Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No olet kyllä täysin väärässä jos luulet että kädet ei treenaudu tarpeeksi. Minä en tee edes kulmasoutua (teen rinnallevetoa), mutta silti tuntuu että kädet rasittuu enemmän kun tarpeeksi. Oikeastaan kädet ottaa enemmän osumaa kun monella "perinteisemmällä" tyylillä! Ojentajat on joka treenissä ihan liekeissä, hauikset kuolee aina täysin leuoissa ja kyllä ne nyt muissakin liikkeissä jonkin verran tekee työtä, ja sitten perjantain käsiliikkeet vielä niin kädet tekee kuolemaa. Ja ENNEN KAIKKEA UNOHDA FORKKULIIKKEET!!! Toi ohjelma on KÄSITTÄMÄTTÖMÄN raskas forkuille. Aina rinnallevetojen (tai kulmasoudun) ja leukojen jälkeen forkut on niin poikki ja pumpissa että itkettää, ja jo se mavesessio keskiviikkona pistää forkut aivan tohjoksi.
Tän ohjelman pointti on justiinsa opettaa ihmiset pois kaikesta isolaatio-paskasta ja opettaa tajuamaan se, että pääliikkeet riittää helposti kaikkiin pikkulihaksiinkin. Ja nimenomaan alussa teet tuon ohjelman JUST eikä melkein sillä tavalla kun se on kirjoitettu niin ehkä opit jotakin hyödyllistä. Tosta muuntelusta tässä vaiheessa on pelkkää haittaa.
edit: niin ja pakko tähän väliin leijua noista maastavetotuloksista näiden 5 kuukauden ajalta. Eli ennen tätä ohjelmaa vedin REST PAUSELLA 6x100 maasta, ja nyt otin uudenvuoden vaihteessa 1x140. Lisäksi nyt treenisyklin kolmosviikolla ("vanhat maksimit") vedin 5x5x115. Ensi viikolla olis tarkotus sitten vetää 5x5x122,5 mutta saa nähä riittääkö enää potku tuohon. Mikäli tää sykli nyt menee suunnitelmien mukaan, niin ysiviikolla pitäis kiskoa 3x3x132,5 (onnistun 86,2% varmuudella), ja oletan että sen jälkeisen deloadin jälkeen nousis 1x150. Ai että on kivaa kun tulokset nousee. :p
Dieetille pitäs tässä alkaa ja sf tai df harkinnan alla. Kumman puoleen kääntyisitte kun ollaan miinuksilla? Mahtaako tuo single factor olla liian raskas? Olen vetänyt yhden 10 viikon jakson single factoria vuosi sitten, joten jonkinlainen perstuntuma on tuosta ohjelmasta. Treeniä takana kolmisen vuotta.
Teetkö tuon rinnallevedon kulmasoudun tilalla.
Itse oon ajatellu ruveta tekemään seuraavasti, kunhan paranen flunssasta:
Rive
Kyykky
Penkki
Vatsat
Mave
Etukyykky
Pystypunnerrus
Leuat
Pitää heittää 5RM:t alakanttiin niin tulee väkiselläänkin vähän pidempi tuosta kierrosta. Yleensä dieetillä sarjapainojen kasvatus on ollu mulla vaikeaa, mutta uskon kyllä pystyväni ainakin 6. tai 7. viikolle asti tätä tekemään ennenku alkaa tökkiä, jos ei nyt ihan persiilleen mee koko homma
Onnistuuko 5x5:n tekeminen leuanvetotreenien (leuat päivänmitaan, 6krt/viikko) ohessa?
Ajattelin tälläistä:
Ma:
Etukyykky
Lattiapunnerrus
Mave
Ke:
Etukyykky
Pystypunnerrus
Kulmasoutu
Pe:
Etukyykky
Lattiapunnerrus
Mave
Tuohon päällä muiden lihasten pientä treenailua. Onko järkeä tässä?
http://www.geocities.com/elitemadcow1/table_of_contents_thread.htm
Virkistävää ja ehkä jollekin jopa silmiä vähän laajemmallekin avaavaa luettavaa. Vaikka ei muuttaisi treenissään mitään, on ehkä hyvä tietää miten maailmalla treenataan eliittiurheilijoita kaikilta saroilta.
EDIT: KÄRSIMÄTTÖMILLE 3 ERI PERUSOHJELMARUNKOA
1: BILL STARR 5X5 (SINGLE FACTOR VERSION ) - se josta kaikki alkoi
http://www.geocities.com/elitemadcow1/5x5_Program/Linear_5x5.htm