S225T,sinähän olet ilmeisesti jo vuoden päivät dualfactor tyylisillä ohjelmilla? Paljon olet oikein saanut kehitystä näinkin pitkällä aikavälillä? Jos viitsit niin voisitko laittaa treenipainojesi kehityksen näytille?
No ei ihan noinkaan. Parin vuoden aikana olen tehnyt aina välillä 5x5-pohjaisia rykäisyjä df-periaatteella, kestoltaan n. 4-8 viikkoa. Muuten progressiivista tai vähemmän progressiivista "kehompaa" treeniä 2-jakoisella tai jaetummallakin ohjelmalla, joissa tosin paikkaillaan aina niin että tulee se pari kertaa viikossa treeniä kaikkialle).
Vaikea määrittää varsinaisia tuloksia koska kaikki aiempi treeni ollut sitä kuuluisaa "tuntumatreeniä", minkä lisäksi kyykyt opettelin kokonaan uudestaan (parallel-tason sijaan max syvyyteen), js row oli kokonaan uusi liike jne.
Mutta jotain kuvaa antaakseni:
kyykyssä vanha max oli jotain luokkaa 6x170 vaakatasoon, taisin jossain DF-alkutaipaleella ottaa jotain tuonkaltaisia lukemia myöskin - sittemmin tullut ainakin 5x150 pohjasta, etukyykyt ehkä 5x100-->5x130 (arvio, 5x120 oli tuossa pari viikkoa sitten vielä helppo). Js row jotain 5x70-->5x100 ja penkki noin 5x105 tai 110-->5x125 (tehty suht hiljattain niin ikään vielä kohtuuhelposti).
Teen tosiaan välillä sitten kausiluontoisesti myös jotain "ihan muuta" joten max tasot pääsee tippumaankin hetkittäin. Penkki on sinänsä noussut kohtalaisesti, mutta sitä en ennen tehnytkään monen monituiseen vuoteen, joten lähtökohta oli surkea - mulla oli Hulkki-asenne siihen liikkeeseen ennen Hulkkia ja esitin aina loukkaantunutta jos joku kysyi paljonko siinä jaksan nostaa. Ensimmäiset 13-14 vuotta treenistä en todellakaan ollut kiinnostunut siitä mitä jaksan nostaa vaan ainoastaan "kehotreenistä" ja siitä, miltä näyttää. Enkä tehnyt penkkiä tangolla. Piste. Joskus kokeilin 100 kg:lla samoihin aikoihin kun sain käsipainopenkkiä kuutosen 52kg painoilla, ja tuli muistaakseni 6 toistoa niin ikään
Ylipäätään perusvoimatasot nousseet lyhyidenkin periodien aikana mukavasti ja keskikroppa vahvistunut, alaselkävaivat helpottaneet paljon jne. Ottaen huomioon mun treenitaustan (aloittaessa näitä 1.kerran oli jo noin 15 vuotta aktiivista punttitreeniä takana), olen ihan tyytyväinen.
Sääli vain että kiinnostuin kehon suorituskyvystä ja "löysin" nämä niin myöhään - uhrasin liikaa aikaa sille tuntumatreenille ja hit-ohjelmille. Uskon että tulokset olisi vallan eri tasolla, nyt kun ne jopa kiinnostaisivat, vaikka selvää on että hyvää nostajaa ei näillä geeneillä olisi tehtykään, sen verran heikkoja nuo raudat on.
Joo edittiä:
tuossa 2005 lopussa oli tosiaan noita parallel-kyykkyjä syklin lopulla sarjat 3x175 ja 2x180 tullut otettua.
Siitä tosiaan kun pudotti syvyyttä (vaikken edes hirvittävän alas pääse) niin painot putosi tosissaan. Aloin ensin 100:sta jotta meni varmasti nätisti ja siitä sitten pikkuhiljaa lisäilemään.