Turun Sanomien artikkeli "Pakko saada muskelit"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Esis
  • Aloitettu Aloitettu
Mikä vitun bigorexia? Eka kerta kun kuulin tästä, oli kun luin ton artikkelin. Jep, meitsiki taitaa olla sairas. Koulu rasittaakin niin paljo, et sairasloma tekis hyvää :) Voinpas lääkärille syyksi kertoa että: "käynpäs salilla, olen sairas." Jep, myönnän ja tiedän olevani sairas :D

Bigorexia=anoreksian vastakohta, "sairaus".

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikö tuo ala olemaan jo aika naurettavaa? Eikös mun pitäisi olla automaattisesti bigorektikko? Ja jos en itse koskaan edes tiedosta, niin mikäs tässä on se sairaus? :D

Siis vielä kerran :

Se, ettei sairaudesta kärsivä itse tunnista kärsivänsä sairaudesta on nimen omaan koko sairauden alku ja juuri. Muutenhan sairaudesta kärsivä ainakin pyrkisi tekemään asialle jotain.

Eihän anorektikkokaan ymmärrä yleensä kärsivänsä anoreksista. Ja heti kun ymmärtää, suurin osa sairaudesta on jo parantunut sillä sekunnilla.

Voisinkin väittää, että bigorektikko elää pidempään kuin viinaa litkivä röökinpolttaja. Eriskummallinen sairaus.

Tämä voi hyvinkin pitää paikkansa. En sitä kielläkkään.

Puhuin omista kokemuksistani, mutta sen haluan korjata että on niitä tosiaan ihan mukaviakin horkan käyttäjiä vastaan tullut, eli ei se kaikille ongelmia varmaan tuo. Itse en vaan kannata/suosittele. Ja mua ainakin harmittaa esim. tuo nimim. Hulkin ura, jos hän on ns.puhdas. Joku tekee aivan sairaan työn puhtain paperein ja muut tulee jollain mömmöillä ohi. Ei multa tipu arvostusta mömmötyypeille. Sori vaan.

ei tietenkään aineita kenellekään voi suositella. arvostan hulkkia samalla tavalla kuin ketä tahansa muutakin kisaajaa. varmasti kaikki ovat tehneet kovaa työtä, käytti aineita tai ei.

Siis vielä kerran :

Se, ettei sairaudesta kärsivä itse tunnista kärsivänsä sairaudesta on nimen omaan koko sairauden alku ja juuri. Muutenhan sairaudesta kärsivä ainakin pyrkisi tekemään asialle jotain.

Eihän anorektikkokaan ymmärrä yleensä kärsivänsä anoreksista. Ja heti kun ymmärtää, suurin osa sairaudesta on jo parantunut sillä sekunnilla.

Tämä voi hyvinkin pitää paikkansa. En sitä kielläkkään.
No voisitko jo laittaa tutkimusviitteitä, että bigoreksia on oikeasti todellinen diagnosoitu sairaus, sillä pahasti näyttää, että se ei ole. Se on median luoma paskaläppä ja juontaa täysin kateudesta.

olen sairas ihminen! olen ollut sitä 14v:sta asti. en tyytynyt 50kg penkkiin vaan halusin sen 60kg ja sitten 70kg jne... mun äitikin on ihan sairas. juttelin just sen kanssa ja se oli ihan onnessaan, kun sai 45kg penkistä. aloittaessaan sai 30kg. hänen tavoite on nyt 50kg. sairas tyyppi!!! en voi muuta sanoa!!!hoitoon vaan!!perkele!

Meillä on duunissa pakollinen toimittajien järjestämä mediakoulutus ihmisillä jotka antavat medialle lausuntoja ja nää Miken vuodatukset tässä ketjussa on just samoja mitä siellä kerrottiin esimerkkinä siitä, mitä jengi valittaa kun tulee lehteen kuraa kun ei osaa median kanssa toimia.

Toimittajalla on oikeus käsillä olevasta matskusta valita täysin oman mieltymyksen mukaan osia ja tehdä juttu vaikka vain tunnin haastiksen yhdestä sivulauseesta. Samoin tehtävänä on löytää kärjistyksiä, vastakkainasettelua, konflikteja ja lukijalle uutisarvoa. Ei niitä juttuja muuten kukaan lue. Aniharvoin toimittajat antavat juttujaan etukäteen tarkistettavaksi edes businesspuolella saati sitten normilehdistössä.

Luin tuon jutun eikä siinä minusta ole mitään muuta sammakkoa kuin epäily lisärainteiden sisältämistä dopingaineista. Tätäkin on aiemmin tutkittu ja niitä sieltä löytyi joten puheet toimittajan haastamisesta oikeuteen on lähinnä huvittavia.

Jos pakkiksesta haluaa positiivista juttua mediaan, niin sitä pitää keksiä. Tän kokoisen ja näin aktiivisen yhteisön synnystä saliharrastuksen ympärille voisi joku viikkolehden toimittaja innostuakin. Viestien pitää vaan olla tarpeeksi kiinnostavia että jutun saa läpi ja haastiksessa olla tarkkana että puhuu vaan niistä eikä tule lipsauttaneeksi jotain muuta mistä se juttu sitten tulee. Jos ainoa Pakkiksen mediapolicy on lopettaa tutkijoidenkin kanssa yhteistyö ja urputtaa toimittajille niin samaa kuraa on odotettavissa jatkossakin.

Pitkästä aikaa järkevä postaus tähän threadiin. :lol2:

No voisitko jo laittaa tutkimusviitteitä, että bigoreksia on oikeasti todellinen diagnosoitu sairaus, sillä pahasti näyttää, että se ei ole. Se on median luoma paskaläppä ja juontaa täysin kateudesta.

No voit vaikka aloittaa laittamalla googleen seuraavia hakusanoja :

'bigorexia'

'muscle dysmorphia'

'muscular dysmorphia'

Se, että jokin salaliitto jossain savuisessa huoneessa on päättänyt keksiä koko homman johtuen kateudestaan, on kyllä aika hurja...

Lähden salille.. morjhens !!

• Bigorexia (Muscle Dysmporphia)
Bigorexia, sometimes called 'Reverse Anorexia' or 'muscle dysmorphia' is a term used to describe behaviour whereby the individual has a distorted view of themselves and belief that they are too small (in a muscuar sense) when they are not. Such behaviour is sometimes seen in bodybuilders and strength atheletes and can be severely socialy disabling with individuals afraid to be seen in public or wearing large clothes to disgues their bodies.

Although unrecognised some members of the scientific community do consider it to be link to eating disorders (in particular anorexia nervosa) in that similar body image distortions and extreme preoccupations to remedy the situation occur (albeit in a reverse direction). The use of steriods and anabolic agents and the associated health risks to achieve the desired goal may be seen to be strikingly similar to the use of laxative, diueretics and slimming pill with anorexia nervosa and bulimia nervosa. They are also likely to have self-esteem and 'coping' issues in common. Bigorexia is considered to affect more men than women and there may be connections between Bigorexia and anorexia nervosa in terms of percieved gender ideals.

Tuo luokitellaan seuraaviin luokkiin virallisissa tautiluokituksissa Eating Disorders Not Otherwise Specified (EDNOS - DSM-IV)

tai

Eating Disorders Unspecified (ICD-10)

Ja sairaudesta on kyse koska todellisuudentaju/minä kuva on hämärtynyt. Siksi lapsellista keksiä täällä erilaisia -rektikko päätteitä. Ja kai nuorimmatkin (15<??) täällä ymmärtää, ettei kyse ole normaalista treenauksesta vaan pakonomaisesta treenamisesta joka juontuu omasta vääristyneestä minäkuvasta. Ja kun kyse on sairaudesta se haittaa jo arkipäivän toimintoja ja ehkä myös sosiaalisia suhteita. Jostain luin että tarkottais yli 5 tuntia päivässä kehonsa/treenin ajattelua, tuo nyt ei tietenkään ole pelkästään mikään kriteeri.

Eikä kaikki roinaajat varmasti kärsi automaattisesti bigorexiasta. Ja varmaan ko. häiriö voi olla natullakin.

Niin, lisättäköön, että itselläni ei ole mitään tietoa bigorexiasta, mutta en näe mitään estettä siihen etteikö tällainen ruumiinkuvan häiriö voisi olla olemassa ja mitä todennäköisemmin onkin.

Tietoa hormoniesiasteiden jäämistä ADT:n sivuilta

"Kaikki kolme testosteronin ja nandrolonin esiastetta sisältäneet tuotteet olivat kuopiolaisen SF-protein nimisen valmistajan Kreatiini puryvax -tuotetta. Kahdessa Valkeakoskelta hankitussa erässä oli pakkausmerkintä ”parasta ennen 2005.03” ja yhdessä Helsingistä ostetussa erässä merkintä ”parasta ennen 2005.05”."

Millä tavoin esiasteet poikkeavat "varsinaisesta" tavarasta?

ja

Onko tuote vedetty jo pois markkinoilta?

• Bigorexia (Muscle Dysmporphia)
Bigorexia, sometimes called 'Reverse Anorexia' or 'muscle dysmorphia' is a term used to describe behaviour whereby the individual has a distorted view of themselves and belief that they are too small (in a muscuar sense) when they are not. Such behaviour is sometimes seen in bodybuilders and strength atheletes and can be severely socialy disabling with individuals afraid to be seen in public or wearing large clothes to disgues their bodies.

Although unrecognised some members of the scientific community do consider it to be link to eating disorders (in particular anorexia nervosa) in that similar body image distortions and extreme preoccupations to remedy the situation occur (albeit in a reverse direction). The use of steriods and anabolic agents and the associated health risks to achieve the desired goal may be seen to be strikingly similar to the use of laxative, diueretics and slimming pill with anorexia nervosa and bulimia nervosa. They are also likely to have self-esteem and 'coping' issues in common. Bigorexia is considered to affect more men than women and there may be connections between Bigorexia and anorexia nervosa in terms of percieved gender ideals.

Tuo luokitellaan seuraaviin luokkiin virallisissa tautiluokituksissa Eating Disorders Not Otherwise Specified (EDNOS - DSM-IV)

tai

Eating Disorders Unspecified (ICD-10)
Vois käydä kysymässä ihan läpälle lekurilta että heruisko biorexian takia saikkua.

Meillä on duunissa pakollinen toimittajien järjestämä mediakoulutus ihmisillä jotka antavat medialle lausuntoja ja nää Miken vuodatukset tässä ketjussa on just samoja mitä siellä kerrottiin esimerkkinä siitä, mitä jengi valittaa kun tulee lehteen kuraa kun ei osaa median kanssa toimia.

Toimittajalla on oikeus käsillä olevasta matskusta valita täysin oman mieltymyksen mukaan osia ja tehdä juttu vaikka vain tunnin haastiksen yhdestä sivulauseesta. Samoin tehtävänä on löytää kärjistyksiä, vastakkainasettelua, konflikteja ja lukijalle uutisarvoa. Ei niitä juttuja muuten kukaan lue. Aniharvoin toimittajat antavat juttujaan etukäteen tarkistettavaksi edes businesspuolella saati sitten normilehdistössä.

Luin tuon jutun eikä siinä minusta ole mitään muuta sammakkoa kuin epäily lisärainteiden sisältämistä dopingaineista. Tätäkin on aiemmin tutkittu ja niitä sieltä löytyi joten puheet toimittajan haastamisesta oikeuteen on lähinnä huvittavia.

Jos pakkiksesta haluaa positiivista juttua mediaan, niin sitä pitää keksiä. Tän kokoisen ja näin aktiivisen yhteisön synnystä saliharrastuksen ympärille voisi joku viikkolehden toimittaja innostuakin. Viestien pitää vaan olla tarpeeksi kiinnostavia että jutun saa läpi ja haastiksessa olla tarkkana että puhuu vaan niistä eikä tule lipsauttaneeksi jotain muuta mistä se juttu sitten tulee. Jos ainoa Pakkiksen mediapolicy on lopettaa tutkijoidenkin kanssa yhteistyö ja urputtaa toimittajille niin samaa kuraa on odotettavissa jatkossakin.
Mutta mitäs tekee Dopey kun minäkin satun olemaan ns. toimittaja. Vuodatatko itse nyt ja syyllistyt samaan? Mulla on sama oikeus valita täysin omien mieltymysten mukainen juttu tuonne etusivulle ja tehdä vaikka tunnin haastis yhdestä sivulauseesta. Samoin mä voin kärjistää ja provosoida. Etkö Dopey pysty käsittelemään sitä? Katson lähinnä huvittuneena hienoja Mediapolicy sanojasi niinkuin sinä nyt hölkäsenpöläystä ymmärtäisit miten hormonilähtöisestä jutusta saisi positiivisen kuuloisen.

gregg valentinolla varmasti olikin joku bigoreksian tapainen ongelma ja muilla vastaavilla, jotka laittaa silikonia tai jotain vastaavaa kroppaansa. se on jo sairasta. mutta jos joku kehonrakentaja haluaa kehittyä lajissaan niin onko se niin sairasta? jos mä oon pikkupoikana piirtänyt tikku-ukkoja paperille ja haaveillut, että jonain päivänä maalaan kauniin muotokuvan ja harjoittelen päivittäin tätä maalaamista ni eikös mulla silloinkin ole joku sairaus?? jos kerran haluun kehittyä maalaamisessa??

outoa, että tällasesta edes tarvii täällä vängätä!! enkä muutenkaan lähtisi vertaamaan perus kilpakehonrakentajaa mihinkään anorektikkoon.

Argh...Jankka jankka!! Eikös tuo sairauden ja terveen harrastamisen raja vieläkään selvene. Sairaudesta on kyse kun todellisuudentaju ja omakuva on vääristynyt... Ei siitä että maalaa jotain tikku-ukkoja ja haluaa maalariksi tai kehittyä missä tahansa...

Argh...Jankka jankka!! Eikös tuo sairauden ja terveen harrastamisen raja vieläkään selvene. Sairaudesta on kyse kun todellisuudentaju ja omakuva on vääristynyt... Ei siitä että maalaa jotain tikku-ukkoja ja haluaa maalariksi tai kehittyä missä tahansa...

anteeksi soulcaptain, mutta kirjoittelin noista tikku-ukoista samalla, kun olit laittanut viestisi menemään. nyt selveni asia mullekin:worship:

:offtopic:
voi jeesus sä oot puupää... kas kun en oo ite ikinä edes lyönyt ketään vaikka olenkin käyttänyt aineita. luulen, et ne sun kaverit on luonnostaan jo aggressiivisia. toki myönnän, että aineet pahentavat sitä, mutta et voi yleistää tuota. ronnie coleman on varmaan ihan sekopää, luulen että se on hakannut oman mummonsakin.
Itse asiassa vahvat androgeenit aiheuttavat aivojen kemikaaleissa muutoksia ja puutos tiloja ja sen seurauksena aiheutuu mm.masennusta ja agrreissoita eli ei toi väittämä nyt ihan hatusta ole vedetty.
Yksilöllistä toki että kuka kärsii mistäkin sivuoireesta enemmän kuin toinen, mutta sivuoire se on silti. Turha tuosta nyt on lähteä kiistelemään sen enempiä.

Anorektikko ei ole koskaan tarpeeksi laiha. Bioreksiassa ei ole koskaan tarpeeksi iso/kireä. Molemmissa on kyse epäterveestä omakuvasta. Urheilija ei välttämättä ajattele omaa arvoaan suoritustensa perusteella, mutta bodari voi ajatella, että tulemalla isommaksi sitä tulee ns. paremmaksi ihmiseksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom