Juu ei tuo Europass mikään maailman mahtavin systeemi kai ole. Mutta nyt olen EU-direktiivien mukainen :D En tiedä sitten, kuinka tärkeä tuo CV on teknisen alan hommissa. Paikkaa kun hakee, niin sen CV:n yleensä lukee kaveri, joka tietää kuitenkin edes jotain ko. hommasta. Itse en ole palkkaillut ketään, mutta jos siihen hommaan joutuisin, niin katsoisin vain äkkiä läpi alan akronyymit, kirjoitusvirheet ja sisennyksen. Niistä näkyy jo tekninen potentiaali ja kyky tehdä jotain selkeästi. Varsinaisen valinnan tekisin vain haastattelun perusteella. Ensimmäisessä 30 sekunnissa voi jo päätellä, onko ko. jamppa täyspäinen. Sitten käydään läpi CV:n lyhenteet, ettei olla ihan täyttä schaibaa laitettu paperiin. Lopuksi 30min paskanjauhantaa, mistä näkee onko kaveri joustava, humoristinen, tulee toimeen toisten kanssa jne. Ja siitä sitten nimi paperiin.
Ilmeisesti tuo akronyymien käyttö resumessa on karannut joiltain käsistä. Itse olin ennen joulua yhden alan konsulttifirman haastattelussa ja siellä haastattelija kyseli heti ensimmäisenä, että mitä akronyymit tarkoittaa. Ja sitten heitti vielä pari teknistä kysymystä niihin liittyen. Ilmeisesti jotkut intianvahvistukset ovat joskus runoilleet hieman oman alueensa ulkopuolelle :D
Muuten olen laittanut hauissani emailiin lyhyen vapaamuotoisen esittelyn itsestäni ja CV on vain liitteenä "muistilistana". Se emaili pitääkin saada suoraan palkkaavalle esimiehelle, eikä mihinkään HR kanojen nokittavaksi. Netin automaattiset formit menevät suoraan ö-mappiin. Aikanaan 90-luvulla tein avoimen hakemuksen Nokialle netissä, eikä mitään kuulunut takaisin. Töitä kuitenkin sai kaikki, jos käveli vain paikalle ja allerkirjoitti valmiit paperit.
Ilmeisesti tuo akronyymien käyttö resumessa on karannut joiltain käsistä. Itse olin ennen joulua yhden alan konsulttifirman haastattelussa ja siellä haastattelija kyseli heti ensimmäisenä, että mitä akronyymit tarkoittaa. Ja sitten heitti vielä pari teknistä kysymystä niihin liittyen. Ilmeisesti jotkut intianvahvistukset ovat joskus runoilleet hieman oman alueensa ulkopuolelle :D
Muuten olen laittanut hauissani emailiin lyhyen vapaamuotoisen esittelyn itsestäni ja CV on vain liitteenä "muistilistana". Se emaili pitääkin saada suoraan palkkaavalle esimiehelle, eikä mihinkään HR kanojen nokittavaksi. Netin automaattiset formit menevät suoraan ö-mappiin. Aikanaan 90-luvulla tein avoimen hakemuksen Nokialle netissä, eikä mitään kuulunut takaisin. Töitä kuitenkin sai kaikki, jos käveli vain paikalle ja allerkirjoitti valmiit paperit.