Treeniasiaa "normikehoiluun" kyllästyneelle (5X5, dual/single factor-teoriat, DFHT))

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja S225T
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vedätkö muuten ohjelman alusta eli laitat uudet painot exeliin, kaikkien niiden liikkeiden kohdalla joissa hyytyy esim.vkolla 5.
kaikki liikkeet tietty tappiin asti, eli niin kauan kuin kehitystä tapahtuu.
eli sinne taulukkoon 5rm uudet kilot?
mietin vaan että tossa kyykky tahdissa polvet rasittuu aikalailla itse ajattelin
pitää kevennetyn viikon ja pari viikkoa vaikka kolmijakoisella sitten taas, tällä eteenpäin.

Viimeksi muokattu:
Vedätkö muuten ohjelman alusta eli laitat uudet painot exeliin, kaikkien niiden liikkeiden kohdalla joissa hyytyy esim.vkolla 5.
kaikki liikkeet tietty tappiin asti, eli niin kauan kuin kehitystä tapahtuu.
eli sinne taulukkoon 5rm uudet kilot?
mietin vaan että tossa kyykky tahdissa polvet rasittuu aikalailla itse ajattelin
pitää kevennetyn viikon ja pari viikkoa vaikka kolmijakoisella sitten taas, tällä eteenpäin.

No siis sitten kun itse joskus aloitan homman uudestaan niin laitan uudet painot, koska nytkin jo taas kehitystä tullut sarjapainoihin tuosta elokuusta.
Eri asia ehkä jos pitää yhden kevennetyn viikon, niin itse tekisin niin, että aloittaessa uudestaan teen saman viikon kuin tein viimeisenä ennen kevyttä.
Toisaalta tuo 9viikonkin periodi ei kaikilla edes toteudu progression muodossa, että itse ainakin ottaisin hyvin kevyen viikon jo ennen tämän aloittamista ja sitten vetäisin ohjelmalla niin pitkään kuin progressio säilyy, sehän ohjelmassa on kuitenkin se idea. DF-teoria on sitten se missä on erikseen se deloading viikko yms. Tässä ohjelmassa koko pointti on lineaarisessa progressiossa eli painoja lisätään säännöllisesti ilman väliviikkoja. En usko että kukaan tällä kuitenkaan ylikuntoa saa vaikka jauhaisi 15 viikkoa.

Mitähän apuliikkeitä jengi on ottanut tässä SF ohjelmassa mukaan, muitakin kuin mitä ohjelma opastaa?

Itse en ottanut apuliikkeitä enempää mitä tossa oli neuvottu.. Pääasiassa apuliikkeet keskittyy vahvistaa keskivartaloa. Hauista otin kerran viikkoon ja ojentajia en juuri lainkaan. Ens sykliin otan ojentajille apuliikkeeks varmaanki jotain kevyttä lattiapenkkiä. Omalla kohdalla noi tulokset nous melkosen hyvin, vaikka apuliikkeisiin ei juuri tullut panostettua.

Itselläni on taas vaihteeksi SF käytössä. Helvetin hyvin on porissut, kun on syönyt yli kulutuksen. Sarjaenkat paukkuu joka viikolla, eikä vielä ole tiukkoja maanantai-treenejä ollut. Saas nähä koska loppuu/lopetan.

joo hyvä ohjelma selkeyttää kummasti tuo exeltaulukko
onkohan missään ladattavissa muunlaista ohjelmaa exeltaulukolla.
mitä ohjelmaa jengi tekee tän jälkeen/lisäksi tai välissä tms.
ei tätä nyt elämän loppuun asti jaksa. :urjo:

joo hyvä ohjelma selkeyttää kummasti tuo exeltaulukko
onkohan missään ladattavissa muunlaista ohjelmaa exeltaulukolla.
mitä ohjelmaa jengi tekee tän jälkeen/lisäksi tai välissä tms.
ei tätä nyt elämän loppuun asti jaksa. :urjo:

tietysti tätä on hyvä tehdä niin pitkälle kun progressiota löytyy, eli painoja saa kasvattaa.
Sittenhän kun tämä on ohi niin seuraava askel näissä erikoisemmissa ohjelmissa on tuo DF teoria.

Olisikohan jengillä tietoa ohjelmasta jolla saisi samassa suhteessa lihaa luiden ympärille kuin tällä sf: ohjelmalla on voima progressio. Suosituksia otetaan vastaan :)

Olisikohan mitään järkeä että Reenaisi vuoro viikoin voima sekä body tyylisesti? Saisiko sitten paremman tuloksen lihaksien kasvattamiseen mutta silti karttuisi maksimaalinen voima?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kopteri selitti ton SF:n hienosti 203 sivulla mutta jäi vähän epäselväks keskiviikon kyykky

"Kyykky| |4*5| |Ensimmäiset 3 sarjaa tehdään samoilla painoilla kuin maanantain 5*5
sarjat. neljäs sarja tehdään samalla painolla kuin kolmas sarja.|

nii jos joku tarkentais?

Kopteri selitti ton SF:n hienosti 203 sivulla mutta jäi vähän epäselväks keskiviikon kyykky

"Kyykky| |4*5| |Ensimmäiset 3 sarjaa tehdään samoilla painoilla kuin maanantain 5*5
sarjat. neljäs sarja tehdään samalla painolla kuin kolmas sarja.|

nii jos joku tarkentais?
Maanantaina teet esim. 5X50kg, 5X62.5kg, 5X75kg, 5X87.5kg, 5X100kg.

Keskiviikkona teet sitten 5X50kg, 5X62.5kg, 2X5X75kg.

^^ Selkis kiitos

Minkälaisia korotusvälejä suosittelette single factorissa tehtäviin liikkeisiin? Itse ajattelin tehdä penkissä esim: 5x5 1*45kg 2*55kg 3*65kg 4*75kg* 5*85g. Vai olisiko korotuksen oltava pienempi esim 7,5kg? jolloin treeni olisi luonnolisesti kovempi.

^^Tuolla puhuttiin 10-15% korotuksista. Kymmenen prosentin korotuksilla menis suunnilleen näin 5x50 5x60 5x67,5 5x77,5 5x85

kertokaa tyhmälle mistä löytyy se taulukko...koitin noita ekan sivun linkkejä mut ei niitä ole enään olemassakaan tai sitten on käyttäjässä vika :david:

Mitä ihmettä tarkotat? SF:llä tulee kivasti sekä massaa että voimaa.
lähinnä nyt sitä että olisi kiva vaihteen vuoksi
löytää joku toinen yhtä hyvä ja tehokas.
Sellainen että olisi exelit mukana ja enempi toistoja.
Tää on paras ohjelma mitä olen tähän asti tehnyt
mutta en ole varma onko tämä ainoa. Sitä hst ohjelmaa olen miettinyt.

Suositut

Back
Ylös Bottom