työt ja sali

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rymy
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Stailivirhe sanoi:
Oon huomannut, että nykyisellä työrytmillä (ilta/yötyö) saa nukuttua pitkät unet ja mahdollisuus kehittymiseen on paljon parempi.

Mikäs sen vittumaisempaa, kuin normaali päivätyöelämä - illalla vaikea saada unta, aamulla pitää nousta lyhyiden unien jälkeen aikasin ylös, mennä kahdeksaks tunniks duuniin ja illalla vielä jostain saada voimia mennä väsyneenä treenaamaan.
Kodian sanoi:
Jees.. Tosiaan onneksi itellä ei ole kun ihan aniharvoi päivähukeja on ne vaan niin myrkkyä! Ei voi käsittää miten joku jaksaa illalla treenata jos 08 on töihin vääntäytyny. Ei toimi todellakaan ainakaan mulla mutta toisaalta varmaan tottumiskysymys..... kuten aina.

Yhdyn näihin mielipiteisiin 99%. Itse tehnyt useita vuosia omaan tahtiini duunia, mahdollisuus 24/7 vuoroihin ja tunteihin, mutta pääosin pyöritän sitä ilta/yötyöllä, joskus kolmivuorona. Päivätyöt ja elämä ma-pe 08-16 kuullostaisi helvetiltä. Mitä muistan aikoja jolloin oli työharjoitteluissa/koulussa/jossakin tavallisessa päiväduunissa niin illalla kyllä oli meikäläisestä kaikki puhti pois kun oli aamulla aikaiseen herännyt ja 8h painanut hommia. Ei kyllä pätkääkään huvittanut tehdä iltaisin muuta kuin maata sohvalla.

Ihannerytmini olisikin että töitä ei koskaan ennen 17-18.00 illalla, ja duunien lopettaminen tuonne 24-03 maihin niin ehtii sitten heräillä 09-12.00 maissa riippuen siitä monelta kävi nukkumaan [8-10h unet kiitos]. Siitä on kiva käydä aamuiset aerobiset vetelemässä tai salille kaikessa rauhassa [ja ruuhkaakaan ei ole kuin vasta sen pirunmerkin eli 16.00 jälkeen]. Tuntuu mukavalle kun on kaikki päivät ja toisinaan myös nuo alkuillat vapaata.

Mutta kaikki duunijutut on vain totuttelukysymyksiä ja omasta asenteesta kiinni, kyllä sitä varmaan tulis pärjättyä ihan miten vain. Kivempi kuitenkin kun työtä voi tehdä silloin kun mulle sopii ja suunnitella ne hommat muun elämän mukaan eikä muuta elämää töiden mukaan... :thumbs:

stressi!

mulla pamahti viikon saikku ja unilääkkeet päälle sit!tuli nukuttua vain pari tuntia yössä ja siitä sit suoraan iltavuoroon!koita nyt iskää leikkiä viellä!stressi hormoonit oli aika yläkanttiin!noh särkenä eteen päin!

Olen töissä ala-asteen talkkarina, ja voin käyttää duuniaikaa jollain tavalla reeniin. Työaika on aika epämukava 07:00-16:00, mutta siinä on paljon vapauksia tehä mitä haluaa. Heti kun aloitin duunin, niin asensin leuanvetotangon tupakkahuone/varastoon, sitten haravankepistä ja kahdesta multasäkistä sai hyvän tangon :thumbs: . Päivän mittaan käyn tekemässä varmaan kuudet sarjat ja pidän noin 5 ruokataukoa. Ja silloin kun haluaa pudottaa painoa niin ei muuta kuin harja käteen ja koko pihaa lakaisemaan. Eli erittäin hyvin oon saanut saliharrastuksen sekoitettua työhön :thumbs: . Välillä on vaikeaa raahautua duunin jälkeen salille kun on NIIN väsynyt, mutta kyllä sekin onnistuu pari kertaa viikossa, ja tietysti viikonloppuisin. Vielä jos keksisi tavan jolla onnistuisi nukkumaan tarpeeksi joka yö niin voisi kehittyäkin jonkun verran...

Epäsäännöllinen 3-vuorotyö leipomossa. Vaikuttaa ainakin mulla selvästi treeneihin kun ei ole mitään säännöllistä rytmiä. (Tänäänkin työt alkaa klo.02 yöllä...) Varsinkaan töissä en ehdi paljoa syödä.

3 viikkoa oon tehny uudessa työpaikassa fyysisesti raskasta työtä. 8 tunnin työpäiviä on ollu kolmen viikon aikana tasan 3, muuten työpäivä on venynyt sinne 11-16 tuntiseksi. Ei puhettakaan että ehtisi (ja sillonku ehtii niin ei jaksa) salille. Harvoin ehtii edes nukkua tarpeeksi. No kyllähän se palkassa näkyy ja toivottavasti lähiaikoina sais jonkulaisen säännöllisen rytmin (8h työpäivä) niin pääsis taas treenaamaan kunnolla.

Viikonloppuna oon pari kertaa käyny jonkulaisen kokokroppatreenin tekemäs.

Epäsäännöllinen 3-vuorotyö mulla kanssa.
Sekottaa kohtuuhyvin treenailua, mutta parempi kun ei suunnittele liikaa vaan kuuntelee kroppaa ja menee kun huvittaa.
Toki välillä täytyy itselleen antaa :whip:

Välillä menen iltavuoron jälkeen, noin klo 22
välillä ennen yövuoroa ja vapaapäivinä miten sattuu.
Hyvä kun työpaikalla on sali, jossa voi käydä koska tahansa.

Täälläkin tehdään tuota päivävuoroa 08.30-17.00. Vittumaista sikäli, että joskus duunit saattaa venähtää tuosta tunnillakin ja silloin ei ainakaan ole enää mitään motivaatiota lähteä salille. Usein joutuu itsensä repimällä laittamaan salille, että ei menisi ilta vain lepäämiseksi. Joskus olenkin miettinyt, että kun saisikin tehdä jotain aamuvuoroa tyyliin 06-14 tms. Mutta tällä on nyt mentävä.

--
hequ

Pitänee vähän leijua täällä noilla mun tulevilla kesän työajoilla.. 09-16!

Kyllä pitäis ainakin saada tarpeeksi unta ja treeneillekin jää aikaa. Tietty se on sitten yksi tekosyy pois käytöstä :)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
on se jännä!

haba78 sanoi:
Jos ei töitä yli 10h päivässä,ei ole mitään tekosyitäkään...
on se juu jännä homma ny lähti 15tunti samaan soittoon!vois melkein ottaa lopputilin ja elellä liitonrahoilla!

Kuudeksi töihin, eväät laukkuun --> puolikolmelta kotia tai salille riippuen onko salipäivä? Loppuaika päivästä tekee mitä huvittaa. 21-22 nukkumaan. Thats it. Hard? NOT.

Töiden takia olen luopunut kehittymisen yrittämisestäkin - lähinnä koetan ylläpitää edes jonkunlaista kuntoa tavalla millä hyvänsä. Nimellisesti duunia on 7,5h per päivä, mutta eipä näitä ikinä siinä ajassa saa mihinkään kuntoon. Päälle tulee koko ajan muutaman päivän ulkomaanreissuja, missä syöminen ja treeni on aivan mitä sattuu.

Salilla käväisen pari kertaa viikossa ja kotimaassa ollessa ajelen fillarilla työmatkat. Homma ei harmita kun ei haaveile uusista saliennätyksistä enää.

Heitin ton vähä niinku vitsinä...Totta puhuen työn laatu ja työajat vaikuttaa asiaan.
Ite teen 3-vuoroo ja varsinki noi aamureenit ei aina maistu hyvälle...
Mutta sen kyllä kestää,kun tietää kuinka hyvää se tekee... :whip:

Työ syö naista. Säännöllinen päivätyö 7-15. Vaikka istunkin 8h tietokoneen edessä, olen melkoisen poikki päästessäni kotiin. En voi odotella silti kuin tunteroisen salille lähdön kanssa, muuten voi iskeä täysi vetelyys ja voimattomuus. Ja ei siinä, mielelläni minä sinne yleensä lähden, mutta ne tehot!? :rolleyes: Välillä tuntuu, että onko tästä mitään hyötyä.. Kertakaikkiaan ei jaksa! Muutaman kerran jopa jättänyt ohjelman vajaaksi, kun ei vaan kulje, ja päätäkin särkee. Silti minä sinne aina menen hinkkaamaan, edes jotain. Sitten taas nytkin tänä aamuna, levänneenä.. kuin eri ihminen! Vedinkin 1,5h treenin, vähän korvausta paskasta viikosta :)

Duunipäivä 8h, duunista pääsen viimeistään 16:30. Salilla jaksaa ihan hyvin, duuni ei onneks oo raskasta ja oon lähiaikoina oppinu raahaamaan itseni nukkumaan arkisin siinä hyvin ennen 22.

Salille on vaan pakko mennä suoraan töistä, muuten sinne lähtö venyy ja venyy ja loppujen lopuks oon saanu treenin loppumaan just ennen sulkemisaikaa ja nukkumaan pääsee siinä puolenyön maissa.. :jahas:

Työ on kevyttä istumatyötä joten jää energiaa salille. Töiden jälkeen himaan pariksi tunniksi sillä ruuhkasalille ei tätä kaveria saa. Illalla saakin sitten ihan rauhassa ähkiä tyhjille nurkille :)

Mä en ikinä saisi itseäni salille jollen menis töistä suoraan (alkuillasta). Joo tiedän että olis paaaaaaljon miellyttävämpää treenata kun salilla on väljää/tyhjää, mutta jos töistä menee kaupungille tai himaan, niin jää kyllä tasan varmaan lähtemiset pelkäksi haaveeksi.

Jos on huono itsekuri, pitää keksiä temput sen voittamiseen. ;)

Itselläni on myös suht. usein vaikeuksia jaksaa vääntäytyä salille, koska työ vie niin paljon aikaa. Viikossa tulee liian monta 10-12h pitkää päivää ja väsyttävinä tekijöinä kotiin tuotavat työt + jatkuva stressi. Mutta kyllä sitä silti tulee mentyä salille kolmesti viikossa kunnon treeni vääntämään. :whip: Hyväksi ohjelmaksi olen tämmöisen työn kanssa todennut 2-jakoisen, kroppa 1,5 kertaa viikossa, eli reenit aina ma-ke-pe, näin saa sitten aina viettää viikonlopun totaalilevossa, niin treenistä ja (osittain) töistäkin. eli maanantaista perjantaihin elämä on: :hyper: + :wall: , ja viikonloput: :zzzz: :kippis1: :urjo:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom