Treeniasiaa "normikehoiluun" kyllästyneelle (5X5, dual/single factor-teoriat, DFHT))

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja S225T
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Terve. Olen tässä aloittamassa toista kertaa tuota Bill Starrin 5x5 jutskaa. Viime kerralla lopetin ohjelman kun penkkissä tyssäsi kehitys. Kannattaisiko tällä kertaa jatkaa vaikka penkki tyssäisikin ekana ja yrittää vain nostaa sitä penkkiä siinä samalla?

Toisekseen, ajattelin tehä kulmasoudun tällä kertaa niin, että soudetaan maasta (bentley row vai mikä lie?), niin pitäisiköhän tanko vetää mahaan, kun minulla se menee noihin kylkiluiden alapuolelle justiinsa. Jostai kumma syystä en saa vaan vedettyä sitä vyötärölle, koska polvet tuppaa oleen edessä. ( Vittuku oon notkee :P )

TAK: Kannattaa jatkaa. Oletko lukenut ohjeet? Siinäkin neuvotaan resetoimaan hieman painoja siinä liikkeessä mikä tyssää.

Js-soudussa on tarkotus vetää se tanko tohon ylävatsaan tai reilusti kuitenkin navan yläpuolelle. Koita soutaa jalat leveällä, niin minäkin teen ja minä en ole notkea :D

TAK: Kannattaa jatkaa. Oletko lukenut ohjeet? Siinäkin neuvotaan resetoimaan hieman painoja siinä liikkeessä mikä tyssää.

Js-soudussa on tarkotus vetää se tanko tohon ylävatsaan tai reilusti kuitenkin navan yläpuolelle. Koita soutaa jalat leveällä, niin minäkin teen ja minä en ole notkea :D

No niinpäs perkele lukeekin tuosta jatkamisesta :jahas: Kai se vaan sillo viimeks luki niin nopsaa läpi ettei huomannu tuota kohtaa :rolleyes:

Kuinkas muuten, onko 5kg korotukset liian isoja sarjojen välillä? Ohjeis sanotaan, että 2,5% nostot. On niin perseestä tuo salilla, kun on vaan yhdet 1,25kg painot ja niiden pistäminenkin tankoon on helkutin vaikeata. Joutuu hakkaa niitä muutamia minuutteja joka kerta ku nostaisin painoja sen 2,5kg.

Esim. kyykky sarjat olisi tämmöinen:
5x80, 5x85, 5x90, 5x95, 5x100

Meneekö se idea täysin tuossa treenis jos tekee noilla korotuksilla? Viime kerralla ku tein, ei ollu tätä ongelmaa ku oli "parempi" sali :)

Se 2.5% on suositus viikottaiselle progressiolle. Eli joka maanantaina sarjoissa on about 2.5% enemmän painoa mitä edellisen viikon maanantaina.
Yhden treenikerran sarjojen väliset korotukset taas on 10-15%. Eli isoissa liikkeissä tulee helposti 10 kilonkin korotuksia sarjojen välillä.

Typically jumps can be somewhere between 10-15% per set based on your top set (or 12.5% and round up or down). An easy way to figure this is to find out what 10% and 15% are for your top set and then track backwards into the other sets using the variance to round or help it make sense.

Ite oon ottanut abaut sellasen ohjenuoran, että eka sarja on vähintään 50% viimisestä sarjasta, eli esim. alotetaan 50kgX5 ja viides sarja on 100kgX5, jotain tollaista.

Jeps, eli luen koko jutun uudelleen. Nähtävästi olen kaiken oleellisen viime kerralla sivuuttanut :david:

Kumpaa teette muuten tuossa Billin 5x5:ssa keskiviikkona toisena liikkeenä, pystypunnerrusta (''or'') vai vinopenkkiä? Kun eihän siinä periaatteessa voi niitä vuorotella, muuten liike kehittyy puolet hitaammin kuin muut liikkeet? Kumpi olis parempi?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitä haet? Mitä olet tehnyt aikasemmin? Kummassa kiinnostaisi saada isommat romut? Siinä sulle vastattavaa :). Älä vuorottele liikkeitä

No tottakai penkissä halu saada romua :D elikkä vinopenkkiä kehiin. kuukauden päästä vasta alottelen, 2-jakosia runkattu jo ihan tarpeeks, vähän jotain vaihtelua ja jos vaikka tulokset nousis vaihteeks..

No se, että haluaa penkkiin lisää romua ei kyllä automaattisesti puolla sitä että kannattaisi vinopenkkiä tehdä. Päinvastoin kannattaa miettiä, tuleeko liikaa rasitusta rinnalle jos tekee vinopenkin keskiviikkona, kun se kuitenkin olisi tarkoitus tehdä kovaa. Dippikin voi olla jollekin liikaa perjantailla penkin kehityksen suhteen. Näitä ei kuitenkaan tietenkään voi kukaan toisen puolesta tietää, miten kenelläkin kroppa reagoi, mutta periaatteessa minä ehkä suosittelisin sitä pystypunnerrusta niin saisi pikkuisen rintakin lepoa ja toisaalta olkapäiden etu-ja sivulohkot hieman paremmin rasitusta. IMO 3 kovaa penkkitreeniä on liikaa tässä ohjelmassa.

Sama kävi mielessä. Kathellaan nyt, vielä ei kuitenkaan pääse alotteleemaan kun nykyiselle salille ei pääse keskiviikkoisin/vkl.

Onkos kukaan koskaan tätä suomentanut? En meinaa sanakirja kädessä jaksa noin pitkää tekstiä lukea. Linkki olis mukava jos joku on suomentanut.

Mitä jos ottaisit silmän käteen ja luet tuon ekan postin.

Takaolkapäät laahaa kehityksessä aikalailla jäljessä, mitä tehdä jotta sais tasotettua eroa etu- ja takaolkapäitten välillä? Treenaan Single factorilla tällä hetkellä ja siihen lisäksi 2x viikossa vipareita ja vipareita takaolkapäille.

Suositut

Back
Ylös Bottom