Tuhopolttajalle 3v2kk (Case Porvoon kirkko)

Juu ja sen pitäs näkyy vahingonkorvaussummassa eikä tuomion pituudella.

Onhan se hauska isoja korvauksia määrätä, jotka näyttävät hyvältä paperilla, mutta mitenköhän ne tulee käytännössä maksettua. On lähestulkoon toivotonta lähteä perimään joltain nuorelta klopilta mitään satojakatuhansia euroja, etenkin jos kaverilla ei ole mikään rahakas tulevaisuus muutenkaan edessä. Se ei tule niitä ikinä saamaan maksettua missään järjellisessä määrässä, vaikka satasenpari kuukaudessa saisi jostain kaavittuakin.
Jos kaveri päättää vieläpä yhteiskunnan elätiksi ryhtyä tai on muutenvain liian pienituloinen korvausten perimiseksi palkasta (laki takaa minimitoimeentulon, johon ei voida koskea), niin niistä korvaussummista ei tulla näkemään ikinä latin latia.
Eli mitä järkeä? Mikä rangaistus se sitten on, jos jampan ei välttämättä tarvitse maksaa ikinä käytännössä senttiäkään tai peritty korvaussumma on lopulta niin pieni ettei siitä ole minkään valtakunnan korvaukseksi taikka rangaistukseksi?
Ennemmin istutaan se homma kunnon kakulla selväksi kuin kirjotetaan isoja laskuja todennäköisesti maksukyvyttömälle.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä tuohon pitkätukkamulkkuun tulee vielä, niin voitaisiinko puhua asioista niiden oikeilla nimillä? Ei ole ehkä olennaisin asia tarttua tuohon ja alkaa viisastelemaan. Tuo kuvaus on kuitenkin aika hyvä: henkilö teki rikoksen, jolloin on mulkku, ja joku hevijätkä jolloin on pitkä tukka. Ei tässä ole aikaa eikä tietoa eritellä henkilön taustoja sen enempää ja oliko kylmä potta pienenä ja yhteiskunta syrji ja päläpälä. Sanoit että kertoo paljon millaista ilmaisua käytän. Minusta se kertoo paljon että pitää tarttua tuollaiseen ja koittaa päteä täällä.

"Sanoit että kertoo paljon millaista ilmaisua käytän. Minusta se kertoo paljon että pitää tarttua tuollaiseen ja koittaa päteä täällä."

Pätemisellä ei ole tässä asiassa mitään tekemistä. Minä luovutan, ei tästä tule yhtään mitään.

Minä kai sitten lähden yhteiskunnan syrjimien pitkätukkahevarien kanssa kaljalle, täytyy vaan varoa polttamasta kulttuurihistoriallisia kirkkoja.

p.s. Tuo edellinen yrittää olla sarkasmia, ei tarvitse siihen tarttua enää. :piis:

...
Eli mitä järkeä? Mikä rangaistus se sitten on, jos jampan ei välttämättä tarvitse maksaa ikinä käytännössä senttiäkään tai peritty korvaussumma on lopulta niin pieni ettei siitä ole minkään valtakunnan korvaukseksi taikka rangaistukseksi?
Ennemmin istutaan se homma kunnon kakulla selväksi kuin kirjotetaan isoja laskuja todennäköisesti maksukyvyttömälle.

Se on jo yksinänsä aika kova rangaistus että ei todennäköisesti ikinä pääse elämässänsä jaloilleen. Eikä tämä tarkoita sitä, ettei mielestäni kyseistä henkilöä tulisi muuten rangaista. Kyllä mä vähän luulen ettei toin Holmin kakku ole mitään kuuden vuoden suuntaankaan vaan pahemman luokan elinkautinen.

Se on jo yksinänsä aika kova rangaistus että ei todennäköisesti ikinä pääse elämässänsä jaloilleen. Eikä tämä tarkoita sitä, ettei mielestäni kyseistä henkilöä tulisi muuten rangaista. Kyllä mä vähän luulen ettei toin Holmin kakku ole mitään kuuden vuoden suuntaankaan vaan pahemman luokan elinkautinen.

Työnhakutilannetta ajatellen suosittelen Holmille nimen vaihtoa ja tukan leikkuuta.

Työnhakutilannetta ajatellen suosittelen Holmille nimen vaihtoa ja tukan leikkuuta.

Samoin. Mutta tietäen, että menee koko elämä noita rahoja sen vankilatuomionkin jälkeen maksellessa ei varmaan hirveästi inspiroi edes lähteä työnhakuun. Tai siis kaiketi velat vielä tuon kakun lisäksi pitää? Ei tuossa uusimmassa uutisessa ollut ainakaan niistä mitään.

Olisiko ratkaisuna yrittäjyys? Kukaan ei tuota nimeä muista muutaman vuoden päästä kuitenkaan. Henkistä pääomaa kaverilla luultavasti riittäisi, ainakin sen perusteella mitä olen lukenut joitakin hänen nettikirjoituksiaan (vaikutti ihan älykkäältä - enkä nyt tietenkään väitä, että tuo känninen päähänpisto olisi älykkyyden osoitus). Tosin voihan vankila tehdä "tehtävänsä", ja tyyppi syrjäytyy yhteiskunnasta lopullisesti.

Näen pointtisi, mutta taksijonossa ammuskelijalla tuskin oli mitään ideologista motiivia tekoonsa, kirkonpolttajalla luultavasti sen sijaan oli.

Minun käsittääkseni oikeus ei löytänyt ideologista motiivia teolle, vaan kyse oli hetken mielijohteesta - korjatkaa jos olen väärässä. Sen tiedän, että tyyppi ei ainakaan ollut satanisti, tosin oli ilmeisesti kiinnostunut muinaisuskonnoista (mikä on täysin "tervettä" ja normaalia).

Olisiko ratkaisuna yrittäjyys? Kukaan ei tuota nimeä muista muutaman vuoden päästä kuitenkaan. Henkistä pääomaa kaverilla luultavasti riittäisi, ainakin sen perusteella mitä olen lukenut joitakin hänen nettikirjoituksiaan (vaikutti ihan älykkäältä - enkä nyt tietenkään väitä, että tuo känninen päähänpisto olisi älykkyyden osoitus). Tosin voihan vankila tehdä "tehtävänsä", ja tyyppi syrjäytyy yhteiskunnasta lopullisesti.

Aika monille jää nimet päähän. Itse en esimerkiksi palkkaisi Otto Martikaista ihan heti, vaikka en oleta että hänelläkään älyssä on mitään vikaa. Uskon myös, ettei herra Holmin älyssä ole vikaa, mutta silti vierastaisin hänen palkkaamistaan. Minä kun en pistä ihan mitä tahansa nuoruuden ja kännihölmöilyn piikkiin. Olen varmaan vähän tiukkapipoinen.

tosin oli ilmeisesti kiinnostunut muinaisuskonnoista (mikä on täysin "tervettä" ja normaalia).

Sekä myöskin norjalaisesta kirkonpolttajasta (nuoruudessa saattaa olla kiinnostunut kummallisista asioista)...

Itsehän herra Holm myönsi, että hänellä oli "kyseenalaistava" asenne kristinuskoon... Oli tosiaan ihan siinä määrin kyseenalaistava, että päätti kyseenalaistaa kokonaisen kirkkorakennuksen. Onneksi kaikki ihmiset eivät kohtele ihan samalla tavalla kyseenalaistamiaan asioita.

edit. Täytynee lopettaa juominen kokonaan. Kyseenalaistan sen verran monia asioita, että saattaa tulla oikea törkeiden tuhotöiden sarja jos sille päälle äityy. Ainakin tulitikut ja stendarit täytyy jättää kotiin.

Sen tiedän, että tyyppi ei ainakaan ollut satanisti, tosin oli ilmeisesti kiinnostunut muinaisuskonnoista (mikä on täysin "tervettä" ja normaalia).

Joo satanistithan niitä kirkkoja polttelee :jahas:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom