Treeni-osion yleiset kysymykset

Pystypunnerruksen kun yhistät superina johonkin, niin ei tarvitse käyttää siinä niin isoja romuja, teet vaikka jalat ilmassa jossei muuten.
Erilaiset viparit sivuille ja taakse istuen.
Pystysoutu maaten taljassa, myös viparit eteen maaten.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No nyt tulee tyhmä kymysys, mutta ei se mitään!:)

Joo eli viime aikoina alkanut ihan tosissaan kiinnostamaan voimatasot ja muutenkin nousujohteinen treenaaminen. onhan nuo voimat joskus jonkun verran nousseet, mutta ei pitkään aikaan mitenkään erikoisesti. Olen aina treenannut ns bodailu tyylillä ja niin aijon treenata jatkossakin, mutta viime aikoina oon miettiny, että oon jo pidempään treenannut tosi antaumuksella, mutta ilman mitään jatkuvaa progressiota...Eli aina tulee vähän tehtyä "fiiliksen" mukaan. Ei välttämättä aina huono juttu, mutta tuntuu että voisi asiat paremminkin hoitaa!:)

Kertokaa miten mun pitäisi alkaa nyt työstää tätä asiaa? Kiitos ja kumarrus.

Cub3 tutustu tohon jto:n 3*4->6*6 progressioon, siihen on voimapuolella oma ketju. Älä sitten käytä sitä aloituspostissa olevaa numerolitanjaa, vaan lue siitä alapuolelta se homman idea.

Cub3 tutustu tohon jto:n 3*4->6*6 progressioon, siihen on voimapuolella oma ketju. Älä sitten käytä sitä aloituspostissa olevaa numerolitanjaa, vaan lue siitä alapuolelta se homman idea.

Joo täytyy katsoa! Tänks:) ainut vaan, että niin kuin sanoin niin tykkään treenataan bodaustyyliin joten toistot on ihan eri luokkaa:/

No ei se todellakaan ole bodailusta pois jos välillä teet lyhyempääkin sarjaa, se tulee vaan auttamaan sua siinä. Joillain jopa kasvaa patti paremmin lyhyemmillä sarjoilla kuin pitemmillä, riippuu aika lailla solujakaumasta.

Ja tota systeemiä voi ihan hyvin tehdä pitemmilläkin sarjoilla, esim 2*8->5*10

Oiskos porukalla heittää jotain hyviä yläkropan liikkeitä mitä voi tehdä istualteen, ettei jaloille tarvisi tuoda painoa. Tosiaankin piti polvi tähystää ja puhkaista sieltä nestepussi ja homman olla muutamassa viikossa ohi ja jatkaa normaalia elämää, mutta tähystyksessä selviskin että kierukka on kokonaan irti ja 6 viikkoo tarvis kepitellä.

Mulle ei tule mieleen montaakaan mitä ei vois tehdä istuen. Pystypunnerrus, ylätalja, erilaiset viparit. Ja jos ei ihan ehdoton vapailla painoilla niin kaikki laitteet taita olla penkillisiä. :D

cub3: jos sulla on enemmän voimaa se tuo myös huomattavasti enemmän reserviä ja vaihtoehtoja siihen bodytreeniin. en tunne heikkoja bodareita ja lähes joka ainoa on jossain vaiheessa tehnyt raakaa perustyötä siellä voimanhankinnan puolella. mitkäs ne sun voimatasot isommissa liikkeissä on nyt?

Mitä tarkalleen ottaen tarkoitetaan, kun käsketään kyykyssä pitämään keskivartalo tiukkana ja vatsassa paineet? Etukyykkyä harrastan ja vyötä ei ole.

Happi sisään, mahaa ulos, jännitetään vatsalihakset
vai happea sisään, napa kohti selkärankaa, jännitetään vatsalihakset

mikä olisi hyvä "mielikuva" oikeaoppiseen keskivartalonhallintaan etukyykyssä, vai onko tärkeintä vaan toi että otetaan happea ja jännitetään vatsalihaksia? :D

ei kyykyissä koskaan napaa kohti selkärankaa vedetä. ei sitä vatsaonteloa lujasti ulospäin kannata puskea, mutta ikäänkuin hieman. se keskikropan lihastyö painaa sitä runkoo ulospäin, ei sitä eka pullisteta ja sitten jännitellä.

Kiitos! Vielä yksi kysymys kyykystä alaselän/lantion asentoa koskien:

55.png

Kun seison suorassa normaalisti mitään jännittämättä, mun lantio on tossa A -asennossa. Kyykätessä pitää varmaankin aktiivisesti pyrkiä lantioo viemään tuohon B -asentoon? Olenko oikeassa / väärässä?

väärässä. lantio ei saa kääntyä sinne alle (ns. buttwink). kyllä sen alaselän tulis pysyä aikalailla siinä luonnollisessa kaaressa.

karhennus

Moro
Onko olemassa mitään karhennusteippiä tms jota voisi laittaa levytankoon jossa on luvattoman huonot ja lähes olemattomat karhennukset?
Tympeä tehdä penkkiä kun ote levenee kesken suorituksen. Hanskoista on jonkin verran apua mutta paljain käsin ei tule yhtään mitään.

Joo kiitos neuvosta! Mä oon ilmeisesti sitten väärin luullut, että se perinteinen neuvo "pidä selkä suorana" - tarkottais tota B kuvan asentoa. :face:

Moro
Onko olemassa mitään karhennusteippiä tms jota voisi laittaa levytankoon jossa on luvattoman huonot ja lähes olemattomat karhennukset?
Tympeä tehdä penkkiä kun ote levenee kesken suorituksen. Hanskoista on jonkin verran apua mutta paljain käsin ei tule yhtään mitään.

Ihan perus jääkiekkoteippi ajaa saman asian.

Mulle ei tule mieleen montaakaan mitä ei vois tehdä istuen. Pystypunnerrus, ylätalja, erilaiset viparit. Ja jos ei ihan ehdoton vapailla painoilla niin kaikki laitteet taita olla penkillisiä. :D

Kyllähän on paljon liikkeitä mitä voi tehdä istuen, mutta kun tosiaan polvelle ei saa tulla yhtään painoo, joten esim ylätaljakin on pannassa kun siinähän tulee polvien päälle tuki joka estää ettei painot vie mukanaan ylös :D

Kyllähän on paljon liikkeitä mitä voi tehdä istuen, mutta kun tosiaan polvelle ei saa tulla yhtään painoo, joten esim ylätaljakin on pannassa kun siinähän tulee polvien päälle tuki joka estää ettei painot vie mukanaan ylös :D
Tai sitten teet ylätaljaa niin että istut laitteessa "väärinpäin" jolloin joudut tekee liikettä aavistuksen pienemmillä painoilla ja todella rauhallisesti ettei perse irtoa penkistä. Ihan toimiva vaikka ei olisikaan polvessa mitään vikaa, mutta tuo hyvää vaihtelua tekemiseen.

Kiitos! Vielä yksi kysymys kyykystä alaselän/lantion asentoa koskien:

55.png

Kun seison suorassa normaalisti mitään jännittämättä, mun lantio on tossa A -asennossa. Kyykätessä pitää varmaankin aktiivisesti pyrkiä lantioo viemään tuohon B -asentoon? Olenko oikeassa / väärässä?

Ilmeisesti olet jenkkiläisistä treenivideoista kuullut tuon "arch your back" neuvon mitä ne kovasti viljelee? No, se on täysin virheellinen ja vastuussa siitä, että ihmiset yliojentaa lannerankaa ja sitä kautta tulee selkä- tai lonkkaongelmia. Eli neutraali ranka aina kyykyssä! Itse jännitän aina pakarat, että lantio menee suoraan ennenkuin lähden menemään alas ja suosittelen muillekin tuota.

Mistä mahto johtua tänään kun kohtuu kovassa prässisarjassa lähti keskeltä toista etureittä tunto ja alko pistelemään. Noin 20min meni ennen kun palautu normaaliksi. Ei oo ennen käynyt näin. Toisaalta en prässiä teekään kovin usein.

Moro

Laitoin luvattoman huonolla materiaalilla päälytettyihin kahvakuuliini kokeiluksi jääkiekkoteippiä, enkä ollut tyytyväinen koska täyty lopulta hanskat kädessä silti sohlata koska se liima tuli läpi teipistä - varmaan tosi jees jos käyttäisi vielä mankkua samalla salilla. Maalatussa metallissa tuntui myös pysyvän kiinni huonosti. Ehkä ostin paskaa teippiä? Vinkkejä otetaan vastaan, kiekkoa en ole koskaan pelannut niin nää lämärilaitteen varren kietomiset on tuttuja vaan myrkky-lehdestä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom