Vetoremmien käytön filosofia- retarien perintöä?!?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
rannekanava vamman takia mavessa pakko käyttää remmejä, risti ote ei tule kuulookaan(oikealla kämmen eteenpäin / vasen itseen päin) ja pelkästään samalla ristiotteella ei huvita vedellä->epätasainen rasitus ajan saatossa.. kulmasoudut ja leuat sitten ilman, grippiä yrittäny kehittää lähinnä pitämällä toistomäärät suurina... mieluiten mavettais ilman remmejä ku ei tunnu vielkää luontevalta vaikka 6kk harjotellu niiden käyttöä.. no kai tää on sitä 'training around injury' hommaa.

rannekanava vamman takia mavessa pakko käyttää remmejä, risti ote ei tule kuulookaan(oikealla kämmen eteenpäin / vasen itseen päin) ja pelkästään samalla ristiotteella ei huvita vedellä->epätasainen rasitus ajan saatossa.. kulmasoudut ja leuat sitten ilman, grippiä yrittäny kehittää lähinnä pitämällä toistomäärät suurina... mieluiten mavettais ilman remmejä ku ei tunnu vielkää luontevalta vaikka 6kk harjotellu niiden käyttöä.. no kai tää on sitä 'training around injury' hommaa.

Niin paljon mainostettu - syystäkin - sormilukko on erittäin hyvä tekniikka. Ei oo mitään ongelmia vedellä sen kanssa. http://2.bp.blogspot.com/_TUdEAYRh-20/SxXXUwTLW4I/AAAAAAAAAIs/lGijd4m-tmI/s1600/7657.jpg

Minä kyllä oon käyttäny selkäreeneissä aina vetoremmejä viimisen 10 vuoden aikana eikä mulla oo tuo selän kehitys kärsinyt ainakaan tästä syystä... ;) Forkut treenaan luonnollisesti erikseen.

PS. Ja käytän vyötäki tosi monessa liikkeessä :D Ja nyt ei kannata enää heikkohermoisimpien lukea, mutta teen tämän kaiken vielä tank toppi päällä!!! :wtf:

Tank toppi lähtee käyttöön taas kun kelit lämpiää. ;)

No täällä yksi joka käyttää remmejä aina selkätreenissä. Piti tuo forkkukin ihan mitata ja näytti n. 34 senttiä. Olkavarsi on jotain 45. Eipä noita forkkuja tule treenattua kuin 2-3 sarjaa per viikossa rannekääntöä. Kai niihin vähän lisää saisi jos viittisi tehdä enempi, mutta eipä nuo omaan silmään näytä huonoilta.

Jos minua kiinnostaisi treenata puristusvoimaa niin vaikka saatana roikkuisin leuanvetotangossa. SItä voisi tehdä vaikka yhdellä kädellä tai lisäpainojen kanssa tai miten vaan keksii. Vaan kun ei kiinnosta pätkääkään. Puritusvoima on reilusti keskivertoa isompi vaikka salijantterimittakaavassa onkin surkea. Ei tunnu missään kun en ole voiman ostaja. Voiman ostajat tottakai vetää ilman remmejä maasta kun ei siinä lajissa käytetä remmejä. Minä vaan en näe bodausmielessä treenaavalle mitään järkeä vetää jollain ristiotteella vain siksi ettei tartte käyttää remmejä.

Käytän remmejä. En kyykkää. En tee dieetillä aerobista enkä etenkään tee sitä tyhjään mahaan. En enää nykysellä vedä juurikaan sarjoja failureen, enkä tee pakkotoistoja ja pudotussarjoja. Kehityn varmaan paremmin kuin koskaan aikaisemmin. Kertokaas vielä lisää bodymyyttejä niin katotaan onnistunko kohta kiertämään ne kaikki?

37cm forkku vuoden reenillä on jo sellanen et pitää olla geneettisesti lahjakas sillä osastolla. Itellä forkku 30cm käsisuorana ja hanska 43cm. Timbakin häviää Veeillelle vaikka on punttia sen 10v? jo nostanut. Et voi noilla mitoilla pyyhkiä persettä et miten kasvaa vai ei kasva.

37cm forkku vuoden reenillä on jo sellanen et pitää olla geneettisesti lahjakas sillä osastolla. Itellä forkku 30cm käsisuorana ja hanska 43cm. Timbakin häviää Veeillelle vaikka on punttia sen 10v? jo nostanut. Et voi noilla mitoilla pyyhkiä persettä et miten kasvaa vai ei kasva.
Niin. Mun isällä on ihan himppua vaille vajaa 40cm forkku, harrastanu 20v painonnostoa eikä koskaan suoraa treeniä kyynärvarsille. Kai mä oon tässä kohtaa geenilottoa saanu 6+1. Kasvaa mulla pohkeetki aika ripeesti, lähes niinku kaikki muutki lihakset.

Moniko täällä on alusta asti treenannut pitovoimaa kunnolla erikseen ja käyttää silti taljoissa, leuanvedoissa yms. remmejä? Puristusvoima (sulkemisvoima, CoCit) ei ole sama kuin pitovoima.
Kuinka montaa ei kiinnosta pitovoiman treenaaminen ollenkaan?
Moniko edelliseen myöntävästi vastanneista nauraa "rintahauispelleille" siksi kun heitä ei kiinnosta jalkojen treenaaminen ollenkaan?

Muakaan ei kiinnosta pohkeiden treenaaminen. Aivan varmasti joku pitää pohkeiden treenaamatta jättämistä typeränä ja osaa perustella miksi niitä kannattaa treenata ja tiedän sen itsekin. Silti oon vaan laiska paska kun niitä pitäisi erikseen treenata, mutta en mä nyt helvetti siitä ala avautumaan netissä jos joku pitää mua hölmönä sen vuoksi. Siinäpähän nauravat pohje-jeesustelijat.

Moniko täällä on alusta asti treenannut pitovoimaa kunnolla erikseen ja käyttää silti taljoissa, leuanvedoissa yms. remmejä? Puristusvoima (sulkemisvoima, CoCit) ei ole sama kuin pitovoima.
Kuinka montaa ei kiinnosta pitovoiman treenaaminen ollenkaan?
Moniko edelliseen myöntävästi vastanneista nauraa "rintahauispelleille" siksi kun heitä ei kiinnosta jalkojen treenaaminen ollenkaan?

Muakaan ei kiinnosta pohkeiden treenaaminen. Aivan varmasti joku pitää pohkeiden treenaamatta jättämistä typeränä ja osaa perustella miksi niitä kannattaa treenata ja tiedän sen itsekin. Silti oon vaan laiska paska kun niitä pitäisi erikseen treenata, mutta en mä nyt helvetti siitä ala avautumaan netissä jos joku pitää mua hölmönä sen vuoksi. Siinäpähän nauravat pohje-jeesustelijat.

Pointti ei ole tämä vaan se että niitä vetoremmejä ei pidä vain jättää pois siksi että siinä tulee jotenkin vajaa kehitys jos niitä käyttää. Treenataan selkä selkänä ja forkut forkkuina.

Treenataan selkä selkänä ja forkut forkkuina.

Silti en oo ikinä nähnyt kenenkään treenaavan nimenomaan pitovoimaa erikseen. Epäilenkin ettei sitä paljoa oikeasti harrasteta. Itse en vaan voi samaistua tohon, että selkätreenissä joutuisi jotenkin hirveästi keskittymään kiinnipitämiseen ja että se häiritsisi. Sen vuoksi en niele selityksiä siitä, että remmit olisivat jotenkin pakolliset että saa selästä kaiken irti. Sitten taas jos sitä pitovoimaa ei olla treenattu, niin on jo ihan pätevä selitys käyttää niitä remmejä selkätreenissä. Perimmäinen syy on kuitenkin jotain muuta kuin täällä väitetään.

Silti en oo ikinä nähnyt kenenkään treenaavan nimenomaan pitovoimaa erikseen. Epäilenkin ettei sitä paljoa oikeasti harrasteta. Itse en vaan voi samaistua tohon, että selkätreenissä joutuisi jotenkin hirveästi keskittymään kiinnipitämiseen ja että se häiritsisi. Sen vuoksi en niele selityksiä siitä, että remmit olisivat jotenkin pakolliset että saa selästä kaiken irti. Sitten taas jos sitä pitovoimaa ei olla treenattu, niin on jo ihan pätevä selitys käyttää niitä remmejä selkätreenissä. Perimmäinen syy on kuitenkin jotain muuta kuin täällä väitetään.

No monella se selkätreeni vaan lagaa kun niitä remmejä ei voida käyttää kun se on sitten yhtäkuin menetetty peli vähän kuin silloin jos ei kyykkää vaan treenaa jalat prässissä.

Jumalauta huomenna käytän remmejä jokaisessa selkäliikkeessä!

Yleensä remmit on käytössä näissä: mave/sjmv, olankohautus, kulmasoutu tangolla/kp.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jumalauta huomenna käytän remmejä jokaisessa selkäliikkeessä!

Yleensä remmit on käytössä näissä: mave/sjmv, olankohautus, kulmasoutu tangolla/kp.

No enpä minäkään nyt ihan joka selkäsarjassa niitä sentään käytä. Mutta se ensimmäinen yleensä raskain perusliike on se jossa käytän jokaisessa työsarjassa. Treenin loppua kohden sitten ollaan ilman ihan sen mukaan miten käsissä tuntuu. Esim. joku T-Soutu on sellainen jossa niitä ei ees tarvi kun niissä kahvoissa on ne kumihärdellit eli siinä ote pysyy muutenkin vaikkei purista niin perkeleesti.

Ihan hyvä että tää ketju avattiin koska moni varmasti jättää ne remmit hankkimatta kokonaan sen turhan pelottelun takia. Remmeille on bodailutreenissä paikkansa.

Oma maailma lähes mullistui saadessani viikko sitten nuo Versa Gripit käteen. Enää ei tenniskyynärpää rajoita kovia selkäsarjoja ja esim.leuat leveällä apinaotteella onnistuvat lähes vihellellen :dance: Jos tiedemiesinsinööri keksii hienoja vempeleitä pulliaisen avuksi niin minähän käytän!

Treenaisin ilman remmejä jos voisin mutta mieluummin käyttäisin remmejä kuin nostaisin ristiotteella. Joka tapauksessa pito on aina ollut huono verrattuna niihin pikku rautoihin joita käytän mave:ssa ja kulmasoudussa/olankohautuksissa, joten lämppärit ja nostosarjat teen ilman remmejä mutta työsarjat tms aina remmeillä etenkin sen jälkeen ku hankin kroonisen tennarin. Jos ei ole kilpailullista syytä nostaa ilman remmejä niin mielestäni aika typerää rajoittaa selän tms kehitystä vain sen takia että ote ei pidä. No kukin tyylillään..

Oma maailma lähes mullistui saadessani viikko sitten nuo Versa Gripit käteen. Enää ei tenniskyynärpää rajoita kovia selkäsarjoja ja esim.leuat leveällä apinaotteella onnistuvat lähes vihellellen :dance: Jos tiedemiesinsinööri keksii hienoja vempeleitä pulliaisen avuksi niin minähän käytän!

Tilasin alkuviikosta, en malta odottaa...

Itse käytän remmejä lähinnä hanskan korvikkeina kun trap barissa on niin perkeleelliset rihlat, nuorempana niitä tuli käytettyä ihan missä vaan, mutta näillä geeneillä ja näillä forkuilla taitaa olla parempi että jätän ne vain sinne maveen ja kohautuksiin.

Noniin, treeni takana. Tein vain suoria sarjoja ja lähes kaikki sarjat remmeillä (2 sarjaa ilman remmejä vertailun vuoksi). Kaksi ekaa liikettä (leuanveto vo, rintatuettu t-tankosoutu) meni aika samalla tavalla, kuin mitä ne menee ilman remmejä. Loppupään liikkeiden (kevennetty leuanveto, alatalja lapiokahvalla) vikoihin toistoihin sai ihan hyvää jeesiä, kun pysty keskittymään pelkästään selkään, eikä tarvinnut miettiä mitään muuta.

Super-/triplasarjoihin, pudotuksiin, giant-setteihin ym. remmit toimii varmasti aika nätisti, enkä kyllä nää muutenkaan mitään syytä olla käyttämättä niitä, jos niistä saa selkeää apua. Toisaalta taas aloittelijoiden kannattaa hankkia jonkun verran sitä grippiä pohjille ilman remmejä.

ps. käytän myös vyötä aika paljon!

Myönnän, käytän itsekin vetoremmejä. Minulla on tosi heikot forkut ja joudun käyttämään vetoremmejä kaikissa vetoliikkeissä, jotta saisin mahdollisimman hyvän pumpin ja tuntuman selkääni. Nykyään 3v bodaustreenii takana ja sarjaakaan en ole tehnyt ilman vetoremmejä. Tämän seurauksena jalkani ovat kuin suuret tukit ja selkäni on leveä kuin ladon ovi, mutta maasta en saa nostettua kuin 150kg ilman remmejä, kiitos olemattoman grippini. Jos voisin palata aikakoneella kolme vuotta ajassa taaksepäin ja perua nahkaisten vetoremmieni tilauksen eräästä kehonrakennukseen keskittyneestä verkkokaupasta, en sitä tekisi, koska niin kuin bodareila on tapana sanoa "grippi is for pussies". Ja tottakai viimeisen päälle pumpattu selkä :haart: AAhhhh...

Jokainen saa tehdä mitä haluaa mutta kyllä ite huvittuisin jos näkisin jonkun tekevän vipunostoja 10-15 kg käsipainoilla remmien kanssa. Jotain rajaa tähänkin touhuun hei. :D

Itse muistan aina pistää peukun sormien alle jotta ei tarvitse kantaa vetoremmien mukanaan tuomaa häpeää.

Jokainen saa tehdä mitä haluaa mutta kyllä ite huvittuisin jos näkisin jonkun tekevän vipunostoja 10-15 kg käsipainoilla remmien kanssa. Jotain rajaa tähänkin touhuun hei. :D

Itse muistan aina pistää peukun sormien alle jotta ei tarvitse kantaa vetoremmien mukanaan tuomaa häpeää.
No kerroppas nyt sitten ne rajat milloin remmien käyttö on perusteltua jos sinä ne kerran vipareidenkin osalta tiedät. Pitää laittaa treenivihkoon ne ylös etten vaan nolaa itteäni.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom