Treeniasiaa "normikehoiluun" kyllästyneelle (5X5, dual/single factor-teoriat, DFHT))

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja S225T
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Yritin etsiä vastausta mutta ei löytyny... Eli olen aloittamassa tota SF ohjelmaa. Mietin miten noi toistot ja painot menee? Maanantaina 5x5 Ramping weight to top set of 5 eli vika 5 ennätys=5RM? itsellä on vielä pienet painot eli kyykyssä noin 60kg ennätys, että onko järkevää tehdä sitten 20,30,40,50,60? ja keskiviikko kyykyssä teen 3 sarjaa 50kg? ja vika 40?? ja keskiviikkona pitäisi parantaa 5 "top settiä" ja vika 1x8 taas 3rd eli 40kg? ja muut menee suunilleen saman kaavan mukaan? Ja ekana viikkona lähdetään kevyesti eli kyykky painona vikassa vitosessa 40 ja siitä nousuun? yrittäkää saada jotain selvää ja auttaa tyhmää :D

Yritin etsiä vastausta mutta ei löytyny... Eli olen aloittamassa tota SF ohjelmaa. Mietin miten noi toistot ja painot menee? Maanantaina 5x5 Ramping weight to top set of 5 eli vika 5 ennätys=5RM? itsellä on vielä pienet painot eli kyykyssä noin 60kg ennätys, että onko järkevää tehdä sitten 20,30,40,50,60? ja keskiviikko kyykyssä teen 3 sarjaa 50kg? ja vika 40?? ja keskiviikkona pitäisi parantaa 5 "top settiä" ja vika 1x8 taas 3rd eli 40kg? ja muut menee suunilleen saman kaavan mukaan? Ja ekana viikkona lähdetään kevyesti eli kyykky painona vikassa vitosessa 40 ja siitä nousuun? yrittäkää saada jotain selvää ja auttaa tyhmää :D

http://www.vicjg.com/aspx/madcowint.aspx# Ite lasken tolla sarjapainot. Helppokäyttönen eikä tarvi ladata mitään ja pystyy laskeen painot vaikka ei sitä 5*max tietäisikään.

Olen vääntänyt 5x5 1.5 viikkoa ja olen tyytyväinen:rock:
Voisinko lisätä keskiviikolle leuanvedon lisäpainoilla? Jos voin, niin minkälaisella systeemillä?

Olen vääntänyt 5x5 1.5 viikkoa ja olen tyytyväinen:rock:
Voisinko lisätä keskiviikolle leuanvedon lisäpainoilla? Jos voin, niin minkälaisella systeemillä?

Miksikäs ei. Minulla on nyt menossa toinen kierros SF:ää, ja olen lisännyt apuliikkeiden määrää --> leukoja vetelen joka viikko ke tai pe lisäpainolla 2x5-8.

Kiitoksia :) Jos ymmärsin oikein ni toi äskenen taulukko on periaatteessa se koko ohjelma? Hiukan hurjalt näyttää toi kyykky 3 kertaa viikkoon...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kiitoksia :) Jos ymmärsin oikein ni toi äskenen taulukko on periaatteessa se koko ohjelma? Hiukan hurjalt näyttää toi kyykky 3 kertaa viikkoon...

Joo tossa on laskettu koko koko ohjelman ajaksi (12vko) painot. Huomasithan sit vielä ne apuliikkeet joihin painoja ei ole laskettu?

Kyllä toi kyykky menee ihan hyvin 3x/vkossa kun jaloille ei tee muita liikkeitä. Kannattaa muistaa venytellä varsinkin alaselkää tarpeeksi, koska ainakin itellä se on yleensä pahimmin jumissa jos jättää venyttelemättä!

Joo katoin apuliikkeit mut pisti silmään et pohkeille ei oo mitää.. Tuskin se ohjelmaa pilaa jos vaik maanantain ja perjantain jyystäis hackia muutaman sarjan

Kyllä pilaa, ei ne ammattilaiset sitä varmaa ois turhaa tollee suunnitellu? Ootko sä fiksumpi ku ne ja lisäsit siihen uuden liikkeen?

Totta helvetissä olen mitä sä luulet?
No jos ny totta puhutaa ni kerropa mulle et mite se haittaa? Ei ny ainakaan luulis vaikuttavan ja äkkiä sen huomaa jos vaikuttaa...

Niinkun jo aikasemminkin sanottu, että mitä enemmän asioista tietää sitä vähemmän tota ohjelmaa haluu muokata.

No ei välttämättä haittaakaan mitään, tai ainkaan et huomais. Mutta tosiaan ideahan on se, että just noihin paikkoihin kohdistettas se
lihasten kasvu, eli mitä enemmän muita paikkoja pumppaa niin sitä vähemmän noi "pääalueet" palautuu+kasvaa.

Ja antaumuksella kun etu- ja takakyykkyä sekä mavea repii, niin kyllä ne pohkeetkin saa kyytiä.

Pakko kyl viel kertoo omia kokemuksia, eli yksi täysi sykli takana ja kohta alkaa uus.

Pistin aikoinaan suht yläkanttiin noi tavotteet tolle vikalle viikolle ja olin niin helvetin skeptinen :D
Skeptisyys korostu varsinkin ekalla viikolla, kun niin olemattoman tuntusilla painoilla piti höylätä. Reenin jälkeen
ei ollu tyyliin mitään pumppia ja melkeen vitutti. Kuitenkin kurinalaisesti noudatin ohjelmaa enkä lisännyt mitään,
paitsi vatsoja yhdelle erilliselle päivälle, mikä onkin suotavaa.

No vikalla viikolla ja syklin jälkeen oli jo sit vähän eri ääni kellossa; kaikki tavotteet oli tullu ja jopa vähän yli.
Karkeesti vois sanoo, että sarjapainot nous 10kg per liike. Ja vaikka söin ku eläin(300 väh. plussal) paino ei kuitenkaa noussu
kun ehkä 1kg.

Siis tätä on pakko jatkaa nyt vaikka vuos putkeen. Tietty jotenki kauniisti syklitellen välillä vähän erilailaista
settiä väliin tunkien.

Ku päätin kokeilla tätä ohjelmaa ni en ollu kyykänny enkä maastavetäny vuoteen ku oli polvivaivoi. Et tajuakaa kui ihanalt tuntus tehdä ensimmäiset kyykyt ja maastavedot ilma kipui :D ja tämäkin päivä sujui hyvi :)

Kyselisin vinkkiä siihen, miten tehdä 5x5 ohjelmaa, jos treenimahdollisuus on vain kahtenä päivänä viikossa.

Esimerkissä treenipäivät ovat hiukean mielikuvituksellisesti A ja B.

Vaihtoehto A: Jättää "perjantaitreeni" pois ja lisää sen päivän apuliikkeet A ja B treeniin. Pitäisikö sarjoja tai rautaa lisätä hieman samalla?

Vaihtoehto B: Siirtää kolmannen treenin aina seuraavalle viikolle, siten että 2 viikon 5x5 ohjelmaan meneekin 3 viikkoa:
  • 1. Viikko: A-päivä = 1. maanantaitreeni, B-päivä = 1. keskiviikkotreeni,
  • 2. Viikko: A-päivä = 1. perjantaitreeni, B-päivä = 2. maanantaitreeni,
  • 3. Viikko: A-päivä = 2. keskiviikkotreeni, B-päivä = 2. perjantaitreeni

jne... toivottavasti ymmärsitte idean.

Vaihtoehto C:
Joku muu mikä?

Kumpi olisi parempi vaihtoehto mulle, SF vai DF? Salitaustaa takana 2v ja penkki 2x4 105kg sekä mave 6x165kg.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom