Velocity Diet

Itse jaksoin tätä pari viikkoa noin kolme kuukautta takaperin. Painoa kyllä putoaa mukavasti mutta treeni ei kulje ja kiinteää ruokaa tulee todella ikävä. Suosittelen pikemmin ketogeenistä dieettiä hiilaripäivällä ja treenillä, pysy mieli virkeänä ja lihakset paikoillaan.

Ja niille jotka koittavat velocityä niin huomatkaa että protun on syytä olla hidasta (kaseiini, maitoprotu). Perushera imeytyy niin nopeasti että nälän tunne on jatkuva.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mikäs idea tossa on, että kaikki ateriat pitää olla juomia? Eikös joku salaatti + kana + öljy ajais saman asian? Ainakin se olis paljon mielekkäämpää. Taitaa olla jonkun sairaaladieetin peruja tuo yletön juomien käyttäminen.

Idea on se, etta dieetti olisi mahdollisimman yksinkertainen. Kun "on lupa" kayttaa vain protskujuomia, ei pitaisi tulla niin suurta houkutusta esim. napostella jotain muuta tai suurennella annoskokoja.

Toinen seikka milla Shugart tuota perustelee on se, etta silla paastaan eroon huonoista ruokailutottumuksista. Eli kestaa noin kolmisen viikkoa paasta eroon esim. roskaruuan himosta. Tuon monotonisen dieetin aikana tavallinen, terveellinen, vahan kasitelty ruoka alkaa maistua erittain hyvalle.

Pari kertaa olen kokeillut ja pitaa paikkaansa. Ensimmaisella kerralla oli tuolla dieetilla helppoa, mutta toisella kerralla vuoden paasta oli jostain syysta vahan heikompi olo. Kaksi ekaa viikkoa on vaikeimpia, sen jalkeen helpottaa huomattavasti.

...therf onkohan tuo nyt fiksua varmaan ekaks dieetiks vetää tuo? Mutta kukapa minä olen arvostelemaan. Siitä vaan.

...therf onkohan tuo nyt fiksua varmaan ekaks dieetiks vetää tuo? Mutta kukapa minä olen arvostelemaan. Siitä vaan.
Meinasin testata vaan viikon ajan, että mtien toimii. Dietti pitäis sitten kunnolla vetää joskus myöemmin keväällä.

Tänään sitten petti vähän syömiset :D. Ennen mp-messuja mäkkiin, siellä iso pussi karkkia, messujen jälkeen kebabbia ja sitten vielä pirtelö mäkistä. No huomenna jatkuu taas, mutta tän dietin aikana nälkä riivaa yleensä ja pahasti.
Taino en ole suoraan noudattanu ohjetta, mutta ruuat on ollu rahkaa tai proteiiniajauhoa pääasiassa ja sitten niitä siemeniä+ vitamiinit sun muut.

Juu eilen tuli alotettua taa tammosella

0700 Multi tabs + omega3 + oliivioljya 1rkl
0900 50g protskua
1000 2 x kananmunan valkuaista + kasviksia
1200 50g protskua
1530 50g protskua + 2 x kananmunanvalkuista + kasviksia
1800 50g protskua + 1rkl oliivioljya
2100 50g protskua + omega3 + multi tabs

Eli tuosta sain laskettua n. 1200-1300 kcal. Paivan kulutus suunilleen 2700-2900 kcal.
Eilen kun aloitin aamupaino 84,9 tanaan aamupaino 83,7. Nalka ei ole suuremmin missaan vaiheessa viela vaivannut. Ainoa ongelma on muodostunut oliivioljyn sisalla pysymisesta :urjo:. Pari kertaa yritin tana aamuna mutta ei pysynyt sisalla. Ennen dietin alkua paino n. 88,5 (pituus 183 cm) ennen taman aloittamista on menty pari viikkoa miinuksella n. 500-600 kcal ja paino tippunu tuohon n. 85. Tata olis tarkotus kokeilla pari viikkoa riippuen milta tuntuu. Viela ainakaan ei hirveita ongelmia.

Lueskelin eilen yhtä vanhaa ketjua jossa puhuttiin 2vk +500kcal ja 1vk -500kcal tyyppisestä syklityksestä. Tuli mieleen että mitäs jos vetäisi tuon miinusviikon velocity dietin tyyliin? Viikon kestäisi varmaan pääkin ihan hyvin. Tai no, näin kokeilematta tuntuu että pitäisin tuosta että ei tarvitsisi kuin juoda ruokaa. Nimim. aamupala blenderin kautta. ;)

Miksei... mutta ne muutamat kananmunanvalkuaiset, toomatit ja kurkun siivut paivassa maistuu ihmeen hyvalle. :) Itella ruokailutottumukset paassy karkaamaan vahan vahan huonoksi ennen dietin aloittamista. Erittain hyva asia tassa on niinku joku jo aikaisemmin sanoiki etta normaali vahan kasitelty ruoka maistuu erittain hyvalle taman jalkeen.
Toimivan tuntuu erittain hyvin painoa on parissa paivassa lahteny 2,5 kg. Se on tietenkin kokonaan eriasia mista se on lahtenyt. Nalka ei suuremmin viela ole missaan vaiheessa vaivannut. Drinkkien vali kuitenkin on melko tihea ja valiaikoina kahvia, vetta , kasviksia.
Valttamatta en lahtisi itsea kuitenkaan raakkaamaan nain joka toinen viikko.

Torstaina oli salipaiva. Silloin ei ainakaan viela huomannut mitaan. Tana aamuna kuntopyoralla vedin itervalleja, ei ollut oikeen sataprosenttinen olo. Illemmalla salille...

Treeni kulki aika heikosti. Vetää aika veteläksi. Ilmeisesti aineenvaihdunta aika tukossa. Lauantaina join vettä n. 5 litraa eikä paljoa vessassa tarvinnu käydä.. Sunnuntaina aamupaino 83,3. Sunnuntaina otin vähän keveämmin ja kokonais kcal määrä n. 2400-2500. Tänään aamupaino 83,1 ja takaisin tuohon 1200-1300 kcal. Kokeillaan vielä :)
Onkohan tuo kalori määrä jo liian alhainen ? Vetää vaan heti tukkoon ? Pitäskö tuohon lisätä jotain esim. kananmunia keltuaisineen ?

Ehkä liian alhaiset kalorit sulla, paljonko peruskulutus on?

Juu eilen tuli alotettua taa tammosella

0700 Multi tabs + omega3 + oliivioljya 1rkl
0900 50g protskua
1000 2 x kananmunan valkuaista + kasviksia
1200 50g protskua
1530 50g protskua + 2 x kananmunanvalkuista + kasviksia
1800 50g protskua + 1rkl oliivioljya
2100 50g protskua + omega3 + multi tabs

Eli tuosta sain laskettua n. 1200-1300 kcal. Paivan kulutus suunilleen 2700-2900 kcal.
Eilen kun aloitin aamupaino 84,9 tanaan aamupaino 83,7. Nalka ei ole suuremmin missaan vaiheessa viela vaivannut. Ainoa ongelma on muodostunut oliivioljyn sisalla pysymisesta :urjo:. Pari kertaa yritin tana aamuna mutta ei pysynyt sisalla. Ennen dietin alkua paino n. 88,5 (pituus 183 cm) ennen taman aloittamista on menty pari viikkoa miinuksella n. 500-600 kcal ja paino tippunu tuohon n. 85. Tata olis tarkotus kokeilla pari viikkoa riippuen milta tuntuu. Viela ainakaan ei hirveita ongelmia.

Missäs kuidut? Riittääkö nuo pari kertaa päivässä syödyt kasvikset? Alkuperäisen velocity dietin mukaan pitäisi syödä pellavansiemeniä, mutta varmaan jotain leseitäkin vois vetää? Mitä proteiinia muuten syöt? Tuli vaan mieleen kun sen proteiinin pitäisi olla hidasta kaseiinia, eikä nopeaa heraa, että minkä merkkistä tuotetta syöt, kun on aika kallista nuo kaseiinit mitä olen itse löytänyt.

Proteiinina ihan normi heraa... kasittaakseni silla ei muuta valia ollu ku imeytyy hitaammin toi kaseiini ja kuten tuossa aikaisemmin mainitsin ei nalantunteen kans oo ongelmia ollu. Paikallisen tarjonnankin vuoksi jo joudun tota heraa kayttamaan. ( toissa keski norjassa helvetin pienella saarella )
Noita kasviksisia olen syonyt paljon useammin ja enemman kuin alunperin tohon mainitsin. Eli oletettavasti / toivottavasti riittavasti, koska en paikallisesta kaupasta noita siemenia loytanyt :D
Varmaan jotain pellavansiemen skeidaa loytais ku osais ettia.

Siis veltollahan menee kohtalaisesti tota protskuu hukkaan, aivan turhaa vetää 50g protskua ja siihen valkuaisia päälle, kerta ruumis ei käyttämään koko määrää, kun ei protskut imeydy, tiputa proteiini määrä 25g ja otat siihen valkuaiset päälle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom