Velocity Diet

Mitenhän lie nuo Fastin maustetut Hera80:t? Lähinnä tämä merkki esillä siksi että sitä kun saa täältä helposti hyllystä suoraan marketista.

Mielestäni tämän dietin kanssa ei kannattaisi (enkä tiedä kannattaisiko muutenkaan välipaloina) ottaa heraa nopean imeytymisen takia. Suosittelevat hidasvaikutteisia proteiineja, kuten esimerkiksi kaseiinia. Tokihan sitä voi esimerkiksi tehdä sekoituksen, jossa on osa tuota hitaammin imeytyvää ja toinen osa heraa. Itse meinasin mennä tämmöisellä sekoituksella, jos nyt siis päädyn tätä kokeilemaan.

Itsellä toki pelaa ihan normaali diettikin, mutta kyllähän tätä voisi mielenkiinnon vuoksi kokeilla ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mielestäni tämän dietin kanssa ei kannattaisi (enkä tiedä kannattaisiko muutenkaan välipaloina) ottaa heraa nopean imeytymisen takia. Suosittelevat hidasvaikutteisia proteiineja, kuten esimerkiksi kaseiinia.
No näinhän se on, mutta tosiaan hinta ja osaltaan myös saatavuus (mieluummin ostaisi paikallisesti) rajoittaa. Mitä olen noita kaseiiniproteiineja netistä löytänyt, ovat olleet pääasiassa kalliimpia. Ja kun juuri tuo budjetti on aina se kaikkein isoin ongelma näin opiskelijan tuloilla niin jokainen euro on niin pirun tarkkaa :(

Näin esimerkkinä kun maksimibudjetti syömisille on 100e/kk, niin ei sillä irtoa vielä heraakaan tarpeeksi - laskin nimittäin alustavasti että kuukauden Velocityssä menisi proteiinijauhetta 6860g (tämä Hera80:n arvoilla) ja kilo maltoa päälle. P-Storesta saisi 8x800g=6,4kg Evolution Whey1 114e (plus postikulut). Joten jo sekin menisi yli budjetin, ja olisi vain yhtä ja samaa makua (kun ei saa valkattua 4 suklaa/4 mansikka), ja kcal per 100g on alhaisempi joten sitä tarvitsisi enemmän. Joka tapauksessa sitten tuohon vielä se malto niin yli ollaan ja reilusti.

Totta, pienellä budjetilla ei ole kyllä paljon valinnanvaraa :(

Kirjoittelit aikaisemmin:

Kun itsellä ainakin homma rupee tosiaan aina tökkimään normaalilaihdutuksessa nimenomaan siksi, että tuloksia ei tule teki mitä hyvänsä, vaikka itsekuri muuten riittäisikin. Ei sitä vaan jaksa itseään rääkätä silloin kun siitä ei mitään hyödy - nimim. edellinen kuukausi niillä kuuluisilla suositusvajeilla ja paino +/- 0.

Oletko miten paljon ollut mielestäsi miinuksella (500, 1000kcal)? Miten paljon aeroobista yms? Kyllä esimerkiksi normaalin vähähiilarisen pitäisi toimia myös erittäin hyvin, kunhan kaikki osa-alueet ovat kohillaan. Strategiset mitat (pituus, paino, ikä)?

Onkos porukat ihan normaalilla ohjelmalla tämän aikana treenannu vai?
Itsellä vahvasti voimapainotteinen volyymiohjelma nyt menossa.
Tyhmä kysymys, mutta löytyykö tuota pellavansiemenrouhetta ihan perus ruokakaupoista joltain hyllyltä?
Löytyy tavan ruokakaupoista, joissakin kaupoissa luontaistuotehyllyssä joissakin jauhojen tms. rouheiden hyllystä.
Miten on poijat aerobista tehny vai tarviiko aerobista ollenkaa? :)
Aerobista olen tehnyt miten oon kerenny, kuitenkin 5 krt/vko teen punttia niin aerobista tulee 1-4 krt/vko siihen päälle. Niin ja toki työ ja koulumatkat menee pyörällä.

swampmonsterille vielä, että jos ei ole varaa kaseiiniin niin varmasti sitä heran imeytymistä voi hidastaa laittamalla rypsiöljyä sekaan. Ei se ehkä sittenkään ole yhtä hidasta kuin kaseiini, mutta vois olla sun ratkaisu?

mulla on nyt pari päivää ollut hirveitä mielihaluja tonnikalaa kohtaan :D noh,asia korjataan huomenna.alkuruokana salaattia,ja pääruokana currytonnikalamunakokkeli (yksi kokonainen L kananmuna,ja viisi valkuaista).jälkiruuaksi suomi tyrmää aserbaitsanin.gourmet-ateria siis tiedossa huomenna.

Miten on poijat aerobista tehny vai tarviiko aerobista ollenkaa? :)
ekalla viikolla en tehny ollenkaan.tokalla viikolla taisin tehdä 3-4 kertaa,ja nyt kolmannella viikolla olen käynyt so far joka päivä hieman kävelemässä.rivakkaa kävelyä 30-40 minuuttia on ollut resepti.

Juu-uh menee kyllä oma aloittaminen ensi vuoden puolelle raha tilanteen takia..

Onkos porukat ihan normaalilla ohjelmalla tämän aikana treenannu vai?
tolla olen vetänyt http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=381140&postcount=6

Oletko miten paljon ollut mielestäsi miinuksella (500, 1000kcal)? Miten paljon aeroobista yms? Kyllä esimerkiksi normaalin vähähiilarisen pitäisi toimia myös erittäin hyvin, kunhan kaikki osa-alueet ovat kohillaan. Strategiset mitat (pituus, paino, ikä)?

Tuosta kuntoprojektilinkistä sigussa löytyy enemmänkin löpinää, mutta jos näin lyhyesti käy läpi niin pituus 180, paino 89, ikä 24. Miinusmääriä olen kokeillut aina jostain kolmesta sadasta yli tuhanteen. Viime syksy meni tuolla n. -750 tai -1000kcal pääasiassa, paino tippui 6kg syyskuun alusta jouluun (lähtöpaino n. 99kg). Eli ei tippunut läheskään niin paljon kuin olisi pitänyt, kun -750kcal päivävauhdillakin pitäisi tippua 3kg/kk -> yht 12kg. Nyt olen ollut n. -500kcal tosiaan kuukauden verran ja paino ei ole muuttunut miksikään.

Kroppatyyppini ilmeisesti tahtoo olla sellainen että vaikka paino ei nouse kovin helposti niin laskee vielä hankalammin. Oikeastaan tämän takia onkin hirmu vaikea sanoa mikä oma kalorikulutukseni edes ihan tarkalleen on, eri laskurit kun tarjoavat 2300-2600kcal väliltä, ja molempien mukaan kokeillut. Mutta jos esim syö tuon 2300 tai 2600kcal päivässä pidemmänkin aikaa, niin kummassakaan tapauksessa ei paino nouse eikä laske, vaikka pitäisi olla yli tai ali kulutuksen jotenkin päin joka tapauksessa :jahas: Yleensä kuitenkin olen laskenut n. 2300kcal peruskulutuksen mukaan (tosin silloin vuosi sitten kun painoa oli vielä enemmän niin pääasiassa 2400kcal mukaan).

Olen kyllä tuota uutta normivähähiilaristakin dieettiä ajatellut, kun sillä tosiaan tuli kuukauden kokeilussa tammikuussa tähän asti parhaat tulokset (vähän yli 2kg/kk, silti vähemmän kuin olisi pitänyt lukujen perusteella), mutta sillekin tulee hintaa. On se kökköä kuin aina vaan ne hiilihydraatit (normaalin ruuan muodossa siis) on halpoja :( Vaikea sanoa miten pitkään kuuriin varaa olisi, mutta tuskin tarpeeksi pitkään kuitenkaan. Ensi kuunkin ruokabudjetti kun on näillä näkymin vajaa 70 euroa sen ohella mitä pakkasesta löytyy ja on vielä tämän kuun jälkeen jäljellä koska hirveitä ei ole nytkään (+10 euroa tilillä)... :wtf:

Äkkiseltään sitä luulisi että laihduttaminen olisi halpaa kun pitää syödä vähemmän...

swampmonsterille vielä, että jos ei ole varaa kaseiiniin niin varmasti sitä heran imeytymistä voi hidastaa laittamalla rypsiöljyä sekaan. Ei se ehkä sittenkään ole yhtä hidasta kuin kaseiini, mutta vois olla sun ratkaisu?

Joo no pieni määrä rypsiöljyä olisi tarkoitus kuulua tuohon Velocityyn jos/kun sen aloitan, mutta en tiedä auttaako niin pieni määrä sitten vielä tuon imeytymisen hidastamisessa miten, koska olin ajatellut kyllä vain n. 10-20g/päivä + n. 10g kalaöljyä kaveriksi.

Vaan nyt jalkatreeneihin purkamaan rahapulavitutusta!

Kertokaa tyhmälle ja laiskalle (en jaksa itse selvittää), mikä idea tolla pellavansiemenrouheen pupeltamisella on?
pääasiassa kuitu.että vatsa toimii ja kakkiminen ei mene extreme-urheiluksi

Pellavansiemenrouheessa on myös mukavasti protskua sekä sen rasvahappoprofiili on mainio :)
Tärkeintä toki se, että suoli toimii.

Ihmettelen kummmmmmasti tuota ihmisten "ei ole varaa" kommentointia.

Otetaan nyt esimerkiksi henkilö, joka vetäsee 160g kaseiinia päivässä. Kilo maksaa n. 25 euroa (varmasti saisi halvemmallakin?) Siihen lisäksi pellavasiemenrouhe ja esim maapähkinävoi (tuo muuten hyvin makua kun laittaa esim 5g sheikkiin) jotka maksaa kuukausitasollakin vain jonkun kympin.

Jos koko setti kestää 4 viikkoa eli 28 päivää, syö silloin jamppa noin 4,5kg kaseiinia. Tuo 4,5kg maksaisi siis 112,5 euroa.

Jos nyt ei olla tarkkoja, niin KUUKAUDEN "safkat" saisi alle 150 eurolla. Nyt jos tätä vertaa normaalin työläisen päivään joka syö vaikka työpaikkaruokalassa, maksaa hän 20 päivältä sen keskimäärin 8 euron lounaan joka on pelkästään jo 160 euroa. Uskoisin, että hän käy myös kaupassa muutenkin.

Itse olen opiskelija. Kouluruokani maksaa n. 2,5 euroa ja viikon ruokalaskuni on 20-40 euroa . Suurin hintaero tulee lähinnä lihoista. Kouluruuista maksan kuukaudessa noin 50 euroa ja vaikka 30 euron viikottaisesta kauppakassista 120 euroa.

Tästä sekavasta sepityksestä PITÄISI kuitenkin ilmetä, että tämän kuukauden aikana tulet säästämään ravintokustannuksissa oli sitten HSM-ateriasi oikeastaan mitä vain.

No nii-in, milläs maksat 150e velocity-mömmöistä kun vuokran, kännykkälaskun, salimaksun ja muiden sekalaisten kiinteiden maksujen jälkeen opinto- ja asumistuesta jää normaalikuukautenakin jona ei siis osta yhtään mitään ylimääräistä (niitä on ehkä joka toinen kuukausi) jää siis ruokaan sun muuhun jotain 90e - olen kotona kyhjöttävää sorttia, ja eipä se normaaliruualla per päivä hirveä ruoan hinta ole, jotain ehkä 3e/päivä, välillä enemmän, eli juuri riittää sapuskointiin normaalisti.

Mutta kuten sanottua tälle protskusatsille, tai sitten vaikka Atkinsille, tulee kyllä enemmän hintaa ihan pakosti, ei vaan mahda mitään. Että en tässä siltä osin ole tyhjästä valittelemassa, ja jos oikeata palkkaa jostain saisi niin elelisin helposti herroiksi (enkä kyllä todellakaan silti maksaisi 8 euroa lounaasta työssäkäyvänäkään kuin ehkä joskus ja jouluna, sen verran pihi olen). Mutta kun en saa palkkaa niin en elele.

Ja koska ensi kuulle kun on tiedossa 40e noita satunnaisempia menoeriä niin hyvä että ostaa edes normiruokaa, saati näitä satseja. Ja tuo 150e/kk tulisi jo herasetilläkin hinnaksi laskelmieni mukaan, kaseiinilla vielä enemmän - kun ei se riitä että tulee se proteiinimäärä täyteen, vaan pitää vielä saavuttaa ne kokonaistavoitekaloritkin. Helppohan se varmaan olisi jos voisi vetää huoletta kuten tuo Gus tuolla T-Nationissa kun kaikki jauheet ja pillerit sai ilmaiseksi ;)

Mutta tämä alkaa mennä kyllä jo rankasti aiheen ohitse :D

Velocitystä on luettu ahkerasti jo pitkään, ja nyt ois 6-8:n viikon päästä aika koittaa, riippuen rahallisesta tilanteesta ja parista muusta muuttujasta. Jos en pääse sillon kokeilemaan, se taitaa siirtyä tammikuulle, joka on takaraja aloitukselle. Ois meinaan ihan kiva nähä, mitenkä tämmöseen sopeutuu ja miten kroppa reagoi diettiin. Pitäs saada tuo kaseiinin osto ajoitettua hyvin, tai alkaa veikata:D

elikkä,kolme viikkoa takana ja ykkösvaiheen viimeinen viikko menossa.tiputus kolmannella viikolla 1,6kg elikkä kolmen viikon saldo 6,4kg (106,5kg -> 100,1kg).
ensimmäisestä viidestäpäivästä selvittyäni olo on ollut koko ajan hyvä ja salilla on voinut koko ajan lisäillä rautaa tankoon joten ei ongelmia sen suhteen.viikko vielä tätä ja sitten tarkoitus mennä kaksi viikkoa yhdellä kiinteällä aterialla per päivä

elikkä,kolme viikkoa takana ja ykkösvaiheen viimeinen viikko menossa.tiputus kolmannella viikolla 1,6kg elikkä kolmen viikon saldo 6,4kg (106,5kg -> 100,1kg).
ensimmäisestä viidestäpäivästä selvittyäni olo on ollut koko ajan hyvä ja salilla on voinut koko ajan lisäillä rautaa tankoon joten ei ongelmia sen suhteen.viikko vielä tätä ja sitten tarkoitus mennä kaksi viikkoa yhdellä kiinteällä aterialla per päivä
Miten on pää toiminu tuona aikana? Meinaan itellä on matalilla hiilareilla ollu päiviä, jolloin ajatus ei kule yhtään.

pään toiminta ei oo ikinä ollut mun vahvuuksia :D ei nyt mitään hirveitä jäätymisiä mutta ehkä paikka paikoin on tullut käytyä vähän hitaalla.sen sijaan virtaa tuntuu fyysisesti riittävän senkin edestä

Pää ei kestänyt ja ihan plörinäks meni vähän yli viikon jälkeen.

Nyt on tullut vedettyä suhteellisen low carbilla edellinen ja tämä viikko ja aivan oikein, ensi viikon maanantaina lähtee Velocitystä uusi kierros. Oppirahat maksettu ja vanhoista virheistä opittu ;) On se vaan hullua hommaa.

Pää ei kestänyt ja ihan plörinäks meni vähän yli viikon jälkeen.

Nyt on tullut vedettyä suhteellisen low carbilla edellinen ja tämä viikko ja aivan oikein, ensi viikon maanantaina lähtee Velocitystä uusi kierros. Oppirahat maksettu ja vanhoista virheistä opittu ;) On se vaan hullua hommaa.
mulle kävi ihan sama homma ekalla yrityksellä.kyllä se siitä :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom