Treeni-osion yleiset kysymykset

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos se tuntuu paremmalta, niin miksi edes pohdit vaihtoa?

Mietin lähinnä vaikuttaako liikkeen kulma työstettäviin lihaksiin merkittävästi. Esim. jos vaikka toinen ottaisi enemmän perberiin ja toinen etureisiin. Mitä tässä nyt pari kertaa testaillut niin enpä kovin suurta eroa ole huomannut. Toistaiseksi jatkan siis tuolla v-tyylillä, kun tuntuu paremmalta :)

selkätreeni tuntuu junnaavan paikallaan. ylätaljassa ei vaa tunnu saavan enempää painoa/toistoa, nyt menee esim. v kahvalla 2x3 70 kg ja siinä menty pitkään. millä tuota vois kehittää? vai tehdäkkö suosiolla vaa pidempii sarjoja pienemmällä painolla? :confused:

Tällä hetkellä teen 4 jakoista tämmöisellä "jaolla"
Ma Rinta Hauis
Ti selkä
Ke lepo
To jalat
Pe Olkapää Ojentaja
miten tohon saisin muutettua kun haluaisin tehä rintaa 2 kertaa viikossa. Rinta ei meinaa kehittyä millään vaikka kaikkiin muihin liikkeisiin saa laittaa painoa melkeen joka vk lisää. Jos tuo 2 kertaa viikossa auttaisi asiaan. Ja penkissä toistoja oon tehny 3x6

Viimeksi muokattu:
Tällä hetkellä teen 4 jakoista tämmöisellä "jaolla"
Ma Rinta Hauis
Ti selkä
Ke lepo
To jalat
Pe Olkapää Ojentaja
miten tohon saisin muutettua kun haluaisin tehä rintaa 2 kertaa viikossa. Rinta ei meinaa kehittyä millään vaikka kaikkiin muihin liikkeisiin saa laittaa painoa melkeen joka vk lisää. Jos tuo 2 kertaa viikossa auttaisi asiaan. Ja penkissä toistoja oon tehny 3x6

no jos tekisit selän kanssa vaik ojentajat niin saisit rinnan tehtyä pe olkapäiden kanssa? tai sitten selän kans olkapäät ja sit pe rinta ja ojentaja. näin mä tekisin :)

Osaako joku kertoa?

Miten ylätalja niskan taakse tehtynä ottaa eritavalla selkään kun eteen vedettynä?
Luulisi että liike ottaa erilailla kun niskan taakse vedettäessä päätä joutuu taittamaan eteenpäin ja näin ollen rintaranka ei pääse aukeamaan samalla tavalla kuin eteen tehtynä? Eikös kumminkin melkein joka selkäliikkeessa opeteta että rintaranka pääsisi aukeamaan liikkeen loppu asennossa.

Osaako joku kertoa?

Miten ylätalja niskan taakse tehtynä ottaa eritavalla selkään kun eteen vedettynä?
Luulisi että liike ottaa erilailla kun niskan taakse vedettäessä päätä joutuu taittamaan eteenpäin ja näin ollen rintaranka ei pääse aukeamaan samalla tavalla kuin eteen tehtynä? Eikös kumminkin melkein joka selkäliikkeessa opeteta että rintaranka pääsisi aukeamaan liikkeen loppu asennossa.

Niskan taakse tehtävällä ylätaljalla on ainakin ihan helkkarin paljon helpompi rikkoa itsensä kuin eteen tehtävällä. Jotkut kuulema saa sillä erilaisen tuntuman (mahdollsiesti käy enemmän takaolkiin?), mutta siinä on kyllä myös todella helppo vääntää olkanivelet luonnottomaan asentoon ja rikkoa jotain.

Miten useamman viikon treenitauon jälkeen kannattaa palata salille? Takana siis yskän, nuhan ja kurkkukivun (sekä pienen lämpöilyn) aiheuttama tauko

Miten useamman viikon treenitauon jälkeen kannattaa palata salille? Takana siis yskän, nuhan ja kurkkukivun (sekä pienen lämpöilyn) aiheuttama tauko
Kevyesti. Aloita vanhalla tai uudella ohjelmalla ns. pohjasta ja seuraile miten kroppa reagoi. Jos ei tule mitään sen ihmeellisempää kipuilua, niin vkon päästä voit jatkaa jo samaa vanhaa malliin.

Ensiksi, tuedän että tälläsiä ketjuja on täällä miljoona, mutta koska koen olevani niin helvetin erityinen, teen omani.

Eli olen 19v 185cm ~91kg rasva% 12-17 arviolta. Punttitaustaa on +3v josta oikeasti tavoitteellista ja "hardworkdedicationtrainstation" -treeniä on ainakin 2v. Olen tällä hetkellä armeijassa noin puolivälissä palvelusta ja vituttaa suuresti että etenki rintatreeni ei kulje. Oon n. 2 vuotta sitten 20kg kevyempänä dieetin vikoilla viikoilla ottanut penkistä samoja vitun 3x6x80kg sarjoja kuin nyt. Parhaimmillani menneen 2 vuoden aikana olen nostanut 2x6x90kg penkistä ja tänään ei tullut edes kutosta 77.5kglla. Mikä vittu tässä on?

Kulmasoutua pystyy tekemään nättejä kymppejä satkulla, kyykätty on ATGtä kutosia 140kglla mutta tää vitun penkki ei liiku ei sitten vahingossakaan.

Pitäisikö:

A. Hyväksyä että olen paska penkkaaja, ja alkaa tekemään rintatreeni joitain muita liikkeitä pääasiassa käyttäen?

B. Heittää kaikki erikoisuudet treenistä helvettiin, alkaa tekemään "back to basics" -tyyliin penkkiä ja siihen 1-2 apuliikettä eikä vahingossakaan lähellekkään failurea?

C. Jotain muuta? (kertokaa mitä)

Perimmäinen tarkoitukseni on kasvattaa lihasta ja kilpailla tulevaisuudessa kehonrakennuksessa, mutta on tämä nyt oikeasti ihan vitun noloa kun ihmiset kyselee että paljo penkki, sen jälkeen mongerrat siihen että joku satku ja 90% ihmisistä ajattelee että heität jotain paskaa läppää kun niiden mummokin penkkaa senverran.

Aivan vitun nolo ketju, onneksi täällä saa olla anonyymi.

@Herald

Jäi vähän epäselväksi haluatko isot rintalihakset vai nostaa paljon penkistä?

Yleisneuvona: jos sua se penkkitulos kiinnostaa niin enemmän vaihtelua toisto- ja sarjamääriin, failuresarjat mielellään kokonaan pois, 2-3 penkkivariaatiota viikossa eri leveyksillä, raskaat pystypunnerrukset pois. Lue toi jto:n 3x4-->6x6 ketju ja ota siitä se progressioidea, EI sitä prosenttihömpötystä ekalta sivulta. Syö vitusti, syö tarpeeks proteiinia, penkki menee paljolti käsi kädessä oman painon kanssa. Pyydä joku oikeasti hyvä penkkaaja neuvomaan sulle kunnollinen tekniikka. Opettele oikea lapojen asento ja miten lukitaan latsit, kun tango on käsillä, opettele oikea hengitys. Tee sillä sun parhaalla oteleveydellä kaikki tai ainakin vika toisto stopilla. Älä tee sitä sun tärkeintä penkkitreeniä 2 minuutin palautuksilla, koska olet add ja sitten kuvittele, että kehityt. Olkapäätreenissä keskity sivu- ja takalohkoihin, erilaiset viparit ja facepullit on parhaita. Muista tehdä myös kiertäjäkalvosimia, paitsi jos rakastat olkapäävammoja. Älä vedä ojentajia tukkoon apuliikkeillä. Älä luovuta, äläkä tekemään pelkkää käsipainopenkkiä sillä verukkeella, että tasapenkki tangolla on sun mielestä paskin liike ikinä eikä kuulu true bodareille.

Noi on asioita mitkä toimii useimmilla. Jos joku vetää joka vitun viikko 2x6 tai 3x10 failureen tai tekee raskaita pystypunnerruksia ja penkki nousee sillä niin kiva juttu.

Jos taas haluat isot rintalihakset niin siltikin tossa vaiheessa uraa neuvoisin hankkimaan ensin kunnolliset perusvoimatasot.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom