- Ikä
- 45
Stailivirhe sanoi:Oon huomannut, että nykyisellä työrytmillä (ilta/yötyö) saa nukuttua pitkät unet ja mahdollisuus kehittymiseen on paljon parempi.
Mikäs sen vittumaisempaa, kuin normaali päivätyöelämä - illalla vaikea saada unta, aamulla pitää nousta lyhyiden unien jälkeen aikasin ylös, mennä kahdeksaks tunniks duuniin ja illalla vielä jostain saada voimia mennä väsyneenä treenaamaan.
Kodian sanoi:Jees.. Tosiaan onneksi itellä ei ole kun ihan aniharvoi päivähukeja on ne vaan niin myrkkyä! Ei voi käsittää miten joku jaksaa illalla treenata jos 08 on töihin vääntäytyny. Ei toimi todellakaan ainakaan mulla mutta toisaalta varmaan tottumiskysymys..... kuten aina.
Yhdyn näihin mielipiteisiin 99%. Itse tehnyt useita vuosia omaan tahtiini duunia, mahdollisuus 24/7 vuoroihin ja tunteihin, mutta pääosin pyöritän sitä ilta/yötyöllä, joskus kolmivuorona. Päivätyöt ja elämä ma-pe 08-16 kuullostaisi helvetiltä. Mitä muistan aikoja jolloin oli työharjoitteluissa/koulussa/jossakin tavallisessa päiväduunissa niin illalla kyllä oli meikäläisestä kaikki puhti pois kun oli aamulla aikaiseen herännyt ja 8h painanut hommia. Ei kyllä pätkääkään huvittanut tehdä iltaisin muuta kuin maata sohvalla.
Ihannerytmini olisikin että töitä ei koskaan ennen 17-18.00 illalla, ja duunien lopettaminen tuonne 24-03 maihin niin ehtii sitten heräillä 09-12.00 maissa riippuen siitä monelta kävi nukkumaan [8-10h unet kiitos]. Siitä on kiva käydä aamuiset aerobiset vetelemässä tai salille kaikessa rauhassa [ja ruuhkaakaan ei ole kuin vasta sen pirunmerkin eli 16.00 jälkeen]. Tuntuu mukavalle kun on kaikki päivät ja toisinaan myös nuo alkuillat vapaata.
Mutta kaikki duunijutut on vain totuttelukysymyksiä ja omasta asenteesta kiinni, kyllä sitä varmaan tulis pärjättyä ihan miten vain. Kivempi kuitenkin kun työtä voi tehdä silloin kun mulle sopii ja suunnitella ne hommat muun elämän mukaan eikä muuta elämää töiden mukaan... :thumbs: