Tuloksia odotellessa...

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Okei. Saatiinhan sitä jutun juurta. Ehkä kani oot oikeessa siinä et alottelija kehittyy nopeesti, se on totta. Mut täytyy jumalauta olla aika perkeleen hyvät geenit jos pamahtaa 10- 15 kiloa, siis pelkkää lihasta siis LIHASTA! Itse olen erimieltä. Mut hei! Makuasioista pitääkin kiistellä.

Ja sitten sille sille alottelijalle. Suosi niitä raskaita perusliikkeitä, mutta sun pitää syödä ihan PIRUSTI ruokaa! Silloin saat massaa mut muista et siitä tulee myös läskiä jotka sun pitää polttaa sitten pois siten ettei lihakset häviä! :D

Jumalauta et tää lihaksien kasvatus on vaikeeta mut siks mä siitä tykkäänkin. Se on mukavaa touhua. :)

Kanille vielä sit sen verran että edelleen olen tätä mieltä: " Laatu korvaa määrän! " Ainakin mun treeneissä.

Mut tsemppii kaikille ihan HELVETISTI!! :hyper:

Okei. Saatiinhan sitä jutun juurta. Ehkä kani oot oikeessa siinä et alottelija kehittyy nopeesti, se on totta. Mut täytyy jumalauta olla aika perkeleen hyvät geenit jos pamahtaa 10- 15 kiloa, siis pelkkää lihasta siis LIHASTA! Itse olen erimieltä. Mut hei! Makuasioista pitääkin kiistellä.

Ja sitten sille sille alottelijalle. Suosi niitä raskaita perusliikkeitä, mutta sun pitää syödä ihan PIRUSTI ruokaa! Silloin saat massaa mut muista et siitä tulee myös läskiä jotka sun pitää polttaa sitten pois siten ettei lihakset häviä! :D

Jumalauta et tää lihaksien kasvatus on vaikeeta mut siks mä siitä tykkäänkin. Se on mukavaa touhua. :)

Kanille vielä sit sen verran että edelleen olen tätä mieltä: " Laatu korvaa määrän! " Ainakin mun treeneissä.

Mut tsemppii kaikille ihan HELVETISTI!! :hyper:

En sanonut että pelkkää lihasta... ehkä sun pitäis opetella lukemaan. Sä voit korvata vaikka koko vuoden treenit yhdellä laadukkaalla, mutta älä helvetissä aloitteleville treenajille tuu tollasta selittää. Tarkotus ei ole provota.

Annan nyt 2 esimerkkiä jotka ei perustu yhtään mihinkään, mutta yritän vähän hahmottaa.

Aloittelija voi saada lihasta 8kg.

Treenaaja1 syö sen verran, että paino nousee sen 8kg. Tästä on lihasta 6kg ja läskiä 2kg. Mielestäni 2kg lihasta meni hukkaan.

Treenaaja 2 syö sen verran, että paino nousee 11kg. Tästä on lihasta 8kg ja läskiä 3kg. Mielestäni ekana vuonna parempi vaihtoehto.

Pelkkää esimerkkiä ja olettamusta, mutta ehkä tajusitte mun pointin.

Nyt kun tämä keskustelu saatiin käyntiin ja siirryttiin jo puhumaan geeneistä, niin onkos teillä jotain ajatuksia miten ns. nopeat lihassolut reagoivat tämän tyyppiseen treeniin. Siis lähinnä ajattelen vain sitä, että kun ittellä on joskus luonnostaan mennyt satanen alle 12s ja jotenkin nopeutta on riittänyt, niin jospa siitä sais tekosyyn tuloksille (tai niiden "puutteelle").. Taitaa vaan valitettavasti olla toisinpäin ainakin kun kattelee noita nopeimpia kavereita ;)

Joo, menee jo aika hifiksi. Käytännössä syö paljon ja treenaa riittävästi, niin eiköhän se siinä ole, oli sitten geenejä eli ei.:rolleyes:

Joo.. tein tota yksijakoista sen kuukauden ja jotenkin siihen hieman kyllästyi ja ajattelin piruuttaan kokeilla tollasta teknisempää ja vaihtelevampaa versiota. Kyllä tota nyt varmaan jatkan vielä ainakin muutaman viikon ja miksei pidempäänkin jos homma näyttää toimivan.

Jos toimii ni tee ihmeessä. Silti aloittelijalle suosittelisin tekemään vaa ihan perustreeniä alkuun. Jos kuukaudessa kyllästyt johonkin tiettyyn jakoon, niin sulla tulee olemaan ongelmia. Liikkeitä ja ohjelmaa ei kannata vaihdella liikaa. Keskittyy tiettyihin perusliikkeisiin ohjelman runkona ja vaihtele sarjapituuksia "apuliikkeitä" jne. Progressiota on mahdoton pitää yllä jos vaihtelee kokoajan ja näin ei tule kehitystä.
Ainakin nyt on pitkästä aikaa pientä lihaskipua ollut, jos se sitten on tavoiteltava asia... En ainakaan usko, että ylikuntoon voisi näin pienellä treenimäärällä mennä. Ehkä vertaan tätä treeniä turhan paljon puolimaran juoksutreeneihin, jolloin oli todella sellainen olo että nyt treenataan.

Lihaskipu ei ole lihaskasvun merkki. Ylikuntoon et ole menossa, kunhan syöt. Tee 5x12 kova kyykkysarja, ja jos sen jälkeen ei ole sellainen olo että nyt treenataan, niin et osaa treenata ;) Pidä palautukset siinä 1-2min niin kyllä pitäis bodaustreeninki tuntua.
Sinänsä läskin en usko mulle olevan ongelma, vaan kesän lenkeillä ja pyöräilyllä suht. kivuttomasti uskon pystyväni nostamaan kulutuksen aika hyvälle tasolle. Ajatus on vaan välttää syklittämistä ja pyrkiä melko tasapainoiseen ja pitkäjänteiseen kehitykseen. (Ja näyttää siedettävältä rantakauden ulkopuolellakin.):D

Jos lenkkeilet ja pyöräilet kulutuksen yli, niin laihdut. Laihtumallahan se paino ei nouse eikä lihakset kasva. Miks ihmeessä haluut syklittämistä välttää? 2vko plussalla ja viikko miinuksella on ihan hyvä tapa syödä. Tasapainoinen ja pitkäjänteinen kehitys syntyy sillä, että et muuta asioita(treeniohjelma, ruokailu...) kuukauden välein.

Joo, menee jo aika hifiksi. Käytännössä syö paljon ja treenaa riittävästi, niin eiköhän se siinä ole, oli sitten geenejä eli ei.:rolleyes:

Listasta unohtu lepo.

Ei kannata alkaa hifistelemään. Perusliikkeet + progressio + ruoka + lepo = kehitys.

Jos et huomannu tota mun ekan sivun vikan postin edittiä, niin www.kalorilaskuri.fi voit laskea sun peruskulutuksen, siihen ku lisäät sen 500kcal ni alkaa paino nousee. Ja 10:n kerran sanon vielä, katso peiliin ettei mee läskiks.

En sanonut että pelkkää lihasta... ehkä sun pitäis opetella lukemaan. Sä voit korvata vaikka koko vuoden treenit yhdellä laadukkaalla, mutta älä helvetissä aloitteleville treenajille tuu tollasta selittää. Tarkotus ei ole provota.

Annan nyt 2 esimerkkiä jotka ei perustu yhtään mihinkään, mutta yritän vähän hahmottaa.

Aloittelija voi saada lihasta 8kg.

Treenaaja1 syö sen verran, että paino nousee sen 8kg. Tästä on lihasta 6kg ja läskiä 2kg. Mielestäni 2kg lihasta meni hukkaan.

Treenaaja 2 syö sen verran, että paino nousee 11kg. Tästä on lihasta 8kg ja läskiä 3kg. Mielestäni ekana vuonna parempi vaihtoehto.

Pelkkää esimerkkiä ja olettamusta, mutta ehkä tajusitte mun pointin.

Okei, okei! Kyl mä tajuun ton sun pointtis! Älä käy kimpoilee! Mut tässähän on pointti se et ihan turhaa sä mulle käyt vinoilee, koska ethän sä edes tiedä kuinka mä treenaan. Enkä minä mitään aloittelijoita haluu provota :eek:

Jos toimii ni tee ihmeessä. Silti aloittelijalle suosittelisin tekemään vaa ihan perustreeniä alkuun. Jos kuukaudessa kyllästyt johonkin tiettyyn jakoon, niin sulla tulee olemaan ongelmia. Liikkeitä ja ohjelmaa ei kannata vaihdella liikaa. Keskittyy tiettyihin perusliikkeisiin ohjelman runkona ja vaihtele sarjapituuksia "apuliikkeitä" jne. Progressiota on mahdoton pitää yllä jos vaihtelee kokoajan ja näin ei tule kehitystä.

Joo. Tossa ohjelmassa juuri se vaihtelu on se idea. Tiedä sitten miten toimiva se on, mutta pakko sitä on koittaa jotta näkee. Ennen ei usko. Ehkä se kyllästyminen oli liian vahva sana. Lähinnä ehkä tulokset alkoivat tympimään... varmaan täytyisi vaan väkisin runnoa isommilla painoilla ja enemmän vaihdella sarjapituuksia, kuten jo olikin puhetta.

Lihaskipu ei ole lihaskasvun merkki. Ylikuntoon et ole menossa, kunhan syöt. Tee 5x12 kova kyykkysarja, ja jos sen jälkeen ei ole sellainen olo että nyt treenataan, niin et osaa treenata ;) Pidä palautukset siinä 1-2min niin kyllä pitäis bodaustreeninki tuntua.

Siis intensiteetti on just tota luokkaa. Ja itse treenin aikana kyllähän homma tuntuukin. Pointti oli lähinnä se, että kun juoksi vähän enemmän oli aika paljon "tuntemuksia" myös lenkkien välissä...

Okei, okei! Kyl mä tajuun ton sun pointtis! Älä käy kimpoilee! Mut tässähän on pointti se et ihan turhaa sä mulle käyt vinoilee, koska ethän sä edes tiedä kuinka mä treenaan. Enkä minä mitään aloittelijoita haluu provota :eek:

Tarkotin et mun ei ollu tarkotus provoilla sulle, en vaan osannu sanoo tota asiaa muulla tavalla.

No eiköhän me kaikki olla aika samoilla linjoilla loippuen lopuks. Munkendal varmaan sai jo vastauksen ja vähän enemmänki. Vai jäikö jotain vielä epäselväks?

Eipä jäänyt. Tai jäi tietysti, mutta ei niitä tässä palstalla ratkota ;)

Kiitokset vaan kaikille :worship: ja palataan asiaan taas kuukauden kuluttua, kun olen vaihtamassa ohjelmaa. :hyper:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Siinä Kani on kyl oikeessa et jos vedät 5x12 ja ei oo mitään tuntoo niin sillon mennään kyl pahasti mettään! Mulla vittu räjähtää reidet jos mä vedän tollasen setin! Siinäpä se laatu tuleekin! Ite vedän kaks lämmitelyy ja tekniikan kuntoon, sit lyödään rautaa ja tehdään kaksi kovaa työsarjaa. Siinä laatua! Tää toimii mulla mut en suosittele sitä aloittelijoille. Alottelija kehittyy nopasti ihan perusliikkeillä.

Kaikki ollaan samoilla linjoilla! Helvetisti kaikille tsemppii treeneihin ja munkkendalille erityisesti! Rauta on kiva kaveri, se ei valehtele ikinä!

3 kertaa puolen tunnin treeni viikossa on liian vähän. Joko teet liian vähän sarjoja/liikkeitä tai sitten teet ne liian nopeasti ja kevyesti. Jokatapauksessa en usko, että tuossa ajassa ehtii saada riittävää ärsykettä kasvua varten. Ainakaan kovin pitkään.

tässä ois systeemi jolla ite ainakin sain lihaa(natuna) todella hyvin kun alottelin, mutta mulla olikin kaikki asiat oikein jo heti alussa! kova yleisurheilutausta, ammattitaitoiset reenikaverit, ruokailut ym! ja se 8-10kg per vuosi lihaa ensimmäiseen 2vuoteen. on täysin mahdollista!!

elikkäs vedät kierrolla 3vk offia(+kaloreita), ja 2vk(-kaloreita) koko vuoden.
3vk offit: lähtee 500kcal hiilareista,seuraava hiilareista ja protskuista. sit taas hiilareista, ja nostat sitä joka kierrolla 100kalorilla läpi vuoden. eli 500,600,700,800 jne...
2vk -kalorit: lähtee aina hiilareista. alotus 500kcal ->, ja siinäkin porrastetaan 800kcal asti. ei enempään!

ja perusaineenvaihdunnan saat laskettua seuraavasti: 24 x paino x kerroin(1.0vähäinen päivittäinen aktiviteetti,1.3suurempi, 1.7raskas)

yksi hyvä ja toimiva reenisysteemi:
reeni 1:
penkki 5x5(lähtee 70%maks.,ja 2,5kgKorotus per harjoitus)
etuolkapäät 2sarjaa(esim. punnerrus tangolla eteen)
takaolkapäät 1sarja
selkä 3sarjaa(kulmasoutu,t-tankosoutu)
ojentaja 2sarjaa(ranskalainen)
haba 2sarjaa(tanko)
epäkkäät 1sarja
etu-reidet 2sarjaa
reeni2:
rinta 2sarjaa(peck deck,talja, levitykset)
sivu-olkapäät 3sarjaa
leveä selkä 2sarjaa(käsip.,kone)
haba 1sarja(käsip.)
kapea pena 3sarjaa
pohkeet 3sarjaa
kyykky/prässi 2sarjaa
reeni3:
penkki max 2x6( 10-15 astetta kulmaa smith-koneessa)
olkapäät 2sarjaa(käsip. punnerrus)
takaolkapäät 1sarja
selkä 2sarjaa(ala -talja)
haba 2sarjaa(tanko)
take-reidet 2sarjaa
pohkeet 1sarja
epäkkäät 2sarjaa

viikot 1-2: 13-15toistot, 30sek. palautus
viikot 3-4: 8-10toistoa, 1min palautus
viikot 5-6: 4-6toistoa, 2-3min palautus
viikko 7: lepo ja 8vk kierto alusta
huom!eka vk:o on aina ns.kevyt ja pumppi, ja tokalla maksimiraudat. ite ainakin tehnyt silleen et nostanut koko ajan painoja(2.5-5kg)per viikko. alottaa vähä kevyemmin niin se onnistuu. :)

sitä en tiedä toimiiko kaikilla ja onko paras tapa, mut yleensä aina toimii.

vuosia palstaa seuranneena ja ihmetelläänä päätimpä ruveta kirjottelee... tässä ois systeemi jolla ite ainakin sain lihaa(natuna) todella hyvin kun alottelin, mutta mulla olikin kaikki asiat oikein jo heti alussa! kova yleisurheilutausta, ammattitaitoiset reenikaverit, ruokailut ym! ja se 8-10kg per vuosi lihaa ensimmäiseen 2vuoteen. on täysin mahdollista!!

3vk offit: lähtee 500kcal hiilareista,seuraava hiilareista ja protskuista. sit taas hiilareista, ja nostat sitä joka kierrolla 100kalorilla läpi vuoden. eli 500,600,700,800 jne...
2vk -kalorit: lähtee aina hiilareista. alotus 500kcal ->, ja siinäkin porrastetaan 800kcal asti. ei enempään!

ja perusaineenvaihdunnan saat laskettua seuraavasti: 24 x paino x kerroin(1.0vähäinen päivittäinen aktiviteetti,1.3suurempi, 1.7raskas)

reeni 1:
takaolkapäät 1sarja
haba 2sarjaa(tanko)
epäkkäät 1sarja
etu-reidet 2sarjaa
reeni2:
sivu-olkapäät 3sarjaa
haba 1sarja(käsip.)
kapea pena 3sarjaa
pohkeet 3sarjaa
kyykky/prässi 2sarjaa
reeni3:
takaolkapäät 1sarja
haba 2sarjaa(tanko)
take-reidet 2sarjaa
pohkeet 1sarja
epäkkäät 2sarjaa

huom!eka vk:o on aina ns.kevyt ja pumppi, ja tokalla maksimiraudat. ite ainakin tehnyt silleen et nostanut koko ajan painoja(2.5-5kg)per viikko. alottaa vähä kevyemmin niin se onnistuu. :)

tässä ois systeemi jolla ite ainakin sain lihaa(natuna) todella hyvin kun alottelin, mutta mulla olikin kaikki asiat oikein jo heti alussa! kova yleisurheilutausta, ammattitaitoiset reenikaverit, ruokailut ym! ja se 8-10kg per vuosi lihaa ensimmäiseen 2vuoteen. on täysin mahdollista!!

reeni 1:
takaolkapäät 1sarja
haba 2sarjaa(tanko)
epäkkäät 1sarja
etu-reidet 2sarjaa
reeni2:
sivu-olkapäät 3sarjaa
haba 1sarja(käsip.)
kapea pena 3sarjaa
pohkeet 3sarjaa
kyykky/prässi 2sarjaa
reeni3:
takaolkapäät 1sarja
haba 2sarjaa(tanko)
take-reidet 2sarjaa
pohkeet 1sarja
epäkkäät 2sarjaa

Niin eli 8- 10 kiloa kahteen vuoteen eli 5 kiloa vuoteen natuna. Enkös minä niin väittänytkin! :hyper:

Niin eli 8- 10 kiloa kahteen vuoteen eli 5 kiloa vuoteen natuna. Enkös minä niin väittänytkin! :hyper:

siellä lukkoopi että 8-10kg per vuosi

Joo.. ihan mielenkiintoiselta toi ohjelma näytti. Aika lailla samantapainen kuin omani, ehkä enemmän olkapäitä ja rintaa. Tuo sadan kcalin lisääminen per viikko vaikuttaa omaan elämääni liian tekniseltä, mutta varmaankin aika toimiva systeemi. Ja tossahan nyt sitten tulee se dual-factor-idea, (kaiketi?) kun on toi yksi viikko lepoa. Ehkä ilman sitä meniskin ylikuntoon?

No joo. Alkuvaiheessa kun ollaan, niin ehkäpä totakin tulee vielä testattua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom