Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Varmasti oma rakenne vaikuttaa eniten, totta. Toisaalta vatsoja on helppo ylitreenata jos ajattelee että vatsoja hinkkaamalla saa pyykkilaudan. Ja en tässä mitenkään halunnut väheksyä vatsalihaksia, itselläni vaan tuntuu että tehokkaimpia vatsaliikkeitä ovat juuri ne liikkeet joissa keskivartalo avustaa. Niiden päälle tarvitaan enää vaan dieettiä sitten joskus. ;)
Uups, tehdään semmoinen pieni korjaus etten vatsalihaslaitetta tarkoittanut vaan tuommoista penkkiä, missä asetetaan jalat tuonne väliin ja siitä ruvetaan vatsoja tekemään.Mitenhän kun olen tehnyt nyt viime aikoina vatsoja seuraavanlaisesti:
Vatsalihaslaitteessa olen tehnyt 2-3x10 sarjoja käyttäen 15kg lisäpainoa, kovasti on tuntunut poltetta vatsalihaksissa, mutta onko kuitenkin olemassa vielä tehokkaampi tapa treenata vatsoja?
Tarkoitushan olisi saada kunnon sixpäkki, mutta mikään kiire ei ole. Ja tiedän ettei pelkkä treenaaminen riitä, vaan tarvitsee laihduttaa ylimääräiset pois, ja se on tarkoitus myös toteuttaa ajan mittaan.
Mitenhän kun olen tehnyt nyt viime aikoina vatsoja seuraavanlaisesti:
Vatsalihaslaitteessa olen tehnyt 2-3x10 sarjoja käyttäen 15kg lisäpainoa, kovasti on tuntunut poltetta vatsalihaksissa, mutta onko kuitenkin olemassa vielä tehokkaampi tapa treenata vatsoja?
Tarkoitushan olisi saada kunnon sixpäkki, mutta mikään kiire ei ole. Ja tiedän ettei pelkkä treenaaminen riitä, vaan tarvitsee laihduttaa ylimääräiset pois, ja se on tarkoitus myös toteuttaa ajan mittaan.
Mikäs se tämmöinen janda-rutistus sitten oikein on? :D
Ensinnäkin: jos ihminen pystyy satoihin toistoihin niinkin laajassa lihasryhmässä kuin vatsat, on niiden tekeminen loistavaa rasvanpolttoa, kun tarkoituksena on saada sitä fläsää pois.
Toisekseen: vain juuri sadat toistot vahvistavat tiettyjä syviä kropan tukilihaksia. Siksipä nämä huikeat toistomäärät vahvistavat ja tukevat selkärankaa ja se on jo huikea plussa ihmisen terveydessä.
kun olen ajatellut, että vatsa kaipaa PALJON treenausta. Mitä olen palstalta lukenut, taitaa sixpackiin nopein tie olla vähän vähempi voimapainotteinen treeni - kuten muillekin lihasryhmille.
Sitten pitää myös muistaa ne geenit... Kaikki eivät saa vuosienkaan työn jälkeen "hyvää sixpackia" ja toisille se syntyy siinä muun treenin ohessa, treenaamatta sen kummemmin vatsaa erikseen.
Itsekin tein ennen vain istumaannousuja , joka on ylävatsaliike ja ne kun oli kunnossa niin rupesin niitä ala- ja sivuvatsoja.Kysyisin sellaista asiaa, että millä tavalla saisi alavatsalihaksia treenattua? Nyt on ylävatsalihakset timmissä kunnossa, mutta alhaalla taas ei. Olisiko kenelläkään mitään ehdotuksia?
Originally Posted by fysioItsekin tein ennen vain istumaannousuja , joka on ylävatsaliike ja ne kun oli kunnossa niin rupesin niitä ala- ja sivuvatsoja.
Liikkeinä käytän nykyään
-istumaannousu jalat ylhäällä 90 asteen kulmassa
- maataan selällään jalat ilmassa suorana n. 10 cm korkeudella
- jalkojen nostot
- linkkuveitset (harvemmin)
Mulla ilmeisesti väärä tekniikka taljassa tehtävässä taljarutistuksessa, koska se ottaa tajuttomasti yläselkään, mutta vatsaan en saa tuntumaa. Olisiko todella hyvää klippiä ko. liikkeestä? En tiedä yhtään, mitä teen väärin; olisiko selkä huonossa asennossa? Kaari väärä?