Kyllä mä oon joka kerta kysynyt palkan jos haastattelija ei ole sitä ehtinyt ensin sanoa (yleensä on) enkä oo kokenut että sitä olis koskaan pahana pidetty. Yks osa ammattilaisuutta on sekin että tietää minkä arvoinen itse on. Järki kuitenkin käteen tässäkin, jos haet ekoja duunipaikkojasi niin se työkokemus on todennäköisesti arvokkaampi kuin se parisataa alle toiveesi oleva palkka. Tää vaatii vähän pelisilmääkin. Kannattaa varautua siinä vaiheessa myös siihenkin että haastattelija esittää vastakysymyksen että mitä olet itse ajatellut. Siihen kannattaa olla joku järkevä summa, suuri osa haastatteluista kaatuu järjettömään palkkatoiveeseen. Oma hintahaarukka kannattaa muutenkin olla mielessä kun haastattelija sitten kertoo sen tulevan palkan, jos se on sun mielestä reilusti alakanttiin voit hyvin sanoa vaikka että olit itse ajatellut summaa x mutta tulet mielelläsi esim. koeajalle osoittamaan kykysi vähän pienemmälläkin summalla. Ja se palkka ei kannata olla ensimmäisenä listalla kun niitä omia kysymyksiään esittään, esim. toi "milloin voin aloittaa" on hyvä, osoittaa että olet oikeasti kiinnostunut ja haluat paikan ;)