Treeniasiaa "normikehoiluun" kyllästyneelle (5X5, dual/single factor-teoriat, DFHT))

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja S225T
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Nuo ykkösmaksimien nousut ei oo suoraan verrannollisia sarjapainojen nousuun. Mulla nousi 12.5 kiloa 5RM ja 1RM 2,5-5kg.

Maastaveto tuntuu aiheuttavan pientä selän kipeytymistä, ja muutenkin on epämiellyttävä liike. Tekniikka on todennäköisesti huono, vaikka selkä pyöreänä en kuitenkaan vedä ikinä. Sopiikohan single factoriin keskiviikolle maven korvaamiseen esim. 4x5 rinnalleveto + 2 sarjaa jullea? Kuulostaako hyvältä. Toki voin ekat 9 viikkoa tehdä maastavetoa, ja kasvattaa painoja vähän maltillisemmin jos siltä tuntuu, ei selkä nyt heti hajoamassa ole. Mutta huolestuttaa vähän kun ensimmäisen kerran tuntuu alaselässä yhtään mitään, kun maastavedon aloitin. entäs se high pull, onko ohjeita sihen?
edit. mikä siis on ero rinnallevedossa ja high pullissa?
edit2 kiitoksia lapo, vaihdanpa high pulliin, kun on 1 viikon vaan tehnyt vasta, niin tuskin on kauheasti haittaa.

^^ teen tolla liikkeellä, mutta en tiputa lopussa tankoa vaan rauhassa kuolemaan saakka alas

Maastaveto suositellaan korvattavaksi nimenomaan high pull:illa.
Rinnalleveto oli lähinnä soutujen tilalle.

High pull on tosiaan käytännössä rinnalleveto, jossa lopussa ei käännetä kyynärpäitä/käsiä tangon alle. Suurimmalle osalle lienee exrx:n vastaisesti mielekkäämpää laskea suht rauhassa tanko alas :)

Alla linkki jossa myös video:
http://www.fitrex.com/fitness_info/exercise182.html

Todella tehokas ja sellainen "hiipivän rankka" liike, rinnallevedon tapaan. Painot kohtuullisina, rauhallinen irrotus ja sen jälkeen kaikki potku peliin.

Itselläni ollut monta vuotta normaalin maastavedon kanssa ongelmia, joten näissä ohjelmissa yleensä ottanut nimenomaan high pullia sen sijaan.

Painot kohtuullisina
tyhmiä kysymyksiähän minulla riittää: paljonko olet parhaimmillaan tehnyt tässä liikkeessä, ja miten suhteessa rinnallevetoon. Aion todellakin vaihtaa maven tähän, ja haluaisin vähän arvioida painoja. Varmaan kannattaa aloittaa vähän liiankin kevyesti, ja hallitusti ja totutella uuteen liikkeeseen vai?

tyhmiä kysymyksiähän minulla riittää: paljonko olet parhaimmillaan tehnyt tässä liikkeessä, ja miten suhteessa rinnallevetoon. Aion todellakin vaihtaa maven tähän, ja haluaisin vähän arvioida painoja. Varmaan kannattaa aloittaa vähän liiankin kevyesti, ja hallitusti ja totutella uuteen liikkeeseen vai?

mä ainakin aloitin liikkeen ihan 30 kilosta ja nyt kun tekniikka kunnossa niin DF:ssä painot nousee aika rajustikin viikossa. Koko kropan liike ja räjähtävällä nostolla, pohkeet myös mukana

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kumpaa liikettä olette käyttäneet ns. keskiviikon treenissä, vinopenkkiä vai pystypunnerrusta?
Itse teen vinopenkkiä. Tämä siis DF-treeniohjelman mukaisesti. Tarkoititko kumpaa ohjelmaa SF vai DF?

Jos puhe oli SF treeneistä, niin minäkin kallistuin Vinopenkin puolelle.
Omat syyni:
Vinopenkki ottaa myös olkapäihin.
Perjantain dippi ottaa myös hyvin olkapäihin.
Ja se tärkein syy: Sali jossa treenaan on niin matala, että pystypunnerrus olisi pitänyt tehdä istualtaan ja näin liikkeestä tulee epämiehekäs.

Kumpaa liikettä olette käyttäneet ns. keskiviikon treenissä, vinopenkkiä vai pystypunnerrusta?

DF:ssä pystypunnerusta, sillä olkapäät kaipaa suoraakin rasitusta

tarkotus ois alottaa tässä terveydyttyä toi alkusivulta löytyvä dfht versio.tuli vaan ongelmia ton lontoon kielen kanssa ku ei tiedä että mitä kaikki tarkottaa.eli jos joku viittis suomentaa dumbell extensions:in ja dumbell overhead press:in ni helpottas tota treenin suunnittelua

tarkotus ois alottaa tässä terveydyttyä toi alkusivulta löytyvä dfht versio.tuli vaan ongelmia ton lontoon kielen kanssa ku ei tiedä että mitä kaikki tarkottaa.eli jos joku viittis suomentaa dumbell extensions:in ja dumbell overhead press:in ni helpottas tota treenin suunnittelua

dumbbell=käsipaino
overhead=pään päältä
extension=ojennus
press=punnerrus
curl=koukistus

Ei nyt tule muita tärkeitä mieleen.

Ajattelin nyt yhden sf-syklin ja yhden df-syklin jälkeen vetää taas sf-syklin.
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että kuinka pitkällä treenitaustalla tollanen sf-progressio on vielä toiminut? Itselläni on vasta reilu vuosi, joten df ei ole vielä tarpeellista. Halusin vaan saada tuntumaa sellaiseenkin treenaukseen.

itekkin oon miettinyt kumpaa käyn tekemään single factorissa, vinopenkkiä vai pystypunnerrusta.
Luultavasti teen pystypunnerruksen.

Voiko keskiviikkona tehä vatsoille voimapyörän?
Mikä olisi hyvä liike perjantain dipin tilalle kun sitä en itse luultavasti pysty tekemään?

Tuolla mun treenipäivyrissä olis arviointia vailla yksi kotitekoinen 2-jakoinen DF, jos kellään intoa riittää.

Ohjelman yleisiä suuntaviivoja tässä, ja viidennestä viestistä alkaen esiintyy tarkempaa treenidataa.

Onko siinä jotain heti silmille hyökkäävää viturallaan oloa, tai lievempää hienosäädön tarvetta? Tällä hetkellä ensimmäinen kolmen viikon loading-jakso on paketissa ja seuraava viikko on sarjamäärien ja painojen suhteen kevyempi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom