Oletko miten paljon ollut mielestäsi miinuksella (500, 1000kcal)? Miten paljon aeroobista yms? Kyllä esimerkiksi normaalin vähähiilarisen pitäisi toimia myös erittäin hyvin, kunhan kaikki osa-alueet ovat kohillaan. Strategiset mitat (pituus, paino, ikä)?
Tuosta kuntoprojektilinkistä sigussa löytyy enemmänkin löpinää, mutta jos näin lyhyesti käy läpi niin pituus 180, paino 89, ikä 24. Miinusmääriä olen kokeillut aina jostain kolmesta sadasta yli tuhanteen. Viime syksy meni tuolla n. -750 tai -1000kcal pääasiassa, paino tippui 6kg syyskuun alusta jouluun (lähtöpaino n. 99kg). Eli ei tippunut läheskään niin paljon kuin olisi pitänyt, kun -750kcal päivävauhdillakin pitäisi tippua 3kg/kk -> yht 12kg. Nyt olen ollut n. -500kcal tosiaan kuukauden verran ja paino ei ole muuttunut miksikään.
Kroppatyyppini ilmeisesti tahtoo olla sellainen että vaikka paino ei nouse kovin helposti niin laskee vielä hankalammin. Oikeastaan tämän takia onkin hirmu vaikea sanoa mikä oma kalorikulutukseni edes ihan tarkalleen on, eri laskurit kun tarjoavat 2300-2600kcal väliltä, ja molempien mukaan kokeillut. Mutta jos esim syö tuon 2300 tai 2600kcal päivässä pidemmänkin aikaa, niin kummassakaan tapauksessa ei paino nouse eikä laske, vaikka pitäisi olla yli tai ali kulutuksen jotenkin päin joka tapauksessa :jahas: Yleensä kuitenkin olen laskenut n. 2300kcal peruskulutuksen mukaan (tosin silloin vuosi sitten kun painoa oli vielä enemmän niin pääasiassa 2400kcal mukaan).
Olen kyllä tuota uutta normivähähiilaristakin dieettiä ajatellut, kun sillä tosiaan tuli kuukauden kokeilussa tammikuussa tähän asti parhaat tulokset (vähän yli 2kg/kk, silti vähemmän kuin olisi pitänyt lukujen perusteella), mutta sillekin tulee hintaa. On se kökköä kuin aina vaan ne hiilihydraatit (normaalin ruuan muodossa siis) on halpoja :( Vaikea sanoa miten pitkään kuuriin varaa olisi, mutta tuskin tarpeeksi pitkään kuitenkaan. Ensi kuunkin ruokabudjetti kun on näillä näkymin vajaa 70 euroa sen ohella mitä pakkasesta löytyy ja on vielä tämän kuun jälkeen jäljellä koska hirveitä ei ole nytkään (+10 euroa tilillä)... :wtf:
Äkkiseltään sitä luulisi että laihduttaminen olisi halpaa kun pitää syödä vähemmän...
swampmonsterille vielä, että jos ei ole varaa kaseiiniin niin varmasti sitä heran imeytymistä voi hidastaa laittamalla rypsiöljyä sekaan. Ei se ehkä sittenkään ole yhtä hidasta kuin kaseiini, mutta vois olla sun ratkaisu?
Joo no pieni määrä rypsiöljyä olisi tarkoitus kuulua tuohon Velocityyn jos/kun sen aloitan, mutta en tiedä auttaako niin pieni määrä sitten vielä tuon imeytymisen hidastamisessa miten, koska olin ajatellut kyllä vain n. 10-20g/päivä + n. 10g kalaöljyä kaveriksi.
Vaan nyt jalkatreeneihin purkamaan rahapulavitutusta!