tulevaisuuden lapset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ADEBIS
  • Aloitettu Aloitettu
Älä nyt hitto tuu siihen väliin sotkemaan, kun mä luotin siihen, että AKV ei haluais kuulla :D Mulla on essee kesken, en jaksa nyt miettiä, mutta myöhemmin voin virkistää aivosoluja. Onhan näitä ilmiöitä maailma täynnä. Itseasiassa voit ajatella ihan mitä tahansa olemassa olevaa ja huomaat, että se on lähtenyt siitä yhdestä ensimmäisestä.

Haluisin nyt silti kuulla niitä negatiivisia juttuja, enkä tommosta universaalia Aatami ja Eeva -selitystä. :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Perheessä, jossa on iskä, äiti ja lapset, on ainakin toimiva perusasetelma. Kakarat tuntee molemmat vanhempansa, eivät koe todennäköisesti minkäänasteista juurettomuutta asian tiimoilta ja saavat eheän identiteetin ja sukupuoliroolit. Ei huono pohja. Mä tiedän aika paljon ihmisiä, jotka eivät ole kovin eheitä esmes sen puolinaiseksi jääneen kasvatuksen takia - vaikka olisi se yyhoo parhaansa tehnyt. Ideaali ei aina toteudu, mutta en nää ainuttakaan perusteltua syytä ruveta tarkoitushakuisesti sitä "korjaamaan".

Tällainen idealismi on tietysti hienoa, mutta kun kaikki nyt ei vain toimi ihan näin. Omasin itsekin erittäin hienoja näkemyksiä kasvatuksesta, mutta avovaimo/perheen kanssa eläminen korjasi näkemykset nopeasti.
Se onko perheessä isä ja äiti, äiti ja äiti, isä ja isä, äiti, isä tai jotain muuta on siinä mielessä ihan sama, että ainoat todella ratkaisevat tekijät lapsen kasvamiseen elämään on rakkaus, hyväksyntä sellaisena kuin on ja tukeminen.

Eheitä sukupuolirooleja ei tee se että Tupla-J on iskä ja vieressä on äiskä. sori. Se tekeekö kasvatusta pili jalkojen välissä tai ilman ei tee miestä tai naista.

Ei siis pahalla, sillä itse olen ollut samanlainen nuori idealisti kuin itse olet nyt. Siperia opettaa.

:piis:

Eheitä sukupuolirooleja ei tee se että Tupla-J on iskä ja vieressä on äiskä. sori. Se tekeekö kasvatusta pili jalkojen välissä tai ilman ei tee miestä tai naista.
Jos sä olet sitä mieltä, että ainoa asia mikä miehen naisesta erottaa on heppi, niin et taida asuttaa samaa planeettaa ku mä.
Ei siis pahalla, sillä itse olen ollut samanlainen nuori idealisti kuin itse olet nyt. Siperia opettaa.

:piis:
Sinne Siperiaan mulla ei näy olevan kiire.

Jos sä olet sitä mieltä, että ainoa asia mikä miehen naisesta erottaa on heppi, niin et taida asuttaa samaa planeettaa ku mä.

Sitten ymmärsin tuon sinun postauksen väärin. My bad. Luulin, että tarkoitat, että ehjässä perheyksikössä miehen ja naisen mallit saadaan samassa yksikössä toimivalta mieheltä ja naiselta.

Olen täysin samaa mieltä sinun kanssasi, että pili ei tee miehen eikä naisen kasvattajaa, vaan se pään sisäinen avaruus, eli olemme samaa mieltä.

Sitten ymmärsin tuon sinun postauksen väärin. My bad. Luulin, että tarkoitat, että ehjässä perheyksikössä miehen ja naisen mallit saadaan samassa yksikössä toimivalta mieheltä ja naiselta.
Jo vain tarkoitin, ja tarkoitan yhä.

Katsos kun miehen ja naisen päänsisäinenkin avaruus poikkeaa toisistaan melkoisesti, vaikka miten olis gei.

..ja pilillä ei ole väliä. Kirjoitat nyt hieman ristiin.
Boldaus mun. Paat sanoja mun suuhun. Sanoin, että se ei ole se ainoa juttu mikä miehen ja naisen toisestaan erottaa.

Jonazn, älä helkkarissa. Vertaapa keskenään 5000 miestä ja samaa määrää naisia sielunelämältään, ja sano, ettet voi vetää yleistyksiä siitä, kumpaa sukupuolta kukin edustaa. :jahas:

Oikea päätös. Kuten jo aikaisemmin sanottu on tässä tapauksessa turha vedota luonnollisuuteen tai luonnottomuuteen. Kaikki mitä ihminen tekee on luonnollista. Se, että ihminen yrittää apinoida jotain malleja siitä, mikä luonnossa on 'normaalia' on kuin yritys kiinnittää pyöriä perunaan; aikaavievää ja täysin hyödytöntä.
Täällä taas jeesustelijat karjuvat homoseksuaalisuuden luonnottomuutta sen perusteella, että n. 2000 vuotta sitten kirjoitetussa suositussa paimentolaislorussa sanotaan jotain sen suuntaista. Poikkeavuus auktoriteettejä vaalivassa patriarkaalisessa yhteiskunnassa on pahasta.

Miten mun silmiin ei ole osunut yhtään viittausta siihen, että Paavali oli homofoobistelija, ja VT nyt oli ja on muutenkin über-puritaani opus?

Se mua nyt mietityttää edelleen, jäi oikein alitajuntaan kaivelemaan, vaikka viestit jäivät jo taakse, että:

Jos etanat lisääntyvät itekseen ja rotat nussivat lapsiaan, miten se liittyy ihmiseen?
Vaikka lääkkeitä testataan rotilla, niin se ei meinaa että rotat ja ihmiset olisivat yksi yhteen.

Veikkaan että näitä argumentteja käyttävät repisivät pelihousunsa microsecunnissa, jos joku vastakkaista
mieltä oleva viittaisi senaattori Santoron ajatukseen siitä että ei saa mies ja mies mennä naimisiin, jos se sallitaan niin kohta ihmiset vievät koiriaan vihille.
Eli vertaisi homoutta koiran naimiseen. Pyllyyn tai pilluun.

Ja Ultimecialle: miten ihminen automaattisesti tietää olevansa jo etukäteen:
esim narkkari, alkoholisti, uhkapeluri tai ääriliikkeen edustaja?

Syntyykö ihminen sellaiseksi, ja puberteetti-iässä kokee itsensä hyvin erilaiseksi kärsien siitä, että noita tyttöjä kiinnostaa pojat ja noita poikia tytöt, mua vaan kiinnostaa että miten sais täyskäden.
Tai kuka ostas mulle seuraavan sorbuspullon.
Tai mistä sais seuraavan hepopiikin.
Tai miten saadaan voitettua Suomi Jeesukselle?

Oisko sellainen mahdollista, että aika moni noista sun esimerkeistä voi ihmiseen juurtua jonkin ikävän elämäntilanteen myötä, vaikka taipumus siihen tietty ihmisellä onkin?

Itse lakiin en tiedä mitä sanoa.
Huomasin ajatelleeni, että jos ihminen on homo tai lesbo, hän ikään kuin defaulttina silloin viettää lapsetonta elämää, mutta eipä se seksuaalinen suuntautuminen tietty sitä lisääntymis-/hoivaamisviettiä poista.

Jotenkin se vaan tuntu loogiselta, että jos ihmisellä ei ollut taipumusta heterouteen, niin se hinku heterouden oheistuotteisiin, esmes lapsiin, olisi kanssa ollut melko latentti.

Noh, anyway, jos tämän lain yhteydessä halutaan puhua mitään tasa-arvosta, niin siinä tapauksessa homopareille on ehdottomasti järkättävä omakustanteinen kohdunvuokrausmahdollisuus.
Ei heiltä saa kiistää oikeutta ja mahdollisuutta isyyteen vain siksi että naiset ei riittävässä määrin kiinnosta.

Boldaus mun. Paat sanoja mun suuhun. Sanoin, että se ei ole se ainoa juttu mikä miehen ja naisen toisestaan erottaa.

Jonazn, älä helkkarissa. Vertaapa keskenään 5000 miestä ja samaa määrää naisia sielunelämältään, ja sano, ettet voi vetää yleistyksiä siitä, kumpaa sukupuolta kukin edustaa. :jahas:

Meinaatko että mun pitäis ruveta vääntämään tällasta tutkimusta.
Joo, jätän sen ilon sulle. :)

Mä en vaan jaksa uskoa tuohon, että se miehen malli on niin välttämätöntä saada omasta faijasta, että pystyisi tulemaan eheäksi ihmiseksi. Tai naisen malli äiteestä. Niin helvetin kieroutunutta jengiä tulee myös näistä perheistä, joissa perusasetelma on kunnossa. Ja niin paljon ihan tervettä jengiä tulee myös vähän oudommista olosuhteista, että en tiiä onko tuo "isi, äiti ja lapset saman katon alla" niin merkittävä tekijä.

No sanatarkasti

Tupla-J sanoi:
Perheessä, jossa on iskä, äiti ja lapset, on ainakin toimiva perusasetelma. Kakarat tuntee molemmat vanhempansa, eivät koe todennäköisesti minkäänasteista juurettomuutta asian tiimoilta ja saavat eheän identiteetin ja sukupuoliroolit.

Puhut iskästä ja äiskästä. Tarkenna, onko tällä kyseessä olevalla iskällä pili jalkojen välissä? Jos ei, niin kyseessä ei lienee fyysisesti mies, vaan perheen isä, joka on eri asia? Ymmärsin että puhuit fyysisesti miehestä. Jos ymmärsin väärin -> tarkenna.

Tupla-J sanoi:

Minä en näin väittänyt. Olin tätä mieltä sanatarkasti
Omaa höpötystä keskustelupalstalla sanoi:
Se tekeekö kasvatusta pili jalkojen välissä tai ilman ei tee miestä tai naista.

Tupla-J sanoi:
Katsos kun miehen ja naisen päänsisäinenkin avaruus poikkeaa toisistaan melkoisesti, vaikka miten olis gei.

*Huoh* stereotypiat kunniaan. Palaan vielä tuohon piliin. Puhutko nyt fyysisesti miehestä ja naisesta, vai jostain muusta?

*Huoh* stereotypiat kunniaan. Palaan vielä tuohon piliin. Puhutko nyt fyysisesti miehestä ja naisesta, vai jostain muusta?
Fyysisesti ja henkisesti. Sitä en tiiä miten meinaat leikata fyysisen irti henkisestä, mutta jos meinaat mulle näyttää miehen joka ei oo fyysisestikin mies, ootan innolla. :D

Fyysisesti ja henkisesti. Sitä en tiiä miten meinaat leikata fyysisen irti henkisestä, mutta jos meinaat mulle näyttää miehen joka ei oo fyysisestikin mies, ootan innolla. :D

Mä tuon mun avovaimon näytille. Sillä on enemmän munaa kuin monilla tuntemillani miehillä. Olenko gei? :D

Ja tosiaan :piis: kunhan hämmennän.

Kyllä niitä on. Ja sinäkin taidat tietää sen.

Mut se mitä H.R. myös tarkoitti on luullakseni, että ei tarvitse itse olla mies kasvattaakseen miehen.

EDIT: Ja olen muuten täysin samaa mieltä H.R.:n kanssa.

Kyllä niitä on. Ja sinäkin taidat tietää sen.
Joo, mä tapasin sivarikeskuksessa yhen transseksuaalin. Mut mä luulisin niiden olevan melko tavalla poikkeavia vähän laajemmassakin merkityksessä.

Mitä hedelmöityshoidolla heteropareille meinataan? Että jollekin maholle hankitaan jostain munasolu tai spermaa jossa on potkua? En tue käenpoikasia.

Mitä hedelmöityshoidolla heteropareille meinataan? Että jollekin maholle hankitaan jostain munasolu tai spermaa jossa on potkua? En tue käenpoikasia.

Entäs jos pariskunnan nainen sitten ihan vaan lisääntymistarkoituksessa käy nusasemassa naapurin seppoa tai vaikka ruiskulla hoitaa homman (en tiedä toimiiko näin...), kun oman miehen siittiöt eivät ole tarpeeksi vilkkaita (miehen luvalla tietty), onko tämä parempi vaihtoehto kuin hedelmöityshoito?

Se on ihan sama tuetaanko yksinhuoltajia, heteropareja, lesboja, tms. saamaan kakaroita, kun ne niitä joka tapauksessa halutessaan niitä saa. Mielestäni hoidot on paras, turvallisin ja fiksuin tapa tämä hoitaa.

Ei pitäisi sekaantua tähän threadiin, kun ei ole tämän kummempaa sanomista :D...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom