Tuloksia odotellessa...

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tervehdys ja kiitokset hyvästä foorumista heille, joille se kuuluu...

Päätin tuossa vuoden vaihteessa kokeilla, että vieläkö tässä kolmekymppisenä kroppa oppii jotain uutta ja aloitin "tosimielessä" salilla käymisen. Tavoitteet liikkuvat siinä voiman ja (lihas)massan hakemisen keskivaiheilla.

Taustasta sen verran, että kohtuullisesti liikuntaa olen harrastanut, mutta enemmän tuolla kestävyys puolella. Joskus teininä autotallissa Weiderin oppeja toki yritin noudattaa, menestys nyt oli melko vaatimatonta.

Nyt olen päätynyt yksijakoiseen kolmesti viikossa. Aloittelin jo ennen vuoden vaihdetta ja tein vähän mitä sattuu, mutta nyt siis vuoden alusta lähtien suunnitelmallisesti. Ensin vedin kuukauden täältä löytämällä perus-yksijakoisella, sarjan pituuksia vaihdellen samoilla liikkeillä. Nyt toista viikkoa menossa total-nationilta löytämällä ohjelmalla (http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=508031).

Ravintopuoleen olen ensimmäistä kertaa elämässäni kiinnittänyt aika paljon huomiota ja rahkat ja raejuustot ovat tulleet tutuiksi. Jopa lisäravinteita päädyin hankkimaan, kun laskurit näyttivät että vieläkin tarttis lisää.. Olen pyrkinyt n. 2500kcal/pvä ja varmaan aika hyvin onnistunut. Tavoite suhteena olen pitänyt sitä 40/30/30 nyrkkisääntöä. Mitään päiväkirjaa en kuitenkaan ole pitänyt. Ainiin, pituutta on 172 ja painoa nyt 69, aivan normaali kynäniska siis. Niin, ja siistejä sisähommia tehdään.

Hieman olen yllättynyt, ettei paino ole oikeastaan juurikaan noussut. Ehkä kilo on tullut lisää tämän noin kahden kk:n aikana. Syönkö siis sittenkin liian vähän (aikaisempaan verrattuna olen lisännyt aika paljon, toisaalta turha rasva on jäänyt)? Vai treenaanko sittenkin liian vähän (tuossa ohjelmassa on vain 6 liikettä per päivä ja saliaika on usein lähempänä puolta tuntia kuin tuntia)? Vai olenko vaan liian kärsimätön. Toki aavistuksen kroppa on muokkaantunut (lähinnä parin ekan viikon aikana), mutta ehkä odotin enemmän. Olen kuitenkin alusta lähtien pitänyt tätä pitkänä projektina ja nyt homma alkaa tuntua jo melko rutiinilta. Eli ei tässä mihinkään ole kiire, mutta tuli vain mieleeni, jos sittenkin jokin menetelmissäni onkin perusteellisesti mettässä.

Kiitollisena otetaan vastaan kaikki analyysit ja suositukset, joita enemmän asioista tietävät vain tarjoavat. ;)

Sehän taitaa nykyisin olla vallallaoleva käsitys, että lihasmassaa voi tulla kuukaudessa maksimissaan n. 0,5kg että ihan hyvältä tahdilta tuo vaikuttaa ellet pelkän massan perään ole.

Olen blacksniperin kans samoilla linjoilla. Kyllä se vaan niin on et vuodessa maksimissaan voit saada 5 kiloa puhdasta lihasmassaa ja siis Naturaalina! Tää pitää paikkansa. Läskiä saa vaikka millä mitalla kun vaan on ruokapäydässaä oikeaan aikaan! Mömmöjen vetäjät on sitten taas asia erikseen.
Ole siis kärsivällinen sen massan suhteen!

Jees.. nämähän ovat varsin positiivisia kommentteja! Lisätään siis kärsivällisyyttä ja katsotaan että suunta pysyy kuitenkin oikeana.

Minun puolestani tere tulemast palstalle! Tsemppiä treeneihin! :thumbs:

Munkkendalille vielä sen verran et ite sain viime vuoden aikana just se 5 kiloa massaa. Ja se oli kovan työn takana. Tämä laji ei anna mitään ilmaiseksi. Ja minä olen puhtaasti naturaali. Pelkällä kotiruoalla mennään. Mömmöihin en koske! En halua pilata omaa terveyttä. Kaikille ihan sikan tsemppiä treeneihin. Sellanen vinkki et, " Laatu korvaa määrän " ! Lepoa, treeniä ja ruokaa. Sillä sitä lihasta tulee. Ja viinaa ihan silloin tällöin, mieluiten ei ollenkaan.

Lisää safkaa koneesee. Kyllä sen ekan treenivuoden aikana tulee paljon lihasta. Kilon painonnousu 2kk aikana on mielestäni liian vähän. Ekan treenivuoden aikana painoa voi nostaa 10-15kg riippuen siitä kui kynis on ku alottaa ja miltä pelikuva näyttää :)

Lisää safkaa koneesee. Kyllä sen ekan treenivuoden aikana tulee paljon lihasta. Kilon painonnousu 2kk aikana on mielestäni liian vähän. Ekan treenivuoden aikana painoa voi nostaa 10-15kg riippuen siitä kui kynis on ku alottaa ja miltä pelikuva näyttää :)

Minkä takia pitäis bulkata noin paljon, ku ne saa myöhemmin kuitenki laihdutella veks?

Minkä takia pitäis bulkata noin paljon, ku ne saa myöhemmin kuitenki laihdutella veks?

Koska ensimmäisen vuoden aikana lihasta saa paljon enemmän ku seuraavina. Jos ei oo tarpeeks kaloreita koneessa ni ei tuu niitä lihaksia. Menee tavallaan hukkaan.

Ei kilo kuukaudessa oo mikään bulkki eikä sitä todellakaan tarvitse laihduttaa pois. Peiliin saa katsoa.

e- www.kalorilaskuri.fi Laske vaik tuolla sun peruskulutus ja lisää siihen ~500kcal ja seuraa tilannetta.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Koska ensimmäisen vuoden aikana lihasta saa paljon enemmän ku seuraavina. Jos ei oo tarpeeks kaloreita koneessa ni ei tuu niitä lihaksia. Menee tavallaan hukkaan.

Ei kilo kuukaudessa oo mikään bulkki eikä sitä todellakaan tarvitse laihduttaa pois. Peiliin saa katsoa.

Mihinkäs perustat ton väitteen että lihasta saa ensimmäisenä vuotena enemmän? Jos se on totta niin kai siitä on tehty myös mittauksia?

Kaiketi se on bulkki jos ylimäärästä tulee. 10-15 kiloa ei varmasti oo suurin osa lihasta, paitsi erittäin hyvät geenit omaavilla.

Laatu ei todellakaan korvaa määrää... Ei ruokailussa, levossa eikä varsinkaan treeneissä.
No riippuu miten määrittelee laadun ja määrän. Sanoisin kuitenkin että laatu on tärkeämpää ruokavaliossa ja treenissä.

Joo. Odottelinkin, että kyllä varmasti toisia mielipiteitä tulee.. hyvä niin. Koitan nyt pitää tosta ruokailun säännöllisyydestä kiinni ja määrääkin ehkä pystyy aavistuksen lisäämään ilman suurempaa läskistymispelkoa.

Oikeastaan ton ruokailun lisäksi vähän toi treenipuoli mietityttää. Onko toi tarpeeksi? Välillä on vain pientä epäuskoa, kun käyn huitaisemassa treenit puoleen tuntiin jollain "compound"-liikkeilla ja porukka jää salille hiomaan hauista.... :)

Ite en tota linkkiäs saa auki, erroria heittää.

Suosittelisin kuitenkin raskaita perusliikkeitä; penkkipunnerrus, kyykky, pystypunnerrus, maastaveto, kulmasoutu jne.

Mihinkäs perustat ton väitteen että lihasta saa ensimmäisenä vuotena enemmän? Jos se on totta niin kai siitä on tehty myös mittauksia?

Kaiketi se on bulkki jos ylimäärästä tulee. 10-15 kiloa ei varmasti oo suurin osa lihasta, paitsi erittäin hyvät geenit omaavilla.

No riippuu miten määrittelee laadun ja määrän. Sanoisin kuitenkin että laatu on tärkeämpää ruokavaliossa ja treenissä.

Perustan sen ihmisten kokemuksiin, myös omiini. Väitätkö, että 10v treenannut saa edelleen yhtä paljon lihasta vuoden aikana kuin aloitteleva? On siitä varmaan mittauksiakin tehty, joku muu voi tulla niitä esittelemään.

Laatu on tärkeää, mutta sillä ei voi mitenkään KORVATA määrää.

e- 10-15kg ensimmäisenä vuonna on varmasti suurin osa lihasta, jos lähdetään laihasta kunnosta ja ruokailu, treenit ja lepo on kunnossa.

Perustan sen ihmisten kokemuksiin, myös omiini. Väitätkö, että 10v treenannut saa edelleen yhtä paljon lihasta vuoden aikana kuin aloitteleva? On siitä varmaan mittauksiakin tehty, joku muu voi tulla niitä esittelemään.

Laatu on tärkeää, mutta sillä ei voi mitenkään KORVATA määrää.

En väitä. En myöskään usko, että aloittelijalla lihaskasvu olisi mitenkään älyttömän suurta ensimmäisen vuoden aikana. Lihakset varmaan voivat täyttyä (nesteistä) ja muutenkin näyttää suuremmilta, mutta itse lihasmassan järkyttävään kasvuun en usko. Ja tämän perustan ihan LIKESillä tehtyihin mittauksiin. Itse en ole ollut mitattavana, mutta tuttuni oli.

Mites KORVAAKO määrällä laadun? Itse tarkoitin alunperin, että molemmat ovat tärkeitä kyllä. Eli sori jos nyt tässä eksytään vähän metsään. Molemmat ovat tärkeitä oikeissa mittasuhteissa.
e- 10-15kg ensimmäisenä vuonna on varmasti suurin osa lihasta, jos lähdetään laihasta kunnosta ja ruokailu, treenit ja lepo on kunnossa.

En todellakaan jaksa uskoa, että sieltä tulisi ensimmäisenä vuotena lähes 10kg lihasta. 5kg on huomattavasti todennäköisempää, jos sekään.
Mutta heti kun pistät linkkiä mittauksiin, niin asia on eri.

Joo. Odottelinkin, että kyllä varmasti toisia mielipiteitä tulee.. hyvä niin. Koitan nyt pitää tosta ruokailun säännöllisyydestä kiinni ja määrääkin ehkä pystyy aavistuksen lisäämään ilman suurempaa läskistymispelkoa.

Oikeastaan ton ruokailun lisäksi vähän toi treenipuoli mietityttää. Onko toi tarpeeksi? Välillä on vain pientä epäuskoa, kun käyn huitaisemassa treenit puoleen tuntiin jollain "compound"-liikkeilla ja porukka jää salille hiomaan hauista.... :)

Ei ole mitään läskiintymispelkoa ~1kg kuukaudessa tahdilla, joka onnistuu sulta helposti. Tarkkaile sitä peiliä.

Keskity vaa niihin perusliikkeisiin, joita sniper esitteli. Anna muiden hio hauista.

Muista nostaa niitä treenipainoja, ne ei nouse itestään. Se on ainut tie voiman ja massan kasvuun. Tosin ku oot vielä noin alussa ni hio liikeradat kuntoon niin, että ne on varmasti oikein. Muuten voi käydä huonosti.

Mites KORVAAKO määrällä laadun? Itse tarkoitin alunperin, että molemmat ovat tärkeitä kyllä. Eli sori jos nyt tässä eksytään vähän metsään. Molemmat ovat tärkeitä oikeissa mittasuhteissa.

En todellakaan jaksa uskoa, että sieltä tulisi ensimmäisenä vuotena lähes 10kg lihasta. 5kg on huomattavasti todennäköisempää, jos sekään.
Mutta heti kun pistät linkkiä mittauksiin, niin asia on eri.

Voi määrällä osittain korvata laadun mun mielestä ennemmin ku toisinpäin. Molemmat on ihan yhtä tärkeitä. Alunperinhän en ees quotannu sun postia.... Korjasin vaan väärän väittämän.

Riippuu niin monesta asiasta(geeneistä) että turha tästä nyt on taistella.

Mun neuvo on silti nostaa sitä painoa ~1kg kuukaudessa ja tarkkailla peiliä. Onko sulla parempia ideoita?

e- Voithan myös syklittää vaikka 2vko +500kcal 1vko -200kcal jne jos läskiä pelkäät. Joka tapauksessa läskiä tulee lihaksen sivutuotteena ja ekana vuonna mun mielestä kannattaa ottaa kaikki irti siitä lihaskasvusta(ei kuitenkaa läskin kustannuksella vaan kattomalla peiliin.).

Joo.. tein tota yksijakoista sen kuukauden ja jotenkin siihen hieman kyllästyi ja ajattelin piruuttaan kokeilla tollasta teknisempää ja vaihtelevampaa versiota. Kyllä tota nyt varmaan jatkan vielä ainakin muutaman viikon ja miksei pidempäänkin jos homma näyttää toimivan.

Ainakin nyt on pitkästä aikaa pientä lihaskipua ollut, jos se sitten on tavoiteltava asia... En ainakaan usko, että ylikuntoon voisi näin pienellä treenimäärällä mennä. Ehkä vertaan tätä treeniä turhan paljon puolimaran juoksutreeneihin, jolloin oli todella sellainen olo että nyt treenataan.

Sinänsä läskin en usko mulle olevan ongelma, vaan kesän lenkeillä ja pyöräilyllä suht. kivuttomasti uskon pystyväni nostamaan kulutuksen aika hyvälle tasolle. Ajatus on vaan välttää syklittämistä ja pyrkiä melko tasapainoiseen ja pitkäjänteiseen kehitykseen. (Ja näyttää siedettävältä rantakauden ulkopuolellakin.):D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom