Vatsalihasreeniklippi by jhulmi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jhulmi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jonkinlaista neuvontaa tähän sähläykseen.

Kysytääs tälläistä jota on varmasti kyselty täällä tarpeeksi. Mikäs olisi hyvä tapa treenata vatsalihaksia? Itse olen vedellyt tuolla ylätaljalla, laittanut tankon niskaan, pitäny käsillä kiinni, nojannut pepulla selkänojaan ja taivuttanut alaspäin vyötärönkohdalta. N. 13kg painoilla olen tuota tehnyt mutta tuntuu ettei se vaikuta vatsaan yhtään, kädet vain menevät kipeäksi kun tangosta pitää kiinni(pidän koko käsivartta päällä ja vedän vain alas). :D
Mitään makkaroita ei ole vatsalla, lenkkeilen päivittäin tai jokatoinen päivä joten tuon liian rasvan voi käytännössä unohdella.

-Millainen olisi tuossa hyvä toisto määrä ja millä painoilla suunnilleen?
-Kehittääkö/onko tehokasta, kun menee roikkumaan rekkitankoon ja nostaa siitä sitten polvia ylös, kehittääkö tuo vatsaa. Tuohonkin olisi mukava saada jonkinlainen toistomäärä jos mahdollista.
Normaaleja vatsoja olen myös tehnyt 10x20 maanantaina, keskiviikkona ja perjantaina.

:worship:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tohon ylätaljaan voisin suositella sellasta lenkkiä jonka pujotat vaikka kainaloiden alle.
Itse kerran koitin kyseistä liikettä mutta ei kyllä tuntunut hyvältä. Kokoajan se lenkki meinas liukua minne lystää eikä saanut mitään tuntumaa vatsaan. Entisellä salilla oli Technogymin vatsanrutistuslaite, Tykkäsin siitä. Parissa paikassa myös testannut davidin vastaavaa ja siitä tykännyt vielä enemmän. Uudella salilla ei valitettavasti sellaista ole.

Itse teen Voimapyörää, Sitten "istumaan nousuja" sellaisessa telineessä jonka säädän niin että on miltein sama kuin roikkuisit vapaasti. Sitten joskus tulee tehtyä jalan-nostoa ja joskus istumaan nousuja kyljellään. Yleensä teen tämän telineliikkeen yhteydessä myös sivuvatsat eli esim veivaan sivulta sivulle mutta en tee liikkeestä kuitenkaan staattista, eli käyn myös alhaalla liikkeen aikana. Sanoisin että liike on sellainen että se tekee ilmaan pienen n:kirjaimen.
Olipas sekavat selitykset. Noh, tulipahan tehtyä.

Nämä on kyllä hyviä ja rasittaa ihan eri tavalla kun perinteiset pakintrimmaamisliikkeet.
Itse teen kyllä vatsoja (ainakin jotain) useammin kuin sen 3 krt viikkoon. Kevyempiä pilates tyylisiä esmes. Mitä mieltä Dr.Abs on, miten monta kertaa treeniviikon aikana esmes jalkojennostoja sekä vaikkapa lankkua kannattaa tehdä maksimissaan? Itse vedän osan tämäntyylisistä liikkeistä lenkkipäivinä loppuvenyttelyn yhteyteen. :whip:
Sen tiedän kyllä että jotkut kilpaurheilijatkin tekevät vatsaa jopa 5 kertaa viikkoon jollain tapaa. Kohtuus toki kaikessa :) Kiitos! :kippis1:

Ite tykkään vatsakeinusta, joka on nykysellä salilla, polttaa muuten kunnolla vatsassa ! :D Vasa gymin laite on, en nyt löydä mistään kuvaa. :s

Mitä mieltä Juha olet istumaannousuista jalat tuettuna?
Ite olen yleensä tehnyt istumaannousut ilman jalkatukea ja käsipaino rinnalla lisäpainona. Eilen testasin jalat tuettuna käsipaino niskantakana ja siinä kävi niin, että selkä meni taaksepäin kaarelle ja tuntui selässä vittumaiselta.

Silloin kun käy noin, niin kannattaa ehdottomasti unohtaa liike tai varioida sitä esim. niin, että nouset vain muutaman sentin lattiasta eli teet ihan pientä liikettä.

Vatsaliikkeissä saa helposti selän kipeäksi, myös monissa mun videoissani. Jos niin käy, niin liike kannattaa joko unohtaa tai muokata sellaiseksi, että selkä ei kipuile.

Nämä on kyllä hyviä ja rasittaa ihan eri tavalla kun perinteiset pakintrimmaamisliikkeet.
Itse teen kyllä vatsoja (ainakin jotain) useammin kuin sen 3 krt viikkoon. Kevyempiä pilates tyylisiä esmes. Mitä mieltä Dr.Abs on, miten monta kertaa treeniviikon aikana esmes jalkojennostoja sekä vaikkapa lankkua kannattaa tehdä maksimissaan? Itse vedän osan tämäntyylisistä liikkeistä lenkkipäivinä loppuvenyttelyn yhteyteen. :whip:
Sen tiedän kyllä että jotkut kilpaurheilijatkin tekevät vatsaa jopa 5 kertaa viikkoon jollain tapaa. Kohtuus toki kaikessa :) Kiitos! :kippis1:

Kiitos.

Treenifrekvenssi riippuu paljon siitä, kuinka kova on yksittäisen reenin volyymi. Itselläni se on yleensä vain muutama sarja (2-4) ja siksi treenaan vatsoja aina kun olen salilla (4-5 x viikossa), kätsysti muiden sarjojen palautusten aikana tai reenin lopuksi. Jos ajatellaan puhtaasti lihasmassaa, niin vatsalihaksissa pätee melko hyvin sama kuin muidenkin lihasryhmien osalta eli viikossa noin kymmenellä sarjalla pääsee jo erittäin pitkälle. Osalla paljon pienempikin määrä riittää jos intensiteetti on huipussaan tai geenit on kohdallaan. Varsinkin ylläpitovaiheessa kun six pack on jo saavutettu, usein aika pienikin volyymi riittää. Yksilöllistä optimia on äärimmäisen vaikea sanoa. Vatsalihakset palautuu niin nopeasti, että oma treenifilosofiani on se että liikaa niitä harvoin tekee...Tutkimustietoa rectus abdominiksen kehittymisestä on äärimmäisen minimaalisesti.

Toisaalta syviä vatsoja voi tehdä ja jopa kannattaa tehdä usein. Esim. 5 min 5 x aamuna viikossa, herää hyvin uuteen päivään :)

Nyt kysyisin jhulmin mielipidettä näistä paljon parjatuista istumaannousuista: monet sanovat tämän liikkeen rasittavan vain lonkankoukistajia, mutta itse olen kyllä huomannut ilman jalkatukea tehdyt istumaannousut lisäpainolla hyvinkin tehokkaiksi. Yritän pitää jalanpohjat mahdollisimman tukevasti maassa ja tehdä liikkeen rauhallisesti, pitäen jalat samassa kulmassa. Toisaalta kyllä esim. vatsalaudallakin tehdyt liikkeet tuntuvat ihan hyvin toimivan, kunhan malttaa pitää liikkeen rauhallisena.

Kyllä tosiaan istumaannousun saa hyvin tuntumaan vatsalihaksissa jos jalat ei ole tuettuina. Ne jotka väittää ettei saa, niin kannattaa kokeilla oikealla tekniikalla eli rauhallisesti ;)

Selälle nuo ei ole kyllä parhaita mahdollisia, helposti aiheuttaa ongelmia, varsinkin jos rysäyttää vauhdilla ja syvät lihakset löysänä (= ilman "koontoa")...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Omaan jo jonkinlaisen 6-packin, niin mitenkäs jatkaa tästä, että sais mahdollisesti vielä joskus tulevaisuudessa 8-packin? Nykyisin oon treenannu 3-4 aamuna heti herättyä pilatesta kotona ja sitte 3-4 päivänä salilla vatsoja koneessa 15X52,5kg 12X57,5kg 9X62,5kg. Toisen threadin neuvojen mukaan pitäis muutella sarjojen määrää ja ärsykettä, mutta mitenhän tota muuttelis? Jhulmilta löytyy varmasti tähänkin painavaa sanottavaa

Zone-sarja -42%
mitkä nämä kuuluisat "koneessa tehdy" vastaliikkeet on, oisko kuvia, nimiä? mitä malliesimerkkejä.. esim nuo leuat on elämän mainitsemat, missä koneessa tehty?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom