Vetoremmien käytön filosofia- retarien perintöä?!?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla on fitnesstukusta kauan sitten ostetut better bodieksen nahkaset ja ajanut asiansa hyvin. Tosin semmoset missä se lenkkijuttu on säädettävä nii oon kokenu hieman paremmaks kun saa vielä paremmin kiristettyä mutta eipä noillakaan ole ongelmia ollut.

RHP pellet tarvitsevat vetoremmejä ylätaljaliikkeisse. MaVe-sarjoissa voi käyttää, jos ei pikku kätöset muutoin kestä ehjänä.

Remmejä voi käyttää kun tarttee, mitä ihmeellistä siinä on. Mut sitä en tajua ku telkkarissa tulee eräskin ohjelma jossa valmennettavilla on remmit vipunostoissa 5kg painoilla. Jep jep. Salillakaan en tajua sitä että 20kg rintatuellisessa soudussa on remmit. Ei voi keskittyä selkään noilla painoilla ilman remmejä? Sama ku kävelisit sauvoilla vaikka osaat kävellä. Ite en ole käyttänyt remmejä ollenkaan koko treenihistoriani aikana, paitsi myötäotevedon vikassa kovassa sarjassa, kun grippi ei enää riitä. Kulmasoutu menee yli 100 kilolla helposti ilman remmejä, selkä väsyy ensin forkkuja. 200kgn vetäjiä on salit täynnä, mut 200 kilon vetäjiä myötäotteella ilman remmejä ei ole sit niin lukusasti. Forkut kasvaa parhaiten epäsuoralla reenillä ainakin itellä, ja käden puristus voima on ihan eritasolla nyt kun alottaessa, ja se on hyödyks jo ihan arkielämässä.

RHP pellet tarvitsevat vetoremmejä ylätaljaliikkeisse. MaVe-sarjoissa voi käyttää, jos ei pikku kätöset muutoin kestä ehjänä.

Melkoisen paradoksin nyt kyllä heitit. Kuten nimikin jo kertoo, ei RHP:t mitään ylätaljaa edes tarvitse. Vai onko tämä rinta-hauis-pelle-pelle joku eri asia?

Remmit on, ja hanskat. Saa vaan keskittyä paremmin lihasryhmään kun vetää, eikä siihen miten saatanasti sattuu näihin pianistin käsiin.

Mutta remmejä en käytä leuanvedossa enkä alataljassa, koska en jaksa grippiä erikseen treenata ja se tulee sitten siinä. Varmasti kehittyis paremmin jos käyttäis, mutta sitten pitäs jotain rannekoukistusrunkkausta alakaa tekemään.

EDIT: Lakipiste sano hyvin. Kun voima on sillä tasolla että niitä remmejä ehottomasti tarvitsee (jaksaa puristaa sitä 5kg viparia koko sarjan loppuun) niin remmejä voi alkaa käyttämään. Mitä lujempaa käden saa puristettua nyrkkiin, sitä enemmän tensiota, sitä enemmän voimaa, sitä isommat romut = gripistä on vinha hyöty, sitä kannattaa joillain liikkeillä vahvistaa ja totuttaa puristamiseen.

EDIT2: Ja pakko mainita, eiköhän kaikki bodypiirin jutut ole retardien perintöä? Missä tahansa foorumilla alkaa aina hirveä fleimaus kun erehtyy kysymään esim.

1) Vetoremmeistä & hanskoista
2) Maastavedon & kyykyn tarpeellisuudesta
3) Moninivelliikkeiden vs. laitteiden opettelun hyödyistä aloittelijoille
4) Prodemääristä & Malton käytöstä :D

Itse käytän remmejä melkeimpä jokaisessa selkäliikkeessä paitsi mavessa. Forkut eivät ole mitkään erityisen pienet muuhun kroppaan verrattuna ja mave onnistuu ihan ongelmitta ilman remmejä.

...Forkut kasvaa parhaiten epäsuoralla reenillä ainakin itellä, ja käden puristus voima on ihan eritasolla nyt kun alottaessa, ja se on hyödyks jo ihan arkielämässä.

Ja sitten on niitä yli satapiikkisiä SM-tason kisaajia, jotka on ajatelleet koko elämän, että mä oon kova jätkä, en käytä remmejä, forkut kasvaa Hammereilla&etc ja sitten alkaa kasvaa tatti otsaan, kun pitäisi yli 10-vuotisen treenihistorian jälkeen harjoittelemaan niitä forkkuja tosissaan, kun ei ne tulekkaan itsestään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei tässäkään tapauksessa kukaan tulee antamaan tekijälle tillikkaa ja huutamaan, että tuosta seuraa ainoastaan ojentajien välitön surkastuminen!!

Ainäivvai?

20130221011920_5125bc682ad7f.jpg

Joo, lisää kahvia...

Hetken kun rannevamman takia niitä käytin mavessa, niin huomasin pitäväni niitä melkein kaikissa selkäliikkeissä. Kun käsi parani, en enää ole käyttänyt kuin jossain olankohautuksissa, ja liikkeissä joissa pidetään käsissä pitkään isoa laakeroitua käsipainoa. Ehkä se että mavessa ei kisoissakaan saa remmejä käyttää tekee sen että siinä en ainakaan itse kenellekkään suosittele siinä niiden käyttöä. Mankkua ja ristiote, jos ei pysy, niin syytä tehdä asialle jotakin.

Tuohan riippuu treenin tavoitteista kannattaako niitä käyttää. Ei voi yleisesti julistaa että kaikkien kannattaa käyttää kaikissa liikkeissä tai ettei kenenkään kannata käyttää ikinä.

Jos liike hyytyy gripin vuoksi, laitan remmit. So simple. Useimmiten tuo tapahtuu pitkissä sarjoissa ja/tai jos samassa treenissä on monta grippiä vaativaa liikettä. Lisäpainoleuat tulee aina vedettyä remmeittä, niissä ei grippi oo koskaan ollut pullonkaula. Ja se on niin pirun ärsyttävää kurotella niitä tangon ympäri kun vyötäisillä roikkuu jo painot. Olkapäät alkaa krampata ennenkuin remmit on tiukalla.

En kyllä ymmärrä miksei remmejä voisi käyttää vaikka jokaikisessä liikkeessä, ellei treenaa vartavasten joihinkin grippiä vaativiin lajeihin. Tuo 'ei kisoissakaan saa käyttää remmejä' on vähän huono perustelu tallukan saliremmien käytön karsastamiselle. Ei oo minulta pois jos joku mavettaa remmeillä... eikä häneltäkään, ellei sitten oo menossa niihin kisoihin. Samaan kategoriaan kuuluu perustelu että 'pienet forkut isolla äijällä on koomista' - so what? Olkoon koomista, edelleen, ei oo multa pois.

Jos mua vituttaisi jonkun tyypin forkkujen pienuus suhteessa muuhun kroppaan niin olis kyllä aika pienet vitutuksen aiheet. Tapavittuuntumista enemmänkin.

Ja sitten on niitä yli satapiikkisiä SM-tason kisaajia, jotka on ajatelleet koko elämän, että mä oon kova jätkä, en käytä remmejä, forkut kasvaa Hammereilla&etc ja sitten alkaa kasvaa tatti otsaan, kun pitäisi yli 10-vuotisen treenihistorian jälkeen harjoittelemaan niitä forkkuja tosissaan, kun ei ne tulekkaan itsestään.

Kovat forkut on monilla synnyinlahja, jos ne on tosi surkeat ni ei niille ihmeitä tehdä. Esimerkiksi näistä kisaajista Peter Wileniuksella on todella surkea forkkuosasto, ja se on kuitenkin yksi iso osa-alue näyttävissä käsivarsissa. Käsien pohkeet.

Hyvä postaus. Itse kuuluin myös tähän remmit-yms-hilavitkuttimet-heikoille osastoon monta vuotta, kunnes eräänä päivänä sain aivopierun ja hommasin remmit. En ymärrä miksi olin noita vältellyt kuin ruttoa.. Tällä hetkelle remmit kuuluvat vakiovarustukseen selkä- ja jalkapäivinä. Tietty välillä tulee reenattua nuo ilman remmejäkin, mutta en näe mitään syytä olla käyttämättä niitä. Se hyöty vaan menee egon yli.

Forkut kasvaa parhaiten epäsuoralla reenillä ainakin itellä, ja käden puristus voima on ihan eritasolla nyt kun alottaessa, ja se on hyödyks jo ihan arkielämässä.

Muistaakseni Jto sanoi, että nimenomaan forkun kasvun kannalta ei riitä pelkästään staattinen puristus.

Mulla vetoremmien tarve ei johdu pelkästään forkkujen heikkoudesta/väsymisestä, vaan lähinnä siitä, että mulla on helvetin lyhyet ja heikot sormet. Rinnallevedossa jään 40 kiloa ennätyksestä ilman remmejä, kun sormet ei yksinkertaisesti pidä +100 kg raudoissa. Mavessa taas huomattavasti isommilla raudoilla ei ole ongelmia puristuksen kanssa, kun tekee ristiotteella ja puristaa koko kädellä.

Remmejen käytössähän on kyse vain priorisoinnista. Jos haluaa selkätreenissä keskittyä selkään ja se onnistuu remmien avulla paremmin, niin sitten käyttää remmejä. Jos haluaa selkätreenissä keskittyä forkkuihin selän kustannuksella, niin sitten vetelee ilman. Jos remmit ei vaikuta treeniin mitenkään, niin mitä niitä käyttämään. Niin yksinkertaista.

Itse olen aika pitkään karsastanut vetoremmien käyttöä, mutta syksyllä vasemman kyynärpään alue tuntui kipeytyvän tuosta nivelten/lihasten kiinnityskohtien kohdalta ja kipu säteili ajoittain pidemmällekin käsivarteen. Luulin alkuun sen johtuvan ranskalaisesta punnerruksesta liian suurilla rojuilla ja pidin pitkään taukoa ranskiksesta, mutta kerran eräs salitoveri kysyi SJMV:tä tehdessäni, että teenkö vetoliikkeet aina ristiotteella, koska siinä on mahdollista särkeä tuo alue kädestä. Vaihdonkin vähän aikaa sitten SJMV:ssä otteen myötäotteeseen remmien kanssa eikä ainakaan hetkeen ole kipeytymistä tapahtunut. Vaihdoin varmuuden vuoksi myös kulmasoudussa myötäotteeseen remmeillä tämän vuoksi.

Minä kyllä oon käyttäny selkäreeneissä aina vetoremmejä viimisen 10 vuoden aikana eikä mulla oo tuo selän kehitys kärsinyt ainakaan tästä syystä... ;) Forkut treenaan luonnollisesti erikseen.

PS. Ja käytän vyötäki tosi monessa liikkeessä :D Ja nyt ei kannata enää heikkohermoisimpien lukea, mutta teen tämän kaiken vielä tank toppi päällä!!! :wtf:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom