Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tässä osa III vatsalihasartikkelisarjasta Wikiliikkuja-blogissa.
Ensimmäisessä kahdessa osassa (I ja II) käsittelin erityisesti suoraa vatsalihasta. Muistathan, että suoran vatsalihaksen lisäksi meillä on ulommat vinot vatsalihakset, sisemmät vinot vatsalihakset ja poikittainen vatsalihas. Nämä lihakset ovat toki tärkeitä, vaikkeivät ne olekaan ns. ”six-pack” lihaksia, joihin tässä artikkelisarjassa on siis keskitytty. Tässä viimeisessä vatsalihasartikkelissa pureudutaan nyt enemmän pömppövatsasta eroon -teemaan sekä vatsalihaksen ylä- ja alaosan erottamiseen.
Lue loput tästä.
[video]http://sixpackshortcuts.com/?gclid=CLfDst7NkK4CFYFzmAodVjsF4g[/video]
Mitä mieltä porukka tästä lässytyksestä?
Kuinka monta kertaa viikossa vatsat kannattaa reenata, jotta a) ei vedä överiksi tai b) pääsee kunnon tuloksiin?
Eiks täällä jossain oo puhuttu ettei niitä vatsoja sen enenpää tarvii hinkata kuin muitakaan lihaksia, itse sanoisin että 2krtaa viikko.
Katoin viis minsaa, mutta ei tuntunut millään pääsevän asiaan. Miten pitkä tuo on kaiken kaikkiaan?
Riippuu kuinka paljon niille tulee epäsuoraa rasitusta muusta treenistä (kyykky, mave, pystypunnerrus...)
Kuinka monta kertaa viikossa vatsat kannattaa reenata, jotta a) ei vedä överiksi tai b) pääsee kunnon tuloksiin?
Tämmöne tyhmä kysymys vielä tänne: Mistä johtuu että kun tekee vatsoja niin selässä alkaa tuntua tuossa n. 50 kohalla, eikä vielä vatsassa? Pitäskö tehä sit selkälihasliikkeitä enemmi että ne vahvituisi, kun on niiden tekeminen vähän jäänyt. Kummiski vatsalihakset aika hyvässä kunnossa.
Itse tein ennen sillain että kerran viikkoon jonkin treenin jälkeen pari sarjaa vatsoja, eikä ne kasvanu juuri ollenkaan vaikka kovaa teinkin. Sitten nyt oon pari kk tehny joka treenin (1 jakoinen, 3 treeniä viikkoon) jälkeen 2-3 sarjaa vatsoja ja on kasvanu ihan älyttömästi vatsalihakset. Erottuvuuttakin tullu ihan erilailla kun kerran viikkoon tekemällä. Eli ainakin minulle toimii semmonen että 3 vatsa treeniä viikossa, pari kovaa sarjaa vaihtelevilla liikkeillä. (voimapyörä, rutistukset lis.painoilla, jalannostot ym.) Kokeilkaa treenata usein niitä vatsoja jos ei muuten mene perille :D Eikä ole itellä ainakaan haitannu kyykkyjä ym. vetoja se että vatsoja tekee joka kerta.
Ethän vetele selkä suorana niitä vatsoja? Ja kyllä, myös alaselkää vahvistavia liikkeitä kannattaa tehdä. Jos ei muuten, niin pelkästään ryhdin takia. Joku hifiteknikko saattaisi sanoa, että selkä ja vatsalihakset (varsinkin syvät vatsat) tukevat toisiaan 1:1.