pitoa, olivat jääneet käsiin vain tavaksi. Remmeistä en ole luopumassa ja käytän niitä leveissä leuoissa, taljoissa ja mavessa tappamaan hauikset pois pelistä jolloin rasitus menee sinne minne kuuluukin. Rannetukia mietin n. puoli vuotta ku penkki ei kulkenu ranteiden pakotuksesta => ostin gaspin branch warren siteet ja nyt taas saa lisätä malmia tankoon. Vyötä käytän lähinnä dippien teossa kun saa lisäpainot mukaan, ja joskus jos innostun repimään maasta normaaleja reenipainoja isompia rautoja ettei vahingossa säre alaselkää yrittäessä uutta henk. koht. ennätystä

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Minä oon käyttäny remmejä melkeen kaikessa ja koko treeniuran. Silti, käsivarsi on 43cm ja forkku 37cm nyt kylmänä mitattuna. Mun mielestä ihan hyvin tasapainossa, forkut kaipais vaan enemmän hammereita ja myötäotekääntöjä ku tuntuu toi sisäosa/alaosa/whatever dominoivan tällä hetkellä.

Forkkujen ja pohkeiden treenaus on ainakin mulle tosi kipeetä touhua lihaskalvojen takia, ja musta tuntuu että tästäkin syystä niitä laiminlyödään. Väittämä perustuu mutuun ja omiin havaintoihin salilla, sarjat jätetään kesken yleensä heti kun pumppi ja kipu tulee.

Siinä vielä kuva. Kuva on joulukuulta pumpissa, silloin punttitreeniä vuosi ja kolme kuukautta takana.

381574_501985319832140_221095010_n.jpg

Forkkujen ja pohkeiden treenaus on ainakin mulle tosi kipeetä touhua lihaskalvojen takia, ja musta tuntuu että tästäkin syystä niitä laiminlyödään. Väittämä perustuu mutuun ja omiin havaintoihin salilla, sarjat jätetään kesken yleensä heti kun pumppi ja kipu tulee.

Sama täällä ja onhan tuossa ollu sitäki ongelmaa että monesti vuosien saatossa on itellä jääny pohkeet ja forkut vähemmälle treenille vaikka niitä aina on treenattukin jos on ollu kiire tms. turha tekosyy. Kivuliastahan tuo on pakostakin, oon huomannu että kannattaa venytellä joka sarjan välissä vaan vastavenytyksillä pohkeita ja forkkuja ja uutta sarjaa putkeen, hitaasti mutta varmasti ne kyllä kasvaa ku jaksaa vääntää vaan :)

Sama täällä ja onhan tuossa ollu sitäki ongelmaa että monesti vuosien saatossa on itellä jääny pohkeet ja forkut vähemmälle treenille vaikka niitä aina on treenattukin jos on ollu kiire tms. turha tekosyy. Kivuliastahan tuo on pakostakin, oon huomannu että kannattaa venytellä joka sarjan välissä vaan vastavenytyksillä pohkeita ja forkkuja ja uutta sarjaa putkeen, hitaasti mutta varmasti ne kyllä kasvaa ku jaksaa vääntää vaan :)
Kaikkia lihaksia kannattaa venytellä tolleen, tiedossa on ;) Marko käski, minä toteutin. Kasvoin.

Itse olen käsivamman takia JOUTUNUT käyttämään remmejä, eipä tahtonut pysyä 200kg enään etes näpeissä maastavedossa. Remmit roskiin jos vain mahdollista mitä sitä antaa yhden osion ruumiistaan jäädä heikoksi.

Tietenki kö nykyään jokainen Jaripetteri on niin prkl podaria että pitää tehdä selkä remmeillä että saa paremman tuntuman........

Seuraava viesti ei sisällä sanaakaan aiheeseen liittyvää asiaa.

Siinä vielä kuva. Kuva on joulukuulta pumpissa, silloin punttitreeniä vuosi ja kolme kuukautta takana.

Tollasia kuvia (ja ihmisiä) on oikeesti ihan saatanan ärsyttävää kattoa. Minä pyrin tekemään kaiken, no en nyt ehkä mahdollisimman, mutta todella hyvin, ja siltikään en kasva likimainkaan samaa tahtia ku toiset. Mä oon kuitenki käyny salilla peräti pikkusen kauemmin ku sinä tuossa kuvassa, mutta kädet on mulla varmaan 1/4 noista. Samaten yks mun kaveri: treenaa varmaan vähän miten sattuu (RHP-vaikutteisesti kenties), syö mitä sattuu ja hänellä oli vieläpä yli puolen vuoden tauko salista tossa joskus ja silti se on mua varmaan 60kg painavampi ja metrin leveempi, eikä mikään läski.

Äskeinen teksti sisälsi "hieman" liiottelua ja erittäin turhaa (ainakin tätä ketjua ajatellen) vuodatusta, mutta nyt oli pakko. :piis:

Aina oon käyttänyt remmejä selkätreeneissä ja tulen käyttämäänkin. Kyllä sen hyöydyn niissä huomaa varsinkin viimeisissä toistoissa, kun se puristusvoima alkaa oikeasti loppumaan.

- - - Updated - - -

Aina oon käyttänyt remmejä selkätreeneissä ja tulen käyttämäänkin. Kyllä sen hyöydyn niissä huomaa varsinkin viimeisissä toistoissa, kun se puristusvoima alkaa oikeasti loppumaan.

Kas, en oo ehkä lukenut porausvoorumeita riittävästi, ku en ollu ollenkaan tietoinen, että jotkut nostaa äläkän vetoremmeistä. Mistä kaikesta olenkaan jäänyt paitsi.

Seuraava viesti ei sisällä sanaakaan aiheeseen liittyvää asiaa.

Tollasia kuvia (ja ihmisiä) on oikeesti ihan saatanan ärsyttävää kattoa. Minä pyrin tekemään kaiken, no en nyt ehkä mahdollisimman, mutta todella hyvin, ja siltikään en kasva likimainkaan samaa tahtia ku toiset. Mä oon kuitenki käyny salilla peräti pikkusen kauemmin ku sinä tuossa kuvassa, mutta kädet on mulla varmaan 1/4 noista. Samaten yks mun kaveri: treenaa varmaan vähän miten sattuu (RHP-vaikutteisesti kenties), syö mitä sattuu ja hänellä oli vieläpä yli puolen vuoden tauko salista tossa joskus ja silti se on mua varmaan 60kg painavampi ja metrin leveempi, eikä mikään läski.

Äskeinen teksti sisälsi "hieman" liiottelua ja erittäin turhaa (ainakin tätä ketjua ajatellen) vuodatusta, mutta nyt oli pakko. :piis:
Mä oon KING LÖNin valmennuksessa, kyllä kasvaa. Keväällä mennään ottaan 3kk ränni Riikaan, ei treenata ja tarkotuksena kasvattaa 15kg lihasmassaa.

Ite otan selkätreeniin remmit käyttöön vasta kun näpeistä alkaa voimat hiipua. Täten näppivoima kasvaa ja selkä kiittää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom