Voisko joku pistää ton DF:n suomenkielisen exel-taulukon näkyville. Ite en ainenkaan sitä löytäny...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
JA muuten vielä siitä, että jos haluaa korvata vinopenkin pystypunnerruksella, niin sillon pystypunn. pitää varmaan tehdä tangolla eikä käsipainoilla? Kumpaa suositelette enemmän, vinopenkkiä vai pystypunnerrusta?
Voisko joku pistää ton DF:n suomenkielisen exel-taulukon näkyville. Ite en ainenkaan sitä löytäny...
Tuosta soudusta sen verran, että tekeekö porukka sen silleen, että jokainen toisto hipaisee vatsaa, vai voiko siinä vähän cheatata siinä suhteessa? Liikkeen viimeiset senttimetrit tuntuvat niin paljon hankalammilta kuin muu osuus, että en ole itse ainakaan vielä saavuttanut käytännössä ollenkaan tuloksia kyseisessä liikkeessä. Toistot jäävät helposti vajaiksi, ja 2,5 kilon nosto saattaa jo tarkoittaa sitä, että saa nolla toistoa, vaikka edellisellä viikolla on saanut 5, koska tankoa ei saa vedettyä vatsaan asti sitten millään.
Minä myös kiitän. En ole itse tullut edes miettineeksi tuota mahdollisuutta, mutta pitää ehdottomasti kokeilla jahka tässä innostun tuota treenimetodia kokeilemaan :DMinä kyllä ehdottomasti suositan tekemään pystypunnerruksen vinopenkin sijasta. Rinta on kovilla ilman vinopenkkiäkin. Ja kannattaa tehdä tangolla se pystäri, ja seisten. Tangolla helpompi toteuttaa progressio ja seisten tehtynä kehittää keskikropan pitoa kivasti, mikä sopii tämän ohjelman henkeen oikein hyvin.
Kuulostaa hieman ihmeelliseltä, mutta oletko varmasti
a) aloittanut ihan rehellisesti tarpeeksi alhaisista painoista (itselläni oli "modernimpikulmaisessa" soudussa usein 110-120kg sarjapainona ja tuossa aloitin 50 kg:lla (joka tuntui selässä kunnolla 5x5 -sarjojen jälkeen)
b) tehnyt toistot RÄJÄHTÄVÄSTI? itselläni on ihan maksimeita lukuunottamatta tuolloin enemmänkin ongelmana, että tanko pamahtaa rintaan/vatsaan liian kovaa
Eli kun tanko irtoaa maasta (alku toki ilman rykäisyä), vedetään maksiminopeudella, niin kovaa kun vaan ikinä tangon saa liikkumaan, eikä välitetä mistään "tuntumasta". Kunhan paketti pysyy kasassa, tuo on koko liikkeen suola.
Jos SF:n Ke reenissä tekee takakyykyn sijasta etukyykyn, niin väännetäänkö ne samoilla painoilla kuin takakyykky? Itse ajattelin, että tekisin kolmosia, ettei liian raskaaksi käy ja etukyykky maven jälkeen.
Ohjelmasta sen enempää tietämättä, hyvin harva ihminen kyykkää etukyykyllä saman kuin takakyykyllä, ottasin n.30% pois maksimista ja laskisin siitä kilot.
Ja vielä tärkeämpänä, miksi ihmeessä RASKAS maastaveto on ennen kyykkyä??
Täytyy sanoa, etten olisi ikinä uskonut miten hyvin tämä Single factor -ohjelma voi potkia vielä jo useampiakin vuosi treenanneilla. Alottelin aika kevyesti ja laitoin vasta neljännelle viikolle vitosmaksimit. Nyt seitsemännen viikon ensimmäinen treeni takana eli on jo kolmeen otteeseen rikottu nuo vanhat 5-maxit kahden ja puolen kilon nousuilla. Penkissä 5x102,5kg -> 5x110kg ja kyykyssä 5x127,5kg -> 5x135kg.
Oon kerran aiemmin kokeillut, mutta nuorena ja ahneena alotin liian ylhäältä ja 5-maksimit tuli varmaan jo tokalla viikolla vastaan..
Nyt oon hieman G6:sta muistuttavalla 1-jakosella, ja tänään päätin alottaa vappumorkkiksissa ainakin kuukauden mittasen dieetin. Dieetti tulee luultavasti olemaan suhteellisen rankka, ajattelin vetää velocity dieettiä muistuttavan rutistuksen sillä erotuksella, että syön lounaalla koulussa normaalin aterian (en jaksa roudata heraa sinne mukaan) ja iltapalaksi rahkaa.
Tätä on varmaan aiemmin jo kysytty, mutta miten onnistuneesti porukka on SF:ää dieetillä vetänyt? Onko tuhoon tuomittu idea vai voiko toimia?
Tarkoitus olisi tuollaista voimapainotteisempaa treeniä kokeilla, jos vaikka mäihällä saisi hermotusta treenattua dieetin aikana ja dieetin lyhyen keston vuoksi toki sen jälkeenkin.
Alaselän vasen puoli on ollut jumissa vähän väliä viimeiset 2 vuotta. Olen jo melkein niin tottunut jumiin, että sitä ei edes huomaa aina. Mavea tai soutua treenatessa selkää vihloo satunnaisesti. Kyykyssä selkää ei vihlo, tuntuu vain muuten raskaalta. Naprapaatilla olen käynyt pari kertaa, selkä parani aina siihen saakka, kunnes meni salille, sitten jumi tuli takaisin. Venyttely tosiaankin auttaa, olen vain vähän laiska tekemään sitä. Se kun tuntuu kivuliaammalta kuin itse salitreeni, vaikka olo on sen jälkeen aina parempi.