Turun Sanomien artikkeli "Pakko saada muskelit"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Esis
  • Aloitettu Aloitettu
Kirjoituksessa mainittiin kavereista, joiden lihakset ovat jo megaluokkaa, silti nämä tuntevat itsensä kukkakepeiksi. Keskustelu täällä on mennyt siihen, että ongelma olisi jokaisen kuntoilijan.
Alalla on jo aiheesta ollut tarinoita jo vuosikymmeniä. Tutkimustulokset nimenomaan tulevat voimailijoiden haastatteluista ja siitä mitä he itse kertovat. Mistä luulette tämänkin kirjoituksen tuloksen tulleen? :jahas:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Johnny Presents on salee Miettusen äijä.

Sari Miettusen mies, Hannu Miettunen on TS:n kotimaan uutistoimituksen päällikkö. Sen verran kiireinen kaveri, että tuskin aikaa seurailla tätä palstaa.

Jutun jälkeisenä maanantaina kysyin Hannulta: lähetänkö Miken vastineen sille sähköpostina. Ei kiinnostanut tipan tippaa.

Jutun jälkeisenä maanantaina kysyin Hannulta: lähetänkö Miken vastineen sille sähköpostina. Ei kiinnostanut tipan tippaa.
Oho, oikein herra ISO herra. Vau! Saleen lukee tippa linssissä tätäkin viestiä :D Terveisiä vain herralle, muista hommata uusi oikolukija! Josko tasokin nousisi yli Seiskan.

Mä tuos mietin, et miten antais rouva miettuselle takaisin. Lopputulos :

Vedän itseni aivan älyttömään kuntoon,tai siis kireeksi. Miettunen itse on juuri sellainen mitä Mike kuvas:"ei koskaan liikuntaa harrastanut" = pieni pyöree. Sit kun tulokset alkaa näkyä, kaikki täällä alkaa kuitenkin kyselemään paljonko ja miten. Vastaus on, että sain Miettusen jutusta hyvän vinkin. En syö enää ruokaa ollenkaan, vaan pelkästään niitä lisäravinteita, "kun niissä on niin paljon niitä hormooneja,suosittelen lämpimästi myös jutun kirjoittajalle". Ja riittävän kuuluvalla äänellä. TS:n toimitus on avokonttori eli kuuluu joka kolkkaan. :lol2:

Toiseksi raahan kaikki purkit (tyhjätkin) duuniin ja kun niistä kysellään, niin taas sama vastaus .... "kun niissä on niitä hormooneja" .... :evil:

Onko Miettunen ylipainoinen? Johtuuko artikkelin negatiivinen sävy siitä, että Miettusen oma minä-kuva ei ole täysin kunnossa? Kompensoiko hän angstilla artikkelissaan sitä mitä näkyy peilistä?

ps. mulla ei ole minä-kuva kunnossa, mutta sentään myönnän sen.

Onko Miettunen ylipainoinen? Johtuuko artikkelin negatiivinen sävy siitä, että Miettusen oma minä-kuva ei ole täysin kunnossa? Kompensoiko hän angstilla artikkelissaan sitä mitä näkyy peilistä?

ps. mulla ei ole minä-kuva kunnossa, mutta sentään myönnän sen.

No on rouvalla 10-15 kg varaa pudottaa painoa. Voit kuvitella miltä treenaamaton lautatakamus, missä 10 kg ylimääräistä. Rouva viel on niitä, jotka käyttää liian tiukkoja slogeja, jotta se perä ei roikkuis niin pahasti. Se on erittäin esteettistä, kun ne slogin rajat näkyy farkkujen läpi ....:urjo:

No on rouvalla 10-15 kg varaa pudottaa painoa. Voit kuvitella miltä treenaamaton lautatakamus, missä 10 kg ylimääräistä. Rouva viel on niitä, jotka käyttää liian tiukkoja slogeja, jotta se perä ei roikkuis niin pahasti. Se on erittäin esteettistä, kun ne slogin rajat näkyy farkkujen läpi ....:urjo:

Eh? Dissaat kolleegoja nettipalstalla. Järki hoi?

Tosin hän ei ole ainoa. Toimittajat yleisesti ovat hyvin tervekroppasia = ei patin pattia missään. Nuorempi toimittajapolvi liikkuu jo jonkin verra, mutta vanhemman polven toimittajat, kaikki saman mallisia. Mua ne pitää ihan friikkinä täällä. Niiden lempilause on "kyllähän sä jaksat, kun sä treenaat"..... Sais kyl näkyy palkassakin :itku:

No vaikeahan tämä keskustelu on ollut, ei riitä että tuodaan esille tutkimustietoa asioista, koska oma mielipide on jo selvä, eikä sitä voi muuttaa, vaikka ei mielipideasiasta edes ole kyse. Lytätään vaan ja vängätään vastaan huonoilla argumenteilla. Tämä on näköjään vaan niin HELVETIN herkkä aihe. Jengi luulee varmasti että esim. minä en treenaa painoilla lainkaan ja olen vaan joku "Miettus-sympatisoija" joka istuu netissä sipsipussi toisessa kädessä ja arvostelen voimailijoita. Tämä ei kuitenkaan ole totta. En ole Miettusta puolustanut ja harrastan aktiivisesti painoharjoittelua. En kuitenkaan kieltäydy myöntämästä että tällaisia ongelmia esiintyy. Olen tässä yrittänyt oikoa vääriä uskomuksia ja tuoda perspektiiviä asioihin ja antaa jotain tietoa jonka luulin olevan arvokasta. Mutta sen takia että se sotii Miken ja näköjään monen muun mielipiteitä vastaan niin se on hevonpaskaa?

Yleistä terveyttä ei ole mitenkään määritelty vielä eli sellaista kultaista keskitietä, mikä pitäisi suuren osan ihmisistä terveinä.

Mikä on addiktion raja ja mikä on sairautta:
2-4 krt viikossa salitreenit vai onko sairautta 5-7 krt viikossa salitreenit?
Ruokailut 2-4 kertaa päivässä vai ruokailut 5-7 kertaa päivässä?

Missä kulkee rajat sairauden määritykselle ja kuka määrittelee viitearvot?
Hyvä kysymys on silti, mikä on kohtuullista ja kohtuutonta harjoittelua/ruokailujen rytmittämistä.

Ennen kuin tuo on määritelty niin tälläisten artikkeleiden arvo on erittäin lähellä nollaa.

Eh? Dissaat kolleegoja nettipalstalla. Järki hoi?

Mä en ole toimittaja, vaan passaan niille kaiken eteen. Ne nyt kun kaikki läpeensä patalaiskoja : hissillä kerros alespäin esim. 16 v. noita passannu,enkä koskaan veljeilly niiden kanssa, enkä veljeile. Paitsi taas syksyllä, kun pitää saada juttua Turun kisoista ja kilpailijoista.

No olet antanut sen verran hyvät tuntomerkit, että kyllä työkaverit jo tunnistaa. Ja antaa varmaan palautetta jos välittävät paskaakaan.

Ne kyllä tietää mun asenteen niitä kohtaan. Ei mikään suuri salaisuus. Ja muutenkin, ihminen joka ei hoida itseään, ei tältä suunnalta saa minkään sortin arvostusta... ja ne tietää sen

Sinällään on erittäin huono asia, että vajavaisilla tiedoilla omistettu toimittaja päästetään tekemään juttua printtiin kun varsin hyvin tiedetään mitkä on ennakkoasetelmat. Printissä se artikkeli muuttuu kovin nopeaan totuudeksi, ainoaksi sellaiseksi kun se ei ole interaktiivista toimitusta. Kuten tuossa jo mainittiin, Turun Sanomien uutispäällikköä ei kiinnosta edes lukea vastinettani, saati sitten vastata. Minä taas olen lukenut kaikki vastineet mitä täällä on esitetty ja sammakoitanikin on korjattu. Artikkelia ei Turun Sanomat tule viilaamaan jälkeenpäin jos asenne on noinkin vammainen, ettei edes palautetta lueta, vaan siihen vastataan lattialle räkimällä ja nostamalla itsensä korkeammalle pallille kuin oma status antaisi periksi. Way to go!

Sama homma toimisi täällä, jos vetäisisin tommoisen etusivun jutun ja kieltäisin keskustelun vastaamalla "ei kiinnosta pätkääkään mitä te muut ajattelette".

Sinällään on erittäin huono asia, että vajavaisilla tiedoilla omistettu toimittaja päästetään tekemään juttua printtiin kun varsin hyvin tiedetään mitkä on ennakkoasetelmat. Printissä se artikkeli muuttuu kovin nopeaan totuudeksi, ainoaksi sellaiseksi kun se ei ole interaktiivista toimitusta. Kuten tuossa jo mainittiin, Turun Sanomien uutispäällikköä ei kiinnosta edes lukea vastinettani, saati sitten vastata. Minä taas olen lukenut kaikki vastineet mitä täällä on esitetty ja sammakoitanikin on korjattu. Artikkelia ei Turun Sanomat tule viilaamaan jälkeenpäin jos asenne on noinkin vammainen, ettei edes palautetta lueta, vaan siihen vastataan lattialle räkimällä ja nostamalla itsensä korkeammalle pallille kuin oma status antaisi periksi. Way to go!

Sama homma toimisi täällä, jos vetäisisin tommoisen etusivun jutun ja kieltäisin keskustelun vastaamalla "ei kiinnosta pätkääkään mitä te muut ajattelette".

Mites se vanha sanonta meni? "Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan". Miksi he tekisivät mitään Pakkotoiston eteen, kun täällä haukutaan ja arvostellaan toimittajaa ja hänen ulkomuotoaan.

Alkaa menemään nämä jutut siihen suuntaan, ettei seuraava lehtiartikkeli ole ainakaan positiivisempaan sävyyn kirjoitettu.
No voiko alaspäin enää mennä? Onko koskaan ollut tiedossa että mitään positiivista tulisi? Eli ainoa ratkaisu alistua ja antaa paskan sataa maailman tappiin asti? Pakkotoisto on kuitenkin sen kokoinen media, että on aika hailee mitä joku Turun Sanomat kirjoittaa, täällä ne jutut voi oikoa ja varmasti näkyy ja pitkälle. Stadissa ollaan ilmeisesti jo 2000 luvulla kun Helsingin sanomat tekivät asiallisen jutun vaikkakin osoite tänne oli väärin.

Mites se vanha sanonta meni? "Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan". Miksi he tekisivät mitään Pakkotoiston eteen, kun täällä haukutaan ja arvostellaan toimittajaa ja hänen ulkomuotoaan.
Niin se metsä vastaa miten sinne huudetaan, miksi Pakkotoistolla myötäiltäisiin toimittajaa joka vetää omia kauhukuviaan ja pelkojaan printtiin?

Jos en ihan metsässä ole, niin muistaakseni reagoin vasta Turun Sanomien artikkeliin, en sitä ennen mihinkään. Eli kuka huusi metsään ja miten sieltä vastattiin?

Muistetaan nyt edelleen se, että TS ei anna mahdollisuutta kritiikkiin, me annamme. Jos TS antaisi välineet ihmisille kommentoida, niin siellä voisi olla myös soraääniä kuten täälläkin. On kuitenkin todella omituista, että Pakkotoisto on jotenkin se taho, joka ei saisi reagoida mitenkään ja muut saavat huutaa metsään sielunsa täydestä.

Mutta eihän tuossa lehtijutussa kirjoitettu saliharjoittelusta lainkaan negatiiviseen sävyyn. Päällimmäisenä jutusta jäi ainakin minulle mieleen, että dopingin käyttö on viime vuosina yleistynyt saliharrastajien keskuudessa, eikä monellakaan ole riittävää tietämystä aineiden vaikutuksista, saatikka sivuvaikutuksista. Tuohon samaan päätelmään pääsee kuka tahansa, joka jaksaa seurata muutaman viikon tämän sivuston roinapalstaa. Itse saliharrastusta sinällään ei pidetty pahana asiana.

Aiheesta olisi halutessaan voinut kirjoittaa huomattavasti negatiivisempaan savyyn, mutta ainakin itse kuvittelen, että toimittaja on halunnut kirjoittaa omasta mielestään neutraalin kirjoituksen. En tosin ole toimittaja, joten en voi varmaksi sanoa. Jutussa olisi voitu kertoa aineiden käyttäjistä, jotka terveyden menettämisen uhallakin jatkavat aineiden käyttämistä vuosikausia ja tajuavat lopettaa vasta sydänkohtaukseen tai munuaisten menettämiseen, jos siihenkään, mutta selvästikkään noin shokeeraavalle linjalle ei haluttu lähteä.

Miettikääs nyt vähän mitä tänne kirjoittelette. Lapselliset henkilökohtaisuuksiin menemiset ja läskiperseiksi haukkumiset eivät taatusti auta ketään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom