Tuhopolttajalle 3v2kk (Case Porvoon kirkko)

Mielestäni liian kova rangaistus.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos polttaa kaupungin keskustasta ison kirjastorakennuksen, paljonko olis sopiva antaa?

Jos kaupungin keskustasta polttaa kaupungintalon, paljonko olis sopiva antaa?

Jos kaupungin keksustasta polttaa jonkun muun ison rakennuksen (keksi itse), paljonko olis sopiva antaa?

Jos joku v*tun pälli tulis ja polttais SINUN talon, ehdottaisitko sakkorangaistusta? Älä valehtele.

Ihan ok tuomio, ois voinu olla vaikka jonku vuoden pitempikin. Jos sakkorangaistuksella olisi kuitattu, niin kohta täällä palaisi puoli suomea. Sitten kun ressukoilla ei ole tulojakaan, niin milläpä sakkoja / korvauksia maksat. Ei ku pakkotyöleirille Siperiaan rentoutumaan :)

Sakot eivät olisi tässä riittäneet, kyllähän linnareissu tekee hyvää tuon teon jälkeen mutta tuomio on liian pitkä. Jamppa on nyt 18v eli koulut on vielä kesken ja kolmen vuoden kakun jälkeen ne varmaan myös jäävät kesken, tosin hän taitaa istua tästä puolet eli 1,5v. Mitäs tämän kaverin kanssa sitten tehdään? Korvauksia se ei pysty maksamaan kun itsekin elää valtion rahoilla eli siinä taas yksi elätettävä verorahoilla.

Jep, vitunko väliä jollain kolmella vuodella, kun korvaukset tulee olemaan aivan saatanalliset. No, eipä tonkaan jannun kannata tehdä elämässään enää päivääkään duunia. Tuskin ois tosin tehny muutenkaan.

Vanha puuvarasto harvemmin sijaitsee kaupungin keskustassa.

Pyysin tappotuomioista esimerkkejä. Anna tulla niitä äläkä jauha paskaa.

Mistä näitä idiootteja sikiää...

Nimimerkin mukainen mies.

Olemme rekrytoimassa psykologisen silmän omaavan asiantuntijan organisaatioomme HR-puolelle. Palkkaan sinut välittömästi. Olemalla vain sinun kanssa erimieltä tiedät onko vastapuolella idiootti vai mikä.

SELVENNYS:
Tuomio ei sinänsä ollut liian kova tai lepsu, mutta minun oikeustajuni kanssa (vrt.raiskaus&tappo) tuomio ei ole missään linjassa.Vaikka se olisi mun talo mikä poltettaisiin.

Kirkosta paloi vain katto ja se on täysin kunnostettavissa.

Kyllä pojalle pitää vankeutta antaa kunnolla niitten korvausten lisäks, kun nyt sillä ei ole enää mitään menetettävää. Ties vaikka alkais täyspäiväiseksi pyromaaniksi.:whip:

Jos polttaa kaupungin keskustasta ison kirjastorakennuksen, paljonko olis sopiva antaa?

Jos kaupungin keskustasta polttaa kaupungintalon, paljonko olis sopiva antaa?

Jos kaupungin keksustasta polttaa jonkun muun ison rakennuksen (keksi itse), paljonko olis sopiva antaa?

Jos joku v*tun pälli tulis ja polttais SINUN talon, ehdottaisitko sakkorangaistusta? Älä valehtele.
Jokaisesta yhtä paljon eli vähintään seitsemän vuotta.

mxm sanoi:
Sakot eivät olisi tässä riittäneet, kyllähän linnareissu tekee hyvää tuon teon jälkeen mutta tuomio on liian pitkä. Jamppa on nyt 18v eli koulut on vielä kesken ja kolmen vuoden kakun jälkeen ne varmaan myös jäävät kesken, tosin hän taitaa istua tästä puolet eli 1,5v. Mitäs tämän kaverin kanssa sitten tehdään? Korvauksia se ei pysty maksamaan kun itsekin elää valtion rahoilla eli siinä taas yksi elätettävä verorahoilla.
Samaa mieltä ainoastaan tuosta, että sakot eivät olisi riittäneet.

Nykyvankiloissa saa vaikka lukion oppimäärän suorittaa, jos siltä vaan tuntuu. Kyse ei ole siitä, että ei pystyisi kouluja käymään.

en oo lukenu koko ketjua,ja mistään en mitään tiedä,mutta eikös se ensikertalaisena istu vaan puolet tosta?

E:niin tuosta ei varmaan selvinny että mun mielestä se sai liian vähän.tai no,joutaahan noita 1400-luvulta peräisin olevia hökkeleitä poltellakin.paskaakos tässä.

Olisi voinut antaa enemmänkin. Ja miksi porukka valittaa, että sai liikaa tuomiota eikä siitä , että raiskaus ja tappotuomiot ovat liian lepsuja:curs: .(jenkeistä ei sitten myökään kannata otaa esimerkkiä. Siellä ne tuomiot on ihan käsittämättömiä.)

Tämä on taas ni huippua kun palstan ikiomat lakiasiantuntijat kommentoivat tuomiota ja vielä sen pohjalta, mitä lukevat iltasanomien nettisaitilta:thumbs: :lol2:
Kerrohan sitten Annie meille oliko toi sun mielestä hyvä tuomio. Ja by the way, noi tiedot on myös MTV3:n saitilla....

Edit: Mua vituttaa se, että Suomessa ei uskalleta tehdä kunnon esimerkkitapauksia.

En kommentoi tuomiosta yhtään mitään, sillä en ole tutustunut materiaaliin, en ollut seuraamassa istuntoa, jossa todistelu ym kuuleminen tapahtui, enkä tunne tapausta. Enkä myöskään ole tutustunut rangaistuskäytäntöön kyseisten rikosten kohdalla... Mutta noin äkkiseltään ihan hyvältä tuo kuulostaa. Painottaen vielä, etten myöskään minä ole lakiasiantuntija, eli sillonpa olen hiljaa :D

Ihan oikein antaa kovatuomio tuosta tilanteesta kun ei sitä rahallisesti kuitenkaan pysty korvaamaan. Totta se että muista (väkivalta/raiskaus etc) annetaan liian pieniä tuomioita mutta hyvä että edes jostakin saa vähän muutakin kuin 40 päiväsakkoa ja 6kk ehdollista

Tämä on taas ni huippua kun palstan ikiomat lakiasiantuntijat kommentoivat tuomiota ja vielä sen pohjalta, mitä lukevat iltasanomien nettisaitilta:thumbs: :lol2:

Pitäisikö olla lakimies, että voi tyylikkäästi kommentoida tätä aihetta? Nää nyt kuitenkin on ihan tavallisten pulliaisten mielipiteitä... ;)

Ja etkö itse kenties uskalla kommentoida aihetta?

Suositut

Back
Ylös Bottom