Treeniasiaa "normikehoiluun" kyllästyneelle (5X5, dual/single factor-teoriat, DFHT))

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja S225T
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Noniin nyt on eka single factor sykli takana. Painot kehittyivät seuraavasti :

Kyykky 5x 85kg -> 5x 100kg
Penkki 5x 75kg -> 4x 85kg
Js-Row 5x 70kg -> 5x 80kg
Maastaveto 5x 95kg -> 5x 105kg
Sotilaspun. 5x 40kg -> 5x 50kg

Paino 86.2kg -> 88.9kg

Maastaveto ja sotilaspunnerusta tein ensimmäistä kertaa kun syklin aloitin. Olen ihan tyytyväinen sykliin ja suosittelen kaikille tätä ohjelmaa, jotka eivät ole kokeilleet :dance:

arg en oikein tajua tuota SF:n etenemistä..

Mun suomennoksilla oon saanu käsityksen että:

Maanantai
Kyykky 5 sarjaa 5 toistoa ja jokaisen sarjan jälkeen nousee painot
Penkki 5 sarjaa 5 toistoa ja jokaisen sarjan jälkeen nousee painot
Kulmasoutu 5 sarjaa 5 toistoa ja jokaisen sarjan jälkeen nousee painot

Keskiviikko
Kyykky 3 ensimmäistä toistoa ovat samat kuin maanantain ja neljäs on kolmannen sarjan toisto (?)
Pystypunnerrus 4 sarjaa 5 toistoa ja jokaisen sarjan jälkeen nousee painot
Leuanveto ...

Perjantain
Kyykky 4 ensimmäistä sarjaa vedetään maanantain mukaan. Yksi sarja kolmella toistolla on 2,5 % korkeampi kuin maanantain korkein? Viimeisenä 1x8 kolmannen sarjan mukaan (?)

Penkkipunnerrus 4 ensimmäistä sarjaa vedetään maanantain mukaan. Yksi sarja kolmella toistolla on 2,5 % korkeampi kuin maanantain korkein? Viimeisenä 1x8 kolmannen sarjan mukaan (?)

Kulmasoutu 4 ensimmäistä sarjaa vedetään maanantain mukaan. Yksi sarja kolmella toistolla on 2,5 % korkeampi kuin maanantain korkein? Viimeisenä 1x8 kolmannen sarjan mukaan (?)

jalluh: Ei sun tartte noita sarjoja miettiä ku lataat sen excel-taulukon.. Löytyy myös suomenkieliseksi väännettynä tästä threadista. Kunhan handlaat vaan suoritustekniikat ja ohjelman idean, niin sen jälkeen riittää että otat sen excel-tulosteen käteen ja menet nollat taulussa salille tekemään sen mitä paperissa lukee. Taisit kuitenkin ymmärtää ihan oikein itsekin, tuo tekstisi on vaan niin epäselvää että vaikea siitä on loppuviimein sanoa että mitä oot ymmärtäny ja mitä et.

Puusilmä

Viitsisikö joku laittaa tuon SF:n excel taulukon tähän ku en löydä sitä sit millään tästä threadista.. oon vissiin melkonen puusilmä.:curs:

Searchilla haulla "excel taulukko" löyty ekasta postista linkki http://www.mediafire.com/?7sembdj4j7w... Tämä ois tieten hyvä saada vaikka tuonne aloituspostiin ku sieltä löytyy vaan englanninkielinen ja sekin useamman linkin takaa. Että jos joku mode sattuu lukemaan niin voiskos sen laittaa niin löytäs etsijät sen sieltä näppärästi.

Meikä on aika käsi tuon excelin kanssa, mutta mulla toi suomenkielinen taulukko näyttää pelkkää risuaitaa neljän ekan toiston kohdalla jos muutan esim. kyykyn viiden toiston maksimia keltasesta laatikosta. Ainoastaan viidennelle sarjalle se laskee painot. Mitä teen väärin?

Taidat tehdä väärällä ohjelmalla. Muistaakseni tuossa oli sellainen homma että se toimi kunnolla vain Open Officen taulukkolaskennassa. Mutta hätähän ei ole tämännäköinen sillä senhän lataa koneelle viidessä minuutissa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Neljä viikkoa tuli Biliä tehtyä ja yli puolet ajasta dietattua. Sitten oli kevyempi viikko. Tänään 1 jakoinen "kunnon" treeni ja voimatasot tuntuisivat olevan ennallaan 3 kiloa kevyempänä. Että ei paskempi homma.

Pääsin sf:ssä kuuennelle viikolle ja sitten penkki failasi. Sain 4x140kg ja viiennen toiston auttoi varmistaja ylös. Muut liikkeet ovat kehittyneet vaivatta tähän asti ja kehitysvaraa on vielä jäljellä.

Miten minun kannattaisi jatkaa tästä eteenpäin kun kuitenkin muiden liikkeiden paitsi penkin treenaaminen tuntuu vielä hyvältä tällä ohjelmalla?. Pitäisikö ottaa vaan takapakkia penkkipainoissa vai muuttaa ohjelmaa jotenkin muuten?

Pääsin sf:ssä kuuennelle viikolle ja sitten penkki failasi. Sain 4x140kg ja viiennen toiston auttoi varmistaja ylös. Muut liikkeet ovat kehittyneet vaivatta tähän asti ja kehitysvaraa on vielä jäljellä.

Miten minun kannattaisi jatkaa tästä eteenpäin kun kuitenkin muiden liikkeiden paitsi penkin treenaaminen tuntuu vielä hyvältä tällä ohjelmalla?. Pitäisikö ottaa vaan takapakkia penkkipainoissa vai muuttaa ohjelmaa jotenkin muuten?
Mä ainakin tekisin niin, että koittais ens viikolla vielä samoilla painoilla. Eli viivyttäisi penkin progressiota viikolla. Jos ei ens viikollakaan nouse noi tavoitepainot, niin sitten ehkä pari viikkoa sarjapainossa penkin osalta taaksepäin ja koittamaan uutta nousua. Ei mun mielestä oo järkee ruveta muiden liikkeiden painoja muuttamaan, jos niissä ei ole ongelmia.

Oon nyt tehnyt SF:ää 7 vk:n syklin, joka onnistu hyvin koska olin laittanut aloituspainot vähän alakanttiin. Nyt tein sitten uuden 6 vk:n syklin, joka onnistu muuten hyvin, mutta pystypunnerrus stoppas heti viidennellä viikolla ja penkki kuudenella. Pystypunnerruksessa piti tehdä 5 viikolla 5x65 kg:lla, mutta sain vaan neljä. Penkki on mennyt muuten ihan ok, mutta nyt viimesellä viikolla tein 4x102,5kg. Edeltävän viikon 5x100kg oli melko helppo. Siis pystypunnerruksessa en kehittynyt ollenkaan tämän toisen syklin aikana, ja penkissä sen 2,5kg. Myös mave oli nyt toisen syklin aikana melko vaikea, 6 viikon 5x145kg tuli myös erittäin tiukasti. Ajattelin nyt aloittaa tuon DF:n, mutta tuossa excel taulukossa nuo lämmittely painot ovat melko suuret verrattuna tuohon 1x5 sarjaan. Ja nuo 4 viikon korotukset ovat melko suuret esim penkissä 5kg. Onkohan liian vaikee? Ja olenko ymmärtänyt oikein tuon DF:än? Eli kuormitusvaihe kestää 4 vk, jonka jälkeen 1-2vk kevyemmin ja sitten vielä 3vk piikkaus. Dual Factoriin aloituspainot laiton edellisen SF syklin parhaiden sarjojen mukaan tai 2.5 kg vähemmän. Toivottavasti toimii.

Vai pitäisikö tiputtaa kaikkien liikkeiden treenipainoja takaisin viikolle 4 tässä sf syklissä ja lähteä sitä kautta uuteen nousuun?

Jos jatkat vielä niin ota väliin yksi kevyt viikko. Tai kokeile lähteä uuteen nousuun.
Joo näin ajattelin tehdä. Väliviikko tulee tarpeeseen, kun rupesi vihlomaan kiertäjäkalvosinta ja vasempaan nivuseen koskee hieman. Väliviikon jälkeen tiputan siis painoja 2 viikolla ja alotan kohti parempia tuloksia:thumbs:

Suositut

Back
Ylös Bottom