tulevaisuuden lapset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ADEBIS
  • Aloitettu Aloitettu
Nykyään joka paikka on täynnä "tasapäistämistä" , sitä vaan kutsutaan tasa-arvoksi. Kaiken maailman kiintiöillä yritetään tehdä naisten elämästä tasapäistä miesten elämän kanssa. Siis yritetään häivyttää sukupuolien välistä muuria. Kuka on sitten tutkinut sitä, että naiselle sopii fyysisesti/henkisesti kaikki mihin heitä esim. kiintiöillä väkisin tungetaan?

Mielestäni jos ruvetaan "tasapäistämään", niin miksei sitten tasapäistetä kaikkea?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minusta lapsella on myös oikeus vanhempiin. Olen sitä mieltä, että kyseessä on itsekäs toiminta jos pitää pyöräyttää mukula itselleen, vähän kuin olisi lemmikkiä hankkimassa. Pitäisi ajatella sitä lastakin.

Sinänsä jos lesbopari hankkii lapsen, tilanne ei ole niin paha. He voivat tod näk tarjota toimivan ratkaisun. Mutta yksinäinen ihminen? Ei helvetissä.. huono idea. Ja on paljon yh-äitejä jotka on tehnyt kovan ja hienon työn. Mutta en näe idea että tätä mallia pitäisi suosia yhtään sen enempää kuin tarvis.

Tämä lapsi tulee maksamaan yhteiskunnalle, koska jos tämä mamma ei ole rikas jo valmiiksi, ei ole mahdollisuuksia hoitaa tätä hommaa kunnialla kotiin. Tai tieysti jos on kokoajan töissä, mutta sitten jää se hoitopuoli ja kasvatus taas vähälle..

Minusta on väärin että taas ajatellaan jonkun 'oikeutta' väkisin, joka ei ole itsestäänselvä, eikä oteta huomioon lapsen oikeutta tai hyvinvointia. Sitten väkisin tyrkytetään että juujuu kyllä se lapsi saa ihan yhtä hyvät valmiudet näinkin. No ei vitussa saa. Tämän pitäisi olla niin selvä asia että se on sillä selvä.

Ja jso oikeasti puhutaan tasa-arvosta, niin miksei yksinäikset miehet ja homoparit sitten saa lapsia kanssa yhteiskunnan avustuksella? Monia ajatus naurattaa, niin minuakin, mutta minua myös naurattaa se (tai itkettää) että yksinäiset naishenkilöt voivat vaatia 'oikeuksiaan' näin. Eihän tässäkään tasa-arvosta ole kyse. Tässä on kyse siitä että pitää saada mitä haluaa ja lyödään nyrkkiä pöytään, vaikka se olisi kuinka itsekästä.

Milloinkas olemme viimeksi laajentaneet tavallisen kansalaisen oikeuksia ja vapauksia? Milloin olemme poistaneet jotain typeriä kieltoja, estoja tai vastaavaa? Taitaa olla niin että näitä on rakennettu lisää, systeemiä palvotaan ja sosiaalinen kontrolli on hieno juttu.

Mutta kun kyse on telaketjufeminismin asioista, kaikki on mahdollista. Valitettavasti.

Oikea kysymys olisi ollut, että mitä helvettiä se kuuluu kenellekään muulle kuin keinohedelmöityspäätöksen tekijöille (= vanhemmat/vanhempi).

Ja yhtään järkevää perustelua sille, miksi päätös siitä, saako joku hankkia lapsen vai ei kuuluisi muulle kuin henkilölle itselleen, ei tässä keskustelussa ole esiin tullut.

Onhan nainen-nainen, yksinhuoltajan kasvattamissa lapsissa teoreettinen ongelma.
Sitä ei käsittääkseni ole tutkittu hirveän paljon, miten lapsi tuntee vanhempien roolit esim. lesbosuhteessa.

Voisihan sitä kuvitella, että lapsi tuntisi biologisen äidin äidikseen ja "miehekkäämpi" lesbo olisi "isän" roolissa.
Mutta sekään ei aina mene niin, vaikka luulisi naisellisemman lesbon haluavan synnyttävän ja miehekkään lesbon taas olevan enempi miehen roolissa.

Lisäksi miten paljon sitten lesbopariskunnat ottavat huomioon mahdollisuuden, että lapsi saattaa hiukan olla ymmällään tästä "roolien" sekavuudesta ja siinä suhteessa on tietoinen riski, että lapsesta tulee "vähän erilainen nuori" ?

Yksinhuoltajan tilanne ei sitten ole sekään kovin fine, kun puuttuu, joka isän tai äidin rooli suurimmaksi osaksi ajasta.
Hetero, lesbo/homo, YH perheistä voi hyvinkin kasvaa sangen fiksuja ja filmaattisia yhteiskunnan jäseniä

Toteaisin, että todennäköisin mahdollisuus, että yksilö kasvaa toimivaksi yhteiskunnan jäseneksi on heterosuhteen kautta.

Mutta sekin taitaa olla nykyään niillä rajoilla, että miehet ja naiset eivät itsekään tiedä, mitä roolia vetävät ja miksi hankkivat lapsia :lol2:

Tasa-arvo utopistinen ajatus, että:

Annetaan oikeuksia sen takia, kun luonnollisesti ei ole kykyä tehdä jotain tiettyä asiaa ja valitetaan siitä, kun ei pärjätä geneettisesti annetuilla rahkeilla/härpättämillä.

Näillä perusteilla tietysti kuka tahansa voi vaatia mitä tahansa oikeutta, jos vaan saa tarpeeksi pitkään jankattua, että:

"Mulla on oikeus "saada tätä/tehdä tätä juuri näin kuin itse haluan"

Vaikka tämä on lailla säädettyä etuoikeutta lesboille ja yksinäistaloudessa asuville naisille niin kokolailla voisi miettiä, kenen etua viime kädessä ajaakaan.
Valitettavaa, että tavallisuudesta poikkeavia lapsia kiusataan ala-asteilla/yläasteilla yms. kouluissa mutta taitaa olla luonnon lakeja taas.

Ja sitten kiusattavan lapsen reaktio kiusaamiseen, onko se alistuva vai dominoiva siinä ensitilanteessa?
Ja millaista reaktiota saakaan aikaan, kun tajuaakin, että vittuilua tapahtuukin sen takia, kun biologinen äiti tykkäsi vain rakastaa "henkilöä", joka sattui olemaan samaa sukupuolta ?

Voin vain kuvitella, että olisin sangen kiukkuinen itse mutta "sehän oon vaan mä, en haluu olla ilkeä."

Katsoisin jokaisen suomalaisen lapsen olevan oikeutettu opiskelemaan rauhassa koulunsa läpi, siihen pisteeseen kuin haluaakin jatkaa opiskelujamsa mutta ymmärrän tämän maailman realiteetit, että kiusaamista tapahtuu aina.

Siksi tohtisin esittää, että jos todennäköisyyttä joutua koulukiusatuksi lisätään sillä, että lesbosuhteessa/yksinäistaloudessa elävä nainen kasvattaa lapsen ja vanhemman/vanhempien toiminnan seurauksena lapsi joutuu koulukiusatuksi
Niin eikö voisi miettiä, että tämä koskettaa myös minua, sekä koko yhteiskuntaa siinä, että kouluttaminen häiriintyy ja lapsi voi pahoin?

Tietenkin voi sanoa perusteita, että:
"Kyllä ne hetskujen penskatkin joutuu kiusatuiksi"

Mutta kyse onkin lähinnä siitä, että lesbosuhteessa/yksinäistaloudessa asuvan naisen/naisten toiminta oman jälkikasvunsa(tai siis toisen naisen jälkikasvun...) on suhteessa itsekkäämpää kuin heterosuhteessa elävien.

Lesbo/homo suhteet on sinäänsä luonnollista poikkeavissa olosuhteissa eläinmaailmassakin mutta harvassa tapauksessa eläinmaailmassa samaa sukupuolta olevat jatkavat toistensa kanssa läpi "elämistä" elämän ja tyhminkin eläin tajuaa, että hinkkaamalla saman sukupuolen kanssa ei vain jälkikasvua synny.

Edit: Toisaalta päin vittua täällä menee ja päin vittua tulee menemään, sukupuolesta tai sukupolvesta riippumatta.

Jos ei osaa niin ei pidä vaatia vaan pitää turpansa kiinni ja koittaa elää sen oman vajavaisuuden kanssa.

Asiallinen teksti kokonaisuudessaan.

Tähän kohtaan teki vain mieli tarttua. ;)
Mutta oletettavasti se nyt liittyi tähän asiaan eikä ollut mikään yleismaailmallinen viisaus.

Ja tämä nyt ei enää liity varsinaisesti tähän quoteen:
Ois mukava saada vähän faktaa näistä eläinmaailman homosuhteista ja niiden luonteista ja kestoista.

Asiallinen teksti kokonaisuudessaan.

Tähän kohtaan teki vain mieli tarttua. ;)
Mutta oletettavasti se nyt liittyi tähän asiaan eikä ollut mikään yleismaailmallinen viisaus.

Ja tämä nyt ei enää liity varsinaisesti tähän quoteen:
Ois mukava saada vähän faktaa näistä eläinmaailman homosuhteista ja niiden luonteista ja kestoista.

Vitun julli...
Tuon kohdan editoin pois jo :D

Ps. :lol2:

Edit: Miten ajatusmaailma voi olla tämä:

Mä en osaa nyt tai pysty fyysisesti/henkisesti tekemään tätä asiaa.
Mä vaadin, että joku muu tekee sen mun puolesta, koska mä en pysty itse.
Ja mä haluan kaikki hyödyt ja oikeudet sen takia(jonkun muun tekemästä asiasta).

Jotkut kutsuu tätä tasa-arvoksi.
Jotkut kutsuu tätä utopiaksi, jossa yhteiskunnan pitäisi rakentua tälläisten "tasa-arvoperiaatteiden" mukaan.

"Eläinten homoilun" googletus toi kirjoituksen:

http://risingshadow.net/phpBB2/viewtopic.php?p=143693&sid=7238c2fa523f8aefd7789161702e8708

Ninni sanoi:
No itse asiassa eivät. Ensimmäinen esimerkki joka tulee mieleen, ovat joidenkin pingviinien muodostavat homosuhteet - kaksi koiraspingviiniä voivat muodostaa parin, ja yrittää sen jälkeen hankkia "omaa" jälkeläistä pyrkimällä varastamaan itselleen munan joltakin naaraalta. (Voin kaivaa esiin myös muita esimerkkejä, jos tahdot).

Varastaminen on tasa-arvoa.

Pingviineillä on samat tavoitteet kuin homo sapiensilla; löytää se oikea, perustaa perhe ja suojella pienokaista. Käsittämättömän vaikeista olosuhteista huolimatta pingviinit sinnikkäästi jaksavat luoda elämää.Valitettavasti dokumentin tekijät eivät ole luottaneet tarpeeksi katsojan päättelykykyyn ja joitakin asioita selitetään ihan liikaa. Kaikkea ei tarvitse sanoa ääneen. Eikä ”luomakunnan kruunu” voi lukea mitä pingviinin päässä liikkuu.

Sanon kuitenkin ääneen: vitun varastelevat homopingviinit

http://www.yle.fi/ylex/index.php?id=5380

Edit: Tämän jälkeen et enään tiedä mitä ajatella pingviinien matkasta:

Filmi on kuitenkin ajoittain hieman liian kliininen, eikä luonnon koko raakuutta paljasteta kokonaan.

http://imanager.ip-finland.com/ii2inside/3-2005/11-2.php

Viimeksi muokattu:
Edit: Miten ajatusmaailma voi olla tämä:

Mä en osaa nyt tai pysty fyysisesti/henkisesti tekemään tätä asiaa.
Mä vaadin, että joku muu tekee sen mun puolesta, koska mä en pysty itse.
Ja mä haluan kaikki hyödyt ja oikeudet sen takia(jonkun muun tekemästä asiasta).

Jotkut kutsuu tätä tasa-arvoksi.
Jotkut kutsuu tätä utopiaksi, jossa yhteiskunnan pitäisi rakentua tälläisten "tasa-arvoperiaatteiden" mukaan.

Mun mielestä se ajatusmaailma ei tässä kysymyksessä ihan tollanen ole, eikä sen puoleen saisi missään kysymyksessä ollakaan. IMO tässä on kysymys pikemminkin tästä:

Mä en osaa nyt tai pysty fyysisesti/henkisesti itse tekemään tätä asiaa. Mä kuitenkin tiedän, että asia on lääketieteellisesti mahdollista ja vaadin, että mulle annetaan oikeus tehdä tämä asia lääketieteen avulla.

Eli ei kukaan tee mitään mun puolesta, yhteiskunta ainoastaan antaa mulle mahdollisuuden teettää (ja maksaa) asia lääkärissä.

Paljon juttua sulla muutenkin tossa ylempänä, osittain varsin hyvää pohdiskelua mielestäni. Se voi hyvinkin olla, että homojen lasta kiusataan suuremmalla todennäköisyydellä koulussa. Mä ehkä vaan elättelen sellasta toivoa, että yhteiskunta muuttuu parin sukupolven aikana suvaitsevaisemmaksi, eivätkä homovanhemmat lopulta enää ole mikään ihmeellinen juttu. Ja tällaset lakipäätöset on tärkeitä just siksi, että ne mahdollistaa kehityksen kohti tätä suvaitsevaisempaa yhteiskuntaa.

Siis pointtina se, että vaikka jotkut lapset voivat joutua kestämään kiusausta, ei siinä ole tarpeeksi syytä estää näiden lapsien syntymää. Ja harvoinpa yhteiskunnalinen keshitys on tapahtunut täysin ilman kärsimystä.

Mun mielestä se ajatusmaailma ei tässä kysymyksessä ihan tollanen ole, eikä sen puoleen saisi missään kysymyksessä ollakaan. IMO tässä on kysymys pikemminkin tästä:

Mä en osaa nyt tai pysty fyysisesti/henkisesti itse tekemään tätä asiaa. Mä kuitenkin tiedän, että asia on lääketieteellisesti mahdollista ja vaadin, että mulle annetaan oikeus tehdä tämä asia lääketieteen avulla.

Eli ei kukaan tee mitään mun puolesta, yhteiskunta ainoastaan antaa mulle mahdollisuuden teettää (ja maksaa) asia lääkärissä.

Paljon juttua sulla muutenkin tossa ylempänä, osittain varsin hyvää pohdiskelua mielestäni. Se voi hyvinkin olla, että homojen lasta kiusataan suuremmalla todennäköisyydellä koulussa. Mä ehkä vaan elättelen sellasta toivoa, että yhteiskunta muuttuu parin sukupolven aikana suvaitsevaisemmaksi, eivätkä homovanhemmat lopulta enää ole mikään ihmeellinen juttu. Ja tällaset lakipäätöset on tärkeitä just siksi, että ne mahdollistaa kehityksen kohti tätä suvaitsevaisempaa yhteiskuntaa.

Jep, olet oikeassa, että kukaan yksilö ei suoranaisesti "tee" lesboparin puolesta mitään, kun keinohedelmöitys on nyt mahdollista.

Tosin lääketiedekään ei siittiöitä tyhjästä pysty tekemään, joten joku asia on myös joltain yksilöltä(mieheltä) saatua etuutta ja nykyään lain nojalla.

Mielestäni siittiöiden luovutus kattaa toisen puolesta tekemiseen liittyvän toiminnan.

Toisaalta en oleta, että lesbo/homoparin lapset edes välttämättä hyväksyisi sen, että biologinen äiti on itsekkäällä tavalla "viennyt" mahdollisuuden saada kasvaa biologisen äidin ja isän kanssa.

Tämäkin on sellainen asia, mikä voisi mahdollisesti vituttaa, kun alkaa tiedostomaan tilannetta sitten 18 vuoden tienoilla vaikkapa.

Siis pointtina se, että vaikka jotkut lapset voivat joutua kestämään kiusausta, ei siinä ole tarpeeksi syytä estää näiden lapsien syntymää. Ja harvoinpa yhteiskunnalinen keshitys on tapahtunut täysin ilman kärsimystä.

Nyky-yhteiskunnan kehityksestä voi olla montaa mieltä.

Keskittymällä marginaalisen ihmisryhmän oikeuksiin ja unohtamalla sitten perusoikeuksia ei ole kovin merkittävää kehitystä.

Aivan kuten oltaisiin korjaamassa jotain, missä ei ole vikaa vaan mikä on kaikkein luonnollisinta ja toimivinta.

Ainoa vika, että nykyään ei ole kunnollista miehen mallia ja naisen mallia saatavilla niin yksi jos toinen on rooleissa sekaisin ja epävarmuutta löytyy.

Sehän ongelma alunperin on mutta suurin osa hakeutuu kuitenkin heterosuhteeseen vaikka kokeilisi rantarockissa mitä tahansa.

En oikein usko, että dna:sta löytyy mitään "homoseksuaalisuusgeeniä", joka altistaa hakeutumaan parisuhteeseen samaa sukupuolta olevan kanssa.

Ja suomalaistenkin miesten siittiöiden määrä on alkanut laskemaan ja yhteiskunta on kohta jotain muuta kuin miehekästä.

Sitähän tässä kai sitten ajetaan takaa, että mies olisi androgyyni työmies(kone), joka luovuttaa naisille spermansa ja tekee työtä naisten puolesta ja naiset korjaisivat työn tulokset :D

Ps. ;)

Miettikää kunnolla

Vaikka tämä keskustelu onkin ilmeisesti jatkunut aika pitkään, on pakko ottaa kantaa, vaikken yleensä jaksakaan kommentoida.

Ihan ensiksi täytyy sanoa, että kylläpäs täällä on paljon ihmisiä jotka omaavat täysin musta-valkoisen ajattelutavan. Kuitenkin ihmisen älykkyydestä kertoo kyky nähdä asioista se toinenkin puoli, sekä kaikki harmaasävyt siinä välillä.
Ymmärrän että moni haluaa esiintyä henkilönä, jolla on "vahvat mielipiteet" ja antaa sitä kautta kuvan itsestään, että olisi ajatellut asioita. Valitettavasti se toisinaan antaa ihan päinvastaisen kuvan.

Ennen ajattelin itsekin että EI lapsia keinohedelmöityksellä homo eikä lesbopareille. Se oli silloin, kun olin vielä "nuori ja tyhmä". Tai toisin sanoen silloin kun en ollut ottanut asioista selvää tai edes yrittänyt sopeutua ajatukseen että ehkä aina asiat eivät ole JOKO-TAI. Joskus ei ole mahdollista löytää yhtä ja absoluuttista vastausta.

Toki siinä että homo ja lesbopareille sallittaisiin hedelmöityshoidot on hyvät ja huonot puolensa. Siinä vaiheessa kun samaa sukupuolta olevat parit (tai ihmiset yleensäkin) alkavat miettiä tällaisia hoitoja, on kyseessä yleensä erittäin pitkällisen harkinnan tulos. Tottakai myös hoitoa haluavan henkilön taustat ja vaikuttimet tutkitaan ja haastatellaan tarkoin.

Ja sitten esimerkkiin: Kuvitellaan että olisi lesbopari, jotka asuvat ihastuttavalla maatilalla, missä lapsella on tilaa leikkiä, on huolehtivia sukulaisia ja tuttavia ympärillä, toinen vanhemmista leipoo pullaa joka sunnuntai ja kaikki on niin hyvin kuin voi olla lasta ajatellen.

Sitten kuvitelkaa jossain kontulassa tai malmilla asuva työtön pariskunta, jotka ryyppäävät joka arkipäivä ja viettävät viikonloput alakerran räkälässä. Kotona poltetaan sisällä ja vanhemmat eivät paljon välitä missä lapsi liikkuu. Ja kaikki olisi muutenkin päin persettä.

(Erittäin kärjistetyt esimerkit, mutta kuitenkin. Ja kontulassa ja Malmilla asuvat älkää loukkaantuko.)

Kukaan, ei kukaan voi vakavissaan väittää, että lapsella olisi parempi tuon juoppopariskunnan kanssa vain koska suhteessa on MIES ja NAINEN.

Onnellinen elämä syntyy siitä, että ympärillä on ihmisiä jotka välittävät, huolehtivat, rakastavat. Ei siitä, että lapsi näkee pienestä asti kotisaunassa sekä pimpin että pippelin. Tämä on jokaisen ihmisen ymmärrettävä.

entä tuomitsetteko sitten myös ne perheet, missä esimerkiksi jompi kumpi vanhemmista on jatkuvasti työmatkoilla, tai jossa ollaan esim. niin konservatiivisia, että lapsi ei sen kummemmin saa tietää miesten ja naisten eroista ennen jotain tiettyä nuoruusikää.

Sitten kantani yksinhuoltajaäitien hedelmöityshoitoihin. Joskus yksi vanhempi saattaa olla lapselle enemmän läsnä kuin toiselle lapselle kaksi vanhempaa yhteensä.
Jokainen tapaus on yksilöllinen ja meidän täällä on ihan turha mennä tuomitsemaan sellaista naista joka hedelmöityshoitoon ryhtyy.
On niin helppo sanoa asioista, mutta kun jotakin tapahtuisi omalle kohdalle, siinä sitten yritettäisiin selitellä ja yhtäkkiä olisikin ihan toiset puheet.

Sitäpaitsi pelko siitä, että pian miehiä ei enää tarvita on täysin aiheeton ja jokainen varmaan tajuaa sen kun vähän ajattelee.

Ei muuta. Otti niin päähän nämä mielipiteet täällä että kirjoitin.:curs:

Komppaan, hyvin pitkälti samaa mieltä. Keinohedelmöityksen salliminen (*ituttaa jo tuo sana salliminen) täysipäisille aikuisille ihmisille, niin miksi ei. Täytyy olla melko behavioristinen ajattelutapa ihmisluonnosta jos uskoo esim. lesboparien lapsista tulevan eittämättä disfunktionaalisia yhteiskunnan jäseniä. Tuskin sen enempää kuin heteroparienkaan lapsista, on täällä nimittäin niin monen näköstä hiihtäjää, ettei oo tosikaan. Oikeuksien evääminen joltakin ihmisryhmältä ja niiden salliminen toiselle on meikäläisen moraalisen ajattelutavan kannalta epäilyttävää ainakin tässä tapauksessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom