Vanhempienne mielipide treenaamisesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kimi
  • Aloitettu Aloitettu
Vanhemmat ei aluksi tajunneet ollenkaan mitä tein,kun salille änkeydyin monta kertaa viikossa.."Eikö tuota nyt voi rauhottua jo.." Ja isä ei varmaan tule vielä pariin vuoteen tietämään että käytän proteiinia,äitini sain toki ne maksamaan kun olin ensin pitänyt luennon niiden tarpeellisuudesta ja siitä,kuinka ne eivät ole minkäänmaailman hormoneja...aika monien porukoilla tuntuu olevan tämä käsite.. :)
Äitini maksoi kun kävin helvetin kalliilla salilla ja kun isällekin sanoin että teen tätä hommaa ihan tosissaan,niin johan alkoi tulla vinkkiä "Siihen pitää kato tyttö laittaa lisää vauhtia,ei tommosella hiljasella hissuttelulla saa edes hikeä pintaan.." Sanoin vain että riko ittes jos haluat,mutta minä reenaan rauhassa ja järkevästi..
Ystävät..ah,nämä ystävät,jotka eivät varmaan vieläkään tajua mikä niihin iski. :D Onhan miullakin ystäviä,jotka käyvät puntilla mutta lähinnä jonkin toisen lajin sivussa. Erään kerran tuli hauska toteamus puhelimessa "Sulle on kyllä tullu massaa sinne ja tänne mutta elä hyvä tyttö tee liikaa,ettet oo liian kimppu.."
Aika hyvin ovat ottaneet,eivät vain aina oikein ymmärrä kun sanon että ei,en tule nyt ryyppäämään,olen salilla.. :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vanhemmat suhtautuivat aina nuorempana harrastamaani kilpaurheiluun erittäin positiivisesti, myöhemmin kun punttihommat alkoivat viedä ykköstilan harrastustilastossa kommentit hieman muuttuivat: "Älä nyt siellä salilla niin paljon käy, jatka sitä vanhaa harrastusta vaan..." jne. jne.

Eipä ole vanhukset pahemmin harrastusta sponsoroineet. Kotoa olen kyllä ollut poissa jo reilut 7 vuotta. Salikortit ja protskut olen aina maksanut omasta pussista.

Eikäko, onhan mua sponssattu, ollessani 14-vuotias isäpappa hankki mulle kotiin penkin, tangon ja ruhtinaalliset 50 kg rautaa (kauhean mankumisen jälkeen tietysti; maksoin itse muuten puolet). Niillä "romuilla" ne pohjat tuli aikoinaan "rakennettua".
:p

Re: Re: Tukea ja kannustusta

Originally posted by H-D
Samanlaista tekstiä tulee mun porukoilta... Jos vaikka varvas murtuu, niin se pistetään heti "mömmöjen" piikkiin...

:p

vanhempien tukeminen(henkinen ja rahallinen)loppu siinä kohtaa kun lopetín jääkiekon pelaamisen (n.6v sitten)enkä sen jälkeen ole kannustavaa sanaa kuullu!liekö ukko kateellinen kun on itte 178/68kg ja meikäläinen on 168/98 14% rasvoilla!kommentteja toki tulee tyyliin "kannattaako niitä paikkoja ruhjoo paskaks"ja vihjailuja"aika lailla on finnejä selässä" tai sitten sellaset älykkyydet kuten"hae poika saunaan puut ni ei tarvi mennä viikkoon salille"

paskaaks me paskanpuhujista!treenataan vaan niin perkeleesti-kostoks!

Kyllä mun vanhemmat sali kortin maksaa. Mutta kun puhutaan lisäravinteista(proteiini kreatiini) niin sitten terveyden hoitaja äiti ja sen työ kaverit on ihmeissään että miten mä sellaisia myrkkyjä syön:D Ja että eikö ois parempi mennä ulos lenkille
:mad2:

Aikalailla joka päivä saa kuulla mahasta ja läskeistä vanhempien suusta... No minkäs teet kun pitäis vetää ylikaloreilla. En mielestäni ole lihava, vain "edellinen minäni" oli eri muottia kuin minä ja jota vanhemmat enemmän tykkäs... "Edellinen minä"=185cm/72kg/rasvat<10%, nykyään 189cm/106kg/rasvat 13%:n tienoilla pihdeillä katottuna... Innokkaille kestävyysurheilija vanhemmille hiihtourani loppu oli suuri pettymys ja siitä ilmeisesti johtaa punttaamisen ja kokoni mollaaminen.(Kokohan ei ole kummoinen mutta lähtö tilanteeseen verrattuna tyrmäävä). Nooh kovaa reeniä ja jospa vielä joskus menestys kilpalavoilta muuttaisi äipän ja iskin mielet...

Originally posted by Gillyanne
Meidän porukoiden mielipide salitouhuihin on se, että "oikeita" urheilulajeja (joita ovat esim. hiihto ja juoksu :rolleyes: ) tukevana lajina ihan jees, mutta salillakäyntiä sen itsensä vuoksi he eivät ymmärrä alkuunkaan. Molemmat ovat tietenkin myös sitä mieltä että naisen ei ole oikein soveliasta kasvattaa lihaksia, huoh... Palautusjuomat yms. saavat osakseen lähinnä vinoja katseita ja huvittunutta hymähtelyä.

Periaatteessa ovat toki iloisia, että tytär liikkuu, kun ovat kovasti urheilullisia itsekin. Mutta odottavat ja toivovat koko ajan, että jättäisin nämä bodytouhut ja siirtyisin OIKEIDEN LAJIEN pariin.

Toi on kyllä sama juttu meidän perheessä. Harrastin kestävyysjuoksua ja jääkiekkoa n. 7 vuotta, ja näitä lajeja pidetään niinä oikeina ( tietty hiihto, ja kävely jne. ). Pääasiassa sen takia, koska salia ei tule harrastettua ulkoilmassa, ja tämän vuoksi ulkoilu jää paljon vähemmälle.

Lisäravinteista oli aluksi myös paljon keskustelua, ja niitä pidettiin myös täysin turhina. Nyt kiinnostus niiden haukkumiseen on kuitenkin vähentynyt, eikä niistä tule enää puhuttua.

Kotona porukat muistaa jatkuvasti mainita kuinka rumia bodarit ovat, lyhytjalkaisia ja huono kuntoisia. Ennen harrastin toista lajia kilpailumielessä, ja silloin kyllä kannustettiin. Nykyään vaan syytellään hormonin käyttäjäks. No onneks en asu kotona, eikä ehdi kovin usein vieraillakkaan.

Niin kauan kuin rehusäkit nousee ripeesti lavalle ja traktorin pyörät siirtyy ilman kovaa puhinaa pois paikaltaan niin kotona käydessä hommaan ei puututa, mutta annas olla kun joku tavara ei nouse................;)

Isästä en tiedä sanno kun ei olla väleissä, mutta pakko sanoa et äidiltä oon aina saanut tukea. Rahallisesti en niinkään, mutta luottamusta ja ravitsemuksellista apua olen jo saanut korvaamattomat määrät! Siitä kiitos äidilleni! :)

Sitäpaitsi on mukavaa että joku pesee ja huoltaa penkkipaidat ja trikoot mun puolesta, mut pikkaisen pitää vieläkin muistuttaa ettei se laita konepesuun ja liottaa jossain kangasta pehmentävässä ja kirsikankukalle tuoksuvassa huuhteluaineessa! :p

On ne kannustanut ja tukenut joskus aikoinaan. Lisäravinteiden syönnistä jne. on tullut joskus sanomista... mut evvk niiden mielipiteille mun puolesta! (Ei ne ymmärrä lisäravinteista mitään).

On muuten käsittämätöntä, miten folksit vauhkoontuu keittiön kaappiin ilmestyvistä lisäravinteista. Luulevatko ne oikeasti niin tyhmäksi että jos olisi jotain laitonta tavaraa niin iskisin ne kaikkien nähtäväksi kaapin hyllylle. Dbol-purkit ja kilon sokeri vierekkäin, joo... :evil:

Ja toinen on lisäravinteiden hypetysnimet. Fastin dextroosissahan lukee isolla "METABOLIC booster". No siitäkös se soppa syntyi kun sehän kuulostaa aika lailla samalta kuin "ANABOLIC". :lol1:

Originally posted by Hulkki
Fastin dextroosissahan lukee isolla "METABOLIC booster". No siitäkös se soppa syntyi kun sehän kuulostaa aika lailla samalta kuin "ANABOLIC". :lol1:
Ja aaargh, Tai Kanen kreapurkin kyljessä lukee "ANTI CATABOLIC". Syöttävät meille prkl roinia tietämättämme. Tää on varmasti joku talonmiesten salaliitto. :p

Oonko tosiaan ainut, jonka mielestä siinä ei oo mitään ihmeellistä, ettei vanhemmat ymmärrä lisäravinteista :confused:
Mitä ne voisivat niistä tietää, kun eipä niitä oo niin paljon niiden nuoruudessa ollut ja varsinkaan, jos eivät oo urheilua harrastaneet... ?!
Ei kai se nyt niin suuri vaiva oo pitää pieni luento lisäravinteista ja niiden merkityksestä, jos tyhmät kysymykset ärsyttävät?! (tämä ei tietenkään kaikkien vanhempien kohdalla auta...)
Alkuperäiseen aiheeseen palaten, vanhemmat on ollut urheilutouhuissa ihan kivasti mukana.

Originally posted by Sulimaani
Oonko tosiaan ainut, jonka mielestä siinä ei oo mitään ihmeellistä, ettei vanhemmat ymmärrä lisäravinteista :confused:
Mitä ne voisivat niistä tietää, kun eipä niitä oo niin paljon niiden nuoruudessa ollut ja varsinkaan, jos eivät oo urheilua harrastaneet... ?!
Ei kai se nyt niin suuri vaiva oo pitää pieni luento lisäravinteista ja niiden merkityksestä, jos tyhmät kysymykset ärsyttävät?! (tämä ei tietenkään kaikkien vanhempien kohdalla auta...)

No joo... mut jos porukoilla on syvälle iskostuneena että muuta ei terve ihminen kaipaa kun normaalia, monipuolista kotiruokaa. "Se ja se ja sekin lääkäri ja ravintotieteilijä on sitä mieltä että tavallinen monipuolinen ruoka riittää, ei tarvita edes vitamiinipillereitä eikä varsinkaan jotakin proteiinia jauheena!" Hmm... koita siinä sitten sanoa että kyllä minä paremmin tiedän kun se lääkäri.... kuulostaa varmasti äitiliinistä kovin uskottavalta. Perustelut ei auta vaikka niitä vääntäis rautalangasta jos asenne on valmiiksi negatiivinen ja porukat on mielessään päättäneet että nää on niitä vouhotuksia ja pakkomielteitä. Ja mielessään ajattelevat että kyllä se varmasti ohi menee kun vielä vähän aikuistuu....... :lol1:

Olen tullut siihen tulokseen että helpointa on pitää matalaa profiilia eikä edes paljon jutella treeniin tai ruokaan liittyvistä asioista vanhempien kanssa. Kotona asuvalle toi voi tietysti olla hankalaa, mutta ainakin näin se onnistuu kun vanhempia ei näe kovin usein eikä "joudu" olemaan niiden luona yötä tai muuten pidempiä aikoja kun samassa kaupungissa kuitenkin asutaan.

Isä on lääkäri, mutta silti se saarnasi aluksi proteiinidieettien vaaroista:). Se varmaan ajattelee, että lisäproteiinin ottaminen on suunnilleen sama, kuin joku atkinsin dieetti. Äiti jopa kokeili soijaproteiinia laihdutuskuurilla. Rahallista tukea en ole harrastukseen kyllä ikinä pyytänyt enkä saanut.

mulla on tää perus syndrooma.. olin ennen saliharrastuksen alkua melko laiha ja porukat saarnas:"että syöppäs enemmän".. nyt se on sarjaa:"lopetta jo että et kasva liikaa jne jne".. vanhemmat maksaa salikortin mutta ei proteiineja :jahas:

No ukko ei pahemmin oo vastaan eikä kyllä puolestakaan, vaikka on se ite ennen nostellu rautaa nuoruudessaan :david:

Äiti taas heittää kommenttia että hyvä kun oot kasvanu jne. Se sponssaa myös ruoat, salilla käynnit ja osan lisäravinteista. Mutta usein tulee kommenttia bodaamisesta, mm. se epäilee että palautusjuomassa saattaa olla mukana roinaa :D

Esim. eilen sain kuulla äidiltä, että mun pitää rajottaa mun syömistä kun ei kuulemma rahat riitä (suunnilleen joka päivä porukoiden laskuun rahkaa, tonnikalaa ja raejuustoa ym..) Sitten tänä aamuna se sano et mun pitäis jo rajottaa treenaamista, kun ei kuulemma enää kohta löydy vaatteita mihin mahtuisin.. Ja en todellakaan ole vielä mikään iso :itku: :itku:

:wall:

Isä ei oo koskaan tykänny mun harrastuksesta, sen se kerran sanoikin ihan suoraan. Nykyään en edes puhu sillä mitään, edes sen takia että se ei tykkää kehonrakennuksesta, vaan muista syistä. Äiti nyt on aina tukenu mua rahallisesti tässä hommassa. Sillon kun asuin vielä kotona, äidillä oli tapana varotella kun salille lähdin, että älä nyt liikaa treenaa tai älä loukkaa itseäs. Hormoneistakin äitini tietää, vaikka en sitä oo suoraan sanonutkaan. Ei niistäkään oo tullu koskaan mitään sanomista, koska äitini uskoo mua jos sanon jotain. Ja yläasteelta asti oon sille vaahdonnu että ei ne anabolit nyt niin vaarallisia oo kun yleisesti luullaan. Annoinpa äidilleni vasta läjän testolaastareita, että saa liimailla niitä isukkiin, isukkikin alkaa oleen jo yli 60v. eli tarttee vähän lisätestoa :thumbs:

Porukat kannustaa ihan 100% maksaakin lisäravinteet (tosi ei mulla paljoo rahaa niihin pajoa mene) salikin on ilmainen.

muppekin sano joskus että JOs joskus siirryt johonkin muuhun kuin raittiiseen ilmaan niin ota 3 selvää ennekun mitäänb otat.
(kannatti luetuttaa sillä halmeen kirjat)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom