Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
kuinka usein single-F 9vko kannataa tehdä? 2x vuodessa?
SF ei ole 9 viikon ohjelma, vaan jos kehitystä piisaa niin sitä voi jatkaa vaikka kuinka kauan. Itte sain ekalla syklillä 9 viikkoa, sen jälkeen syklin pituudeksi vakiintui 6 viikkoa.onko porukka päässyt koko 9 vko läpi?
Ittellä pisin SF-kausi oli reilu 6 kuukautta. Tuona aikana tein useita syklejä, aina kun painot ei enää nousseet otin pari viikkoa pakkia, ja sitten pääsi nousemaan sen jumikohdan yli.
Sikäli hyvä tilanne mulla että tää single factor oli oikeastaan eka "vakava" treeniohjelma mitä tein, sitä ennen olin tahkonnu 3-jakoisilla ties kuinka kauan vailla kunnon kehitystä. Kyykyn sarjapainot nousi 45kg, penkin 30kg ja kulmasoudun 40kg. Tuli myös etureiteen totaalirepeämä jonka takia piti kyykkyä ja selkäliikkeitä keventää aika pitkäksi aikaa, ynnä muita pienempiä vaivoja (esim. kiertäjäkalvosin tulehtui vuorotellen kummastakin olkapäästä ja lonkankoukistajat oli todella kireät). Mut ohjelma opetti kuuntelemaan kroppaa. Tein väärin siinä että sinnittelin suht kireänä kokoajan... ois vaan pitäny syödä enemmän.
mitäs teit noiden lonkankoukistajien suhteen?
73kg -> 78kg, ja olin löysempi 73kg:nä kuin 78kg:nä. Aluksi sinnittelin M-73 painoluokassa pitkään ja hiljalleen tuli yhä vaikeammaksi kiristellä, viimeinen kisa siinä painoluokassa oli jo sen verran tuskallista nesteenpoistoa että nousin yhden raskaampaan. Loppuaikana alkoi M-77 olla niin tiukka raja kans että piti kunnolla istua saunassa ennen punnitusta... rasvat oli alhaalla niin alkoi paikat hajoilemaan. Lopulta päädyin M-81:een.Zard sanoi:kasvoko lihasmassaa paljonki?
Menin lopulta fysioterapeutille ja sieltä sain liudan päivittäin tehtäviä liikkeitä, esim. syvien vatsalihasten treeniä ja paaaljon erilaisia venytyksiä. 6 käyntiä tais tulla fysioterapeutille, siellä sitten venyteltiin ja hierottiin. Tuskaa.
Hauiksille voit tehdä juuri mitä haluat, miten vain tuntuu, kunhan eivät häiritse leuanvetoa. Selkä ei varmaankaan leveyssuunnassa kuitenkaan ole niin valtava, ettet sitä leveämmäksi haluaisi. Ojentajille ei välttämättä kannata ihmeempiä tehdä, sillä ne voivat joillakin olla jo muutenkin kovilla tuosta kovasta penkkaamisesta. Vaihtoehtosesti voit tietysti tehdä penkkitreenin vähän normaalia kapeammalla silloin tällöin (kädet sentin pari merkkien sisälle voimanostotangolla)Olen tässä kartoitellut 5RM eri liikkeille ja ajattelin ensi viikolla aloittaa SF:n mukaisen treenin. Kulmasoudun tilalla tosin teen rinnallevedon ja keskimmäisenä treenipäivänä vedellään lisäksi leukoja, kuten ohjeistuksessa sallitaan.
Ajattelin kysyä sellaista, että onko aivan -meininki jos teen vielä maanantaina ja keskiviikkona ranskalaisen sekä hauiskäännön (maanantai 2x6 ja keskiviikko 2x12). Nämä siis normaalin beach work-outin lisäksi. Hauista perustelen sillä, että monet ovat valitelleet, ettei hauis saa tarpeeksi osumaa ja kun itse teen vielä rinnalevetoa kulmasoudun sijaan niin luulen sen jäävän paitsioon. Ojentajatreeniä en voikaan perustella mitenkään muuten kuin heittämällä, että
Jos ohjelma vaikuttaa ittelle hyvältä niin sen jälkeen kun kehitys on tyssännyt, kaikissa tai melkein kaikissa liikkeissä, voi aloittaa uuden syklin (ja samalla hoitaa kevennyksen) joko...