työt ja sali

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rymy
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
tuli vaan mieleen kysyä et kenellä vaikuttaa työn tekeminen kehittymiseen?mulla ainakin,lyhyet tauot 3vuorotyö ja ainainen vitutus!kokeile nyt ahtaa evääs naamariin kymmenessä minuutissa!noh hianoja hommia!

3-vuoro työ mullakin, työpäivä kestää 7.5h ja työvuoroja on alkavaksi joka vuorokauden tunnille, eli mitään rytmiä elämässä ei ole. Päivässä 2 x 10min kahvitaukoa, mulla silloin uppoaa rahkat, maito + öljyt, sekä yksi 29min kestävä ruokkis.

Ei mitään ongelmaa. Himas väännän seuraavan päivän eväät ja töissä sitten antaumuksella ammennan naamaan. Treenaan aina joko ennen, tai jälkeen työvuoron. Helppoa.

rymy sanoi:
tuli vaan mieleen kysyä et kenellä vaikuttaa työn tekeminen kehittymiseen?mulla ainakin,lyhyet tauot 3vuorotyö ja ainainen vitutus!kokeile nyt ahtaa evääs naamariin kymmenessä minuutissa!noh hianoja hommia!

3 vuorityö täälläkin. Itse pidän yleensä ruokiksen lisäksi sellaisen 20-30 min tauon. Jotkut pitää joka tunti 10 min niin minä pidän kerralla vähän enemmän. Saa syötyä rauhassa evästä. Kaikissa työpaikoissa ei taida ihan näin vapaa olla tämä taukopolitiikka. Urakalle silti täälläkin päästään aina :)

No kokonaisuudessa työ häiritsee aina vapaa-aikaa ja harrastuksia paljonkin, mutta se on vaan kestettävä sillä ilman duunista tulevaa rahallista korvausta ei ole sitten mahdollisuutta harrastaakaan.

Viime kesänä se kolmivuorotyö vei kyllä kaikki halut raahautua salille, eipä tullu sitte käytyä. Tänä kesänä onneks päivävuoro...

Mulla on hyvä homma kun voin käydä kesken työpäivän salilla, tosin siitä ei makseta palkkaa. Teen yleensä 3h töitä ja sit salille. Ei tarvi raskaan työpäivän jälkeen raahautua salille. Tällainen järjestely vaatii kyllä työnantajalta hieman ymmärrystä :thumbs:

rymy sanoi:
tuli vaan mieleen kysyä et kenellä vaikuttaa työn tekeminen kehittymiseen?

Vaikuttaa erittäin positiivisesti. Jos on jäänyt jostain syystä jokin treeni välistä tai tarvii tehdä kevyempi palauttava treeni sille päivälle, niin töissä tulee sitten tehtyä ne treenit. Lisäksi ruokapuoli toimii parhaiten juuri työpäivinä, koska voi syödä minuutin tarkkuudella ruoat oikeaan aikaan ja tuleekin syötyä aina puolentoista tunnin välein sopiva ateria normaalin työpäivän aikana. Silloin tulee yleensä hifisteltyä kaikkein tarkimmin ruokien kanssa.

Eipä noita töitä juuri voi syyttää, ehkä jos on koko päivä ollu tietokoneen kans hommia niin turruttaa ja voi olla vaikea asennoitua kovaan reeniin päivän jälkeen. Kerkeepähän palautua kun työ ei oo fyysistä ja salilla sit pääsee eroon kaikesta psyykeä painavasta paskasta, joka päivän aikana on kasaantunut. :evil:
Mut toisaalta, psyykeä painava paska=stressi-->eritän kortisolia-->katabolia! :eek: Noh, moisella hifistelyllä oo ennenkään päätäni vaivannu...
Mut onneks tuli sillä koulun penkillä istuttua nii pääs eroon vuorotöistä, varsinkaan aamuvuoro ei sovellu mun unenlahjoihin ollenkaan. Ei varmaan ollu kovin kehittäviä salitreenejä 3-5 tunnin yöunien jälkeen :jahas:

Työpäivät vaikuttaa minunkin kehitykseen positiivisesti, ruokapuoli toimii parhaiten duunissa, kotona tulee viikonloppuisin sohlattua kaikkea muuta. Treenaamaan en sentään ehdi työajalla :)

Itse käyn ruokatunnilla firman kustantamalla salilla ja homma toimii. Katkaisee päivänkin sopivasti.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Yövuoron jälkee ei kannata mennä salille muutamaan päivään, itsellä ei onnistu yhtään.. Herää paivällä, syö ja lähtee salille, ei tuu yhtään mitään!! Aamuvuorossa voi hyvin käydä töiden jälkeen salilla, jaksaakin kohtuu hyvin. Iltavuorossa en ainakaan jaksa käydä aamulla, koska illalla ei tuu mentyä nukkumaan kuitenkaa heti, ja sitten nukkuu johonkin 11 asti. Ei kerkee muuta kun syödä ja taas mennään..

Tosin työ on taas raskaammasta päästä, joten ehkä salilla käyntiä voi taas vähentää..?

Itellä vaihtui duunipaikka tuossa pari kuukautta sitten. 3-vuorotyö tällä hetkellä. Mut ei sinänsä paha kun aina viikko kerrallaan samaa vuoroa ja viikonloput yleensä vapaat eikä yövuoroakaan kun yks viikko kuussa. Uusi työ ei ole fyysisesti läheskään niin rasittavaa kuin aikaisemmin tekemäni varastotyö joka saattoi ajoittain olla melko rankkaa. Ei tarvii olla syömässäkään koko ajan niin tolkuttomia määriä kun on kevyempi duuni. Taukoakin tulee normaalisti useampi tunti päivässä joten ruokailutkin kerkeää sovittamaan työpäivään hyvin, joskus tosin on kiireisiäkin päiviä milloin ruokailut vähän kärsii. Mut ei voi kyl valittaa, nytkin olen istunut tässä pari tuntia koneen ääressä välillä rahkaa syöden ja kirjotellut pakkikselle. Ei pitäisi ainakaan työn olla hidaste kehittymiselle.

Mua vituttaa jo 2-vuorotyö johon tänä kesänä joudun itseni raahaamaan, mutta kaikkeen tottuu paitsi jääpuikkoon perseessä:D Vaikka ei 2-vuoro ole lähellekkään niin paha kuin 3. Kyllä kaiken yleensä pystyy sovittamaan keskenään joskus se vaan ottaa oman aikansa.

Mä en suostuisi tekemään 3-vuorotyötä ellei se olisi paperityöntekijän tai ahtaajan hommaa, jolloin liksa menisi jo vitutuksen yläpuolelle. Silloinkin kyllä pitäisin kaikki mahdolliset lomat ja vapaat. Oon huomannut, että nykyisellä työrytmillä (ilta/yötyö) saa nukuttua pitkät unet ja mahdollisuus kehittymiseen on paljon parempi.

Mikäs sen vittumaisempaa, kuin normaali päivätyöelämä - illalla vaikea saada unta, aamulla pitää nousta lyhyiden unien jälkeen aikasin ylös, mennä kahdeksaks tunniks duuniin ja illalla vielä jostain saada voimia mennä väsyneenä treenaamaan.

Möller sanoi:
Itellä vaihtui duunipaikka tuossa pari kuukautta sitten. 3-vuorotyö tällä hetkellä. Mut ei sinänsä paha kun aina viikko kerrallaan samaa vuoroa ja viikonloput yleensä vapaat eikä yövuoroakaan kun yks viikko kuussa. Uusi työ ei ole fyysisesti läheskään niin rasittavaa kuin aikaisemmin tekemäni varastotyö joka saattoi ajoittain olla melko rankkaa. Ei tarvii olla syömässäkään koko ajan niin tolkuttomia määriä kun on kevyempi duuni. Taukoakin tulee normaalisti useampi tunti päivässä joten ruokailutkin kerkeää sovittamaan työpäivään hyvin, joskus tosin on kiireisiäkin päiviä milloin ruokailut vähän kärsii. Mut ei voi kyl valittaa, nytkin olen istunut tässä pari tuntia koneen ääressä välillä rahkaa syöden ja kirjotellut pakkikselle. Ei pitäisi ainakaan työn olla hidaste kehittymiselle.

Ilta ja yövuoroja täälläkin pääasiassa eikä ole raskasta hommaa.. Rahkaa ja kanaa syöden sekä pakkista opiskellen ja reenejä odotellen :D

Eikä ole täälläkään työajoista haittaa ollut. Rytmin kääntöön menee jotakuinkin 2vrk jonka jälkeen yövuorotkin toimii ihan normaalisti (aamulla kotia--> 08-09 untenmaille-->16-17 ylös ja 19-20 salille--> ja töihin).

Stailivirhe sanoi:
Mä en suostuisi tekemään 3-vuorotyötä ellei se olisi paperityöntekijän tai ahtaajan hommaa, jolloin liksa menisi jo vitutuksen yläpuolelle. Silloinkin kyllä pitäisin kaikki mahdolliset lomat ja vapaat. Oon huomannut, että nykyisellä työrytmillä (ilta/yötyö) saa nukuttua pitkät unet ja mahdollisuus kehittymiseen on paljon parempi.

Mikäs sen vittumaisempaa, kuin normaali päivätyöelämä - illalla vaikea saada unta, aamulla pitää nousta lyhyiden unien jälkeen aikasin ylös, mennä kahdeksaks tunniks duuniin ja illalla vielä jostain saada voimia mennä väsyneenä treenaamaan.

Kas.. Kohtalotoveri! :worship:

Itekki alotan 3-vuorotyön ens maanantaina paperitehtaalla. Rytmit tulee siis tästä eteenpäin olemaan päin vittua. Aamuvuorot kyrvintä mitä ihminen on keksinyt: Vaikka se 6 vuorokauden vapaa siinä öitten jälkeen onkin, ei kesällä saa hinattua sitä rytmiä kohti aikasempaa nukkumaan menoa. Siksipä en saakkaan koskaan nukuttua kuin n.1-2h ennen aamuun menoa. Sitte ku vuoro tehty nukun tietenki koko vitun päivän ja valvon taa seuraavan yön. Illat ja yöt ovat helppoja.
Onneksi valvomossa on jääkaapit ja syöntimahdollisuudet, joten pystyn mättämään 15min välein mitä lystää. Välillä pitää tietenkin liikahtaakin, mutta kyllä sitä syödä ehtii. Aamuvuorojen aikaan ei tosin salilla tule pahemmin käytyä, kun ei kertakaikkiaan jaksa päivällä, koska on yön valvonut ja aamun ollut töissä.

Mulla kans 3-vuorotyö, joka hiukan haittaa harrastusta. Nukkumiset kärsii välillä ym. Syöminen töissä tosin onnistuu, kun voin syödä kun siltä tuntuu. Ja kaikki inssit sun muut tietää, että mua ei kannata sillon häiritä kun mä syön. Ja mä syön kun on sen aika. :D

Itse teen 6 tunnin työpäivää. Halusin itse näin vaikka palkassa häviän mut 6 tunnin päivän jälkeen treeni vielä maistuu. Palkka on paska mutta työsuhde-etuna saan mättää ilmaiseksi ruokaa niin paljon kuin sielu sietää ja työnantaja maksaa kuntosalin ja tosiaan ne suht. lyhyet työpäivät.

Sopii mulle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom