Vatsalihakset kesäkuntoon! Vinkkejä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jhulmi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Toi selkäkipu johtunee vatsojen heikkoudesta. Keskity siihen, että selkäsi ei pääse notkistumaan liikkeen ala-asennossa. Voit koittaa helpottaa alkuun voimapyörää jollain kuminauhavirityksellä. En oikein keksi voimapyörälle korvaavaa liikettä, on sen verran omassa luokassaan mielestäni.

Ei ne vitun vatsat :curs: tule näkyviin ei, tässäpä minun treeniohjelma miten olen niitä veivannut, sen kolme kertaa viikossa siis!
Elikkäs tätä syklitetään samalla tavalla kuin kuntopiiriä, 1. jälkeen 2. jne.
Kolme liikettä:
1. Vatsarutistus 3x15
2. Jalkojennosto 3x15
3. Linkkuveitsi 3x15 (kantapäät EI osu maahan KOSKAAN) :curs:

Aika vähän toistoja! Tosiaan, liikkeiden välissä 15sek taukoa ja aina kun kaikki 3 liikettä on tehtynnä, pidetään 1min tauko ja tehdään uusiksi... :curs:

Johan se on tuhat kertaa sanottu, että ei ne näy jos rasvaprosentti liian korkea. Ja missäs seki sanottii, että se 6päkki tehään keittiössä.
Tämähän on selvä asia, mutta hyvä että vielä selvennetään

Valitettavasti taidat olla auttamatta myöhässä vuoden 2012 kesäkuntoon. Suosittelisin siulle maltillisia plussakaloreita hyvästä ruuasta ja tasapuolista treeniä aloittaen perus 1-/2-jakoisesta ohjelmasta, kuten Arnoldin G6, Starting Strength tai elaston 2-jakoinen. Kroppas todennäköisesti muuttaa muotoaan hyvin nopeasti melko paljon, mutta mihinkään guidokuntoon et tuu tälle kesälle pääsemään edes lääkevarastolla.

Se on hyvä, ettet edes halua lähtee tosta laihduttamaan, koska sixpack luikulla on yhtä hot kuin isot tissit läskillä.

ei kyllä ole myöhässä rantakuntoon kesäksi. 2kk kerkee saada ihmeitä aikaan. ellet ole "laihaläski"....

Mitäs mieltä tän kaverin jutuista? Sanoo mm. että vatsoja tulisi reenata vähintään 3-4 kertaa viikossa, esim joka toinen päivä. Ainakin hänellä toiminu ;) Nykysin tulee kaksi kertaa viikossa reenattua vatsat, vois kokeilla ottaa se esim. 2-3 liikettä ja tehdä joka toinen päivä. Ja kanssa tuo pointti, että reenaa vatsat tyhjällä vatsalla tuli aika puun takaa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Onko väärin jos puhaltaa ilmoja ulos tasaisesti koko ylösnousun ajan niin ettei henkitorvi ole "lukossa" lainkaan? Tuntuu ottavan paremmin vatsiksiin tuollein ja pelkästään vatsiksiin. Jos vetää ilmat sisällä ylös niin jotenkin tulee jänitettyä myös rintakehää tai muita alueita hiukan. Teen siis ihan perus tyylillä lattialla ilman jalkatukia ja kädet niskan takana niin että käsien ja pään välillä on pieni rako.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Voimapyörä, jalkojennostot kunnolla ylös asti (makuuasennossa, voi pitää kiinni esim. puolapuista), taljavatsat ja istumaannousut lisäpainoilla sekä russian twist lisäpainoilla on mulle aika tyypillisiä vatsaliikkeitä tällä hetkellä. Oma ohjelmani on voimapainotteinen ja sisältää isoja liikkeitä, joten keskivartalolle tulee mukavasti hittiä jo niistä. Mulle ei tosi niinkään merkitse näkyvät vatsalihakset, kunhan tuon selän ja vatsan saisi pidettyä mahdollisimman vahvana niin, että pystyisi nostamaan ja vetämään mahd. paljon raakana. Voimanostoa varten harjoittelen, mutta olen vielä aivan noviisi :)

Mave, kyykky, leuat ja vielä kun ne tekee oikein! Negatiivisena alaspäin niin johan alkaa tuntuun vatsoissakin :P

Pakko vielä lisätä kaverin blogista teksti "Remember, we can't see your razor abs – all we're likely to notice is your pencil neck and narrow ass. " -Mark Rippetoe :D Rippetoella löytyy kyllä varmasti muutakin "hyvää" sanottavaa vatsoista :D

Mave, kyykky, leuat ja vielä kun ne tekee oikein! Negatiivisena alaspäin niin johan alkaa tuntuun vatsoissakin :P

Mavea ei kannata tehdä negatiivisena, liian suuri loukkaantumisriski. Viimeksi kokeilin tuota vatsaa ylätaljassa perse tuettuna narukahvalla ja toimi paremmin mitä rutistukset. 70 kilolla 15 toiston sarjoja. Tuntui ihan erilainen kivistys vatsassa mitä saanut millään muulla systeemillä. Joku mainostikin, että tuo pitäis olla parhaita 6-pack liikkeitä. Tuo talja otti vähän enemmän vatsan keski- ja alaosaan kun rutistuksissa mulla hyytyy vaan ne ylimmät palikat ensimmäisenä ja alemmissa ei tunnu kunnolla.

Muutaman opetusvideon kattelin youtubesta ja niissä puhaltivat ilmat pois vasta ihan ylhäällä eikä koko matkan ajan.

vattat auttaa uloshengitykses & ilman paineita vaikeempaa tehä mitää päkillä. ihan eri tavalla vatta tekee töitä (ainaki tunteet ja poltteen perusteel) ku puhalta ilmat ulos noustessa tai ja sisää laskiessa ku et ulos ylhääl ja sisää alhaal.

No mitäs höpöhöpöä tämä nyt on ? :D Ihan samanlailla sä voit loukkaantua ylöspäin tullessa jos tekniikka on päin peetä :D

Itse teen aika paljon eksentrisiä ja olen samaa mieltä kuin Feenix82. Vatsalihakset eivät ole poikkeus tuossa. Mutta eksentrisiä vasta sitten myöhemmin, ei aloittelijoille.

Mistä lähtien eksentrinen mave on ollut vatsalihasliike? Eiks ne vatsalihakset lähinnä mee vähän kasaan siinä alasmenon aikana ja venyttyy ehkä hiukan loppuojennuksessa?

Ainut käyttötarkoitus mitä mä keksin negatiiviselle mavelle ois treenata takareisiä mutta sitä varten on SJMV. Jos nyt haluu eksentrisiä vatsalihaksia tehdä niin mm. voimapyörä on paljo parempi.

e: sit se vielä et mulla on sellanen fiilis et ojentajalihasten kiinnitykset ei tykkäis eksentrisestä treenistä. en oo ainakaan nähnyt kauheesti eksentrisiä treenejä esim. reisiojentajassa ja itse en pystyis ees sellasia tekeen ku tuntuu et hajoo jänteet polvesta. lantion ojentajiakaan en treenais eksentrisesti. koukistajat on sit hyvä kohde niille, esim. rinta, haukkari, vatsa, takareisi, lonkan koukistajat..

Tuo juttu oli vähän monimutkaisempi. Takareisihän on pelkkä lantion ojentaja SJMV:ssä mut mavessa myös polven ojentaja samalla. Takareiden merkitys vedossa on pienempi ja samoin negatiivisessa vedossa pääsee liikaa löysää takareiteen kun polvi koukistuu. Tän takia näkeekin usein, että nostajat päästää tangon tippumaan polvien kohdalta lattialle kun hallinta loppuu. Tää on vielä suht ok, mutta vedon viimeinen neljännes on sellanen et sitä ei vaan kannata ees yrittää isoilla painoilla. Jos sitä haluis välttämättä harjoitella niin joutuis ottamaan painoa pois reilusti. Jotkut tyypit jotka on tehny sjmv:tä paljon pystyy menemään siinä niin pitkälle et saa tangon lattiaan ja joku voi tehdä jopa korokkeelta mut siinä on kuitenkin paljon painoa koko ajan takareisillä.

Pohkeita oon tehnyt muuten "eksentrisesti" eli laittanu lankun päkiän alle. Välillä siitä voi kipeytyä joku jänne tuolta kantapään ulkosyrjältä ja siks pitää varoa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom