Vatsalihastreeni?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MrMark
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ei syviä vatsalihaksia voi oikein treenata liikaa. Ite teen aamujumppana niitä 25 min joka aamu. Ainoo haittapuoli on kulumat kyynärpäissä.

No onhan toi nyt ihan vitullinen määrä :D Kuinka kauan oot tota tehny ja miten tekniikkasi toimii?
" Pics or it didnt happen" ?:hyper:

Mä tein sarjoja 10-15 sarjoja 45kgllä vatsarutistuskoneessa ja eräs salin henkilökuntaan kuuluva kysyi että miks mulla on niin paljon painoa, menee kaikki työ käsille ja lonkankoukistajille. ja että "tee 100 toistoa pienemmillä painoilla niin alkaa tuntumaan"

Mä tein sarjoja 10-15 sarjoja 45kgllä vatsarutistuskoneessa ja eräs salin henkilökuntaan kuuluva kysyi että miks mulla on niin paljon painoa, menee kaikki työ käsille ja lonkankoukistajille. ja että "tee 100 toistoa pienemmillä painoilla niin alkaa tuntumaan"

Jos kyseinen henkilö näki, että tekniikka oli kuin olikin väärä ja päätti korjata tilanteen. Eihän siinä mitään pahaa ole. Tietysti jos hän täysin väärässä, niin...

Aivan turhaa mun mielestä tehä jotain yli 100 toistoo vatsalle. Samalla lailla ne lihakset kasvaa mahassa kun muutki lihakset. Ettehän te tee hauiksillekkaa satoja toistoja? :)

Ihan perus selälleen lattialle, jalat koukussa ja kantapäät pysyy tiukasti lattiassa kiinni ja mahdollisimman lähellä persettä. Siitä sitten kädet niskantaakse ja nekin pysyy sielä, siitä vaan perus istumaannousuja ja pää pidetään vakaana eikä paineta leukaa rintaan, näin harvalla menee edes yli 10 toistoa. Tehokas!

Tästä innostuneena päätin tiputtaa painoja huomattavasti ja kokeilla hioa tuota tekniikkaa "vatsaheilurissa". Ihan saatanallinen polte ja tuska tuli kun puristi lopussa kunnolla ja piti hetken paikoillaan ja lähti vetämään uutta toistoa ... ja siis puolet normaalista painoista :D Täytyypä keskittyä tuossakin tuohon oikein tekemiseen.

Uskoisin, että näiden mielettömän pitkien vatsalihassarjojen taustalla on se, että lähes kaikissa vatsalihasliikkeeissä on äärettömän helppo huijata. Kun vastukset sarjoissa kasvaa suureksi, niin helposti tulee hyödynnettyä kehon massaa heilautuksissa. Täten vatsalihakset eivät saa kunnon suoritusta. Pidemmissä sarjoissa sitä sitten tulee ehkä paremmin keskityttyä itse liikkeen suorittamiseen ja poltekin tulee näin paremmin.

Jos kyseinen henkilö näki, että tekniikka oli kuin olikin väärä ja päätti korjata tilanteen. Eihän siinä mitään pahaa ole. Tietysti jos hän täysin väärässä, niin...

Miten koneessa voi saada tekniikan päin mäntyä?:david:
Taisi vain mennä väärille lihaksille

Monet tätä vatsapyörää kehuvat, myös meiltä löytyy semmoinen mutta kun teen ihan oikeinoppisesti niin liike tuntuu todella paljon ala-selässä ei lainkaan vatsoissa, mistä johtuu?
Ajattelin, että vatsalihakset ei jaksa pitää kroppaa joten selkä tekee sen?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Monet tätä vatsapyörää kehuvat, myös meiltä löytyy semmoinen mutta kun teen ihan oikeinoppisesti niin liike tuntuu todella paljon ala-selässä ei lainkaan vatsoissa, mistä johtuu?

Ota huomioon, että poikittainen vatsalihas kiinnittyy selän puolelle ja siksi tuo liike saattaa tuntua selässä. Itse ihmettelin samaa ongelmaa ko liikettä aloitellessani.

Kokeileppa tehdä tuota vatsapyörää hieman vajaammalla liikeradalla, eli et rullaa sitä napaa siihen lattiaan kiinni,koska juuri tuossa pohja-asennossa se selkä tahtoo taipua notkolle varsinkin jos vatsalihakset eivät ole vielä niin vahvat, että pystyisit pitämään "paketin kasassa"(estää selkää taipumasta kaarelle),tällöin liike tuntuu alaselässä.

Ja sitten kun laitoit tohon ekaan postaukseen, että teet "oikeaoppisesti". Eli teetkö siis jalkaterät maassa vai polvet maassa tuon liikkeen?
Jos olet aiemmin tehnyt jalkaterät maassa niin se voi olla alkuun liian rankkaa, eli kannattaa siirtyä tuohon polvet maassa tehtävään versioon.

Joo ja jos tosiaan tossa voimapyörässä ottaa liikaa selkään (eli vatsalihaksissa ei ole vielä riittävästi paukkuja) niin aluksi kunnon poltteen saamiseksi riittää ihan vaan kyynärnoja (ts. lankku). Eli varpaat ja kyynärpäät lattiassa ja korsetti tiukkana koittaa sinnitellä mahdollisimman pitkään. Voi tehostaa nostamalla jalkoja vuorotellen vähän irti lattiasta muutamaksi sekunniksi kerrallaan. Tai toinen vaihtoehto tehdä vähän samaa hommaa jumppapallon kanssa näin.

Itsekin koitan nyt taas ryhdistäytyä vatsalihasten treenaamisessa, kun jotenkin ne tulee aina laistettua laiskuuttaan. Mun pitää ujuttaa ne selkeästi mukaan ohjelmaan koska muuten ei tuu kyllä tehtyä.

Polvet maassa tein. Kiitos neuvoista pitänee kokeilla :)
Oisi vielä yksi kysymys, tämä ei liity tähän aiheeseen ollenkaan mutta kumminkin niin miten saisin rasvaprosentin pienemmäksi?
Vatsalihakset näkyvät mutta niiden päällä on paljon "läskiä" sellasta pömppömahaa.

Joo ja jos tosiaan tossa voimapyörässä ottaa liikaa selkään (eli vatsalihaksissa ei ole vielä riittävästi paukkuja) niin aluksi kunnon poltteen saamiseksi riittää ihan vaan kyynärnoja (ts. lankku). Eli varpaat ja kyynärpäät lattiassa ja korsetti tiukkana koittaa sinnitellä mahdollisimman pitkään. Voi tehostaa nostamalla jalkoja vuorotellen vähän irti lattiasta muutamaksi sekunniksi kerrallaan. Tai toinen vaihtoehto tehdä vähän samaa hommaa jumppapallon kanssa näin.

Itsekin koitan nyt taas ryhdistäytyä vatsalihasten treenaamisessa, kun jotenkin ne tulee aina laistettua laiskuuttaan. Mun pitää ujuttaa ne selkeästi mukaan ohjelmaan koska muuten ei tuu kyllä tehtyä.

Juu, tuota olen silloin tällöin tehnyt itse jaksan 60 sekuntia siitä enemmäs mentäessä on todella todella raskasta :D Onko hyvä liike näin yleisesti ottaen?

Polvet maassa tein. Kiitos neuvoista pitänee kokeilla :)
Oisi vielä yksi kysymys, tämä ei liity tähän aiheeseen ollenkaan mutta kumminkin niin miten saisin rasvaprosentin pienemmäksi?
Vatsalihakset näkyvät mutta niiden päällä on paljon "läskiä" sellasta pömppömahaa.

Diettaamalla ne vatsalihakset sieltä esiin saa.
En jaksa ruveta nuita diettaamis ym.asioita tähän threadiin selvittämään ne kaikki löytyvät tuolta: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=13927
Siitä vaan lukemaan!!!

Tuosta lankusta sen verran että kyseinen liike oikein suoritettuna rasittaa hyvin syviä vatsalihaksia, jotka vaikuttavat vatsan litteyteen ja ylläpitävät ryhtiä jne, kun taas pinnallisille vatsalihaksille (ne 6 tai 8 palikkaa siinä päällä) erilaiset rutistusliikkeet ovat parhaita.
Itsekkin jonkin verran kyseistä liikettä käytän juurikin syvien vatsalihasten reenamiseen, mutta minulle tuo pilates 100-liike on toiminut paremmin ko. lihaksille.

Onko kukaan "uskaltanut" lopettaa vatsojen treenaamista? Valkun käskystä olen vähentänyt vatsojen treenaamista radikaalisti, nykyään teen pelkkiä suoria vatsoja ja treenaan syviä lihaksia staattisilla pidoilla ja jumpapallo-virityksillä yms. Tuntuu jotenkin niin turhalta hinkata vatsoja, kun ne kuitenkin saavat rasitusta muussa treenissä. Tähän asti tuntuisi että tämä on tehnyt kropalle ihan hyvää vaikka vieläkin ollaan kaukana tiimalasista. Etenkin kylkien treenauksesta luopuminen on ollut tosi hyvä idea, nyt vasta tajuan miten paljon se paksuntaa vyötäröä.

Etenkin kylkien treenauksesta luopuminen on ollut tosi hyvä idea, nyt vasta tajuan miten paljon se paksuntaa vyötäröä.

Uskotko tähän tosiaan? Minä olen treenannut melkoisen paljon vatsoja ja myös kylkiä. Judossa tulee lisäksi paljon kiertoliikettä keskivartalolle, mutta kappas vaan, ei ole vyötärö silti päässyt kamalasti paksuuntumaan. Laardi se on, joka keskivartalon turvottaa.

Joo, eipä mullakaan oo vyötärö paksuuntunu vaikka kylkiä yms. keskivartalotreenejä on tullu enemmän vedettyä tässä viimesen vuoden aikana. Ja pysyy ruotokin paremmassa kunnossa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom