Treeniasiaa "normikehoiluun" kyllästyneelle (5X5, dual/single factor-teoriat, DFHT))

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja S225T
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Aika pitkiksi venyy nuo treenit, etenkin perjantai. Siihen vielä nuo beach workoutit päälle niin lähentelee jo kahta tuntia... Olen itse pyrkinyt pitämään palautukset 2-4min luokkaa niin kohtuuajassa selviää. 5 min palautukset veisivät ajan reilusti yli tuntiin. Tosin eihän tuossa liikkeiden ensimmäisten sarjojen aikana niin kauaa tarvitse levähtää, ja penkissä esimerkiksi lepoaika on lyhyempi kuin kyykyssä ainakin itselläni.

No ei nyt sentään kahta tuntia mene.

Olisko kellään heittää valistunutta arvausta, missä vaiheessa ne lihat tällä ohjelmalla kasvavat? Tuleeko tavaraa tasaiseen tahtiin ensiviikosta alkaen progression edetessä, vai kiihtyykö tahti loppua kohti ennätysten ropistessa?
Ensimmäisen linkin takana oli yksi viittaus kalorimäärien syklittelyyn treeniohjelman mukana, eli voisiko olla hyödyllistä lähteä liikkeelle ylläpitokaloreista ja nostaa siitä vaikka sadalla jokaiselle alkavalle viikolle?

Olisko kellään heittää valistunutta arvausta, missä vaiheessa ne lihat tällä ohjelmalla kasvavat? Tuleeko tavaraa tasaiseen tahtiin ensiviikosta alkaen progression edetessä, vai kiihtyykö tahti loppua kohti ennätysten ropistessa

Varmaan aika yksilökohtaista, mutta minulla suurin painon nousu tapahtui vasta viikkon 5 jälkeen. 9vko treenasin ja joku 3-5kg tuli (ei muista tarkkaan). Eli minulla kiihtyi loppua kohden, vaikka ruokailu oli mitä oli koko ohjelman ajan.

Mitäs olette mieltä siitä, että perjantain hauiskääntö ja ranskalainen punnerrus korvataan kolmella sarjalla leuanvetoa? Saako selkä tällä tavalla liikaa damagea?

Leuanvedon voit ottaa myös keskiviikkona. Sitä taidettiin alkuperäisissä linkeissä ihan suositellakin näin, ellen väärin muista.

Tuon mun ehdottaman modifikaation tarkoituksena olisi siis lyhentää treeniaikaa poistamalla omasta mielestäni "ei-niin-tärkeitä" liikkeitä ja lisätä leuanveto, jossa olisi kiva saada kehitystä. Voisin tietysti poistaa hauiskäännön ja ranskalaisen sekä lisätä leuanvedon keskiviikolle, mutta haluaisin pitää sen päivän mahdollisimman lyhyenä.

7 vkoa tehty, suunnittele josko luopuisi ohjelmasta. alkaa käymään aika kovaksi kropalle, kun joka treenissä ollaan maksimeissa.

7 vkoa tehty, suunnittele josko luopuisi ohjelmasta. alkaa käymään aika kovaksi kropalle, kun joka treenissä ollaan maksimeissa.

mulla SF loppu nyt viikolle 8: ei pysty parantamaan varsinkaan kun päivät menee fyysisessä työssä (muuttomies:D )

Nyt S225T, jto, tai joku muu oikeasti harjoittelusta tietävä, täällä olis tohelo avun tarpeessa.

Mulla on 5*5 SF viidettä viikkoa käynnissä, eli ennätyspainoilla ollaan menty maanantaista alkaen. Menin sitten eilisessä mavetreenissä töpeksimään. Piti nousta viimeiseen sarjapainoon 165kg mutta jostain syystä koin tarpeen kasata tankoon 30kiloa ylimääräistä:david: Tuolla tuli 3+F ja lopetin siihen, varsinkin tajuttuani ala-astetason laskuvirheeni.
Poltinko tässä nyt ohjelman totaalisesti(maven osalta)? Pitäisikö seuraavien viikkojen kuormiin tehdä jonkinlaisia muutoksia, vai mennäänkö suunnitelman mukaan, kuin mitään ei olisi tapahtunut?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Melko rankkaa kehitystä voimissa oot saanu aikaan tai sitten oot laskenu alotustason päin hanuria:eek: . Jos 5 viikkoa sitten ennätys oli 5*165 ja nyt 3*195, niin jotain hämärää on taustalla, oli kyse laskuvirheestä painoja lastatessa tai ei.

Melko rankkaa kehitystä voimissa oot saanu aikaan tai sitten oot laskenu alotustason päin hanuria:eek: . Jos 5 viikkoa sitten ennätys oli 5*165 ja nyt 3*195, niin jotain hämärää on taustalla, oli kyse laskuvirheestä painoja lastatessa tai ei.

Testienkka oli 5*160kg ja sen otin tämän ja edellisen ohjelman välissä. En ole tehnyt normimavea lainkaan ennen, vaan syksystä asti pelkkää SJMV:tä. Noiden painoissa ei mulla yllätyksekseni ollutkaan mitään eroa, tiedä sitten oliko ne suorajalkaiset kuinka puhtaita. Se 160 ei ollut aivan 100% ponnistus, kun oli tarkoitus deloadata siihen aikaan. Tuo eilinen kyllä oli.

toolatelle kiitoksia, lopetetaan ressaaminen ja jatketaan harjoituksia.

Onko kellään toiminut toi ohjelman resetoiminen? (uudelleen aloittaminen, kun alkaa jumittamaan).
Eli onko kukaan päässy kehityksessä pidemmälle sen avulla?

Enää ei huvita jatkaa tätä ellen sitten saa tietää, että jollain on reset auttanut ja sillä sit lähden jatkamaan.

Tilanne raportti: Penkissä tullut failure, vinopenkki on jymähtänyt ja kyykyt ja maastavedot alkaa olla jo järjettömän raskaita.

12. viikko menossa ja kehitys:

(Viiden sarja)
Penkki: 77.5 ---> 91
Kyykky: 86 ---> 107+
Mave: 82.5?? ---> ~100
Vinopenkki: 65 ---> 72.5

Kulmasoudussa tekniikka on mulla hyvä teoriassa, mutta käytännössä menee usein päin vittua niin ihan turha ruveta arvailee sen todellista kehitystä.

Onko kellään toiminut toi ohjelman resetoiminen? (uudelleen aloittaminen, kun alkaa jumittamaan).
Eli onko kukaan päässy kehityksessä pidemmälle sen avulla?

Enää ei huvita jatkaa tätä ellen sitten saa tietää, että jollain on reset auttanut ja sillä sit lähden jatkamaan.

Tilanne raportti: Penkissä tullut failure, vinopenkki on jymähtänyt ja kyykyt ja maastavedot alkaa olla jo järjettömän raskaita.

12. viikko menossa ja kehitys:

(Viiden sarja)
Penkki: 77.5 ---> 91
Kyykky: 86 ---> 107+
Mave: 82.5?? ---> ~100
Vinopenkki: 65 ---> 72.5

Kulmasoudussa tekniikka on mulla hyvä teoriassa, mutta käytännössä menee usein päin vittua niin ihan turha ruveta arvailee sen todellista kehitystä.

Ilmeisesti teet tätä SF-tyyppistä treeniä?
Jos.. niin kyllä auttaa "resetoiminen", eli muutama viikko painoissa takapakkia ja uusiks.

Mutta, mutta.. toi mave vähän pistää silmään.
Eli miksi se on noin huono? Sen pitäis aina olla kyykkyä parempi.
Selässä jotain ongelmia?

Ihan samoin kävi täällä, sjmv ennätys oli 5*155 jossen väärin muista ja 7 SF viikon jälkeen vedin 3*185 ja 1*200. Ja diettasin noin kuusi kiloa tuona aikana.

Tämä ohjelma kaivoi itseltäni ainakin vetopotentiaalia esiin todella hyvin. Toki mitä muuta voi odottaa kun viikossa kyykätään kolmesti ja vedetään kerran.

Löytyykö jtoain suomen kielistä?

Suomenkielistä tietoa ohjelmasta vai? Ensimmäisestä viestiestä löytyy linkki.

Ihan samoin kävi täällä, sjmv ennätys oli 5*155 jossen väärin muista ja 7 SF viikon jälkeen vedin 3*185 ja 1*200. Ja diettasin noin kuusi kiloa tuona aikana.

Tämä ohjelma kaivoi itseltäni ainakin vetopotentiaalia esiin todella hyvin. Toki mitä muuta voi odottaa kun viikossa kyykätään kolmesti ja vedetään kerran.

Aika kovaa kehitystä kyllä. Mullakin nousi 5 RM parikymmentä kiloa 10 viikossa. Tekis mieli ottaa uudestaan tuo ohjelma käyttöön, muttei dieetillä viitsi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom