Velocity Diet

Terve! Olen tässä muutaman päivän lukenut kyseisestä velocity dieetistä mutta en ole ihan varma mitä ostan ja kuinka paljon sitä nautin ja milloin.. Ensi viikolla olisi tarkoitus aloittaa. 185cm/108kg tällä hetkellä ja salilla käyn melkein päivittäin. Voisiko joku teistä kokeneista auttaa minua kertomalla mitä ostan kaappiini ja paljonko sitä vedän sitten.. Iso kiitos auttajille :)

Mä ostin netistä Kuntokaupasta seuraavat kamat kun arvelin ettei oo mitään järkeä alkaa tilailla jenkeistä jotain aineita, sovelsin siis T-Nationin ohjetta;

Self Omninutrionin Micro Whey 100% Active, saman valmistajan Casein sekä Active Marin Omega 3-napit, Sport Life Nutritionin Night Time proteiini sekä Recovery + palautusjuoma.

Näiden lisäksi syön aamulla 2 ruokalusikallista Valo24h:n Pellavansiemenrouhe+mustikkaa (K-kaupasta) puoleen purkkiin rahkaa, sekä BiQ-kuitukapseleita (K-kaupasta). Proteiinit vedän casein-whey-whey-casein-night time rytmillä, en pysty aina katsomaan kellosta koska 'syön' joten jos on vaarana pitempi väli, kaseiini pitää nälkää paremmin kuin hera. Napit (kuitu ja omega3) otan 2 kertaa päivässä 2 nappia. Suositus mulle oli lepopäivänä noin 1350 kcal mutta oon siis vetänyt huomattavasti pienemmillä kaloreilla, noissa purkeissa lukee kyllä grammat ja määrät, joten laskin vaan käteen :) Recoveryn otan vain salitreenin jälkeen. Jos on hirveä suolanhimo, otan palan tuoretta kurkkua ja päälle suolaa, ei pitäis romuttaa dieettiä kun kokonaisenergiansaanti pysyy siinä marginaalissa, minkä itsellesi asetat.

Itse oon laihtunut 20 päivässä "vain" 4 kg, olen siis nainen 37v 170 cm, alkupaino oli 72,8 ja nyt keikutaan 68:ssa. En kuitenkaan ollut alunperinkään pelkkää taikinaa, vaan myös lihasta, ja ajoitin kovemman salitreenin aloituksen samaan tän dieetin aloituksen kanssa. Ennen dieettiä olin loukkaantumisen takia telakalla lähes 2 kk, joten OLETAN että tällä puntaamisella on myös vaikutusta siihen, paljonko painoa putoaa. Unentarve on suurempi normaalitilaan verrattuna, samoin hieman paleltaa koko ajan, mutta nämä ovat miinuskaloreilla ihan normaaleja oireita, mitä oon ymmärtänyt. Aerobinen treeni maistuu puulta, mutta salilla sujuu Arskan kultainen 6 (paitsi se leuanveto...) Tsemppiä sulle, suosittelen kyllä tätä kaikille, sillä ainakin itsellä sen alun 3-4 päivän jälkeen olo on energisempi ja on ihanaa kun vaatteet ei kiristä :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vieläkö dieettiä vedetään?

Täälä kävin kuten vähän arvelinkin, että viikonlopun "pakko"vapaa tekee tepposet,mutta yllättäin mua ei ketutakkaan niin paljon mitä yleensä,kun dieetti on kaatunut. Muutama kilo paukahti heti nätisti takasin lasiin, mutta ei se mitään.Sehän on nestettä vaan XD

8 päivää meni siis ihan puhtailla 9 ja 10 päivät puolittain ja lopusta voitte vain arvailla... mutta oikeesti teki niin sika hyvää nollata pitkästä aikaa ihan kaikki. En nimittäin ole mikään joka viikonlopun nollailija tyyppi.

Nyt kun veloa tuli vedetty ihan kiva siivu niin aloitan saman uudestaan, päivästä 0. Ajankohta ihan piakkoin. Otetaan tuo pääsiäinen nyt pois alta. Ei siis tarkota mitään mättö pääsiäistä, ihan normi sapuskaa ja ihan normit treenit sun muut. Ellen sitten ala sairastaa mahatautia, jota pikkuiseni juuri sairastaa kuumeen kera...

Alanpa pakata tennarit kassiin ja ootella millon ovi käy, että pääsen viettämään omaa aikaa muutamaksi tunniksi.

Lukasin threadin läpi ja vaikutti testaamisen arvoiselta kitudieetiltä. Tänä aamuna lähti käyntiin ja lähtötaso 170cm/76,6kg. Katsotaan miten nuppi kestää.

Pitääkö pellavansiemenet välttämättä nauttia rouheena? Äsken vedin sen kummemmin miettimättä maistiaisiks 25g siemeniä ja 45g heraa ja tuohan oli varsin maukasta mutta rupesin miettimään että joutuuko kakkimaan suonet ottalla jos siemenet vetää kokonaisina? Entä liotatteko siemenet ensin vai annatteko liotuksen tapahtua mahassa? Kyllä kai tuota pari viikkoa vois kiskoa niin sais ainaki kuonat liikkeelle kropasta ja toivottavasti vähä valkosta lihaaki mukana :) kaseiinia pitää vaan käydä hakemas. Lisäks ajattelin vetää välillä vähän rahkaa/valkuaisia et saa jotain kiinteetäki ravintoa.

Voisin melkein ottaa jopa kunnian tän dietin kehittimisestä. Ekan kerran joskus nuorena ku laitoin itteni sixpäk kuntoon ni käytin tätä diettiä siten että söin yhden kunnon aterian päivässä mutta muuten meni proteiini jauheilla :)

Tänään lähti itselläni 2 viikon velodieetti käyntiin. Painoa aamulla oli 89,0 kg. Tosin tossa vähän aika sitten paino kävi jo 86 kilossa, joten eiköhän jo 2 viikossa saada mun kropassa aika merkittäviä eroja aikaan. Lupaan postata 2 viikon päästä lopullisen painon.

Taustatietona, tässä on marraskuusta tiputeltu painoa 105 kg -> 89 kg ( 86 ) sekalaisesti syöden ja kehonpainoliikkeitä tehden.

ps. Fitshapen banaaninmakuinen 50/50 shake on kyllä kammottavanmakuinen.

Huh, oikein inhottaa kun muistelen parin vuoden takaista kuukauden mittaista Velocityäni. Hyi helevetti! Kovaa touhua tuo! Tämän ei ole tarkoitus lannistaa vaan hattua nostan ja toivotan tsemppiä kaikille, jotka tähän leikkiin jostain syystä lähtevät!

Kuinka paljon pellavansiemen rouhetta? Nyt ottanut 1 Ruokalusikallisen mineraalisuolan kanssa. Ja mites omega-3? Ottanut 2 möllerin omega-3. Vitamiineja ottanut 1 multitabsin, 1 kalkkitabletin, 50ug d-vitamiinia, 375mg magnesiumia, 120mg sinkkiä. Kertokaa jos jotain kannattais lisätä ehdottomasti. :)

pakko tulla kysyy et uskooko kukaan melkee yhtää hyvin toimivan jos vetelee pelkästään vaikka gainomax recoveryy? onnistuuko?
ja tietenki noit pellavii ja vitamiinei ja nii

pakko tulla kysyy et uskooko kukaan melkee yhtää hyvin toimivan jos vetelee pelkästään vaikka gainomax recoveryy? onnistuuko?

Velocity dietin idea on käsittääkseni kompensoida alhaista kalorimäärää sillä, että proteiinia on suhteessa paljon. Tämän toivotaan estävän lihaksen palamista, ainakin suurimmissa osin. Gainomax recoveryssä on 100ml 16g hiilareita 8g prodee, eli on juurinkin liikunnasta palautumiseen tarkoitettu, kun taas näissä proteiini painotteisissa juomissa vastaavassa 100ml on jotain 10-30g välimaaston oleva määrä proteiinia ja 1-5g hiilareita, riippuen tietenkin paljolti jauheesta ja veden määrästä. Eli siis lyhykäisyydessään ei, gainomaxin recovery ei sovi tähän hankkeeseen.

Jos pysyt heralla kylläisenä, niin fastilla on melko hyvänmakuinen protskujuoma, jossa 30g proteiinia ja ei muuta. Hintaa oli Prismassa 2,79 pullo.

Kiitos kovasti vastauksissanne.
Kyllähän tuolta kaapista löytyy anti catabolic kreatiinimonohydraattia, muttei se oikeen maistu pelkästään veteen sekoitettuna noin hirveinä määrinä. Mutta voisko se olla passeli tähän dieettiin?
Ei ois oikeen haluja mennä ostaan uusia hyvänmakusia mömmöjä kaupasta kun totaki kaapista löytyy, että oisko mitään helppoja tapoja makeuttaa sitä? Lightit mehutiivisteet käykö ja toimiiko?

no et sä nyt velocityä voi pelkällä kreatiinilla vetää. hae nyt vaan sitä heraproteiinia ja vedä kreatiinia lisäksi. ja kyllä, light mehuja voi käyttää ihan hyvin.

jos huomenna sit marssisin s-markettiin ostaan purkin heraproteiinii. ei taida niis olla paljoo eroja (varsinki jos meen marketin hyllyltä hakee) ?
pärjääkö sitten sillä ja kreatiinillä? miten itte annostelisitte ja jaoittelisitte?
vai oisko sielt marketist kuitenki järkevämpää hakee jotain ihan muuta?

tää junnu kiittää kauheesti vastauksista (:

Kolmas viikko lähti just käyntiin ja nesteiden kera semmonen vajaa 8kg painoa tullut alas. Siirryn kylläkin olosuhteiden pakosta tuohon viimeiseen parin viikon tasoittelujaksoon ensi viikolla. Ei nyt ihan helppoa ole ollut vaikkakaan ei uskomattoman rankkaakaan. Viime perjantaina oli kyllä todella tuskainen päivä jaksamisen suhteen ja olikin lauantaina pakko ottaa hiilareita enemmän kuin yhden aterian verran. Treeneistä ei oikein palaudu ja ukko on aika loppu iltaisin.

Kalorit pyörii siinä 1300 - 1500kcal ei-treenipäivinä ja treenipäivinä vedän ylimääräisen pirtelön. Pellavansiemenet (n. 40g/päivä) olen kiskonut sokerittoman mehukeiton kanssa. Siihen sitten iltaseen maapähkinävoita ja öljyä päälle (plus kalaöljyt 6+ tablettia sekä muut vitamiinit), jonka olen kylläkin lotrannut salaatinlehtiin ja joskus myös purkkisieniin. Joku ACKD 500kcal kidutus kuulostaa kyllä melko tajuttomalta ja itsellä lähtisi varmaan järki, nytkin tuntuu nälkää olevan melkein koko ajan vaikka kaseiinilla pääsääntöisesti mennään.

Mitä ylempään postaukseen tulee niin laske vaikka siittä että jos sulla menee se 200-250g prodea per päivä ja 80-90% protskupitoisessa pussissa on vaikka kilo niin se kestää sen about 4 päivää. 6 viikon setissä sulla menee noita pusseja aika satsi. Jos sipuli kestää nälkää ja vitutusta niin jotain heraa vaan ostoskärriin.

Mulla on pariisin reissu tulossa 4.6, joten ensi viikon maanantaista (Edeltävänä sunnuntaina tankkaus) olen velocitylla 14 päivää ennen reissua ja reissun jälkeen 14.6-> 8.7 jolloin tankkaus ja siirtyminen taas normaaliin ketoruokavalioon :)

Näin pidän huolen, että diettivauhti ei kuse lomareissuun :)

Kyllä mä olen hullu, kun tämän uudestaan itselleni teen :D

Dietin alussa lähti 22 päivässä 120,3 kg -> 106,3 kg

Saas nähdä miten vähän hoikempi kroppa suhtautuu, tankattua aloituspainoa sitten maanantaina (tämän hetken suht tyhjäaamupaino 86-86,5 kg) :)

Niin ja ruokavalio olisi mallia:

3x Mass isowhey banaani 25 g
3x Mass isowhey vanilja 25 g
72 g pellavansiemenrouhe
3x kalaöljykapseli
1x cytosport monsterpump N.O.S

Ja ravintoarvot noilla laskettuina:

Kalorit: 860 kcal
Proteiinit: 160 g
Hiilarit: 8,2 g
Rasvat: 18 g

Pieni korjaus velocityn hiilareihin eli niitä tulee kuninkaalliset n. 12 g :)

Alhaisin aamupaino ennen velocityä 83,9 kg, tänään tankataan ja huomenna velocity käyntiin, jospa sitä 4.6 mennessä ehtis alle 80 kilon, aika näyttää :)

Ja aloituskuva velocitylle lähdettäessä:

Liitteet

• SANY0076.JPG
    SANY0076.JPG
    100,3 KB · Katsottu: 2 328

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom