Treeniasiaa "normikehoiluun" kyllästyneelle (5X5, dual/single factor-teoriat, DFHT))

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja S225T
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
pari kysymystä jotka on varmaan käsiteltykin täällä jo mutta tähän hätään en löytänyt,pidetäänkö tuossa soudussa kädet kyljissä vai tehdäänkö jollain erityisleveällä otteella,kun tuosta soututyylistä en oo oikein mitään videon pätkiäkään löytänyt niin jäi askarruttamaan,entä miten progressio hoidetaan beach workoutissa,pyritäänkö painoa nostamaan joka treenissä siinäkin,eli siinä viikon viimisessä treenissä?

ite tein soudun sillai et kädet mahdollisimman läheltä kroppaa, eli aloitus asennoks otin simmosen asennon kuin lähtis tekee maastavetoa, tosin kädet samoin päin. ja veto aivan vatsaan saakka ja tanko reilusti polville laskussa..asento jalat kyykyssä, perse hieman takana selkä suorana, mut ei pystyssä vaan taivutettuna jonkun verran eteenpäin
http://www.youtube.com/watch?v=fDbfaGVs-ts elikkäs noin mut pienemillä painoilla :)

siis tähän bill starin 5x5? tässähän ohjelmassa on noi apuliikkeet valmiiks laitettu, mut ei kai niistä punnerruksista nyt haittaakaan ole jos vaan tulosta tulee ja jaksaa tehdä :)

ite tein soudun sillai et kädet mahdollisimman läheltä kroppaa, eli aloitus asennoks otin simmosen asennon kuin lähtis tekee maastavetoa, tosin kädet samoin päin. ja veto aivan vatsaan saakka ja tanko reilusti polville laskussa..asento jalat kyykyssä, perse hieman takana selkä suorana, mut ei pystyssä vaan taivutettuna jonkun verran eteenpäin
http://www.youtube.com/watch?v=fDbfaGVs-ts elikkäs noin mut pienemillä painoilla :)

Näissä 5*5 ohjelmissa ei ole tarkoitus tehdä tuota Yates soutua, vaan kulmasoudulla tarkoitetaan pendalay row liikettä. Olen itse huomannut pendalay row:n paljon tehokkaammaksi kuin Yates soudun ja suosittelen tekemään sitä.

http://stronglifts.com/how-to-perform-the-pendlay-row-with-correct-technique/

elikkäs ohjelma menee päin persettä jos tekee tolla toisella tavalla? En nyt aivan ymmärtänyt...Siis eka vai toka suoritus linkissä se oikea??? Ekan tavalla teen mut hieman kapeammalla otteella, toinen on selkä lattian suuntaisesti joka on kyllä tehokkaampi..Vitsi kun en viittis enää tehä siinä maksimi vitosia.. :P

eka viikko takana 5x5lla ja hyvä on :) Perjantai kaikist pahin :) dippi oli ehkä liikaa näin aluksi, vimonen sarja jäi vajaaksi. Jospa tän sais suoritettua läpi :) Kiva seurata tuleeko kehitystä ..

Oliko missään ladattavissa suomenkielistä excel- pohjaa Dual Factor kierrolle? Aikaisemmat postatut linkit ei tahdo toimia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Meneekös tää bill starr versio pilalle jos teen maastavedon keskiviikkona ensimmäisenä liikkeenä ?
Normaalisti tulee tehtyä toi etukyykky ensimmäisenä liikkeenä ja tuntuu syövän tehoa mavesta.

Sitä kannattaa testata, kumpi toimii paremmin. Itse oon huomannut, että kun mave tehään ennen kyykkyä, alaselkä ei enää kyykätessä kunnolla jaksa. Eli musta kyykky kannattaa kumminkin tehdä turvallisuussyistä ennen mavea.

Ei liene suuri synti tehdä etukyykkyä kyykyn sijasta ?

Tein tänään ekat etukyykyt ^^ joten kokemuksen syvällä rintaäänellä: Tee molempia :)

Hups, jos siis puhuttiin tuosta Bill Starr 5 x 5 ohjelmasta niin siinä tehdään siis ihan kyykkyä ja jos muuta tekee niin sitten se on eri ohjelma. Tuli pompattua tuolta aloittelijoiden peruskysymyksistä tänne sen enempää ajattelematta edes mistä on kyse, mutta pakko oli yrittää päteä. Onneksi kukaan ei ehtinyt sanomaan mitään :dance:

Aika moni on tässä threadissa jo maininnut vaihtaneensa tuon keskiviikon kyykkäilyn etukyykkyyn, mikä on ihan ookoo. Ma & Pe päivien kyykkäilyt on kuitenkin tarkoitettu tässä ohjelmassa takakyykkynä suoritettaviksi.

Alkoi kiinnostamaan tämä SF ohjelma ja nyt on luettu madcow tekstejä ja tehty ohjelmaa. Mutta mitä olette mieltä kannattaako aloittaa ohjelmaa, kun tiedän että tulee pari kaksi viikon taukoa kesän aikana? Aerobista teen 3 kertaa viikkoon ja vielä intervalli tyyppisiä, kuten oli ohjelman suosituksissa. Tauotkin on "aktiivisia", ei pakko lepoa. Itse ajattelin tekeväni taukoviikon jälkeen saman viikon, mitä ennen taukoa. Kuulostaako järkevältä vai meneekö ohjelmasta tehot? Kiire ei ole minulla mihinkään, mutta tavoitteena olis saada perusliikkeillä lisää poweria ja jämäkkyyttä kroppaan.

Alkoi kiinnostamaan tämä SF ohjelma ja nyt on luettu madcow tekstejä ja tehty ohjelmaa. Mutta mitä olette mieltä kannattaako aloittaa ohjelmaa, kun tiedän että tulee pari kaksi viikon taukoa kesän aikana? Aerobista teen 3 kertaa viikkoon ja vielä intervalli tyyppisiä, kuten oli ohjelman suosituksissa. Tauotkin on "aktiivisia", ei pakko lepoa. Itse ajattelin tekeväni taukoviikon jälkeen saman viikon, mitä ennen taukoa. Kuulostaako järkevältä vai meneekö ohjelmasta tehot? Kiire ei ole minulla mihinkään, mutta tavoitteena olis saada perusliikkeillä lisää poweria ja jämäkkyyttä kroppaan.

No eikö homma ole selvä, tauot otat kevyinä viikkoina ja homma sujuu kuin rasvattu. Single factor nyt on muutenkin ihan perseestä.

Back
Ylös Bottom