En siis ole vielä edes aloittanut koko SF:a. Mietin vaan että vieläkö 3-4 kuukauden salilla käynnin jälkeen tuo aloittelijoiden osiolta löytyvä Starting Strenght toimisi vai pitäisikö jo ottaa tuo SF käyttöön?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En siis ole vielä edes aloittanut koko SF:a. Mietin vaan että vieläkö 3-4 kuukauden salilla käynnin jälkeen tuo aloittelijoiden osiolta löytyvä Starting Strenght toimisi vai pitäisikö jo ottaa tuo SF käyttöön?
SF lähtee muutaman kuukauden sisällä käyttöön. Mietin tässä, että koska
neljännen viikon jälkeen tehdään joka viikko maksimi sarjat, niin sopiva "jakson" pituus olisi ehkä 6 viikkoa ainakin Maven osalta. Tuntuu vaan melko kovalta joka viikko vedellä yli 180kg painoilla vitosia. Iskee tukos . Ellei sitten luvassa ole mahotonta kehitystä.
Tämä siis voimanosto kannalta ajateltuna (pari toistoa varastoon). No, katotaan, ilmottelen tuloksia...
Melkein tuntuis että jos maven sarjapainot on jo yli 180kg ennen ohjelman aloitusta niin kannattaisi vakavasti harkita DF -versiota... Tieten riippuu myös missä liikkuu muut raudat. Tosin eihän tossa tule ku 1 kova sarja viikkoon mavea että voihan tuo onnistuakki jonkin aikaa.
Nuo "intermediate" tai "advanced lifters" -ohjelmat sisältävät loivemman progression ja kevennyksiä. SS:n tiukka lineaarinen progressio ja jokainen päivä raskaana on siis raskaampi eikä kevyempi vaihtoehto.Kannattaisiko taas lähteä jauhamaan tuolla SS:llä vai joko uskaltaisin ottaa tuon SF:n käyttöön, vaikka se onkin "for intermeditate lifters"? Uskon, että tuon SS:n 7-9 sarjaa/treeni tuntuisi nyt turhan kevyeltä ja luultavasti lisäilisin apuliikkeitä isolla kädellä.
Tuntuuko kellään muulla (varsinkin jos teette rinnallevetoa soudun paikalla) Että pakarat on aivan liian kovilla?
Mulla meinaan meinaa joka kerta olla jo kyykkyjen jälkeen semmonen jumi perseessä ettei meinaa tulla riveistä ja mavesta mitään ja tuntuu vaan pahenevan joka kerta.
Sit oon huomannu kans semmosen että mavet alkaa käydä aivan saatanan rankoiks. Tuli mieleen että voisko ne siirtää treenin ensimmäiseks liikkeeks sillon kevyen päivän treeniin, koska oleellisemmalta mun mielestä tuntuu että saa mavessa pidettyä paketin kasassa kun tangossa on rautaa kohta 170kg. Kyykyssä taas vastaavasti kevyenä päivänä alle 100kg. Oon tosin tehnyt kyykyt kevyinä päivinä tanko niskassa enkä yläselässä voimanostotyyliin eli noikin kyllä potkii ihan hyvin, mutta noin ylipäätään voiko sen maven siirtää ekaksi liikkeeksi?
Muuten oon kyllä ollu tyytyväinen. mitä nyt oon joku 5 viikkoa tehny. Kaikki ennätykset meni rikki.
E: single factoria siis teen.
Miten hyvin tämä ohjelma sopii penkkiin?: http://www.joeskopec.com/five.html
Eli siis salilla oon käynnyt kohta vuoden ja on alkanut jo penkki tökkimään vähän, eli oma paino 75kg ja penkkiennätys on 110kg eli mikäs se sitte ois paras ohjelma?
Eli siis monesti toi mun linkittämä ohjelma tehdään viikossa? Kahdesti?
Yritin etsiä koko topicista, mutten millään löytänyt, eli voisiko ajatella että tekisi single factorissa apuliikkeet vaikkapa tälleen:
Ma: Leuat 2x ja vatsaa 2x (liikettä en ole vielä päättänyt)
Ke: Dippi 2x ja vatsaa 2x
Pe: Hauis 2x Ranskalainen punnerrus 2x