Treeniasiaa "normikehoiluun" kyllästyneelle (5X5, dual/single factor-teoriat, DFHT))

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja S225T
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
"It's a good idea to start conservatively as this gets fairly backbreaking and you'll be begging for week 5." BS

Huh, onneksi huomena viikko 5 ja vaihteeksi kevyempänä, kun 5x vaihdetaan 3x toistoihin. Muuten mennyt kaikki ok, mitä nyt tämä viikko ollut varsin poikkeuksellinen, kun ei yhtään lepopäivää alla salin ja lätkän ohessa.

"You want to 'overreach' which is before overtraining". BS

"It's a good idea to start conservatively as this gets fairly backbreaking and you'll be begging for week 5." BS

Huh, onneksi huomena viikko 5 ja vaihteeksi kevyempänä, kun 5x vaihdetaan 3x toistoihin. Muuten mennyt kaikki ok, mitä nyt tämä viikko ollut varsin poikkeuksellinen, kun ei yhtään lepopäivää alla salin ja lätkän ohessa.

"You want to 'overreach' which is before overtraining". BS

Varmasti ottaa koville jos ei leppäile välillä. Ollaan näköjään aloitettu vuoden alusta samaan aikaan tämä rupeama.

No tuollahan se lukee, sitä peräti suositellaan. Kantsii vaan lukea se koko juttu läpi eikä vaan ohjelmaa....... :rolleyes:

Single Factor -ohjeessa: "If you want to chin on Wednesday or do a few sets of pulldowns/ups that's fine (avoid the machines if you can use bodyweight). Core work is always fine."

Dual Factor -ohjeessa: "Wednesday: Pull-ups or Chins 5x5 (in Loading Phase) and 3x3 (in Deloading Phase)"

Eli keskiviikkoisin sopii tehdä. Itte oon tehny 5x5 leukoja lisäpainoilla tai ylätaljaa. Ja Deloadingin aikana 3x3.

Oftopikkina lauseet, jotka herätti mut pois salilla käymisen oravapyörästä ja tähän ohjelmaan:

"There is more to training than simply going into the gym, getting under a bar, and working hard hoping to come back better. So by running this program one gets gains and learns at the same time, sort of a "teach a man to fish..." BS

Vähän raporttia SF:n sujumisesta: 5 viikkoa SF:ää takana yhtä treeniä lukuunottamatta. Seuraava viikko pakkolepoa työmatkan takia. Ihan hyvä niin, koska alaselkä on aika jumissa. Kaikki treenit on mennyt läpi, eikä yhtään sarjaa ole täytynyt tehdä vielä loppuun asti. Todennäköisesti tällä saadaan progressiota vielä 3-4 viikkoa tuon lepoviikon jälkeen. Voimat selkeästi kasvaneet kaikissa liikkeissä.

Yksi merkillinen asia: Ohjelmassa mulla vatsalihakset todella tiukilla, ne ottaa ilmeisesti todella paljon epäsuoraa iskua. Teen voimapyörää kerran viikossa ja toisella kerralla ihan vaan joitan perusvatsaliikeitä. Ja mulla on aina ollut hyvät vatsalihakset, eikä ne juurikaan rasitu perusvatsattreenistä, saatika ole 3 päivää kipeänä treenin jälkeen. SF:ssä vatsat on hellänä vielä 2 treenipäivänä! Onko kellään muulla vastaavanlaisia kokemuksia?
Seillä on varmaan mahtava six pack rasvojen alla piilossa tällä menolla..

Kyllähän vatsa tuntuu rasittuvan jonkun verran, yllättävän paljon tuo soutu ainakin rasittaa keskikroppaa. Varmaan ihan hyvää tällainen treeni, ei jää keskivartalo jälkeen pahasti vaikkei suoraa treeniä paljon tekisikään sille, luulisin.

Mulla ainakin kehitty vatsalihakset todella paljon tuon 10 viikon rupeaman aikana. Tosin tein kyllä joka treenissä vielä eristäviä liikkeitä vatsalihaksille, joten paha sanoa johtuuko kehitys siitä vai noista perusliikkeistä:D

Vähän raporttia SF:n sujumisesta: 5 viikkoa SF:ää takana yhtä treeniä lukuunottamatta. Seuraava viikko pakkolepoa työmatkan takia. Ihan hyvä niin, koska alaselkä on aika jumissa. Kaikki treenit on mennyt läpi, eikä yhtään sarjaa ole täytynyt tehdä vielä loppuun asti. Todennäköisesti tällä saadaan progressiota vielä 3-4 viikkoa tuon lepoviikon jälkeen. Voimat selkeästi kasvaneet kaikissa liikkeissä.

Yksi merkillinen asia: Ohjelmassa mulla vatsalihakset todella tiukilla, ne ottaa ilmeisesti todella paljon epäsuoraa iskua. Teen voimapyörää kerran viikossa ja toisella kerralla ihan vaan joitan perusvatsaliikeitä. Ja mulla on aina ollut hyvät vatsalihakset, eikä ne juurikaan rasitu perusvatsattreenistä, saatika ole 3 päivää kipeänä treenin jälkeen. SF:ssä vatsat on hellänä vielä 2 treenipäivänä! Onko kellään muulla vastaavanlaisia kokemuksia?
Seillä on varmaan mahtava six pack rasvojen alla piilossa tällä menolla..
Itellä menossa DF ja samanlaisia kokemuksia noista vatsalihaksista. Alkuviikkoina todella hellänä ja itekkin olen uskonut omaavani suht kondiksessa olevat vatsalihakset.
Nyt on menossa viikko 5 ja voimaa on tullut selkeesti lisää, tosin tämä 3x3 syö päätä vielä enempi kuin 5x5.

^^ainakin kyykyssä 3moset käy jännäksi

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olen tekemässä just tota 5x5sen single factoria.Tänään tein kyykky,penkki,kulmasoutu,Apuliikkeinä dippi,Scot haukkari,ojentajanaru,forkut,Leg extision,haukkari kääntö sekä ristikkäis naruilla joku rintalihas liike..Eli onko teidän mielestä tossa noi apuliikkeet jotenkin perseellään?Kiitos.Tuntuu vaan että treenit veny liian pitkäksi abot 2h.
Eli pitääkö ottaa apuliikkeiten kanssa vai miten?

Olen tekemässä just tota 5x5sen single factoria.Tänään tein kyykky,penkki,kulmasoutu,Apuliikkeinä dippi,Scot haukkari,ojentajanaru,forkut,Leg extision,haukkari kääntö sekä ristikkäis naruilla joku rintalihas liike..Eli onko teidän mielestä tossa noi apuliikkeet jotenkin perseellään?Kiitos.Tuntuu vaan että treenit veny liian pitkäksi abot 2h.
Eli pitääkö ottaa apuliikkeiten kanssa vai miten?

ei jaloille tossa mitään apuliikkeitä tehdä, eikä myöskään rinnalle. perjantaina voit tehdä noi kädet jos haluat.

Olen tainnut tehä ihan vituilleen tota single factoria.Voisko joku jeesata mua??
Olen tällä hetkellä tehnyt apuliikkeitä kaikin puolin joka kohtaan eli joka päivä tehnyt apuliikkeiten kanssa,Tänään tein perjantain treenin ja se veny 2h.Eli mikä treenin pituus sais olla.Entäs missä kohtaa pitäis tehä olkapäät ja ylätaljaa veivata?

Luepas se ohjelma vielä uudestaan. Teet juuri ne liikkeet mitä sanotaan, eli ma 5x5 kyykky penkki ja soutu+vatsat ja selät, keskiviikko 4x5 vinopenkki/pystypunnerrus, mave, kevyt kyykky, perjantai kyykky, penkki, soutu, dippi, ojentajia ja hauista. Vatsaa saa tehdä ylimääräistäkin.
Ekat viikot on tarkoituskin tuntua tosi kevyeltä eikä tehdä ylimääräistä, vaikka ei tuntuisikaan missään. Treeniin menee aikaa sen verran missä ehtii treenin tekemään, kyllä 1h yleensä riittää.

ei kannata ottaa lisäpaineita ajankäytöstä, mutta kyllä se tunti on silti IMO kattona:D

ei kannata ottaa lisäpaineita ajankäytöstä, mutta kyllä se tunti on silti IMO kattona:D

Ei siitä ajasta voi oikeen sanoa. Mitä suuremmat malmit sitä kauemmin pitää lepuutella. Mulla menee tunnista ja puoleentoista tuntiin. Tosin tämä riippuu apuliikkeistä aika pitkälti.

"Time Between Sets: Don't over think this. Use a natural rep speed, take what you need between sets". BS

Joo, kyllä mullakin tunti menee: apuliikkeinä hauikset/ojentajat z-tangolla, keskiviikkona kiertäkalvosimet

"Time Between Sets: Don't over think this. Use a natural rep speed, take what you need between sets". BS

Joo, kyllä mullakin tunti menee: apuliikkeinä hauikset/ojentajat z-tangolla, keskiviikkona kiertäkalvosimet

Mulla varmaan pisin treeni perjantaina. Teen apuliikkeinä kädet sekä pohkeet.
Hauikselle ja ojentajille pari liikettä ja pohkeille yksi. Keskiviikkonakin tahtoo vähän puhalluttaa noi lisäpaino leuat & dipit.

Mulla varmaan pisin treeni perjantaina. Teen apuliikkeinä kädet sekä pohkeet.
Hauikselle ja ojentajille pari liikettä ja pohkeille yksi. Keskiviikkonakin tahtoo vähän puhalluttaa noi lisäpaino leuat & dipit.

Alussa mäkin tein vielä pohkeita, mutta alko jo toisella viikolla tökkimään niin henkisesti kun fyysisesti: aikaa meni päälle tunnin ja keskittyminen jalkoihin loppui heti kyykyn jälkeen:rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom