Vatsalihastreeni?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MrMark
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mielestäni raskaimpia vatsalihasliikkeitä eivät ole nämä taljarutistukset, vaan omalla painolla tehtävät liikkeet tai kiertoliikkeet kiekon kanssa. Monet kammoavat edelleen istumaannousuja, mutta lisäpainolla tehtynä ilman jalkatukea, se on erittäin passeli liike vatsalle.

Miten paljon ihmiset antavat arvoa normaali vatsaprässille ja sitten sille toiselle taaksepäin tehtävälle ojennusprässille? Jälkimmäinen toki nyt on varmasti selällekin hyödyllinen mutta tuo ensimmäinen kuuluu ainakin omaan treeniini 3x8-12 periaatteella ja suht kovilla painoilla muiden näiden settejen ohella.

Miten paljon ihmiset antavat arvoa normaali vatsaprässille ja sitten sille toiselle taaksepäin tehtävälle ojennusprässille? Jälkimmäinen toki nyt on varmasti selällekin hyödyllinen mutta tuo ensimmäinen kuuluu ainakin omaan treeniini 3x8-12 periaatteella ja suht kovilla painoilla muiden näiden settejen ohella.

Kuten jo sanoin, itse suosin omalla painolla tehtäviä liikkeitä ynnä muutamat lisäpainoliikkeet. Joskus olen vatsarutistusmasiinaa käyttänyt, mutta olen havainnut sen melko turhaksi omaan treeniini.

Kiitos! Katsoin noita. Tänään kokeilin uudestaan, mutta en oikein saa tuntumaa.
Tähtityttö: Ehdottomasti pitää tarkistaa tuo hartioiden "paikka". Saattaapi vahingossa nousta korviin, jos en kiinnitä huomiota.

Tuli muuten mieleen että näkeekö jengi tarpeelliseksi että venyttelee keskivartaloa/vatsaa erikseen jollain liikkeillä? Ja jos niin miten ja milloin.

Eli siis kun teen ylösnostoja myös alavatsalihakset saavat treeniä? Toisaalta tähän näkyvyyteen voi myös vaikuttaa se, että tuossa alavatsassa on pikkasen enemmän sanoisinko rasvaa edessä. 45kg ja 155cm on mittani ja mielestäni aika passelit ovat. Nyt pitäis vaan saada tuota painoa lisää terveellistä ruokaa mussuttaen. Mm. lihaa, riisiä, spagettia, yms. Olen tehnyt nyt tätä treeniä kesäkuusta asti ja nyt näkyy siis yläpalikat vähän ilman jännittämistä, ja punneruksiakin on tullut tehtyä, myös on tullut tuota hernettä suurenettua, painojen nostolla. Nyt on käytössä 1.5kg painot, mutta siirryn seuraavaksi varmaan 3-5 kg:siin.

Saisinko nyt selvän vastauksen siihen, että kehittyykö vatsalihakset ylösnostoissa tasaisesti, siis ylä ja alavatsalihakset. Mutta jos tosiaan on näin, niin taitaa alkaa tuo lenkkeilly, että saan tuon ainoan pikku makkaran pois ja saadaan ne lihakset näkymään kunnolla.

Tälläselle kolme lasta viidessä vuodessa odottaneelle ja synnyttäneelle (yksi keisarileikkaus, poikittainenko vatsalihas siinä halkastiin..) tekivät tälläisen vatsatreenin:

Kaksijakoisessa ohjelmassani ekana päivänä:

Vatsarutistus crunch-penkillä, penkki vaakatasossa ja istumaannousu liikkeenä.
Vartalonkierto koneella
Hoover, pidot käsinojassa

Toisena päivänä:

Kurskistukset kiertäen bosulla
Lantionnosto laudalla

Näitä teen jokasta kaks sarjaa ja 10-15 toistoa. Vatsalihakset ovat olleet aivan sairaan huonossa kunnossa ekasta odotuksesta lähtien, mutta nyt jo suunta parempi.

Miltä tää kuulostaa muitten mielestä? Ohjelman laatija painotti tehokkaita liikkeitä vähemmillä toistolla nyt aluksi. Alottaessani tein penkiltä 5 istumaannousua ja yhden toiston...joten olen ihan mielissäni edistyksestä.

Saisinko nyt selvän vastauksen siihen, että kehittyykö vatsalihakset ylösnostoissa tasaisesti, siis ylä ja alavatsalihakset. Mutta jos tosiaan on näin, niin taitaa alkaa tuo lenkkeilly, että saan tuon ainoan pikku makkaran pois ja saadaan ne lihakset näkymään kunnolla.

ei ole ylä-, tai alavatsalihaksia. suora vatsalihas on yksi lihas. joka ulottuu rintalastalta nivusiin.

Rajut vatsaliikkeet?

Olen nyt hyvän aikaa tehnyt voimapyörää polvet maassa, mutta vielä ei ole toivoakaan tehdä edes yhtä toistoa jalkaterien varassa. Pitäisi kuitenkin saada hieman variaatiota vatsatreeniin, jottei mene liiaan yksipuoliseksi. Mitä muita kovia vatsaliikkeitä lisäksi on olemassa, jotka pistävät vatsalihakset todelliseen rääkkiin - jotain ehkä hieman raskaampaa kuin voimapyörä polvilta?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Miten toi jandarutistus oikein menee? Osaisiko joku selitää tai laittaa kuvia/videoita? Kiitän
Laita keppi polvitaipeeseen ja koita pitää se paikoillaan kun teet rutistuksia. Joudut jännittämään takareisiä, jotta se keppi pysyisi paikoillaan. Takareisien jännittäminen eliminoi liikkeestä lonkankoukistajien käytön jolloin liike menee paremmin vatsoille. Liike on muuten ihan tavallinen vatsarutisus. Voi myös tehdä istumaannousuina jos on tarpeeksi voimaa.
Harvoin kyllä ekalla yrittämällä pystyy tekemään istumaannousuina, tai jos pystyy, voi suoritustekniikassa olla parantamisen varaa.
Voit myös ottaa kepin niskan taakse ja pitää käsillä kepin päistä kiinni. Ja tärkeää on hidas alaslasku, jossa keskitytään jännittämään pelkästään vatsoja. Ylösnousu sitten ilman paljoa heijausta.

Toi on siis mun käsitys jandarutistuksista.

voisko joku laittaa jonkin hyvän vatsalihas ohjelman jolla on saanut hyviä näkyviä tuloksia. Aikaa kyllä löytyy tarpeeksi pitkänkin ohjelman tekoon.

Jos joku vain viitsii vastata niin suuret kiitokset :)

voisko joku laittaa jonkin hyvän vatsalihas ohjelman jolla on saanut hyviä näkyviä tuloksia. Aikaa kyllä löytyy tarpeeksi pitkänkin ohjelman tekoon.

Jos joku vain viitsii vastata niin suuret kiitokset :)

Ei sitä mitään vatsalihasohjelmia tarvi. Jhulmin opeilla kun teet vatsoja, niin kyllä päkki kasvaa. En tiedä miten hyvin, kun en ole tehnyt niiden lisäksi kuin istumaannousuja, mutta pääasia että kasvaa :puntti:

Joka reenin jälkeen vaan kaks sarjaa kahta liikettä Hulmin videoista, niin olen itse ainakin tehnyt, ja en häpeä vatsaani rannalla :) Kun aloin tekemään nuita Jhulmin vatsalihasvideoiden liikkeitä, niin katoin kaikki videot läpi, ja testasin joka liikettä siinä ohessa. Sitten valitsin 6 itselleni tehokkainta, ja joka treenin jälkeen on tehnyt 4 about. 15-30 sarjaa, en ole laskenut. niin kauan olen tehnyt että vatsalihaksia pakottaa, ja happea ei saa. Lisäpainot on toki käytössä useammassa kuin yhdessä liikeessä.

Ei ehkä ihan vastannut viestiisi, mutta pistin omia kokemuksiani tämän asian tiimoilta :)

Omassa kaksijakoisessa teen joka selkätreenin jälkeen "bonusliikkeinä". Kierrätän liikkeitä, yleensä 2 eri liikettä ja kolme sarjaa. Eli treeniä vatsalle tulee 1-2 kertaa viikkoon, lisäksi treenaan satunnaisen säännöllisesti syviä vatsalihaksia pysyttelemällä punnerrusasennossa. Näin itse.

Mä olen tehnyt rutistuksia vatsarutistuskoneessa siten että tulee 100 kpl täyteen aina reenin lopussa, varmaan menee silloin suunnilleen 4 x 25. Olen pitänyt jalat poissa jalkatuilta ja lisännyt pikkuhiljaa painoa siten että toi 100 menee kuitenkin.

Voimapyörää olisi tarkoitus kans alkaa taasen rullaamaan. Täytyykin vilkaista noi Hulmin videot jos niistä löytäisi uusia liikkeitä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom