Vatsalihasreeniklippi by jhulmi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jhulmi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Hienoa kun heti sivun alussa on kyseisestä aiheesta videoclip , tosi aloittelijoille.Olen lukenut nyt jotain tunnin (aion lukea vielä enemmänkin) miten kehittää mitäkin salilla, minäkin päivänä mutta jotkin liikesarja sanat menevät ihan ohi. Tää oli hyvä jhulmi :thumbs:

Onko tuossa pilates 100- liikkeessä yläselkä irti lattiasta? Ei oikeen saa selvää tuon videon perusteella.

Zone-sarja -42%
:offtopic:, mut nyt tulee yks kysymys: Käyks toi pilates 100 (treenivideo 1) syviin vai pinnallisiin vatsalihaksiin?

Jos on yläselkä irti lattiasta, niin joutuu pinnallisilla myös voimakkaammin staattisesti jännittämään. Jalkojen asennolla voi myös säätää tuota suhdetta. Yleensä syvien vatsalihasten reenaamisessa suositellaan jopa pinnallisten rentouttamista, jotta on helpompi mm. aktivoida poikittainen vatsalihas (se ns. "syvä vatsalihas").

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Heh heh, noobien noobi astuu kehiin ja kysyy: onko syvät vatsalihakset nuo ihan alimmaiset vatsalihakset? Onko pinnalliset vatsalihakset sitten nuo ylimmät vatsalihakset? Nimittäin mulla on ongelmia saada minkäänlaista tatsia noihin ylimpiin vatsalihaksiin, mutta tuo ihan alin vatsalihas (kaks vatsalihasta vierekkäin siis) on aivan hirveessä iskussa! Mitä hyötyä olikaan sillä, että elää vatsa sisässä? Nimittäin ite oon ollu aina laardikasa ja läskiä on ollu paljon ja on vieläkin. Tästä syystä siis oon joutunu elämään jo (omasta mielestäni pitkään) jotain 10 vuotta vatsa sisässä ku on tämä iso maha hävettäny niin pahasti. Mittani on edelleen joku 177cm ja tätä nykyä enää 95kg (oon puottanu 10kg ja pudotan edelleen) niin meikällä tuo "uuma" erottuu jo ylimpien vatsalihasten välissä kun kauempaa katsoo.

Äh, ehkä vähän turha postaus, mutta tulipahan pitkästä aikaa kirjoteltua tännekin ja kyseltyä :)

Olen treenannut vatsoja noin vuoden ja nyt vasta aloin kuulla juttua syvistä vatsalihaksista :( Näin ollen mulle on jo kerennyt muodostua hieman pallomaha (pakki ei näy). Onkohan tästä vielä mahdollista litistää sitä kun se kerta on palloksi jo vääntynyt??

Olen treenannut vatsoja noin vuoden ja nyt vasta aloin kuulla juttua syvistä vatsalihaksista :( Näin ollen mulle on jo kerennyt muodostua hieman pallomaha (pakki ei näy). Onkohan tästä vielä mahdollista litistää sitä kun se kerta on palloksi jo vääntynyt??
Juu ota se laardi pois siitä lihasten päältä

En olekaan tsekkaillut tätä näemmä vähään aikaan...

Olen aiemminkin laittanut täällä linkin Katri "tv:stä tuttu" Mannisen sivulle: http://www.kutri.net/poikittainenvatsalihas.html

Tuossa on hyvä simppeli esitys aiheesta.

Syvien vatsalihasten treenaaminen ei auta käytännössä vähentämään rasvakerrosta pinnallisten vatsalihasten kuten six-pack lihaksen eli suoran vatsalihaksen päältä, mutta ne tukee kroppaa monissa elämän tilanteissa parantamalla ryhtiä ja tosiaan vatsa näyttää paremmalle kun se ei pömpötä ulos.

Itse olen alkanut vatsalihasliikkeiden lisäksi tekemään ns. ''stabilaattoreita'' jumppapallon kanssa, eli kädet 90 asteen kulmassa ja kyynärvarret pallon päällä ja niiden varassa olet mahd. pitkään. Persaus, jalat ja selkä mahdollisimman virtaviivaisesti pitkällään, rintakehä ylhäällä pallosta. Päkiät maassa. Hankala liike kuvata, mutta jos joku tietää liikkeen tai ymmärsi, niin suosittelen lämpimästi. Vahvistaa todella hyvin keskivartalon lihaksia ja parantaa tasapainoa, syvistä vatsalihaksista nyt puhumattakaan. Voi toki tehdä ilmankin palloa, mutta pallo tehostaa huomattavasti vaikutusta. Pallon ei kannata olla mikään jättikokoinen, tai kivikova.

hei pystyisisikö joku kertomaa mikä voisi olla kun vedän vatsoja muo sattuu alaselkää inhottavast?:D

Laita alaselän alle varmuuden vuoksi pieni patja pitämään pientä selän kaarta yllä ja tee vatsoja vähän aikaa ainakin vain pientä liikettä rutistaen niin, että selkä ei joudu koville.

Mitä mieltä Juha olet istumaannousuista jalat tuettuna?
Ite olen yleensä tehnyt istumaannousut ilman jalkatukea ja käsipaino rinnalla lisäpainona. Eilen testasin jalat tuettuna käsipaino niskantakana ja siinä kävi niin, että selkä meni taaksepäin kaarelle ja tuntui selässä vittumaiselta.

Back
Ylös Bottom