Treeniasiaa "normikehoiluun" kyllästyneelle (5X5, dual/single factor-teoriat, DFHT))

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja S225T
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Hellboy: Teet ihan juurikin sillä perusrungolla, ylimääräiset vemputukset sotkee sen progression. Edellisellä sivulla minun postissa on linkki siihen excel-taulukkoon. Ihan sen pohjan mukaan kannattaa vetää, ilman omia lisäyksiä. Leukoja voi tehdä jos haluaa, itse en niitä tehnyt kuin muutaman kerran koko syklin aikana.

Itsekkin taidan taas ottaa SF:n käyttöön, kun tekee mieli vähän kehittyä taas:D

Jep, kiitti neuvoista, ehkä pitäs vielä kokeilla pistämällä prosentteja uusiksi. Kokeilimpa äskön miltä taulukko näyttäs suuremmilla prosenteilla (esim. 15 %:lla, aiemmin yritin sillä perus 12,5:lla) ja aika koomisia painoja sieltä kyl pukkas, mm. penkkiä 10 kg:lla. Ai niin, taisi noita 10 kg:n sarjoja tulla sillä perus 12,5 %:llakin, mutta fiksailin niitä alussa jotenkin, että tein 15 kg:sta ylöspäin. On meidän salilla kyllä kaksi pikkutankoo, toinen olisiko hyvällä tuurilla 10 kg tai päälle... Mutta sit pitäs olla 12,5 kg:n tankokin, enkä tuosta edellisestäkään ole varma. Ne on sellasia hilutankoja, joissa on toisessa kiinni 2,5 kg:n kiekot ja toisessa 5 kg:n. Pitääpä kysästä salilta.

Mitä ootte mieltä, kannattaisiko kokeilla tällä kertaa ihan sillä 15 %:lla vai miten? Voiko tällöin laittaa maksimeiksi ne kolmoset mitä on saanut tehtyä parhaimmillaan, eli 2,5 kg yli vanhoista maksimeista? Vai pitää ihan oikeat maksimit, eli sitten ne jää niihin vanhoihin...

Hellboy: Teet ihan juurikin sillä perusrungolla, ylimääräiset vemputukset sotkee sen progression. Edellisellä sivulla minun postissa on linkki siihen excel-taulukkoon. Ihan sen pohjan mukaan kannattaa vetää, ilman omia lisäyksiä. Leukoja voi tehdä jos haluaa, itse en niitä tehnyt kuin muutaman kerran koko syklin aikana.

Itsekkin taidan taas ottaa SF:n käyttöön, kun tekee mieli vähän kehittyä taas:D

Siinä excelissä on muuten korotukset kiloina ja vielä kaikkiin liikkeisiin samat, voi tulla ongelmia jos painot ovat paljon alle sadan kilon, jolloin progressiosta tulee liian jyrkkä.

Tein tuosta itselleni version jossa korotukset ovat prosentteina (oletuksena alkuperäisen ohjelman 2.5%) ja painot pyöristetään lähimpään 2.5 kiloon. Tästä seuraa sitten se että alle sadan kilon nostoissa painoihin ei tule korotusta joka viikolla, mutta tuntui toimivan kuitenkin paremmin kuin esim. yrittää korottaa 40 kilon pystypunnerrusta 2.5 kilolla joka viikko... Voin pistää tämän johonkin jakoon jos kiinnostusta löytyy.

mitä mieltä ootte voiko tota kulmasoutua tehä "normaalissa" pystymmässä asennossa ton 90 asteen sijaan? oon nimittäin 2 viikkoa tätä ohjelmaa nyt tahkonnut enkä huomannut kuin vasta eilen että liike pitikin tehdä eri tavalla :(

Kolmas viikko Dual factorya pyörähti käyntiin. Onneksi kyykyn suhteen jätin egon nurkkaan..nimittäin syväkyykkyä tehdessä kilomäärät tangossa tippuvat aika oleellisestikkin alaspäin. Käytännössä kyykyn olen joutunut opettelemaan uusiksi, mikä on loistava asia. Tekniikka hioutuu kuntoon ja vajaat "amiskyykyt" ovat historiaa:thumbs: Toinen vallankumouksellinen asia minulle df:ään tutustuessani on ollut venyttely. Olen tehnyt sitä viimeisen parin viikon aikana enemmän, kuin kahtena edellisenä vuonna yhteensä! Alakroppa joutuu tässä treenityylissä niin koville, että venyttely on "pakollista", loistava juttu jos tämä jää minullekkin tavaksi. Df tuntuu kaikessa yksinkertaisuudessaan aivan loistavalta treenisysteemiltä, 3/4 jakoiset ohjelmat taitavat olla taaksejäänyttä elämää osaltani...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
df on paljon rankempi kuin sf, mutta kumpaa käyttää riippuu siitä millaiseen treeniin ja volyymiin on tottunut. DF on tarkoitettu edistyneemmille treenaajille jotka ei onnistu enää kehittymään lineaarisella progressiolla, eli viikosta toiseen vain laittamaan painoja lisää joka liikkeeseen. suositeltavaa on että olisi tottunut treenaamaan vaikka 1 tai 2 jakoisilla ohjelmilla ettei sitten tule yllätyksenä kun kyykätää kolmesti viikossa, dieetille lähtiessä varsinkin.

Kokemuksia

Morjens.
Pitää rikkoa oma blogineitsyyteni tänne. :)
Elikäs. Vetelen tolla SF:llä nyt 9ttä viikkoa ja alkaa failurea pukkaa penkis, ja vaikka otin kevyen viikon ni se ei vaan lähde uuteen nousuun.
Tuloksiin oon ollu todella tyytyväinen. Painot on kasvanu mukavasti ja painoa tullut ihailtavasti 4kg tässä ajassa. :kippis1:
Ajattelenkin nyt tehdä välis vaikka kuukauden jotain muuta reeniä ja ottaa sit SF:n uuteen kiertoon. Kysyisinkin viisaammilta, että minkälaista settii teidän mielest kannattais vedellä tässä välissä? JA muutenkin vinkkejä...

Ihastuin tähän treenimuotoon enkä haluis enään palata vanhaan nelijakoiseen :down:

Morjens.
Pitää rikkoa oma blogineitsyyteni tänne. :)
Elikäs. Vetelen tolla SF:llä nyt 9ttä viikkoa ja alkaa failurea pukkaa penkis, ja vaikka otin kevyen viikon ni se ei vaan lähde uuteen nousuun.
Tuloksiin oon ollu todella tyytyväinen. Painot on kasvanu mukavasti ja painoa tullut ihailtavasti 4kg tässä ajassa. :kippis1:
Ajattelenkin nyt tehdä välis vaikka kuukauden jotain muuta reeniä ja ottaa sit SF:n uuteen kiertoon. Kysyisinkin viisaammilta, että minkälaista settii teidän mielest kannattais vedellä tässä välissä? JA muutenkin vinkkejä...

Ihastuin tähän treenimuotoon enkä haluis enään palata vanhaan nelijakoiseen :down:

Jos vain penkki tökkii, mutta muissa liikkeissä saat hyvin kehitystä niin ei kannata tehdä muuta kuin resetoida ohjelmaa penkin osalta. Eli penkissä raudat muutamalla viikolla taaksepäin ja muuten jatkat normaalisti. Jos kaikki liikkeet tökkii niin voit siltikin vain "resetoida" koko ohjelman eli alusta, mutta uusilla ennätysraudoilla.

Itse sain ekan syklin SF:ää 10 viikolle, mutta sitten katsoin parhaaksi resetoida, kaikki liikkeet paitsi MaVen jolle olen saanut jo 14 viikkoa progressiota tehtyä. Tein pikku muutoksia uuteen sykliin esim. vinopenan vaihdoin pystypunnerrukseen. Nyt 4 viikko menossa ja hyvältä vaikuttaa. Eli ei sen ohjelman tarvitse vain loppua ekan syklin jälkeen.

Ja jos pää kyllästyy, niin peruskaksijakoisella voi hyvin vääntää vähän bodaustyylisempää treeniä tuohon väliin, kunhan sekin vaan perustuu isoihin liikkeisiin eikä mene vemputteluksi.
Täydentävät ihan hienosti toisiaan.

Hei ttsalo, mites toi sun taulukko nyt toimiikaan? Kun pistän maksimit niin luvut tulee vaan yhteen kohtaan taulukossa. En taida osata.

Kiitti, nyt toimii, aiemmin näkyi melkein kaikissa kohdissa risuaitaa! Tuossako oli tarkoituskin, että jossain kohti tulee 3 viikkoa samoilla painoilla jne...?

Tuolla taulukolla tulee pienimmäksi painoksi sentään 15 kg eikä 10 niin kuin aiemmin, mutta edelleen on joitakin 2,5 kg:n korotuksia. Oiskohan niitä sallittua jotenkin viilata? Kuitenkin, että kokonaistyömäärä pysyisi samana?

voiskos joku kokeneempi salilla kävijä laittaa minulle penkkipunnerrus ohjelman jolla kehittyisi jonkun verran. nyt nousee se 100kg joitain apuliikkeitä voisi laittaa mukaan

Tais mennä vähän väärälle osiolle. Ota tuolta aloittelijoiden osiolta joku ohjelma tai voimailulajit-puolelta. Search auttaa myös.

Suositut

Back
Ylös Bottom