Treeniasiaa "normikehoiluun" kyllästyneelle (5X5, dual/single factor-teoriat, DFHT))

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja S225T
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Itse jäin viikolle 5, olkapää ilmeisesti tulehtui, tai jotain tuohon vastaavaa, liikarasittui.

Mutta nyt taas eteenpäin, jatkan viikosta 3, eli 2 vkoa taaksepäin, jos se tuosta nyt jaksaisi taas, tietysti varovasti!! Kuunnellen omaa kehoa. :thumbs:
Mitenkä, voisko noita leuanvetoja lisätä vaikka Keskiviikolle ja perjantaille?
Eli ihan lisänä vain. Ja ehkä jotain pientä hilavitkutusta, esim. pohkeet jne??

Leuanvedot sopivat mainiosti keskiviikolle, kuten ohjeissa mainitaan.

Pohkeet on semmosta hilujumppaa että ei taida olla väliä koska teet. Itse sen parhaiten tiedät :)

Leuanvedot sopivat mainiosti keskiviikolle, kuten ohjeissa mainitaan.

Pohkeet on semmosta hilujumppaa että ei taida olla väliä koska teet. Itse sen parhaiten tiedät :)

Elikkä pohkeet, "kevyet" vipunostot sivulle, takaolkapäät jne, luet ilmeisesti hilujumpaksi. Tottahan tuo on, kuhan ei liikaa täytä ohjelmaa niillä. Kerta viikkoon saa siis riittää.

Elikkä pohkeet, "kevyet" vipunostot sivulle, takaolkapäät jne, luet ilmeisesti hilujumpaksi. Tottahan tuo on, kuhan ei liikaa täytä ohjelmaa niillä. Kerta viikkoon saa siis riittää.

Itse vetelen noita hiluliikkeitä perjantaisin jos siltä tuntuu. Siinä on sitten viikonloppu aikaa toipua. Keskiviikkoisin tosiaan niitä leukoja.

Pakko tähän mainita. Äitee osti tuon gymstickin. En tiedä millä vastuksella. Kovana jätkänä menin pistämään kovimman harjoituksen ja reilusti vastusta ni huhhuh, tuo menee kunnon treenistä. Ainakin mulla. Kannattaa kokeilla :D

Ja siis enemmänkin tämä viesti yleiskunnon etc. hakijoille.

Viimeksi muokattu:
Pakko tähän mainita. Äitee osti tuon gymstickin. En tiedä millä vastuksella. Kovana jätkänä menin pistämään kovimman harjoituksen ja reilusti vastusta ni huhhuh, tuo menee kunnon treenistä. Ainakin mulla. Kannattaa kokeilla :D

Ja siis enemmänkin tämä viesti yleiskunnon etc. hakijoille.

:worship:

Olen just lopettanut ekan single factory syklin ja alotan huomenna toisen..mut tuntuu välillä kun tekee penkkiä niin seuraavana päivänä lihakset ei ole kipeenä.mikä vois olla vikana siinä?

Olen just lopettanut ekan single factory syklin ja alotan huomenna toisen..mut tuntuu välillä kun tekee penkkiä niin seuraavana päivänä lihakset ei ole kipeenä.mikä vois olla vikana siinä?

Tuleeko sulla muut paikat kipeiksi? Eihän se paikkojen kipeys ole suoraan mikään kehityksen mittari. Tuossa ohjelmassa kun tehdään niin usein noita liikkeitä että tottuvat treeniin ja palautuvatkin ehkä nopeampaa.

SF- ja DF-tyyppisissä ohjelmissa lihasten EI tarvitse tulla kipeiksi. Lihaskivut ei ole välttämättömiä lihaskasvua ajatellen. Kun sinä teet tuota SF-ohjelmaa, niin kehosi oppii palauttamaan lihaksia nopeammin (treenaat samaa lihasryhmää usein) ja siksi lihaskivut häviävät ohjelman myötä, minulla katosi aivan kokonaan.

EDIT: minuutilla liian hidas.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
eikös aika moni kummiskin pidä tota lihas kipeyttä jonkunlaisena indikaattorina kasvuun?

Jotkut pitävät, jotkut ei:)

edit. eli hieman riippuu treenaako lihakset kerran viikkoon muusiksi tyylillä vai monesti viikossa. harrastaako bodailua vai voimanostoa, tavoitteleeko sitä lihaskipua jne... maku- ja koulukunta-asioita.

Toi lihasten kipeytyminen oli mullakin pitkään sellainen kynnyskysymys jotenkin, että jos ei treenaamisesta tullut lihaskipuja niin ei ollut tyytyväinen. Nyt kun on kokeillut HST:tä, eli teen kolme kertaa viikkoon koko kropan sellaisilla tunnin mittaisilla treeneillä ja max 2 sarjaa per liike, niin lihakset ei läheskään aina tule kipeäksi, varsinkaan jos olen treenijakson loppupäässä eli lyhyillä sarjoilla ja suurehkoilla painoilla.

Ja kehitystä tulee. Tuo "no pain, no gain"-ajattelu on ihan miehekäs periaate reenaamisessa, mutta onko lihasten kipeytymisellä mitään merkitystä kehityksen kannalta? En tosiaan osaa sanoa muuta kuin että ei se ainakaan se pääasia voi olla. Muutenkin jengi aika paljon kelailee ravinto- ja treeniasioita tosi paljon siihen nähden, että eivät kilpaile tms. vaan on vaan kovat paineet saada se ihannekroppa.. Jos vaan jaksaa olla kärsivällinen ja hanskaa perusasiat ja noudattaa terveitä elämäntapoja pitkällä tähtäimellä, niin tulokset tulee ja ne pysyy..

Jasse82, ei kohdistunu siis suhun tuo jutska, ihan vaan yleisesti marisen. ;)

Sopiiko tää single factory bodailuun sitten? Tarkotuksena on saadan vaan lihasta

Sopii mielestäni. Ei se lihaskipu automaattisesti tarkoita lihaskasvua. Tässä olen 6kk tehnyt yksijakoisia ja lihaskipuja tulee yleensä vasta lepoviikon jälkeisellä treeniviikolla. Ja esim. SF:n aikana ei tullut kuin alussa lihaskipuja, ja paino nousi silti noin 3-5kg parin kuukauden aikana. Ja yleisesti tunnen kehittyväni paremmin 1- ja 2-jakoisilla kuin 3- ja 4-jakoisilla. Tavoitteena siis voiman- ja painonlisäys.

Tästäkin kyllä väitelty miljoona kertaa, omia kokemuksia nämä minun tekstit on.

Helvetin tyhmä kysymys tulee nyt mut antaa mennä..Eli onko toi single factory mikä jakoinen? Pää vähän tyhjänä. :D ja miten toi jaottelu luetaa..Treeni päivinäkö?

1-jakonen tuo single factor on. Tarkottaa sitä että kroppa jaetaan yhteen osaan, eli treenataan joka kerta koko kroppa läpi. 2-jakoisessa kroppa jaetaan kahteen osaan, eli joka treenikerta treenataan puolet kropasta läpi. Treenipäivien määrä voi olla vaikka mikä, mutta normaalisti 1-jakosella 3 kertaa viikossa ja 2-jakosella 4 kertaa viikossa. Yksinkertainen asia, mutta huonosti selitetty:kippis1:

7 vkoa tein.
kyykkäily parani selvästi (oli kyykky hukassa jo jonkin aikaa, nyt ennätyssarjoissa).

penkin osalta alkoi mennä alamäkeen (lopussa, tukkoinen??)
tosin vinopenkissä tuli hyvä nousu (en silti tee paljoa vinoa, tosin tulevaisuudessa yritän panostaa)

parin vkon päästä ohjelman loputtua penkki nousi takaisin , ehkä paranikin.

vetoon tuli hiukan plussaa, toivoin enemmän, mutta kun kehittyy niin ei voi olla kuin tyytyväinen.

otin ohjelman kokeiluun koska kyykky oli heikko ja vetokin huonohko, molemmat parani kyykky selvästi, vaikka polviongelmaa on ollutkin.

paino pysyi aika samoissa, ehkä kg lisää.

hyvä fiilis jäi koitetaan taas joskus, syksymmällä/talvella.

Sopiiko tää single factory bodailuun sitten? Tarkotuksena on saadan vaan lihasta

single factor on nimenomaan lihaskasvuun ja voimatasojen parantamiseen, jos oot ihan alottelija ni sit suosittelen tätä ohjelmaa

Vaikuttaa aika helpolta (etenki toi ohjelma tossa linkissä), mut kuka sano bodaus on monimutkasta. ja muista SYÖDÄ

Monday:
Assistance: 2 sets of weighted hypers and 4 sets of weighted sit-ups

Wednesday:
Assistance: 3 sets of sit-ups

Friday:
Assistance: 3 sets of weighted dips (5-8 reps), 3 sets of barbell curls and 3 sets of triceps extensions (8 reps)

Voisko joku vähän avata mulle noita SF:n apuliikkeitä suomeks, ku ei ihan heti tuu mieleen mitä nuo on ja miten ne tarkalleen ottaen menee.

Weighted hyper = selänojennus lisäpainon kanssa. Weighted situps istumaannousuja, taas painon kans. Weighted dips...no dippejä :)

Barbell curl on habakääntö tangolla ja tricep extension on ojentajille, itse tein vaan taljassa ojentajapunnerruksia. Varsinkin noi hanskoille tehtävät on osa sitä biitsikuntotreeniä, kun ihmiset kuitenkin haluaa habaa erikoisesti kasvattaa. Ei oo kovinkaan tärkeää mitä liikkeitä ne tarkkaanottaen on.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom