Vetoremmien käytön filosofia- retarien perintöä?!?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Viittaan siis noilla kehoilu/fitnessmytologiajutuilla siihen, että mielestäni on väärin, että laajennetaan joku, mikä koskee lähinnä kilpakehonrakentajia ja heidän huolellista fysiikan tasapainoisemmaksi ja lihasten isommiksi hiomistaan koskemaan lähes kaikkia kuntosalireenareita, niitäkin, joilla on yleiskuntoilullinen tavoite. Mielestäni jos on Tauno tai Tiina Tavallinen, jolla on tavoitteena yleisluontoinen kuntoilu ja lihaskunnon kohentaminen, olisi vetoremmien käyttö paras minimoida. Toisaalta ei ole järkeä olla järkähtämättömän puritaaninenkaan, vaan hyväksyä se, että joskus vetoremmejäkin on järkevää käyttää. Mutta koska Keijo ja Kaisa Keskiverrolla ei ole liikaa aikaa (on kato niitä lapsia, työtä tai töitä jne.), on hyvä, että saa samalla sekä selkäreenin, että otevoimaankin pientä kohennusta tai ainakin ylläpitävää reeniä. Ja sen saa nimenomaan sillä, että suurimmaksi osaksi reenaa ilman vetoremmejä, mutta ajoittain (jos on hyvä päivä, paljon virtaa ja aikaa ja siksi haluaa reenata selän normaalia kovemmin ja tuntuu, että forkuissa ei riitä puhti tai sitten mainitsemani kaltaiset apuliikkeet, joissa otteen pitävyys ei ole eikä tarvitse olla pääpointtina, vaan esim. reisien ja pakaroiden reenaaminen tai alaselän kuntouttaminen) ottaa ne suosiolla käyttöön.

Sitten taas kilpakehoilija on ihan eri asia. Kyseessä on tällöin yleensä kokenut reenari, jolla on selkeä kilpailullinen tavoite. Tällöin on selvää, että analysoidaan heikkoudet ja lähdetään poistamaan niitä. Lisäksi yleensä on jo lihasmassaa ja reenikapasiteettia selvästi keskivertokansalaisia enemmän. Tällöin voi hyvinkin olla, että vetoremmien aika runsaskin käyttö on perusteltua ja järkevää.

Sitten remmeistä alkaa ollakkin jo kovasti hyötyä jos harrastaa vaikkapa brassijutsua tai lukkopainia. Käytän remmejä ihan säästelläkseni forkkuja bjjtreeneihin.

... Toisaalta ei ole järkeä olla järkähtämättömän puritaaninenkaan, vaan hyväksyä se, että joskus vetoremmejäkin on järkevää käyttää.

Just näin. Miksi asian pitää olla niin joko/tai? Itse sain FatGripzeistä 10 euroa alennusta, kun ostin samalla vetoremmit, joten ostettavahan ne oli kun ei semmoisia perkeleitä ollut aiemmin tullut hankittua.

Oman haasteen selkäjumppaan tuo semmoset taljojen vetokahvat joissa tanko pyörii akselinsa ympäri kuin rasvattu ja otteena on apinaote. Paljon helpompaa vetää pyörimätöntä tankoa ilman remmejä kuin ympärirullaavaa. Ja mitä suuremmat painot, niin vaikeampi pitää näpeissä. 150kg alatalja pyörivällä tangolla menee jo otevoimatreeniksi ennenku selkä tekee edes töitä. Apinaotteella suhteellisen haastavaakin.

Pyörivät vetokahvat on tosiaan ihan eri tasolla gripin vaativuuden suhteen vaikka tekisi normaalilla otteellakin. Jos pyörimätön vetokahva ( vaikka tällainen ) hyvällä karhennuksella ei pysy näpeissä ilman remmejä niin voisi sanoa että grippivoimat ei ole muiden voimien tasalla.

Sitten remmeistä alkaa ollakkin jo kovasti hyötyä jos harrastaa vaikkapa brassijutsua tai lukkopainia. Käytän remmejä ihan säästelläkseni forkkuja bjjtreeneihin.

Minä taas en käytä remmejä juuri sen takia, ettei judossakaan ole mitään otetta parantavia apuvälineitä.

Minä taas en käytä remmejä juuri sen takia, ettei judossakaan ole mitään otetta parantavia apuvälineitä.

Joo ei se satunainen puvusta nyppiminen paljoa otevoimaa kehitä :D

-- Edit --

Kaippa noi remmit on jollekin bodarille ihan sopiva apuväline kun halutaan oikein eristämällä eristää niitä lihasryhmiä, itse kun treenaan lähinnä lajia tukevaa punttia niin ennemmin käytän noita fat gripzejä kun remmejä. Pysyy ne gi:n kaulukset huomattavasti paremmin näpeissä kun tulee sitä näppivoimaa treenattua ihan muun harjoittelun ohessa.

Mutta, henk koht mielipide on et ei ne remmit tai fatgripzit ketään autuaaks tee. Toisille remmit on hyvä juttu, kuten bodareille, mut ei niitä nyt ihan kaikkien kannata käyttää kun olenainen osa siitä treenin tehosta menee hukkaan jos ei olla mitään eristäviä liikkeitä tekemässä.

PS. [PROVO]Ennenkuin joku tulee huutamaan et "no vittu mulla on varmasti isommat forkut vaikka käytän remmejä", niin tässä terveiseni sinulle. Haista kakka! Voi olla isommat forkut mut meikäläisellä pysyy varmasti se vastutajan gi pitempään otteessa[/PROVO]

Kaippa noi remmit on jollekin bodarille ihan sopiva apuväline kun halutaan oikein eristämällä eristää niitä lihasryhmiä
tuntuu vaan että moni menee tässä perse edellä puuhun, ja käyttää niitä vaan siks että on liian isot painot ja väärä tekniikka käytössä, jollon forkut palaa loppuun ekana. Sitten laitetaan remmit ja samalla vähän lisää painoo, eikä edelleenkään mitään tietoa minkään lihaksen eristämisestä. En tajua miten jossain kohautuksissa joutuu muka käyttään remmejä? Sillon on kyllä joku perus "salin isoimmalla painolla heiluttelen vähän olkapäitä johonkin suuntaan" -tekniikka käytössä ilman minkäänlaista supistusta siellä epäkkäissä.

Itsellä on ollut ongelmana ennen remmien käyttöä ylä -ja alataljoissa se, että käytän "liikaa" hauiksia ja selässä tuntuma huononee. Tuohon vaikutti heti, kun rupesin vetämään taljoja ilman peukaloja(apinaote). Apinaotteen pitävyyden kanssa tuli ongelmia, kun ei oikein meinannut sormissa voimat enään riittää, niin remmit sitten vaan mukaan ja homma jatkuu mallikkaasti.

Itsellä menee myös helposti käsille ja teen lähes kaikki selkäliikkeet apinaotteella paremman tuntuman takia. Vaikka pystyn treenaa ilman remmejä, niin kyllä viime testissä sain hyvää jeesiä treenin loppupäähän remmeistä juuri tuon apinaotteen takia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En tajua miten jossain kohautuksissa joutuu muka käyttään remmejä? Sillon on kyllä joku perus "salin isoimmalla painolla heiluttelen vähän olkapäitä johonkin suuntaan" -tekniikka käytössä ilman minkäänlaista supistusta siellä epäkkäissä.

Hyvähän se on huudella jos ei itselläsi ole luokkaa 5cm pitkät sormet ja kämmenet jatkuvasti hikisenä kuten eräillä :D Itellä remmit kohautuksissa ihan ehdoton, muuten ei vaan kertakaikkiaan tanko pysy näpeissä. Ja nimenomaan näpeissä, siinä ei näillä sormen pituuksilla mitään forkkuja kysytä vaan näppivoimia.

tuntuu vaan että moni menee tässä perse edellä puuhun, ja käyttää niitä vaan siks että on liian isot painot ja väärä tekniikka käytössä, jollon forkut palaa loppuun ekana. Sitten laitetaan remmit ja samalla vähän lisää painoo, eikä edelleenkään mitään tietoa minkään lihaksen eristämisestä. En tajua miten jossain kohautuksissa joutuu muka käyttään remmejä? Sillon on kyllä joku perus "salin isoimmalla painolla heiluttelen vähän olkapäitä johonkin suuntaan" -tekniikka käytössä ilman minkäänlaista supistusta siellä epäkkäissä.

Miksei remmejä kohautuksissa? Teeppä selkäpäivänä kaikki liikkeet ilman remmejä (esimerkkinä mave, leuat myötäotteella ja lisäpainoilla, kulmasoutu) ja tämän jälkeen sitten kohautukset. Olen 90% varma että sun voimat on forkuista tähän mennessä palaneet melkein loppuun. ;)

Kyllä kohautuksissa on remmit ehdottomat, itse tein viimeks 160 kilolla viidentoista sarjoja niin kyllä noissa painoissa (joojoo toki painon kovuus on suhteellista kaikille;)) nyt haluaa keskittyä juuri niillä epäkkäillä työskentelyyn eikä miettiä sitä että pysyyköhän se tanko nyt käsissä. Toki jollain 100 kilon lastenpainoilla remmejä ei kohautuksissa tarvitse jos ei forkkuja ole ajanut ihan loppuun siinä vaiheessa. En kyll nyt tajua että miksi tämmösestäkin pitää joku helevetin satasivunen ketju olla. Jos haluaa kohdistaa liikkeen täysin reenattavalle lihakselle = käyttää remmejä ja reenaa forkut erikseen, jos taas haluaa forkkuja reenailla samalla niin vetelee ilman mutta painoista voi joutua karsimaan, ei luulis olevan tämäkään niin vitun monimutkasta.

Oma selkäreeni on leuat lisäpainolla 3 sarjaa, pulldown kone 3 sarjaa apinaote, polvistaveto 3 sarjaa nousevilla painoilla (vikassa remmit, ku ei myötäote enää pidä) kulmasoutu/ alatalja 3x pudotuksella, ja joskus loppuun kohautuksia jos jaksaa. Remmejä ei tartte missään paitsi vedon vikassa sarjassa. Selkä menee pumppiin ja forkut on sen tuntuset ku ei olis edes reenannu. :) Se on just se mihin sä ittes reenissä totutat, remmeihin vai omiin näppeihin. Mä luotan jälkimmäisiin. Kohautuksiakin voi tehdä tosiaan 2 eri tavalla. Epäkkäillä supistaen tai 200 kilolla nypytellen remmien varassa. Ei tietystikään kellekään henk. koht.Tuli vaan mieleen. Iteki voin 60 kilosilla kässäreillä tehdä "kohautuksia", mut 30 kilosilla on kyl kivempi poltella ja supistella Kohdelihasta. Eihän kukaan kiedo polvisiteitäkään joka kyykkysarjaan, ja sen jos tekis, ni johan sitä täällä kauhisteltaisiin ja haukuttaisiin, edes vyötä ei saisi pitää ennätyskyykyssä. Sit ne siteiden käyttäjiä haukkuvat samat kaiffarit sitoo remmit 50 kilon kulmasoutuun kun muuten ei pysty selkää ja persereikää supistamaan samaan aikaan sormien kanssa.

Niin no, itsellänihän on kaksi selkäreeniä kierron aikana. Toisen runnon menemään voimapainotteisemmin ja toinen taas pitempää sarjaa pumppailen. Voimapäivänä lähes joka liikkeessä remmit käytössä kun muuten menis pelkästään käsillä repimiseksi. Mutta niin en sit tiedä, kai mulla on liikaa painoa noissa voimapäivän sarjoissa kun pitää remmeihin turvautua jotta saa keskittyä pelkästään latseilla supistamiseen, tosin hyvinpä noi on selälle ja muille kohdelihaksille mennyt liikkeestä riippuen toki ;) Pumppipäivänä harvemmin tulee remmeihin koskettua kun alhaisempien painojen takia luonnollisesti ei tarvitse esim puristamiseen kiinnittää kauheasti huomiota, mavessa en koskaan ole käyttäny vaan ristiotetta peliin kun myötäotteella alkaa lipsumaan. Vaikka et kellekkään henk. koht äsken sanonut niin toimpa oman kantani esiin. Tai no, ehkäpä mun forkut on vaan liian heikot ja pitäisi alkaa reenaamaa vieläkin enemmän jotta ylätaljassakin pysyisi koko pakka kädessä ja forkuissa ei tuntuisi miltään sarjan jälkeen, ei mulla tietenkään ole näppivoimat mistään kotoisin kun en ole myötäotteella 200 enempää kokeillut maasta vetää. :jahas:

Joo ja pitää lisätä hackkyykky tangolla noihin, missä ite käytän aina remmejä. Siinä ei käytännössä voi käyttää muuta, kuin myötäotetta ja kun kiloja voi pistää tankoon suunnilleen saman verran, kuin mavessa, niin ei kertakaikkiaan pysyisi tanko ilman remmejä näpeissä, olisi mahdotonta tehdä ilman niitä koko liikettä. Mun välitykset kumminkin ovat alkup. hackkyykkyyn sopivat (orankimaisen pitkät käsivarret ja lyhyet jalat) ja kun kotigymillä pääasiassa reenaan, niin kyseessä on mulle oikein hyvä jalkareeniliike.

Ei toiminut ollenkaan etukyykky vetoremmeillä. :( Pidän todennäköisenä, että syynä on se, että vetoremmini ovat täysin erilaiset, mitä noissa linkittämissäni filmeissä. En pystynyt omia remmejäni käyttämään noin, kuten filmeissä näytetään. Noh, jos teen etureisipainotteista jalkareeniä kotigymilläni, niin hack tangolla on edelleen mulle paras liike, koska välitykseni sopivat siihen ja olen sitä paljon tehnyt, sujuu ihan näpsästi.

Itse käytän kyllä vetoremmejä käsipainokulmasoudussa, pitkissä maveissa, kohautuksissa ja joissakin vastaotevetoliikkeissä ihan vaan sen takia, että niitä on joko mahdoton tehdä ilman tai että tuntuman saa oikeaan paikkaan. Ykkösvedoissa ei ole koskaan näppivoimista jäänyt kiinni

Itsellä on käytännössä aina remmit tangolla tehtävissä souduissa, ylä- ja alataljassa jos tulee pitkä sarja ja sjmv:ssa yleensä. Normi maastaveto ja leuat aina ilman remmejä ellei leuanvetotanko satu olemaan tosi liukas tai jos teen leveällä vastaotteella. Etukyykky tulee myös tehtyä remmien että saa mukailtua "oikeaa" nostotyyliä.

Suositut

Back
Ylös Bottom