Kumma juttu mielestäni on se, että kun iltapäivälehdissä on alettu puhumaan jostain "uudesta" tautiluokituksesta niin on automaattisesti selvää lääkityksen aloittaminen kaikilla diagnoosiin sopivilla. Ei sitä esim. adhd lääkitystä suomessa montaa lasta saa. Yhdelle ongelmalle on nyt vaan saatu aikaiseksi helpottava lääkitys. Ei luulisi olevan keneltäkään pois.
Juurikin näin.
Se, että juuri sinä ("sinä" viittaa siis nyt niihin, jotka ovat valittaneet tässä ketjussa olemattomien tautien keksimisestä) et tunne ketään, joka avoimesti myöntäisi muscle dysmorphian oireitaan ei vielä tarkoita ettei sitä sairautta olisi olemassa. Se, että sinä et tunne ahdistusta punttiharrastuksestasi ei tarkoita, etteikö joku toinen voisi näin tehdä.
Jos jollakin henkilöllä on md (ei välttämättä ihan sairaudeksi asti luokiteltuna, mutta vahvaa riittämättömyyden tunnetta ja halua kasvaa vielä isommaksi, kun
aina tuntuu siltä, ettei ole tarpeeksi iso) hakeutuu tällainen henkilö mahdollisesti tälle palstalle. Onhan tämä tässä aihepiirissä Suomen mittakaavassa hyvinkin merkittävä sivusto. Onpas varmaan kivaa, kun täällä väännetään vitsiä ja väitetään, ettei kenelläkään voi olla tällaisia ongelmia.
Itse artikkeli mun mielestä oli osin huonosti kirjoitettu. Vähän liikaa niputettiin "sallittuja" ja "kiellettyjä" aineita. No joo, onhan noilla periaatteessa korkealla tasolla sama tarkoitus eli parantaa suoritusta, mutta kyse on aivan eri tyyppisistä asioista.
Sen kehon manipulointi-tutkimuksen lukuihin suhtaudun itse epäilevästi, sillä kysymyksen asettelu oli harhaanjohtava. Minä, niinkuin monet muutkin tällä palstalla, luin haastattelun esittelyn ja sain sellaisen kuvan, että siinä haettiin juuri niitä, jotka käyttävät myös kiellettyjä aineita. Itse jätin tuosta syystä siihen vastaamatta.
Periaatteessa aihe on tärkeä, sitähän on tuotu myös täällä Pakkiksella esiin. Tapa jolla aiheesta puhuttiin oli huono.